Ferdek07

Ile mtg wytrzymują opony rolnicze w ciągnikach!

Polecane posty

Ferdek07    75

Witam!

Producenci reklamują ze ten czy tamten model wytrzymuje dłużej, a jak jest w praktyce, które opony są bardziej trwałe, radialki czy diagnonalne, które lepsze do transoportu a które do pola i czy to prawda że radialki łatwiej się przebijają?

Ile mtg wytrzymują przednie z napędem ile tylne?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
katator    473

co do wytrzymałości opon to w mojej 3p diagonalne opony stomil olsztyn siedzą już od prawie 20 lat i w tym czasie zrobiły ok 13 tys mtg. bieżnika już prawie nie ma ale jeszcze sezon posiedzą.

co do opon radialnych to z racjii tego, że mają większą powieżchnie styku zpodłożem zapewniają większy uciąg w polu, a ponieważ bardziej się uginają zapewniają lepszy komfort na drodze niż opony diagonalne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    75

U mnie w ciapku ojciec od razu z nowym ciapkiem w 79r wzioł 2gi komplet opon i do dzisiaj mam te opony, niestety jedna co 2 lata przeciera dentke, ale te 2gie nic się nie zużywają tylkosa poszarpane przez ramiona tuz i strasznie spękane, kumple w mtz z 90r ma jeszcze orginalne gumy z tyłu a już 4 razy silnik remontował, radialne odradza znajomy ojca którego już kilka razy spotkałem ja albo ojciec w serwisie oponiarskim bo notorycznie przyjeżdza z jakąś oponą, twierdzi że to był duży błąd radialki w 1014 bo na byle co najedzie szkło czy jakiś metal i opona się rozcina lub przebija (ale jego za porządek na podwórku chcieli z ekologi wywalić więc może nie ma się co sugerować ;):D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej2110    535

nie da s8ię określić co dłużej pochodzi bo to zależy od sposobu użytkowania. te same opony przy różnym ciśnieniu będzo się różnie zużywać.


Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym.
ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny :D

bullet_black.png

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    75
nie da s8ię określić co dłużej pochodzi bo to zależy od sposobu użytkowania. te same opony przy różnym ciśnieniu będzo się różnie zużywać.

Radialka jest miększa wiec nie leci szybciej na asfalcie? ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rino    13

Jeżeli chodzi o szybkość zużywa ia to tak jak andrzej pisał zależy od sposobu użytkowania. Jezeli chodzi o to czy się łatwiej przebijają, to raczej nie. mam przy c360 radialki już 6 rok i ani razu nie przebiłem. Jak ktoś ma nieporządek na podwórzu to obojętnie jakie opony to bedą sie przebijac, na radialkach łatwiej sie zakopać niestety.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    75
Jeżeli chodzi o szybkość zużywa ia to tak jak andrzej pisał zależy od sposobu użytkowania. Jezeli chodzi o to czy się łatwiej przebijają, to raczej nie. mam przy c360 radialki już 6 rok i ani razu nie przebiłem. Jak ktoś ma nieporządek na podwórzu to obojętnie jakie opony to bedą sie przebijac, na radialkach łatwiej sie zakopać niestety.

Jak to łatwiej zakopać? ;) przecież na radialkach podobno lepszy uciąg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rino    13

Uciąg lepszy ale bardziej ze tak powim wgryzają się w grunt i co za tym idzie prędzej wyrzucaja ziemie z pod kół. Na ziemi nie jest to tak widoczne ale np na pyzmie z kiszonką to tak, moją c360 prędzej sie zakopie niż tą na diagonalnych. A jeśli chodzi o opony to dobre są tureckie petlasy(diagonalne) i tanie , narazie mam dwa lata zobacze czy jak będą starsze to czy nie beda pękać, ale uciąg lepszy niż np na stomilu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    75
Uciąg lepszy ale bardziej ze tak powim wgryzają się w grunt i co za tym idzie prędzej wyrzucaja ziemie z pod kół. Na ziemi nie jest to tak widoczne ale np na pyzmie z kiszonką to tak, moją c360 prędzej sie zakopie niż tą na diagonalnych. A jeśli chodzi o opony to dobre są tureckie petlasy(diagonalne) i tanie , narazie mam dwa lata zobacze czy jak będą starsze to czy nie beda pękać, ale uciąg lepszy niż np na stomilu.

U nas wszyscy kupują landpro kormorany, a to mnie zmartwiłeś że wyrzuca glebe z pod kół i szybciej się kopie, to chyba właśnie pomyśle o tych petlasach do mf 255 z kołami 12,4/32 bo pamiętam na nowych diagonalnych (2ga para) chwila nieuwagi i wisiał dopiero jak jest połowa bierznika to w błota moge się śmielej pchać, a ziemie mam właśnie takie w dolinkach ze 2 razy koła obruci i biały piasek po oponach popłynie i jak upalowany, to jak na diagonalnych w 3 sekundy wisiałem to co dopiero na radialnych ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rino    13

Słuchaj nie wiem czy to jest reguła czy tylko u mnie taka różnica bo radialki sa stomila a diagonalne petlas. Ale zauważyłem ze łatwiej na radialkach sie zakopać. To wiem z własnego doświadczenia, nie wiem jak u innych. Petlasy sa tańsze bo pomiedzy polskimi a petlasami do c360 było jakieś 300zł różnicy na sztuce. A petlasy wcale nie są złe, obawiałem się troche ich kupić ale nie narzekam.

Mam jeszcze pyt orientujkesz sie w cenach mf, bo nie chce zakładać nowego tematu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    75
Słuchaj nie wiem czy to jest reguła czy tylko u mnie taka różnica bo radialki sa stomila a diagonalne petlas. Ale zauważyłem ze łatwiej na radialkach sie zakopać. To wiem z własnego doświadczenia, nie wiem jak u innych. Petlasy sa tańsze bo pomiedzy polskimi a petlasami do c360 było jakieś 300zł różnicy na sztuce. A petlasy wcale nie są złe, obawiałem się troche ich kupić ale nie narzekam.

Mam jeszcze pyt orientujkesz sie w cenach mf, bo nie chce zakładać nowego tematu

To zależy jeszcze od wysokości klocków i samego ich kształtu w nowych oponach bo są różne.

 

Jakie mf - y Ciebie interesują i z jakich roczników?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rino    13
To zależy jeszcze od wysokości klocków i samego ich kształtu w nowych oponach bo są różne.

 

Jakie mf - y Ciebie interesują i z jakich roczników?

 

Od wysokości i kształtu również, petlasy maja wyższy bieżnik niż polskie i inny kształt bieżnika może dlatego tak sie nie zakopują.

 

konkretnie to mf 3050 z 94roku, bo kumpel takiego sprowadził z niemiec i ma na sprzedanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    75
Od wysokości i kształtu również, petlasy maja wyższy bieżnik niż polskie i inny kształt bieżnika może dlatego tak sie nie zakopują.

 

konkretnie to mf 3050 z 94roku, bo kumpel takiego sprowadził z niemiec i ma na sprzedanie.

Rok temu znajomi kupili w idealnym stanie z 95r jakiegoś 120km i chyba nawet z klimą za 50tys

a inny snajomy kupił jakiegoś 100km w 6ciu garach na allegro za 42 tysi ale wiem że walneło mu coś w skrzyni zamawiał części kurier za 2 dni przywiózł dwa jakieś kamienie po 700 pln za sztuke :):D:);)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rino    13

bo on chce za niego 50tys z turem stohl. a gwinty to one maja calowe nie????

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kamyk514    2

W moim 3512 jedna tylna pękła po roku użytkowania. Mój 3512 ma 10lat 6tys mtg i już na wiosnę przydało by sie założyć nowe a z przodu to mam już czwarte

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    75
bo on chce za niego 50tys z turem stohl. a gwinty to one maja calowe nie????

Nie ma się co bać calowych gwintów, jak już coś trzeba będzie to dokupisz sróbkę lub nakrętke od mf 255 a pozatym kiedyś jak nie było w sklepie szpilek do przykręcenia kolektora w mf poszedłem do rowerowego i kupiłem 2 ośki rowerowe i trzyma do dzisiaj, jeden wtryskiwacz też mam tak przykręcony ;) , jeśli jest z turem z osprzetem i w naprawde dobrym stanie to może i warty 50 tysi, no ale kto wie ile tam jest tych mtg! :angry: i jak długo pracuje z tym turem

 

W moim 3512 jedna tylna pękła po roku użytkowania. Mój 3512 ma 10lat 6tys mtg i już na wiosnę przydało by sie założyć nowe a z przodu to mam już czwarte

 

to co ile zmieniasz przednie opony? Ja dopiero rok temu zmieniłem ale nawet bocznych rowków już nie było totalny slik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kamyk514    2

Oryginalne od nowości pochodziły z sześć lat potem były następne Stomila jedna pękła potem druga wytrzymały dwa lata i ostatnio miałem chińskie trzy lata jeździłem i teraz też kupiłem chińskie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nasil90    97

u mnie w mf pierwsze opony padły po 13 latach teraz są radialki załorzone


Massey Ferguson-Uniwersalność przede wszystkim.
mariusz(ZDUN) sprawdzony mechanik polecam.
mirek maszyny sprawdzony sprzedawca maszyn polecam.
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rino    13
Oryginalne od nowości pochodziły z sześć lat potem były następne Stomila jedna pękła potem druga wytrzymały dwa lata i ostatnio miałem chińskie trzy lata jeździłem i teraz też kupiłem chińskie

 

Może dlatego 3 lata bo chińskie, a sporo tańsze sa ze opłaca się je kupować??????????? Jak one się nazywają??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    75
Może dlatego 3 lata bo chińskie, a sporo tańsze sa ze opłaca się je kupować??????????? Jak one się nazywają??

Ja mam teraz chińskie nazywają się jakoś honey coś tam, a drugi raz bym nie kupił, bo już jakieś zmarnowane są środkowy pasek był bardzo wysoki i po roku dużo się już zużył, koleś dożucił jeszcze chińskie dentki to takie żadkie że co mc musze dopompowywać, najgorsze w tych oponach jest to że ten wysoki pasek i balon 6.00 zarzyna się strasznie w łące i w lesie i ciągnik się kopie, a zapłaciłem chyba 110 za sztuke z dentką, teraz jak kupie na przód to jakieś polskie 6.50/16 a te chinole przerzuca na ciapka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gufi    0

mam pytanie czy znacznie zmniejszy sie ucią w 330 ja zmienie opony z 12 na 11 do ciagania mam 3p ciapka bym używał raczej do oprysków w ziemniakach i czasami z turem i jakies sciąganie przyczep z pola

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    75
mam pytanie czy znacznie zmniejszy sie ucią w 330 ja zmienie opony z 12 na 11 do ciagania mam 3p ciapka bym używał raczej do oprysków w ziemniakach i czasami z turem i jakies sciąganie przyczep z pola

Własnie, pytałem też o 11,2 do ciapka to każdy się śmieje i pyta czy ruskiego mam różnica w cenie niewielka więc chyba nie warto, a na uciągu jak na uciągu ale na Vmax stracisz, mam jeszcze orginalne 11,2/10/28 nie wiem o co chodzi ale chyba są to wyższe opony o śladzie szerokości 11,2 jak ktoś ma ciapera to neich wyjaśni, o co chodzi z tą numeracją w ciapkach bo są jeszcze 12,4/11/28

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    13

To tak jakby stare oznaczenie niskoprofilówek ;) 12,4 to szerokość balonu, 11 to wysokość balonu, 28 średnica osadzenia na feldze. W calach naturalnie :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Soczi87
      Witam Wszystkich. 
      Zamierzam kupić nowe opony do przyczepy jednoosiowej o ładowności 5t i zastanawiam się nad Indyjskimi oponami marki Vk-tyre. Czy ktoś z Was miał  do czynienia z tą marką. Szukam opinii. Dziękuję. 
    • Przez lukasz067
      Witam muszę wymienić opony przednie niestety  na nowe bo uzywki w chorych cenach i jak to będzie się miało do napędu 4x4   gdzie też bieżnik już powoli się kończy nie bedzie problemu ze zużyciem i synchronizacją, mierząc starą a wymiary nowej to ponad 5cm różnicy na średnicy 
    • Przez GRZES1545
      Witajcie
      Zastanawiam się nad oponami do auta o rozmiarze 205 /50/ r17
      Co powiecie o wielosezonowych oponach...jakiej firmy polecicie?
      @bratrolnika Darku Ty chyba masz doświadczenie co powiesz o oponach Continental?
       

    • Przez Mlody311
      Witam, muszę wymienić opony w ładowarce mam teraz założone 500/70r24, myślałem nad zmiana rozmiaru na 460/70r24 tylko że mają one mniejsza nośność o ok 600kg na oponę niż te 500-ki, ładowarka wożę max 2,5t. Co byście doradzili zostawić 500 czy zmienić na 460? Różnica w cenie ponad 3tys zł na 4szt
       
    • Przez M-A-T-E-U-S-Z
      Witam. Mam w niedalekim czasie zamiar kupić nowe opony diagonalne na tył 14.9-28 do c360 . Chciałbym sie doradzić poniewaz na rynku jest sporo marek jak i opini . Kryteria jakie mnie interesują to przykładowo czy opony nie pękaja po 8 czy 10 latach użydkowania , czy nowe opony trzymaja wymiary jak szerokość opony wysokość profilu i wysokość bieżnika , czy opony sie szybko nie zużywają . Słyszałem ,że Kabat nie trzyma wymiaru natomiast BKT produkuję na pierwszy montaz ale wiadomo radialki a diagonalne nie wiaadomo jak z jakością .
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj