nasil90

Wszytko o mf 3080 i pochodnych

Polecane posty

piterq1991    30
Mam 12 sztuk ale załozyłem 10. Ja akurat mam to w JD 3140 i do 4 skibowego obrota i aktywnego 3m z siewnikiem i tak jest przy mało i kombinuje zeby przod dociazyc masa przynajmniej 1000 kg.

 

Te 1800 zł to tak oficjalnie a za 300 zl zrobili mi pracownicy tak po cichu zeby miec na %%%.

Ale do MF nie wiem czy uda się tak dorobić, gdyż mają one jeszcze zatrzaski i coś mi się wydaję, że w ten sposób jednak się nie uda. Tak jak na zdjęciu w aukcji:

http://allegro.pl/item582763168_obciazniki...uson_zetor.html

Na lewo to już będzie trochę ciężko no ale trzeba popytać.

 

No a z handlarzami to z kolei będzie problem jeśli chodzi o transport. Przez firmę kurierską będzie zapewne bardzo drogi..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty
Mariusz x@ a olej ze skrzyni trzeba spuszczać???

Postawiłem ciągnik tak żeby przód był dużo niżej i obyło się bez spuszczania oleju.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piterq1991    30

Witam!

 

Mam kogoś kto mi odleje obciążniki. Teraz mam prośbę aby ktoś zrobił zdjęcie swoich obciążników i podał mi wymiary ponieważ muszę wystrugać wzór z drewna. I jeszcze mam pytanie. Te obciążniki są w jakiś sposób przymocowane od dołu? Czy tylko założone na tych zawiasach górnych? Proszę o pomoc

 

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Peron    369

Te zatrzaski to fajna sprawa. Wiadomo, ile będą kosztować?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomcat    0

mam pytanie do posiadaczy feergusonów serii 3060,3065,3080 itp odnosnie pompy hydraulicznej dwusekcyjnejtakiej jak tu ,

z tego co wiem to ta pompa obsługuje wspomaganie i hydraulike

 

 

czy ona jest zamontowana przy silniku z prawej strony, tak jak w np. MF 390??

 

jeśli tak to czy dałoby rade ją zamontować do ursusa 4512 który ma silnik A4.236 (taki jak w MF 3050,3065itp. )??

(bo oryginalna do ursusa kosztuje straszne pieniadze)


live is too short......................drive URSUS more

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piterq1991    30

Witam!

 

Co do pompy to mi ją ostatnio mechanik wymieniał, a jest ona zamontowana gdzieś przy moście tylnym z prawej strony. Znaczy się za prawym tylnym kołem, więc wydaje mi się, że raczej nie będzie ona pasować.

 

Peron: ceny jeszcze dokładnej nie znam, ale sądzę, że nie więcej niż 600zł. Powiem dokładnie co i jak dopiero jak zrobię :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomcat    0

piterq - dzieki za odpowiedź, skoro ta pompa jest przy tylnym moście to nie ma co kombinować, a wygladała tak podobnie do oryginalnej :blink:


live is too short......................drive URSUS more

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piterq1991    30

Witam!

 

Mam problem z MF. Mianowicie. Miałem u siebie ominięty(mostek, gdyż on jest na masie jeśli się nie mylę) czujnik ciśnienia oleju w skrzyni ponieważ był zepsuty. Wszystko chodziło bez problemu, do czasu. Zaczęła się świecić kontrolka od ciśnienia i pojawił się taki problem, że nie ma możliwości włączenia napędu, blokady oraz przełączanie złów-zając.

Problem można rozwiązać w taki sposób, że na włączonym silniku połączone kable przy ominięciu czujnika rozłączę na chwilę, przypuśćmy 3sek i złącze je ponownie. Wtedy wszystko działa, lecz do czasu aż zgasi się silnik i wyłączy zapłon. Teraz problem znów się pojawia i należy czynność powtarzać od nowa. Trochę to jest denerwujące. Co może być nie tak? Dodam, że kontrolka ciśnienia świeci cały czas lecz gdy się rusza tymi kablami gaśnie na chwilę i znów się świeci.

 

I jeszcze chciałem zapytać: świecą mi się cały czas kontrolki złów-zając na wyłączonym zapłonie. Czy to tak we wszystkich ciągnikach jest? Muszę cały czas wyłączać hebel bo inaczej rozładowuje się bateria.

 

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafik256    22

Rozwiazanie jest proste kup nowy czujnik i nie kombinuj.

W tym obwodzie jest napiecie 5V dlatego uważaj co robisz z tymi przewodami bo jak zrobisz zwarcie to panel autotronic może byc do wymiany razem z czujnikiem szybkosci jazdy (wspóle zasilanie). Czy na końcu przewodu masz opornik (wygląda jak kawałej grubego przewodu i średnicy około 1 cm)?? To ze nie działa blokada, WOM i cała reszta kiedy swieci kontrolka to akurat dobry objaw bo tak ma być.

Dobrze ci radze nie kombinuj tylko kup nowy czujnik. Nawet u korbanka kosztuje 300 zł a to i tak nie jest duzo do tego co może się stac.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafik256    22

Jakiej seri jest ten twój MF??? Jaki masz panel autotronic zalany żywicą czy rozbieralny??? Czy w kostce która jest przy panelu autotronic po środku od strony koła (w rzędzie z tyłu) masz wszystkie miejsca zajete??? Zrób najlepiej zdjecie panelu. Ten obwód jest pod napieciem i odba przewody powinny być podłaczone pod panel autortonic. Jeżeli masz tylko jeden przwód podłaczony pod panel a drugi masz zamasowany to znaczy ze nie działa ci równiez czujnik prędkości jazdy ponieważ ma on wspólne zasilanie z czujnikiem ciśnienia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piterq1991    30

kurcze, nie wiem dokładnie. Nie wiedziałem, że wychodziły jakieś różne wersje. To jest 3080 z 1989r i o ile dobrze pamiętam wyprodukowany we Francji.

Pisze może coś na tabliczce znamionowej co by Ci pomogło?

Tego czy jest rozbierany czy nie to nie mam pojęcia gdyż nie wiem gdzie dokładnie się on znajduje. Wiem jedynie, że gdzieś z prawej strony pod kabina. Mógłbyś odezwać się do mnie na gg, aby pogadać? Mój numer 4162012

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafik256    22

Jezeli to jest 3080 to w życiu to nie może byc podpięte pod masę. Tam coś musi byc kombinowane.

 

EDIT:

 

Jak juz zrobisz te zdjęcia to daj mi znać gdzie je umieściłeś zobaczymy moze da się jakos odbudowac tą instalacje i przywrócic ja do stanu zanim ktoś w niej zaczął grzebać. Mozesz też dac mi znac na komórke to jak bede gdzieś w poblizu komputera to rzuce okiem na te zdjecia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzychusob    0
Problem rozwiązany, więc treść postu usunełem :P
witam mam pytanko w tygodniku rolniczym był wywiad z gosciem co sprowadza ciągniki i powiedział że pewna seria Massey fergusonów ma fabrycznie wadliwe skrzynie są poprostu za słabe w stosunku do mocy nieorientujecie się jakie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
host05    1

Witam!

posiadam MF 3065 i ze wskaźnikiem temperatury mam identyczny problem, nie wiem jednak jak sobie z nim poradzić.

pozdrawiam

 

 

Witam!

 

Pojawił mi się problem. Otóż wytarł mi się wałek atakujący przy przednim moście w miejscu gdzie poprzez łącznik łączy się w wałem głównym(zaznaczone strzałką na fotce). Tryby na nim się po prostu ścięły. I w łączniku też delikatnie.

 

17475761d41dd.jpg

 

U korbanków mają jedynie cały komplet (atak + koło) lecz cenią się, aż 5 tys zł!!

Ma ktoś jakiś pomysł jak to taniej rozwiązać?

 

 

Witam!

a czy ten MF chodził z turem????

jeśli tak to musisz najpierw przedni most poprawić bo się tuleje wydarły, na mocowaniu przedniego mostu, wałek atakujący nie jest cały w poziomie przekrzywia się na tuleji łączącej i ścina się frez. jeśli bez tura to też sprawdz te tuleje. ja miałem ten sam problem przy turze. A włek zrobiłem u dobrego tokarza za 100zł !!! chodzi juz ponad rok i bez śladów użytkowania na tym wałku nie ma dużej siły i przeciążeń przekładnie robią swoje.

pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ppiotr    55

Witam!

a czy ten MF chodził z turem????

jeśli tak to musisz najpierw przedni most poprawić bo się tuleje wydarły, na mocowaniu przedniego mostu, wałek atakujący nie jest cały w poziomie przekrzywia się na tuleji łączącej i ścina się frez. jeśli bez tura to też sprawdz te tuleje. ja miałem ten sam problem przy turze. A włek zrobiłem u dobrego tokarza za 100zł !!! chodzi juz ponad rok i bez śladów użytkowania na tym wałku nie ma dużej siły i przeciążeń przekładnie robią swoje.

pozdrawiam.

 

host05, moze napisz dokładniej co tokarz zrobił z tym frezem, czy go naspawał i wyfrezował? bo ja ostatnio robiłem to samo oddałem do WSK kalisz i tam powiedzieli ze spaw bedzie za mieki a gdy naspawają twardym spawem to go nie wyfrezują i zaproponowali ze zfrezują troche bardziej zeby wyrównac poprostu zmiejszyli ten frez i na wałku tym pod silnikiem tak samo i dorobili nową tuleje i te tulejki co trzymają cały przedni most takze, teraz jestem w trakcie montazu, mysle ze teraz bedzie dobrze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
oktanczarny    0

witam.szukam instrukcji lub katalogu do mf 3080 tak na wszelki wypadek bo jak cos by sie popsuło lepiej mieć na co zerknąć

byłbym bardzo wdzieczny jeśli ktoś by przeslał mi cokolwiek z góry dzięki

mam jedno pytanko.przedni naped mi się nierozłacza czy moze to jakiś opiłek lub brud zablokował elektrozawór?lepiej pewnie po szosie niejeździć co?

 

oktanczarny@wp.pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MarcinPykuS    68

Mam kilka pytań, dotyczą one modelu 3125, a więc:

 

- ile wolt ma instalacja elektryczna?-na pewno 12, ale chcemy się upewnić <_< .

 

- przedni most ma smarowanie ze skrzyni, czy osobne?-osobne ;) ?

 

- czy ktoś zna rozmiar simeringu, tego od półosi-przód? Niestety trzeba go wymienić-cieknie.

 

- jeszcze chce się dowiedzieć jaki rozmiar ma simering od WOM-u-tak jak wyżej.

 

Co do tych dwóch ostatnich pytań-jakby ktoś miał jakieś schematy-mile widziane <_< .

 

Z góry dziękuje.

 

POZDRAWIAM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Instalacja ma 12 woltów, przedni most ma własny olej.

Wyślij mi swojego maila to podeśle schematy i numery <_< .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
host05    1

ppiotr u mnie tokarz ucinał frez od wałka i dospawywał jakiś dobry materiał ale musi być dobry i frezował go, ładnie wszystko zeszlifowane wygląda jak nowy żadnych śladów że było dorabiane <_<

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MarcinPykuS    68

Jeszcze mam takie pytanie, można wyłączać prąd w ciągniku-tak dla własnego bezpieczeństwa :rolleyes: ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nasil90    97

Z tego co wiem to niektóre Mf-y miały taki wyłącznik przy schodkach mój tego nie ma chyba jedynym wyjściem będzie odkręcenie klemy


Massey Ferguson-Uniwersalność przede wszystkim.
mariusz(ZDUN) sprawdzony mechanik polecam.
mirek maszyny sprawdzony sprzedawca maszyn polecam.
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez andrewk
      Witam, do sprzedania instrukcja obsługi do traktorów Massey Ferguson 6110 - 6190 w języku polskim. Gratis dla kupującego dorzucam instrukcję napraw do powyższych modeli w formie pdf (ang).
       
      Cena 70zł + wysyłka
       
      Chęć zakupu kierujcie wysyłając mi wiadomość
       
      Pozdro
       
       


       
      ______________________________________________________________________________________________________________________________
      http://www.traktorpedia.pl - dane techniczne ciągników rolniczych, kombajnów zbożowych oraz ładowarek teleskopowych.

    • Przez karolox
      Witam, od pewnego czasu nie działa mi ogrzewanie w ciągniku massey ferrguson 3635 2013r. Przyjechał serwisant, i powiedział że trzeba zaworek wymienić co otwiera żeby płyn mógł iść na nagrzewnicę, (u góry w dachu) . Wymontowałem go, wymieniłem, i nadal nic, jak nie grzeje tak nie grzeje. Płyn ciągle uzupełniony do maksimum, dodam, że po zdjęciu węzy przy nagrzewnicy u góry wyleci z węza może kieliszek płynu, może nawet nie, i stąd moje pytanie, co może być powodem? Może miał ktoś już taki przypadek? Czy możliwe ze pompa nie daje ciśnienia żeby płyn mógł iść do nagrzewnicy do góry w dachu? Serwis nie umie pomóc, bądz nie chce, ręce opadają, zima jest a ogrzewania brak. Dodam, gdy ciągnik jest nagrzany prawidłowo. Możliiwe że są jakieś zaworki gdzieś, co nie przepuszczają płynu na nagrzewnicę? jeśli są, i ktoś miał taki problem, proszę o podpowiedz, z góry dziękuję  
    • Przez andrewk
      Do sprzedania posiadam instrukcję do MF 6110 - 6190. Kupiona za dużo wyższą kwotę, przeczytana i odłożona. Stan jak NOWY. Cena 40zł + 15zł wysyłka. Dla agrofotowiczów równe 50zł.
      Link do aukcji : http://allegro.pl/massey-ferguson-instrukcja-obslugi-6110-6190-i7145241669.html
      AgroDane - Dane techniczne maszyn rolniczych
      AgriDane - Specs of agricultural machinery
      AgriDaten – Technische daten von landmaschinen
      AgriSpec – Technische gegevens voor
      AgriDatos – Datos técnicos de maquinaria agrícola
      AgriDonnées – Données techniques des machines agricoles
      AgriDati – Dati tecnici per macchine agricole
      АгроДанные — Tехнические данные сельскохозяйственной машин
    • Przez aga19892010
      Może ktoś z was wymieniał lub wie jak to zrobić-muszę wymienić rewers w mf 8140 ?nadmienię,że nie jeździ do przodu ,tylko wstecz-kupiłem uszkodzony -proszę o podpowiedzi ale tylko osób które naprawdę coś wiedzą a nie tylko domniemają,z góry dziękuje
    • Przez Radosław142
      Witam. Kupiłem ciagnik na wiosnę. Jest on z 2008r ma teraz obecnie 6tys mth. Wszystko było okej przez dłuzszy czas. Szarpać zaczął przy pracy z ładowaczem, zrobiło się to nagle. Ciągnik szarpie jedynie do przodu ze sprzegłem jak i bez. Zaczeła się rowniez zapalać kontrolka od ciśnienia oleju w skrzyni ale to jedynie po dłuzszej pracy gdy sie olej rozgrzał. Kontrolka gasła gdy sie ciagnikiem zachamowało. 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj