nasil90

Wszytko o mf 3080 i pochodnych

Polecane posty

Daniel215    1

Jak nie ma ładowania to nie działa ani obrotomierz ani EHR... znawcy... ;)

mirro@ sterowanie z alternatora??? :blink: stamtąd bierze impuls o czym ty piszesz??? :blink: :huh:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirro    6400

No i znowu tłumaczenie że nie jestem wielblądem.

Alternator to faktycznie trójfazowa prądnica prądu przemiennego a zamontowana w nim płytka z diodami prostowniczymi przetwarza prąd przemienny na stały. Sygnał dla wskaźnika obrotów pobierany jest z jednego uzwojenia. Wyjście na obrotomierz w całym zakresie obrotów ma jednakową wartość napięcia a zmienia się tylko jego częstotliwość - wzrasta wraz ze wzrostem prędkości obrotowej silnika i to jest ta zmienna powodująca zmianę wskazań. Jeżeli nie gaśnie kontrolka przyczyną może być przebicie na uzwojeniu czyli obrotomierz też nie będzie działał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz(ZDUN)    327

To drogo za tą rewgenerację u mnie zrobisz to za 1200zł chyba że guma osłaniająca jest uszkodzona to ona coś koło 100zł kosztuje Obroty są brane z alternatora tak jak pisze kolega wyrzej, a jak ine będzie wzbudzenia to też nie jest dobrze musi być wzbudzenie

Edytowano przez mariusz(ZDUN)

Mechanika Rolnicza.
Naprawy ciągników zachodnich , wszystkie podzespoły i układy, regeneracja uszkodzonych części, regeneracje pomp hydrauklicznych tłoczkowych. Części zamienne nowe i używane. 501832246 Mariusz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
leszek1990x    0

Ja mam pytanko troche z innej beczki gdzie dokładnie siedzi pompa hydrauliczna w mf 3060 i czy trudno jest ją wymienić

skrzynia 16x16

czy jeśli podnośnik nie chce podnosić np pługów gdy się rozgrzeje olej bez przy-gazówki to wina pompy a jeśli tak to trzeba wymieniać na nowo czy da rade zregenerować staro i czy to wogle sie opołaca z gury dziekuje za pomoc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
daras77    1

Witam.Mam pytanie,a mianowicie przy moim 3065juz drugi raz oberwały mi się te trzy kabelki wychodzące z czujnika siły uciągu tj.ten sworzeń co trzyma dolne ramię podnośnika,morzna to jakos zregenerować,naprawić?Za pierwszym razem udało mi się troszkę zebrać tego tworzywa i dostać sie do ledwo wystających przewodów i je jakos zlutować,teraz już nie bardzo,urwały się przy samej d......

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirro    6400

Jeżeli możesz wyjąć cały tensometr będzie łatwiej, jeżeli nie pod żadnym pozorem nie grzej palnikiem chyba że i tak przeznaczasz go na złom . Bolec jest wydrążony w środku a tam znajduje się płytka drukowana z cewką i elementami elektroniki.Środek można wyjąć po zlikwidowaniu kryzy zaciśniętej wokół plastiku który "wydłubywałeś". Powiem tak jeżeli nie musisz nie podłączaj uszkodzonego tensometru do obwodu. Rozepnij go na wtyczce łączącej. Ale nie zostawiaj wiszących luźno urwanych kabli mogących powodować zwarcie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
janis12    0

Ja mam pytanie. Na jakiej zasadzie działa licznik motogodzin w mf 3080 bo mi sie wydaję, że za szybko nalicza. Jakie są wasze spostrzeżenia na ten temat?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hadler    0

Wie może ktoś od czego zależy położenie pompy paliwowej?

Bo w niektórych modelach jest przykręcona pionowo, a w innych poziomo...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
daras77    1

mirro,tak właśnie myślałem ż troche zebrać tej kryzy na tokarce,może wtedy udało by się znowu "wydłubać" trochę tego zalanego tworzywa żeby te kabelki przylutować.No dobra,ajeżeli udało by się wyciągnąć cały środek da się to potem jakoś zmontować żeby działało?Jak to ewentualnie potem zabezpieczyć żeby śię nie wysuwało i czy wogóle da radę to lekko wyciągnąć żeby nie uszkodzić?Dodam tylko że to nowe ustrojstwo kosztuje kupe szmalu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirro    6400

To tworzywo jest formowane jako dekiel zamykający wcześniej. Potem całość wkładana jest w bolec uszczelniana oringiem i zaciskana kryzą. Ja musiałem wyrzucić cały plastik a przewody lutować do płytki. Wylot kanału uszczelniłem włóknem i zalałem żywicą. Było OK niestety podczas likwidacji plantacji porzeczki gałęzie wyrwały przewody tym razem z obu tensometrów. Odpiąłem wtyczki zwisających kabli i dałem sobie spokój z nimi. Na http://mf.gustlik.2ap.pl/ w dziale dodatki masz boschowski kwit dotyczący EHR łacznie z identyfikacją pinów na wtyczkach i kolejności podłączenia kabli na płytce. Obejrzyj to dokładnie a jest duża szansa że go nie dobijesz.

A odnośnie kolegi i licznika motogodzin to ciekawe co on faktycznie liczy? Mogą to być motogodziny a mogą też być godziny pracy silnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piterq1991    30
Napisano (edytowany)

Ja też mam wyrwane te kable. A mógłby ktoś opisać do czego to dokładnie służy?

I mam również pytanie co do pompy. Wymieniłem dwa lata temu na nową boscha i teraz mam sytuację, że podnośnik nie ma siły na ciepłym oleju unieść pługa(4 obrót).

Jeśli jest zimny to jest ok, ale jak tylko trochę się zagrzeje to już jest źle. A jak tak już po długiej pracy to podnosi dopiero od 1/2 obrotów, a na wolnych już nawet opada. Ze skrętem jest to samo. Dodatkowo przy skręcaniu na wolnych obrotach zaświeca się kontrolka ciśnienia oleju. Czy to możliwe, że pompa tak szybko siadła?

Wymieniłem na wiosnę olej + filtr Agrol STOU PLUS 10W30. Więc olej dobry.

Jest możliwość, że jeśli orbitrol jest uszkodzony to występuje taka sytuacja?

No i tak od razu zapytam jak wymienić tą pompę? Ciężko jest? Wiem, że trzeba zdjąć prawe tylne koło i tam gdzieś pod deklem się znajduje. Mógłby ktoś dokładniej to opisać?

 

A i jeszcze jedno. Mam tak, że nie rozłącza mi podnośnika mimo, że siłowniki podniosą już na maksa. Mechanik mi coś kiedyś mówił o luzie na ramionach podnośnika. Zna ktoś taki temat?

Edytowano przez piterq1991

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
leszek1990x    0

Ja mam pytanko troche z innej beczki gdzie dokładnie siedzi pompa hydrauliczna w mf 3060 i czy trudno jest ją wymienić

skrzynia 16x16

czy jeśli podnośnik nie chce podnosić np pługów gdy się rozgrzeje olej bez przy-gazówki to wina pompy a jeśli tak to trzeba wymieniać na nowo czy da rade zregenerować staro i czy to wogle sie opołaca z gury dziekuje za pomoc

 

piterg1991 jak wymieniałeś dwa lata temu to nie wiesz jak ją wymienić teraz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz(ZDUN)    327

pompa siedzi za deklem co filtr siedzi hydrauliki nie jest to trudne ale trzeba co nieco wiedzieć i po sprawdzać ustawienia. Jeśli wymieniałeś [pompę dwa lata temu to albo to chiński bosch albo pasz opiłki których nie usunąłeś jak coś to dzwońcie 501832246

co do czujnika siły służy on do regulacji podnośnika względem oporu stawianego przez maszynę oba muszą być sprawne żeby to działało poprawnie


Mechanika Rolnicza.
Naprawy ciągników zachodnich , wszystkie podzespoły i układy, regeneracja uszkodzonych części, regeneracje pomp hydrauklicznych tłoczkowych. Części zamienne nowe i używane. 501832246 Mariusz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piterq1991    30

wtedy wymieniał ją mechanik, a teraz chciałbym to zrobić już sam. Niestety właśnie przestała już działać, a kupiłem ją w rolmax'ie. dałem 1500zł wtedy...

po sprawdzać ustawienia.. co masz na myśli?

właśnie olej jak żeśmy wymieniali na wiosnę to nic opiłków nie było widać w oleju ani w filtrze.. więc dziwna sprawa. myślałem o założeniu tej starej bo była wymieniona ze względu na słabe działanie wspomaganie, a po wymianie i tak źle działało i to wina orbitrola. Wie ktoś jaki byłby koszt nowego orbitrola oraz tego czujnika uciągu?

lub czy może da się go jakoś naprawić? Oberwany jest razem z tą metalową obudową. tylko ten plastik wystaje bez kabli...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
daras77    1

Cena czujnika uciągu raczej nie jest fajna-ok.1600zł sztuka...pytałem w TECHAGRO

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dampio65    0

Siema

.Mam problem z biegami.1 i 3 wchodza bardzo gleboko wczesniej tak nie bylo. Potem trudno sie je wylancza. Moze wie ktos co moglo sie stac.Posiadam mf 3080.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz(ZDUN)    327

pisz PW albo dzwoń 501832246


Mechanika Rolnicza.
Naprawy ciągników zachodnich , wszystkie podzespoły i układy, regeneracja uszkodzonych części, regeneracje pomp hydrauklicznych tłoczkowych. Części zamienne nowe i używane. 501832246 Mariusz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukkar37    0
Napisano (edytowany)

Ja też mam wyrwane te kable. A mógłby ktoś opisać do czego to dokładnie służy?

I mam również pytanie co do pompy. Wymieniłem dwa lata temu na nową boscha i teraz mam sytuację, że podnośnik nie ma siły na ciepłym oleju unieść pługa(4 obrót).

Jeśli jest zimny to jest ok, ale jak tylko trochę się zagrzeje to już jest źle. A jak tak już po długiej pracy to podnosi dopiero od 1/2 obrotów, a na wolnych już nawet opada. Ze skrętem jest to samo. Dodatkowo przy skręcaniu na wolnych obrotach zaświeca się kontrolka ciśnienia oleju. Czy to możliwe, że pompa tak szybko siadła?

Wymieniłem na wiosnę olej + filtr Agrol STOU PLUS 10W30. Więc olej dobry.

Jest możliwość, że jeśli orbitrol jest uszkodzony to występuje taka sytuacja?

No i tak od razu zapytam jak wymienić tą pompę? Ciężko jest? Wiem, że trzeba zdjąć prawe tylne koło i tam gdzieś pod deklem się znajduje. Mógłby ktoś dokładniej to opisać?

 

A i jeszcze jedno. Mam tak, że nie rozłącza mi podnośnika mimo, że siłowniki podniosą już na maksa. Mechanik mi coś kiedyś mówił o luzie na ramionach podnośnika. Zna ktoś taki temat?

 

 

Co do ostatniego Twojego pytania to przyczyną jest źle ustawiony czujnik wysokości podnoszenia. Jeżeli wiesz, który to jest to trzeba odkręcić śrubę kontrującą odrobinę go wykręcić i na nowo zakontrować. Problem usunięty na 100% no chyba, że siadł czujnik. Jeżeli nie znajdziesz tego czujnika to ci wytłumacze gdzie on jest tylko napisz do mnie na meila lukkar37@wp.pl

Edytowano przez lukkar37

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piterq1991    30
Napisano (edytowany)

próbowałem tym czujnikiem przestawić, ale wtedy z kolei nie podnosi mi ramion podnośnika na maxa do góry jeśli podnoszę EHR'em. Po przyciśnięciu przyciskiem w błotnikach podnosi zdecydowanie wyżej. Musiał bym zmniejszyć o tyle, że będzie mi podnosił jedynie na 3/4.

Najlepiej to widać przy pługu obrotowym. Jeśli jest na jedną stronę to podniesie do góry i rozłączy, ale jak już tylko go obrócę to nie rozłącza za nic. To mając w tym położeniu regulowałem czujnik. Ale obróciłem pług i nie mam możliwości podniesienia go EHR'em na max wysokości tylko właśnie te 3/4

Edytowano przez piterq1991

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukkar37    0
Napisano (edytowany)

witam. ja mam prośbę do rafik256 . jakiś czas temu był poruszany temat instrukcji użytkowania mf 30xx. jeżeli możesz to podeślij jeszcze tą instrukcję na lukkar37@wp.pl

wielkie dzięki!

Edytowano przez lukkar37

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz(ZDUN)    327

przede wszystkim EHRu nie ustawia się na MAX do góry i kręcenie na głupa czujnikiem często powoduje to , że dochodzi do jego zgięcia lub wyłamania to wszystko trzeba odpowiednio ustawić


Mechanika Rolnicza.
Naprawy ciągników zachodnich , wszystkie podzespoły i układy, regeneracja uszkodzonych części, regeneracje pomp hydrauklicznych tłoczkowych. Części zamienne nowe i używane. 501832246 Mariusz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz(ZDUN)    327

nie wiem jakie musiął by mieć te luzy żeby nie dało się czujnika ustawić jak poruszysz ramieniam kturymś to masz jakieś durze luzy na tej osi ? ( nie chodzi mi o luz na frezie bo on nie jest ważny tylko czy oś w korpusie chodzi. zadzwoń do mnie pogadamy 501832246


Mechanika Rolnicza.
Naprawy ciągników zachodnich , wszystkie podzespoły i układy, regeneracja uszkodzonych części, regeneracje pomp hydrauklicznych tłoczkowych. Części zamienne nowe i używane. 501832246 Mariusz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piterq1991    30

Dokładnie taka sytuacja, że oś na której są ramiona przesuwa raz do jednego raz do drugiego koła i niby przez to nie da się ustawić tego czujnika.

w tym miejscu jak zaznaczone na zdjęciu:

15981026963.th.jpg

 

Tylko jak sobie z tym poradzić. Nie mam kurde teraz jak zadzwonić. Brak $ na koncie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz(ZDUN)    327

no jak się na boki przesówa to faktycznie precyzyjnie nie da się tego zrobić więc tu miał rację ale powienien ci to naprawić jak chcesz to mogę sie tego podjąć i ci to zrobić usztywnić i ustawić czujnik przy okazji można będzie się po wpinać i po sprawdzać ciśnienia i kosze


Mechanika Rolnicza.
Naprawy ciągników zachodnich , wszystkie podzespoły i układy, regeneracja uszkodzonych części, regeneracje pomp hydrauklicznych tłoczkowych. Części zamienne nowe i używane. 501832246 Mariusz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez andrewk
      Witam, do sprzedania instrukcja obsługi do traktorów Massey Ferguson 6110 - 6190 w języku polskim. Gratis dla kupującego dorzucam instrukcję napraw do powyższych modeli w formie pdf (ang).
       
      Cena 70zł + wysyłka
       
      Chęć zakupu kierujcie wysyłając mi wiadomość
       
      Pozdro
       
       


       
      ______________________________________________________________________________________________________________________________
      http://www.traktorpedia.pl - dane techniczne ciągników rolniczych, kombajnów zbożowych oraz ładowarek teleskopowych.

    • Przez karolox
      Witam, od pewnego czasu nie działa mi ogrzewanie w ciągniku massey ferrguson 3635 2013r. Przyjechał serwisant, i powiedział że trzeba zaworek wymienić co otwiera żeby płyn mógł iść na nagrzewnicę, (u góry w dachu) . Wymontowałem go, wymieniłem, i nadal nic, jak nie grzeje tak nie grzeje. Płyn ciągle uzupełniony do maksimum, dodam, że po zdjęciu węzy przy nagrzewnicy u góry wyleci z węza może kieliszek płynu, może nawet nie, i stąd moje pytanie, co może być powodem? Może miał ktoś już taki przypadek? Czy możliwe ze pompa nie daje ciśnienia żeby płyn mógł iść do nagrzewnicy do góry w dachu? Serwis nie umie pomóc, bądz nie chce, ręce opadają, zima jest a ogrzewania brak. Dodam, gdy ciągnik jest nagrzany prawidłowo. Możliiwe że są jakieś zaworki gdzieś, co nie przepuszczają płynu na nagrzewnicę? jeśli są, i ktoś miał taki problem, proszę o podpowiedz, z góry dziękuję  
    • Przez andrewk
      Do sprzedania posiadam instrukcję do MF 6110 - 6190. Kupiona za dużo wyższą kwotę, przeczytana i odłożona. Stan jak NOWY. Cena 40zł + 15zł wysyłka. Dla agrofotowiczów równe 50zł.
      Link do aukcji : http://allegro.pl/massey-ferguson-instrukcja-obslugi-6110-6190-i7145241669.html
      AgroDane - Dane techniczne maszyn rolniczych
      AgriDane - Specs of agricultural machinery
      AgriDaten – Technische daten von landmaschinen
      AgriSpec – Technische gegevens voor
      AgriDatos – Datos técnicos de maquinaria agrícola
      AgriDonnées – Données techniques des machines agricoles
      AgriDati – Dati tecnici per macchine agricole
      АгроДанные — Tехнические данные сельскохозяйственной машин
    • Przez aga19892010
      Może ktoś z was wymieniał lub wie jak to zrobić-muszę wymienić rewers w mf 8140 ?nadmienię,że nie jeździ do przodu ,tylko wstecz-kupiłem uszkodzony -proszę o podpowiedzi ale tylko osób które naprawdę coś wiedzą a nie tylko domniemają,z góry dziękuje
    • Przez Radosław142
      Witam. Kupiłem ciagnik na wiosnę. Jest on z 2008r ma teraz obecnie 6tys mth. Wszystko było okej przez dłuzszy czas. Szarpać zaczął przy pracy z ładowaczem, zrobiło się to nagle. Ciągnik szarpie jedynie do przodu ze sprzegłem jak i bez. Zaczeła się rowniez zapalać kontrolka od ciśnienia oleju w skrzyni ale to jedynie po dłuzszej pracy gdy sie olej rozgrzał. Kontrolka gasła gdy sie ciagnikiem zachamowało. 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj