Zaloguj się, aby obserwować  
z90

Regulacja zapłonu w Zetorze

Polecane posty

z90    0

Witam!

Mam zetora 16245 i nie wiem jak ustawić zapłoń? Pompe miałem wyciągniętom i kręciłem kołem zeby ustawić zawory i rozregulował mi sie zapłon. A na tym kole nie mam żadnych znaków. Może ktoś mi pomoże??

Z góry dziękuję.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
FINN    1478

to żeś sobie dogodził... tak to jest jak ktoś się nie zna a sadza paluchy... a potem narzekania , że ciągnik nie nadaje się do roboty...

jak wyjmowałeś pompę to tam była taka tulejka ( sprzęgiełko) z frezami wewnątrz.. i jak jej się przyjrzysz to zauwazysz, że ma taki szerszy frez... i musisz ustawić aby pasował na pompę i wewnątrz i uceluj aby pompa ładnie weszła... i mogę się założyć że jak wyjmowałeś pompę to nie zaznaczyłęś na obudowie, w jakim położeniu była przykręcona, a to tez jest bardzo ważne...


"Wielu internautów jest kundlowatych.Jedyne, co mogą, to anonimowo szczekać, podgryzać najwyżej kostki, bo wyżej nie sięgają. Jakby ich odwiązać z łańcuchów i kazać coś zrobić, to by nie dali rady." K. Jackowski
Skargi, wnioski i zażalenia, proszę kierować na PW i GG :)
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GoRAL1    63

Coś tu nie rozumie

po tych wskazówkach co ci kolega napisał to możesz tylko zamontować pompę a nie ustawić kat wtrysku

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
FINN    1478

jeśli zaznaczył jak wyjmował pompę, i ustawił na tej tulejce http://aukcjusz.pl/a...580260.html��to

nie powinno być problemu... ja zawsze tak robie i nigdy nic mi się nie poprzestawiało w pompach...

Edytowano przez FINN

"Wielu internautów jest kundlowatych.Jedyne, co mogą, to anonimowo szczekać, podgryzać najwyżej kostki, bo wyżej nie sięgają. Jakby ich odwiązać z łańcuchów i kazać coś zrobić, to by nie dali rady." K. Jackowski
Skargi, wnioski i zażalenia, proszę kierować na PW i GG :)
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GoRAL1    63

Tak ale kolega pisze że kręcił wałem bez pompy bo ustawiał zawory

pozatym pisze że na kole niema żadnych znaków

 

to trzeba wymontować wtryskiwacz na pierwszym cylindrze i ustalić GMP

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    170

Do dokładnego ustawienia zapłonu służy specjalny trzpień który jest wkręcony z prawej strony w miskę olejową. Należy go wykręcić i włożyć drugim końcem w ten sam otwór i wciskając go powoli kręcić kołem zamachowym, w pewnej chwili wpadnie do środka w specjalnie wywiercony otwór w kole zamachowym, jest to punkt początku wtrysku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tedizetor56    95

przeciez rozrządu nie rozbieral,co stego ze krecil walem pompy inaczej sie nie zalozy niz tak jak powinna byc,zeby weszla na frezy i tak trzeba przekrecic czyms.

Edytowano przez tedizetor56

Zetor Team.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariuszd93    559

Tak ale kolega pisze że kręcił wałem bez pompy bo ustawiał zawory

pozatym pisze że na kole niema żadnych znaków

 

to trzeba wymontować wtryskiwacz na pierwszym cylindrze i ustalić GMP

I co według ciebie mogło sie stać ze pokręcił wałem bez pompy? A co za różnica z pompą czy bez? Rozrządu nie ruszał to tylko pompę założyć prawidłowo i tyle


;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Włożyć z powrotem pompę to nie problem, bo inaczej się nie da, jak już wspomniane wyżej.

Po włożeniu pompy należy sprawdzić- ustawić początek konta tłoczenia tym bardziej że pompa prawdopodobnie była w regeneracji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GoRAL1    63

aby ustawić zapłon trzeba odkręcić rurkę wysokiego ciśnienia obracać silnikiem aż paliwo w pierwszej sekcji drgnie w tym momencie kołek powinien trafić w otwór kontrolny w kole zamachowym , jeżeli nie trafia to trzeba obracać pompom woku swojej osi w prawo lub w lewo aż trafi się na otwór kołkiem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
FINN    1478

tak, jak masz inną pompę lub zmieniałeś obudowę, blok... ale jak ta sama pompa, to powinny być znaki na oudowie pompy i bloku... poszukać uważnie i ustawić na znaki, i nie trzeba niczym kręcić, bez żadnych rurek... ;)


"Wielu internautów jest kundlowatych.Jedyne, co mogą, to anonimowo szczekać, podgryzać najwyżej kostki, bo wyżej nie sięgają. Jakby ich odwiązać z łańcuchów i kazać coś zrobić, to by nie dali rady." K. Jackowski
Skargi, wnioski i zażalenia, proszę kierować na PW i GG :)
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GoRAL1    63

Znaki to trzeba sobie samemu zrobić przed rozbieraniem

 

poco on zdejmował pompę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
FINN    1478

aby dać do regeneracji???


"Wielu internautów jest kundlowatych.Jedyne, co mogą, to anonimowo szczekać, podgryzać najwyżej kostki, bo wyżej nie sięgają. Jakby ich odwiązać z łańcuchów i kazać coś zrobić, to by nie dali rady." K. Jackowski
Skargi, wnioski i zażalenia, proszę kierować na PW i GG :)
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
z90    0

Kolego który to trzpień?? Ja mam tylko 2 nakretki na klucz pod kołem zamacjowym wkrecone w miske olejową:(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Bialy8011
      Witam, patrzcie no Panowie co to się zrobiło. Pacjent to Zetor 8011. Ktoś wie jaka przyczyna że z oleju się takie mleko zrobiło we filtrze?

    • Przez Rzepakowiec
      Witam, kupiłem na wiosnę zetora 8145 sprowadzonego z finladii. Na oględzinach wydawało się, że wszystko w porządku chodził równo, ładnie palił pojeździłem trochę wszystko w porządku. Ciśnienie oleju w silniku też ok, przepracował 40mtg i zauważyłem, że ciśnienie na obrotach jalowych spada na około 0,6 0,8 bara. W dodatku z odmy wydobywa się biały dym. Mam jeszcze 9ha do orki oraz uprawy po kukurydzy, więc będę musiał tak robić. Jakieś pomysły co to może być? Na wysokich obrotach ciśnienie jest ponad 2,5. 
    • Przez Papkin
      Kolejny raz problem z Zetorem. Ciągnik zgasł sam z siebie, zacząłem podejrzewać układ paliwowy. Wymieniłem filtry, wyczyściłem odstojnik,odpowietrzylem,dalej nie chciał odpalić. Następnie wyjąłem pompę paliwa i wtryski. Diagnoza zatarta pompa. Zamontowałem pompę po regeneracji i wtryski,odpowietrzylem,pompa podaje paliwo, ciągnik dalej nie chce odpalić. Raczej odpada problem z elektryką już wszystkie przewody sprawdziłem i poczyscilem. Rozrusznik na chwilę obecną u elektryka do sprawdzenia. Plak nie pomaga. Próbowałem też z przesuwaniem pompy w stronę bloku i na zewnątrz. Ma ktoś jakieś pomysły?
       
    • Przez lukasz021086
      Witam. Leci mi olej z pompy wtryskowej. Prawdopodobnie od strony silnika. Ma ktoś pomysł co mogło się stać? 
    • Przez Rzepakowiec
      Cześć, wczoraj przeprowadzałem pierwszą grubszą robotę kupionym na wiosnę 8145. Talerzowalem i kiedy silnik się porządnie nagrzał to ciśnienie spadło do 0,8 na 800 obr/min, przy wyższych obrotach jest ponad 2. Z kolei na zimnym wynosi 4,5 na 800 obr. Wiem, że wraz z nagrzaniem ciśnienie spada, ale czy te 0,8 to nie jest trochę przymało? 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj