nasil90

Wszytko o mf 3080 i pochodnych

Polecane posty

Pestka5465    0

Witam. Posiadam MF 3075 Dynashift. Ostatnio miałem go rozpołowione i wymenialiśmy uszczelniacz bo ciekł olej z niego, mechanik zrobił wszystko dobrze uszczelniacz był równo wciśnięty a i tak dalej cieknie. Wiecie może jaka będzie tego przyczyna ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafik256    22

istotne z której strony cieknie. Od skrzyni czy od silnika?? Którędy wypływa olej?? Którym dokładnie otworem??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcin349    26

ty mnie źle zrozumiałeś bo ja nie mam do wyjść tylko mam po prostu wstawione takie trójniki przed wyjściami i tylko sobie dżojstikiem operuję. Jak znajdę czas to wrzucę fotę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ja miałem to podłączone przed wyjściami to mi nie działał. Postaraj się to zrobic jak najszybciej. Albo wyślij mi te zdjecia na gg 6001845

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pestka5465    0

Znalezliśmy już przyczynę wycieku oleju było to banalne po prostu nie bylo uczczelki między miską olejową a silnikiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dawid23    0

Witam, posiadam MF3630. Pytanie do osób ktore mają czujnik ciśnienia oleju podłączony pod 3 kable. Gdzie go można kupić? Przeważnie oferowane są tylko do 2 kabli, czy mogę taki zamontować?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
armo    0

witam,

mam wielką prośbę do kolegów o pomoc w uruchomieniu obrotomierza w 3060, jest to model z 1988 z datatronic na rynek francuski, ale do rzeczy obrotomierz najczęściej nie pracuje w ogóle, czasami się włączy ale bardzo rzadko, chodził bez przerwy tylko w zimie i wczesną wiosną - podejrzewam że temperatura ma znaczenie, swoje działania zacząłem od czujnika, zmierzyłem oporność jest OK, próbowałem zmierzyć napięcie jakie dochodzi do niego ale jest znikome na granicy błędu, ustawiłem odległość czujnika (do oporu i 3/4 do tyłu ). i tu moje pierwsze pytanie czy ktoś ma wiedzę jakie napięcie powinno dochodzić do czujnika ?

jeśli chodzi o sam obrotomierz dokonałem pomiaru na śrubkach z tyłu licznika, na skrajnej prawej mam prawidłowe 14 V, na środkowej około 7,25 V zmieniające się nieznacznie w zależności od obrotów silnika,

z tego co zauważyłem oba przewody z czujnika lądują w komputerze autotronica, a to chyba słaby element mojego modelu - komputer pochodzi od 3065, tak przynajmniej jest napisane na nim pisakiem i posiada oznaki "grzebania" - ma tak jakby wycięte okienko i zalane jakąś żywicą, Czy ma ktoś wiedzę czy istnieje możliwość ominięcia komputera jeśli chodzi o czujnik obrotów i obrotomierz, myślałem by spróbować podać jakieś napięcie na czujnik i bezpośrednio puścić na obrotomierz, wiem że pomysł jest mocno naiwny ale tonący brzytwy się chwyta.

będę bardzo wdzięczny za choćby próbę pomocy, jestem po gruntownej lekturze forum, moje możliwości dedukcji się niestety skończyły, a ciągnik bez obrotomierza to jednak duża niedogodność

pozdrowienia z opolszczyzny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukash3060    145

Kolego rozumiem Twój problem bo mam to samo ale już sie przyzwyczaiłem. Przedyskutwaliśmy już z paroma użytkownikami parę rzeczy. Pierwsza to żarówka od ładowania i smarowania silnika które pobudzają alternator i jak będą za słabe albo nie będą dobrze przewodziły to obrotomierz może szwankować. Druga sprawa gubienie sygnału na kablach ale to sam już wyeliminowałeś pisząc że napiecie jest tuż przed obrotomierzem. Trzecia sprawa to zużyte kostki które sie zawieszają ( jeśli źle mówie to chodzi mi o wyeksploatowanie alternatora a nie zagladałem tam i nie wiem co tam jest, nie interesowałem sie tym) i u mnie jest takie coś że w czasie roboty zapali sie ładowanie no i wiadomo EHR już nie działa - wysiadasz młotek jedno dwa subtelne stuknięcia w obudowę alternatora i chodzi ale to na razie wolną chwilą trzeba wymienić bo to już robi się uciażliwe. To tak z gróbsza inne rzeczy są ale za długo by pisać bo to nie ma zwiazku z tym zbytniego.

Edytowano przez Lukash3060

Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
armo    0

dzięki Lukash za pomoc, mam jeszcze jedno pytanie, jak wcześniej pisałem na jednym styku obrotomierza jest 14 V, a na drugim coś ponad 7 V, dziś zmierzyłem napięcie na zielonym kablu wychodzącym z alternatora, który podobno odpowiada za obrotomierz i jest tam dokładnie te 7 V, to nie pojmuję tematu, gdzie rola czujnika obrotów i jak jego sygnał trafia do obrotomierza? jak by ktoś był uprzejmy to niech mnie oświeci, a i jeszcze znalazłem spalone żarówki w desce rodzielczej, 3 małe i jedną dużą, ale nie wiem czy to może mieć znaczenie, wymienię je w najbliższym czasie,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukash3060    145

Żarówki jeśli spalone te z czerwonymi ogonkami ( 5V) to mają znaczenie bo reszta chyba 3 są jak się nie mylę i to te 5 pobudzają. A co do reszty to nie jestem w temacie, poczytaj nie dawno był ten problem poruszany bodajże w 3070. Poczytaj forum ze 2-3 strony wstecz powinien być temat.


Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
armo    0

dołożyłem 3 brakujące małe żarówki, te z czerwonym korpusami działały, wszystkie żarówki mam 12 V i 1,2 W, może są niewłaściwe żarówki? czy ktoś ma wiedzę jaki dokładnie żarówki powinny być w tablicy kontrolek, przeorałem katalog ale nie ma parametrów tych żarówek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Koledzy szukam patentu na podłączenie tura w ciągniku 3080. Mam u siebie podłączonego od wyjścia hydraulicznego. Czy da radę jakoś inaczej go podłączyć? Proszę o opis ewentualnie zdjęcia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
massey11    1

A dlatego,ze na zalaczonym zdjeciu widac prawa dzwignie z dwoma zakresami A B.Tak wiec na zajacu 4A,4b na zolwiu 4a,4b+polbieg do kazdego z nich i masz 32.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kravter    39

masz 4 biegi

przod

zajac. 4 biegi * 2 polbiegi =8 biegow

zolw 4 biegi * 2 polbiegi = 8biegow

8+8=16

do tylu

zajac. 4 biegi * 2 polbiegi =8 biegow

zolw 4 biegi * 2 polbiegi = 8biegow

8+8=16

 

czyli skrzynia 16x16

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
massey11    1

kravter powiem ci krotko, bladego pojecia nie masz o tym cigniku,Ja uzytkuje takie kino od dobrych kilku lat wiec wiem co mam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kravter    39

a jest jeszcze polbieg? bo ja widze tylko to co na dzwigni :P na zdjeciu :D

Edytowano przez kravter

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez andrewk
      Witam, do sprzedania instrukcja obsługi do traktorów Massey Ferguson 6110 - 6190 w języku polskim. Gratis dla kupującego dorzucam instrukcję napraw do powyższych modeli w formie pdf (ang).
       
      Cena 70zł + wysyłka
       
      Chęć zakupu kierujcie wysyłając mi wiadomość
       
      Pozdro
       
       


       
      ______________________________________________________________________________________________________________________________
      http://www.traktorpedia.pl - dane techniczne ciągników rolniczych, kombajnów zbożowych oraz ładowarek teleskopowych.

    • Przez karolox
      Witam, od pewnego czasu nie działa mi ogrzewanie w ciągniku massey ferrguson 3635 2013r. Przyjechał serwisant, i powiedział że trzeba zaworek wymienić co otwiera żeby płyn mógł iść na nagrzewnicę, (u góry w dachu) . Wymontowałem go, wymieniłem, i nadal nic, jak nie grzeje tak nie grzeje. Płyn ciągle uzupełniony do maksimum, dodam, że po zdjęciu węzy przy nagrzewnicy u góry wyleci z węza może kieliszek płynu, może nawet nie, i stąd moje pytanie, co może być powodem? Może miał ktoś już taki przypadek? Czy możliwe ze pompa nie daje ciśnienia żeby płyn mógł iść do nagrzewnicy do góry w dachu? Serwis nie umie pomóc, bądz nie chce, ręce opadają, zima jest a ogrzewania brak. Dodam, gdy ciągnik jest nagrzany prawidłowo. Możliiwe że są jakieś zaworki gdzieś, co nie przepuszczają płynu na nagrzewnicę? jeśli są, i ktoś miał taki problem, proszę o podpowiedz, z góry dziękuję  
    • Przez andrewk
      Do sprzedania posiadam instrukcję do MF 6110 - 6190. Kupiona za dużo wyższą kwotę, przeczytana i odłożona. Stan jak NOWY. Cena 40zł + 15zł wysyłka. Dla agrofotowiczów równe 50zł.
      Link do aukcji : http://allegro.pl/massey-ferguson-instrukcja-obslugi-6110-6190-i7145241669.html
      AgroDane - Dane techniczne maszyn rolniczych
      AgriDane - Specs of agricultural machinery
      AgriDaten – Technische daten von landmaschinen
      AgriSpec – Technische gegevens voor
      AgriDatos – Datos técnicos de maquinaria agrícola
      AgriDonnées – Données techniques des machines agricoles
      AgriDati – Dati tecnici per macchine agricole
      АгроДанные — Tехнические данные сельскохозяйственной машин
    • Przez aga19892010
      Może ktoś z was wymieniał lub wie jak to zrobić-muszę wymienić rewers w mf 8140 ?nadmienię,że nie jeździ do przodu ,tylko wstecz-kupiłem uszkodzony -proszę o podpowiedzi ale tylko osób które naprawdę coś wiedzą a nie tylko domniemają,z góry dziękuje
    • Przez Radosław142
      Witam. Kupiłem ciagnik na wiosnę. Jest on z 2008r ma teraz obecnie 6tys mth. Wszystko było okej przez dłuzszy czas. Szarpać zaczął przy pracy z ładowaczem, zrobiło się to nagle. Ciągnik szarpie jedynie do przodu ze sprzegłem jak i bez. Zaczeła się rowniez zapalać kontrolka od ciśnienia oleju w skrzyni ale to jedynie po dłuzszej pracy gdy sie olej rozgrzał. Kontrolka gasła gdy sie ciagnikiem zachamowało. 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj