Zaloguj się, aby obserwować  
fokmen

Amortyzowana przdnia oś w ciagnikach

Polecane posty

kris14    266

Hmm... co daje?

Napewno lepszy komfort pracy i lepszą przyczepność z maszynami zawieszanymi z tyłu- na zwykłej osi jak podniesie przód to przednie koła też idą do góry, a na resorowanej osi zostają na ziemi (oczywiście do pewnego momentu ;)) i cały czas ciągną...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241

tls to tylko nazwa jednego z producentow, w claasie nazywa sie np. ProActiv, spisuje sie znakomicie w ruchu po drogach, najlepiej widac to jadac po plytach, gdyz wybiera male nierownosci (na wiekszych dziurach i tak trzeba jechac powoli), gdy mamy jeszcze amortyzator na TUZach, miekka kabine i dobry fotel to smialo mozna jechac po takiej drodze 25-30 km/h, gdy dla porownania po tej samej drodze U1614 jedzie 10 km/h, tur podskakuje i czasme narzedzie tez potrafi walnac, ze z koabiny mozna wypasc ;) .

wazne aby mozna bylo zablokowac amortyzacje przedniej osi np. wykonujac orke

na zwykłej osi jak podniesie przód to przednie koła też idą do góry, a na resorowanej osi zostają na ziemi (oczywiście do pewnego momentu ) i cały czas ciągną...

ktos przeprowadzal jakie obserwacje, obliczenia w tej kwestii bo ja niczego takiego nie zauwazylem.

chodzi o srodki mas (glownie), a pewnie dochodza jakies masowe momenty i inne ciekawostki z mechaniki, ale generalnie gdy srodek masy jest przesuniety, to bedzie dzialal mniejszy nacisk, a wtedy zmniejsza sie uciag i tyle, dlatego nalezy dociazyc przod zarowno w miekkiej osi, jak i sztywnej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    75

Czy ta oś jest na sfożniu jak w zwykłych ciągnikach i ma wachacze czy tylko wachacze?

 

Może nie w temacie ale oglądałem kilka lat temu program i czytałem artykół że chyba jd ma wprowadzić amortyzowaną tylną oś (skok amortyzacji miał być poniżej 10cm ale miało coś takiego być) czy jest jakis model jd w sprzedaży lub innej marki z amortyzowanym tyłem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    266
ktos przeprowadzal jakie obserwacje, obliczenia w tej kwestii bo ja niczego takiego nie zauwazylem.

Na Bednarach pokazywali któregoś roku porównanie 2 JD- jeden z amortyzowaną osią a drugi bez...

W galerii jest filmik prezentujący to co napisałem linijkę wyżej ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241

 

ale np. przy orece nie jest przydatny??:> przeciez dociska przednia os do poloza i zmniejsza w jakis sposob poslizg??:>

e tam nacisk no os jest taki sam, wiec nie zmniejsza poslizgu, tym samym nie zwieksza sily uciagu. ja do orki wylaczam aby uzyskac lepsza jakosc zabiegu

Na Bednarach pokazywali któregoś roku porównanie 2 JD- jeden z amortyzowaną osią a drugi bez...

W galerii jest filmik prezentujący to co napisałem linijkę wyżej ;)

czy mozesz odszukac ten filmik? tylko chodzi ci o transport, nawroty, czy o prace w polu??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek    0

o ile pamiętam to chyba fasttrack ma obie osie amortyzowane ;) ale pewny nie jestem :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241
o ile pamiętam to chyba fasttrack ma obie osie amortyzowane ;) ale pewny nie jestem :D

o ile ja dobrze pamietam to chyba nie, ale pewny tez nie jestem :) poza nim zadna popularna marka nie chwali sie takim rozwiazaniem, ale moze istnieja jakies wynalazki lub prototypy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fokmen    2
o ile pamiętam to chyba fasttrack ma obie osie amortyzowane ;) ale pewny nie jestem :D

tez mi sie wydaje ze ta maszynka ma obie amortyzowane, wkoncu jak lecisz 65-80km/h to raczej musi byc przy dolkach mozna z kabiny wypasc a wiadomo nasz POLSKIE drogi .....


Moje filmiki zobaczycie na

http://pl.youtube.com/profile_videos?user=fokmen5

zapraszam do ogladania:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
black08    4
o ile ja dobrze pamietam to chyba nie, ale pewny tez nie jestem ;) poza nim zadna popularna marka nie chwali sie takim rozwiazaniem, ale moze istnieja jakies wynalazki lub prototypy

 

czytałem w profi ze w osi am. carraro jest 18 punktów smarowania (co 50mth). dobry wynalazek PS w mtz juz dawno była miękka oś w ciągniku 4x4 :D


kujawy to jes to!!!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek    0
ale moze istnieja jakies wynalazki lub prototypy

@brzozak2 taka obcja za podwójną dopłatą:? ;):D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241

tez mi sie wydaje ze ta maszynka ma obie amortyzowane, wkoncu jak lecisz 65-80km/h to raczej musi byc przy dolkach mozna z kabiny wypasc a wiadomo nasz POLSKIE drogi .....

yyy ale w fastracku kabina nie jest zawieszona nad tylna osia, dopiero w tych najnowszych seriach i one juz nie moga 80 km/h pedzic

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fokmen    2
yyy ale w fastracku kabina nie jest zawieszona nad tylna osia, dopiero w tych najnowszych seriach i one juz nie moga 80 km/h pedzic

 

jak to nie moga co maja jakies blokady?? w Polsce slyszalem ze sprzetem rolniczym mozna tylko 25km/h jechac....;/


Moje filmiki zobaczycie na

http://pl.youtube.com/profile_videos?user=fokmen5

zapraszam do ogladania:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241

moze byc zalozona elektroniczna blokada, ale raczej wynika to z konstrukcji skrzyni, ciagnikami w polsce juz od jakiegos czasu mozna 40km/h jezdzic

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241

co za glupoty oni daja, po pierwsze jada bez obciazenia na takim przelozeniu ze moga przod poderwac do gory, pracujesz tak w polu?????

a poza tym to ze kola nie sa calkiem w gorze tylko spadna troche na silowniku, to akurat nic do sily uciagu nie daje. wogole nie wiem kto to wymyslil taki test, dlaczego zatem w traktor pullingu nie stosuja przedniego napedu, bo w takich warunkach na mocno utwardzonej nawierzchni (jak ta laka) nic nie daje.

moim zdaniem to nie poprawia uciagu w normalnych warunkach polowych

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
black08    4
co za glupoty oni daja, po pierwsze jada bez obciazenia na takim przelozeniu ze moga przod poderwac do gory, pracujesz tak w polu?????

a poza tym to ze kola nie sa calkiem w gorze tylko spadna troche na silowniku, to akurat nic do sily uciagu nie daje. wogole nie wiem kto to wymyslil taki test, dlaczego zatem w traktor pullingu nie stosuja przedniego napedu, bo w takich warunkach na mocno utwardzonej nawierzchni (jak ta laka) nic nie daje.

moim zdaniem to nie poprawia uciagu w normalnych warunkach polowych

 

a co zrobić by sprzedac wiecej (droższych) ciągników z miekką osią? użądzić pokaz i troche to ubarwić (troche kitu i dymu), wieksza różnica by była jak by były różne ciśnienia w ogumieniu ale upuszczenie powietrza z koła nic rolnika nie kosztuje a to mniejszy zysk dla dilera, troche przecenili role miekkiej osi w polu :rolleyes:


kujawy to jes to!!!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mav    1
co za glupoty oni daja, po pierwsze jada bez obciazenia na takim przelozeniu ze moga przod poderwac do gory, pracujesz tak w polu?????

a poza tym to ze kola nie sa calkiem w gorze tylko spadna troche na silowniku, to akurat nic do sily uciagu nie daje. wogole nie wiem kto to wymyslil taki test, dlaczego zatem w traktor pullingu nie stosuja przedniego napedu, bo w takich warunkach na mocno utwardzonej nawierzchni (jak ta laka) nic nie daje.

moim zdaniem to nie poprawia uciagu w normalnych warunkach polowych

 

mylisz sie

 

ciągnik w traktor pulling ma za zadanie rozpędzić platformę do jak największej prędkości zanim ta zacznie hamować. Bo tam ciągnik jedzie dotąd dopóki nie wytraci prędkości. Dlatego tam napęd nie ma znaczenia.

 

w polu i w transporcie w warunkach gdzie nie ma czegoś takiego jak nabieranie prędkości(tzn różnice są rzędu kilku km/h) kończy sie rola samej prędkości, a zaczyna mieć znaczenie przyczepność.

 

Czy ktoś woli jeździć bez napędu podczas orki?

albo czy ktoś ruszy z miejsca pod sporą góre z samym tylnym napędem np 100KM ciągnikiem z 20t na przyczepach ?

czy ciągnik w traktor pulling ruszy z tą samą platformą z miejsca gdy ta będzie miała 80% docisku?

 

amortyzacja w warunkach polowych ma za zadanie niwelować stratę przyczepności podczas jazdy po niezbyt równych powierzchniach.

Nie wiem kto to wymyślił żeby blokować amortyzacje do pola. Ale ja sie z tym absolutnie nie zgadzam :rolleyes:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robertbara    75

No właśnie czy ktoś z was blakuje podczas orki "resorkę"? Według mnie to jak wyłączenie ABS-u zimą ;)

 

Jeśli traktor podskakuje to traci przyczepność, oś resorowana w pewnym stopniu nie dopuszcza do tego. Rozumiem blokowanie w przypadku pracy ładowaczem czołowym :rolleyes:

 

Takie porównanie:

http://www.youtube.com/watch?v=1n3UQ3qx38c

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241
Czy ktoś woli jeździć bez napędu podczas orki?

albo czy ktoś ruszy z miejsca pod sporą góre z samym tylnym napędem np 100KM ciągnikiem z 20t na przyczepach ?

transport to oczywiste, ale w czasie w pracy w polu nie zdzarzylo mi sie zeby przednie kola oderwaly sie od ziemi, wiec co niby wam daje ta amortyzacja???

No właśnie czy ktoś z was blakuje podczas orki "resorkę"? Według mnie to jak wyłączenie ABS-u zimą

 

Jeśli traktor podskakuje to traci przyczepność, oś resorowana w pewnym stopniu nie dopuszcza do tego. Rozumiem blokowanie w przypadku pracy ładowaczem czołowym

nie zgodze sie, nie wiem jakie wy macie pola, ale przy predkosci do 10 km/h traktor wam podskakuje na dziurach na polu???????? to naprawde nie zazdroszcze wam warunkow na polu.

co do tego ABS-u to nie za bardzo wyszlo porownanie, robert czy posiadasz w swoim ciagniku amortyzacje?? przy mozaice na polu, zmiennym obciazeniu pogarsza sie moim zdaniem jakosc orki (przy mocno skreceonej silowej) jakos skoki amortyzatora sa przenoszone na plugu, oczywiscie nie w stosunku 1:1. komfort naprawde przy takiej predkosci niczym sie nie rozni, wiec nie widze uzasadnienia zeby jezdzic z wlaczona amortyzacja, poza tym logicznie myslac, po co by robili mozliwosc odlaczenie jej??

ciągnik w traktor pulling ma za zadanie rozpędzić platformę do jak największej prędkości zanim ta zacznie hamować. Bo tam ciągnik jedzie dotąd dopóki nie wytraci prędkości. Dlatego tam napęd nie ma znaczenia

traktor pulling porownalem do sytuacji zaistnialej na tym pokazie, no mniej wiecej podobnie to wygladalo i dlatego tych wynikow nie mozna przeniesc na prace w polu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robertbara    75

Nie mam osi resorowanej i żałuje :angry: Jeżdziłem 6920 AP z TLS z Kvernelandem i widziałem różnicę w prowadzeniu traktora. Po prostu nie wpadał w taki rezonans jak bez resorki. Szczególnie na końcu pola gdzie uprawa była robiona w poprzek ;)

 

Myślę że to wyłaczanie jest właśnie do ładowacza czołowego. W większych ciagnikach -może masz brzozak rację że to nic nie daje w ciężkiej glebie. No nie każdy ma taką jak Ty :rolleyes:

 

Na filmiku z mojego poprzedniego postu wynika że traktor nie podskakuje tylko na nierównościach ale nawet na asfalcie po przekroczeniu odp granicy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241
Na filmiku z mojego poprzedniego postu wynika że traktor nie podskakuje tylko na nierównościach ale nawet na asfalcie po przekroczeniu odp granicy

owszem i juz w poprzednim poscie napisalem, ze w transporcie napewno jest pomocna

W większych ciagnikach -może masz brzozak rację że to nic nie daje w ciężkiej glebie. No nie każdy ma taką jak Ty :rolleyes:

pisze o takich warunkach w jakich pracuje i doswiadczeniach ktore zdobylem, ale to na tym polega ;)

ojciec ma naszczescie ok. 10 ha pisakow, wiec mam porownanie :) i wiem jak wyglada orka na piasku a jak .... w piekle :) , w ktorym pluga nie da sie ustawic tak zeby idealnie przykrywal, dorzucal badz nie przezucal bo to sie zmienia co 50 metrow i z kazdym przejazdem, a amortyzacja wtedy wogole robi kaszane

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LowRider    33
transport to oczywiste, ale w czasie w pracy w polu nie zdzarzylo mi sie zeby przednie kola oderwaly sie od ziemi, wiec co niby wam daje ta amortyzacja???

 

nie zgodze sie, nie wiem jakie wy macie pola, ale przy predkosci do 10 km/h traktor wam podskakuje na dziurach na polu???????? to naprawde nie zazdroszcze wam warunkow na polu.

..............

Jak się kończy siła uciągu ciągnika to zaczyna on podskakiwać i wtedy jedynym wyjściem jest wciśnięcie sprzęgła ;) przekonałem się o tym podczas głęboszowania U1134 z głęboszem na 3 zęby, głębokość ok.45cm (oj, miał co robić), ciągnik wpadał czasami w taki rezonans, że można było z kabiny wypaść :rolleyes: dziur na polu nie miałem, a jednak jak się przód zacznie tracić kontakt z podłożem to później cały ciągnik podskakuje.

Gdy jest amortyzacja przedniej osi, to taka sytuacja nie występuje i ciągnik rozwija wyższą siłę uciągu :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241

mi tylko sie zdarzylo ze same w transporcie (przy wyjezdzie z pola tez) podskakiwal, ale to tylko gdy mial zdjety obciaznik, po zalozeniu 400 kg na TUZ nie bylo wiecej podskokow, wiec moze przy gleboszu tez warto pare kg dolozyc niz liczyc na amortyzacje?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez tmic
      Czy ktoś się już spotkał  z umową dzierżawy gruntu pod instalację wodorową ? Szukam informacji o problemach i opłacalności.
    • Przez Michle18
      Witam mam problem renault 90-34 zauważyłem że wałek od przedniego mostu jest uszkodzony (zjedzony frez) od strony skrzyni jest ok moje pytanie brzmi czy jeśli pominę tuleje która łączy wałek z przednim mostem i zespawam to na stałe czy pochodzi to trochę czy musi być jakiś luz na tej złączce wału? Chce zrobić coś na szybko bo robota w polu się szykuje z góry dziękuję za opinie
    • Przez michalsoft
      Witam,
      w sąsiedztwie mojej działki powstać ma turbina wiatrowa. Dziś był przedstawiciel firmy z zapytaniem o zgodę i propozycja dzierżawy  na to żeby nad moimi działkami kręciło się śmigło z wiatraka , ewentualnie może być na tej działce kawałek fundamentu. Ma być ro wiatrak o mocy około 3MW
      Na jakie zapisy w umowie dzierżawy zwrócić uwagę ? CO jest ważne w tym aspekcie ? 
      Czy macie jakieś doświadczenie z tego typu sprawami ?
      Jaki może być ewentualny czynsz dzierżawny?
    • Gość
      Przez Gość
      Czy ktoś wydzierżawił grunty pod fotowoltaike? Szukam informacji czy to opłacalne, jakie mogą być problemy i czy umowy są faktycznie takie piękne i przejrzyste. W tygodniu było już dwóch przedstawicieli chętnych na dzierżawę ziemi.
    • Przez AgroJacek
      Witam wszystkich miłośników ciężkiego sprzętu rolniczego!
      Zwracam się do Was z dość specyficznym zapytaniem – od dłuższego czasu rozglądam się za ciągnikiem Kirowiec K-700 i chciałbym dowiedzieć się, gdzie najlepiej poszukiwać ofert sprzedaży tego typu maszyny. Może ktoś z Was niedawno przechodził przez proces zakupu i może podzielić się doświadczeniem? Interesują mnie zarówno oferty z drugiej ręki, jak i możliwe źródła, gdzie można znaleźć sprawdzone egzemplarze w dobrym stanie technicznym.
      Szczególnie jestem ciekaw:
      Czy są jakieś strony internetowe, aukcje online lub fora, które specjalizują się w sprzedaży ciągników rolniczych i mogą mieć w swojej ofercie K-700?
      Jakie sklepy lub komisy rolnicze w Polsce mogą posiadać takie ciągniki?
      Czy istnieją grupy na portalach społecznościowych lub aplikacje dedykowane sprzedaży używanego sprzętu rolniczego, które mogłyby być pomocne w moich poszukiwaniach?
      Będę wdzięczny za wszelkie wskazówki i porady, które przybliżą mnie do zakupu tego legendarnego ciągnika.
      Z góry dziękuję i pozdrawiam!
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj