nasil90

Wszytko o mf 3080 i pochodnych

Polecane posty

MarcinPykuS    68

@massey11 już wie o co chodzi. A więc potrzebuje główne koło zębate, które napędza kosz z tarczkami przedniego napędu. Niestety jeden ząb jest ubity. Mogło się to stać już dawno, nawet u poprzedniego właściciela. Czy przyczyną mogła być pęknięta tarcza od hamulca ręcznego?

 

A co do braku napędu, to wyjąłem cały kosz z tarczkami i brakowało tam segera. Znalazłem go pękniętego. Poza tym 2 tarczki mają ubite "łopatki".

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
janis12    0

W moim mf 3080 po długim postoju, przy pierwszym odpaleniu długo świeci się kontrolka ciśnienia oleju (ok. 5s), przy kolejnych uruchomieniach gaśnie od razu, natomiast po zgaszeniu zapala się po jakimś czasie(dobre ciśnienie). Co może być tego przyczyną?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mateusz1995    3

Ostatnio w moim MF 6170 jak nacisnę przycisk od blokady to tylko mignie kontrolka od przedniego napędu i jest tylko blokada na tył włączona a jak jeszcze raz wcisnę to się wyłącza blokada ale za to przedni napęd się włącza i tak na zmianę się włączają i można to wyłączyć tylko przyciskiem od przedniego napędu. Napiszcie proszę jak powinno być dobrze co ma się włączać i czym wyłączać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zolwik1990    1

Znalazłem ten odpowietrznik po prawej stronie wcisnołem go to olej od razu poleciał a sprzęgła jak nie było tak nie ma. A ten olej to leje mi się z tego cylinderka czy to pompka jest, tego nie wiem jutro spróbuje dodać jakieś zdjęcia. Czy to zależy też od oleju?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirro    6331

Najpierw musi wylecieć olej z przewodu między wysprzęglikiem a odpowietrznikiem potem powietrze począwszy od pompki aż do odpowietrznika i znowu olej. To musi potrwać dłuższą chwilę. Dobrze byłoby nazywać części w sposób zrozumiały albo opisowy tak aby można było zrozumieć czy mają być to uszcelniacze do pompki sprzęgłowej czy cylidra wysprzęglika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zolwik1990    1

Dzisiaj był u mnie mechanik i zastanawiał się co z tym fantem zrobić. Coś jest nie tak z elektryką na pewno. Chyba będzie trzeba go rozpoławiać i szukać chyba tej pompki, ale nie mogę dojść dlaczego pedał sprzęgła wpada i nie jest nic ulane, a wciskając hamulec czuć trochę opór tak jak zawsze a te cylinderki hamulcowe sa całe w oleju i pod skrzynią jest rozlane trochę oleju.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirro    6331

Jak mnie wku..ją tacy mechanicy. Weź innego mechanika a temu nie pozwól grzebac w instalacji to jest problem związany z hydrauliką ,układ nie dopełnia pompki, wytwarza podciśnienie a wręcz wysysa z niej olej .Gustlik miał podobny problem. Okazało sie że kawałek silikonu zatkał metalowy przewód w zaworze trójdzielnym. Zawór znajduje sie na wieszaku pod maską i przychodzi do niego kilka przewodów hydraulicznychNależy rozebrać ten zawór i przedmuchać wszystke kanały. Przypominam tylko że to ustrojstwo to tak naprawdę trzy zawory maksymalne w jednym korpusie. Szczególną uwagę zwróć na dolny cienki metalowy przewód bo to on jest prawdopodobnie przyczyną awarii. Nie ma potrzeby rozpoławiać ciągnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
masseyf30    82

Witam.

Czy przy ściąganiu miski olejowej w MF 3095 trzeba rozjechać przód? Bo wszytko odkręciłem i nie myśli zejść.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukkar37    0

Kilka stron wcześniej ten temat rzucił mi się w oczy. Przejrzyj od 25 str. i powinieneś znaleźć odpowiedź. :)

 

Ja mam kolejne pytanie do znawców modeli 3080. Otóż, na zimnym oleju nie chodzi mi wspomaganie, a i podnosnik dziwnie szarpie podczas podnoszenia. Gdy olej się już rozgrzeje wszystko działa NIECO lepiej, ale i tak nie jest to prawidłowa praca tych podzespołów. Czy to przyszła pora na wymianę pompy, czy może byc inna przyczyna tego defektu?

Edytowano przez lukkar37

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radex    4

ewentualnie zbyt gęsty olej... czy przed wymianą oleju było tak samo?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukkar37    0

Olej z czasem raczej by tak się nie zgętniał, ale z kolei trochę mi się oleje z innymi pomieszały przez rozrzutnik i prasę. Dolewałem też 5l nie takiego jak mam tylko AGROL UTTO bo juz BP terrak-a nie produkują.

A może jest gdzieś jakiś rozdzielacz,w pokrywie z elektrozaworami, który też mógł w tym maczać palce?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
masseyf30    82

Jak masz tak zmieszane oleje,to ja bym zaczął od oleju. Jak kiedyś miałem mało oleju to też wspomaganie chodziło ciężko a podnośnik szarpał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radex    4

no jak kolega wyżej napisał.. musisz zacząć od oleju najpierw... pewnie się wymieszał i już nie ma swoich właściwość a co za tym idzie wspomaganie nie jak powinno i podnośnik szarpie, jakby pompa była do wymiany to sytuacja była by odwrotna..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
masseyf30    82

Na oleju o filtrach szczególnie do tych ciągników nie można oszczędzać, bo się potem dzieją różne rzeczy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukkar37    0

Skoro tak panowie twierdzicie to zacznę od filtra a następnie oleju. Jak się sprawa wyjaśni to dam znać co było na rzeczy, może komuś to się przyda. Dzięki za radę :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam małe pytanko czy da się rozebrać środek elektrozaworu chodzi mi o tą część ze sprężynką żeby dostać się do środka i go wyczyścić bo się troche zacina.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pablo21    29

Olej z czasem raczej by tak się nie zgętniał, ale z kolei trochę mi się oleje z innymi pomieszały przez rozrzutnik i prasę. Dolewałem też 5l nie takiego jak mam tylko AGROL UTTO bo juz BP terrak-a nie produkują.

A może jest gdzieś jakiś rozdzielacz,w pokrywie z elektrozaworami, który też mógł w tym maczać palce?

BP produkuja dalej tylko pod nazwa Castrol Agri MP+ cos takiego bo ja w zniwa kupowałem po ok 17 zł/l.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez andrewk
      Witam, do sprzedania instrukcja obsługi do traktorów Massey Ferguson 6110 - 6190 w języku polskim. Gratis dla kupującego dorzucam instrukcję napraw do powyższych modeli w formie pdf (ang).
       
      Cena 70zł + wysyłka
       
      Chęć zakupu kierujcie wysyłając mi wiadomość
       
      Pozdro
       
       


       
      ______________________________________________________________________________________________________________________________
      http://www.traktorpedia.pl - dane techniczne ciągników rolniczych, kombajnów zbożowych oraz ładowarek teleskopowych.

    • Przez karolox
      Witam, od pewnego czasu nie działa mi ogrzewanie w ciągniku massey ferrguson 3635 2013r. Przyjechał serwisant, i powiedział że trzeba zaworek wymienić co otwiera żeby płyn mógł iść na nagrzewnicę, (u góry w dachu) . Wymontowałem go, wymieniłem, i nadal nic, jak nie grzeje tak nie grzeje. Płyn ciągle uzupełniony do maksimum, dodam, że po zdjęciu węzy przy nagrzewnicy u góry wyleci z węza może kieliszek płynu, może nawet nie, i stąd moje pytanie, co może być powodem? Może miał ktoś już taki przypadek? Czy możliwe ze pompa nie daje ciśnienia żeby płyn mógł iść do nagrzewnicy do góry w dachu? Serwis nie umie pomóc, bądz nie chce, ręce opadają, zima jest a ogrzewania brak. Dodam, gdy ciągnik jest nagrzany prawidłowo. Możliiwe że są jakieś zaworki gdzieś, co nie przepuszczają płynu na nagrzewnicę? jeśli są, i ktoś miał taki problem, proszę o podpowiedz, z góry dziękuję  
    • Przez andrewk
      Do sprzedania posiadam instrukcję do MF 6110 - 6190. Kupiona za dużo wyższą kwotę, przeczytana i odłożona. Stan jak NOWY. Cena 40zł + 15zł wysyłka. Dla agrofotowiczów równe 50zł.
      Link do aukcji : http://allegro.pl/massey-ferguson-instrukcja-obslugi-6110-6190-i7145241669.html
      AgroDane - Dane techniczne maszyn rolniczych
      AgriDane - Specs of agricultural machinery
      AgriDaten – Technische daten von landmaschinen
      AgriSpec – Technische gegevens voor
      AgriDatos – Datos técnicos de maquinaria agrícola
      AgriDonnées – Données techniques des machines agricoles
      AgriDati – Dati tecnici per macchine agricole
      АгроДанные — Tехнические данные сельскохозяйственной машин
    • Przez aga19892010
      Może ktoś z was wymieniał lub wie jak to zrobić-muszę wymienić rewers w mf 8140 ?nadmienię,że nie jeździ do przodu ,tylko wstecz-kupiłem uszkodzony -proszę o podpowiedzi ale tylko osób które naprawdę coś wiedzą a nie tylko domniemają,z góry dziękuje
    • Przez Radosław142
      Witam. Kupiłem ciagnik na wiosnę. Jest on z 2008r ma teraz obecnie 6tys mth. Wszystko było okej przez dłuzszy czas. Szarpać zaczął przy pracy z ładowaczem, zrobiło się to nagle. Ciągnik szarpie jedynie do przodu ze sprzegłem jak i bez. Zaczeła się rowniez zapalać kontrolka od ciśnienia oleju w skrzyni ale to jedynie po dłuzszej pracy gdy sie olej rozgrzał. Kontrolka gasła gdy sie ciagnikiem zachamowało. 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj