Ferdek07

Przedni TUZ/WOM w ciągnikach, czy warto?

Polecane posty

Arek    218

Czy ktoś wie jaki jest rozstaw ramion w przednim tuzie 2 kategorii?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    75
Czy ktoś wie jaki jest rozstaw ramion w przednim tuzie 2 kategorii?

no jak 2ga kategoria to chyba taki jak i z tyłu nie? ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
no jak 2ga kategoria to chyba taki jak i z tyłu nie? ;)

To powiedz jaki masz rozstaw z tyłu skoro jest regulowany napinaczami? Jak już coś to można by to ocenić na podstawie rozstawu mocowań maszyn według standardu tej kategorii. A przednie TUZ-y mają stałą szerokość

Odrobina wyobraźni!

W przypadku przedniego TUZ rozstaw wynosi 83cm pomiędzy wewnętrznymi stronami ramion a 92 mierząc od zewnętrznej strony jednego do zewnętrznej strony drugiego ramienia. (dane na podstawie ZF 11441)


Praca wymagająca zaangażowania więcej niż jednej osoby jest pracą źle zorganizowaną!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty
Czy ktoś wie jaki jest rozstaw ramion w przednim tuzie 2 kategorii?

Drugiej kategorii są to ciągniki o mocy od 62,4KM do 120KM i mają szerokość 82,5cm (odległość między wewnętrznymi krawędziami końcówek cięgien). Trzecia kategoria to ciągniki o mocy od 120,1KM do 240KM i odległość 96,5cm(odległość między wewnętrznymi krawędziami końcówek cięgien). Tyle mówi obecnie obowiązująca norma, która jak wiadomo dotyczy nowych ciągników. Starsze maszyny mogą nie zachowywać wymaganych obowiązującą obecnie normą wymiarów.

Istnieją również kategorie oznaczone symbolem N. Są to kategorie przejściowe pomiędzy głównymi. Przykładowo 3N jest kategorią pośrednią pomiędzy 2 i 3. W tym przypadku 3N oznacza to, że masa i wszystkie odległości pomiędzy podzespołami zaczepu odpowiadają klasie 2. Natomiast wymiary i kształt odpowiadają klasie 3. Należą do tej kategorii ciągniki o mocy od 97,5 do 123,5 KM (75 do 95 kW).

 

Dane na podstawie Normy DIN ISO 730-1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    75
To powiedz jaki masz rozstaw z tyłu skoro jest regulowany napinaczami? Jak już coś to można by to ocenić na podstawie rozstawu mocowań maszyn według standardu tej kategorii. A przednie TUZ-y mają stałą szerokość

Odrobina wyobraźni!

W przypadku przedniego TUZ rozstaw wynosi 83cm pomiędzy wewnętrznymi stronami ramion a 92 mierząc od zewnętrznej strony jednego do zewnętrznej strony drugiego ramienia. (dane na podstawie ZF 11441)

Chłopie z mazur, a maszyny z tuz kat 2 mają właśnie te 83 cm a jak by nie miały regulacji to musiały by mieć cbm czyli haki, wyobraźni troche jak by były na sztuwno ramiona to jak byś uczepił co kolwiek, łańcuszki napinające i belka zaczepowa są tak przystoswane, a spróbuj coś szerszego uczepić (kopaczka ma rozgięte ramiona u mnie) to zaraz zaczepia o koła, tylko ruski ciągnik t25 ma jakąś węższą belke zaczepową bo znalazłem kiedyś belke i właściwie do niczego mi się nie nadaje bo musze rozkręcać ściągacze przy ramionach, najprościej obczaić maszyny na przedni tuz kosiarki itp jakiej kategorii mają zaczepy i wiadomo będzie :angry:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    218

Kolego Ferdek a widziałeś kiedyś PRZEDNI tuz z czymś innym niż haki? Bo jak widzisz temat dotyczy PRZEDNIEGO tuzu.

 

Btw. znalazłem coś takiego http://www.rpt.pl/archiwum/rpt_1206_1.htm, przedniego tuzu niby dotyczy inna norma ale jak napisał chłop z mazur rozstaw jest taki sam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
black08    4
Kolego Ferdek a widziałeś kiedyś PRZEDNI tuz z czymś innym niż haki? Bo jak widzisz temat dotyczy PRZEDNIEGO tuzu.

 

Btw. znalazłem coś takiego http://www.rpt.pl/archiwum/rpt_1206_1.htm, przedniego tuzu niby dotyczy inna norma ale jak napisał chłop z mazur rozstaw jest taki sam

 

 

 

a w ursusach w orginalnym przednim tuzie nie było haków,


kujawy to jes to!!!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bartussiek    0

Panowie jakiś czas temu dokonałem zakupu ciągnika SAME 100.6 i dręczy mnie jedna rzecz, a mianowicie jak się steruje przednim TUZem w tym ciągniku. Kupiłem instrukcję obsługi całą przeczytałem i nie było śladu. Może akurat ktoś z was miał do czynienia z tym lub podobnym ciągnikiem z grupy SAME Deutz-Fahr.

Z góry dziękuje!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241

z tylu kolo skrzynki narzedziowej masz rozdzielacz, trzeba go przesterowac i zobaczyc ktore zlacze jest "obslugiwane", wtedy ciskasz odpowiednia dzwignia, tylko do opuszczania badz cierpliwy, a najlepiej niech ktos stanie na TUZ bo mozesz nie zauwazyc ze sie opuszcza :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bartussiek    0
z tylu kolo skrzynki narzedziowej masz rozdzielacz, trzeba go przesterowac i zobaczyc ktore zlacze jest "obslugiwane", wtedy ciskasz odpowiednia dzwignia, tylko do opuszczania badz cierpliwy, a najlepiej niech ktos stanie na TUZ bo mozesz nie zauwazyc ze sie opuszcza :lol:

dzięki kolego:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

JA powiem tak mam w dwoch dosyc duzych ciagnikach tuz przedni i przydaje sie on bez zastrzezen chodzby do tego ze np.ja ostatnio w Fendzie mialem na tyle siewnik a musialem przewiesc kultywator i juz sie przydal wiec jest on bardzo dobrym sprzetem:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
majranjd    8

szukam jakiegos w miare "taniego" wału na przedniego tuz-a nie wiecie przypadkiem kto miałby do opchnięcia 3metrówke? najlepiej cambridge. Z góry dzięki!!! ;)


DEZERTER

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jozin    0

Witam właśnie kupuje ciągnik (JD 6430 comfort) i zastanawiam się nad zamówieniem przedniego TUZ i WOM, traktor będzie miał ładowacz czołowy czy to nie będzie utrudniać prac z ładowaczem. Moje pytanie to czy warto? Do czego wy wykorzystujecie przedni TUZ? Czy nie utrudnia on prac, gdy nie jest wykorzystywany? czy sprawia on problem w serwisie wymiana paska na wentylatorze?

 

pozdrawiam JOZIN

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bialy1989    6

Na pewno nie będzie utrudniać pracy z ładowaczem bo ramiona są skłądane. Ja na przednich tuzach wożę obciążniki, spychy do śniegu i ziemi, wały, masz od widlaka.

A dlaczego ma sprawiać problem przy wymianie paska??? :D

 

Ja mam tylko tuz bez wom. Wom jest drogi i do niczego by mi się nie przydał, ale jak masz hodowlę to można kupić kosiarkę na przód tylko czy warto dać tyle pieniędzy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qazi    61

tuz i wom z przodu to świetna sprawa zapinasz kosiarkę z przodu, z tyłu i pola ubywa, a reszta to tak jak @bialy1989 pisał i moim zdaniem naprawdę warto

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtek93    6

TUZ warto wziąć przydaje się do wielu rzeczy zimą do spychu w polu do jakiegoś wału no i do obciążnika. A jak nie potrzebujesz obciążenia to chwila i masz odczepione a jak masz na stałem to zdejmowanie obciążników troche trwa. A co do WOMu to tylko jak byś go naprawdę dobrze wykorzystał

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No ale ciągnik z turem i tuzem jakoś mi to nie pasuje. A może warto kupić jakiś mały ciągniczek do ładowacza i dopiero myśleć nad tuzem do JD i jako obciążenie założyć jakąś porządną bombę na ten TUZ. Bo przy pracy z np. kosiarką czołową czy pługiem do śniegu możesz nie mieć komfortu pracy mając założonego tura, a odczepiać i zakładać tura to dość uciążliwe.

 

 

 

Pozdrawiam Krystianrolnik :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Baza18    9

Jak najbardziej przedni TUZ jest przydatny. Jesli bym teraz miał kupic ciagnik to tylko z takim wyposazeniem. Osobiscie mam Explorera z przednim tuzem i wom - em. Przedni podnosnik to u mnie prezdewszystkim wybierak do kiszonek i wał doprawiajacy no i oczywiscie przedni balast ale w sezonie przydaje sie niesamowicie do transportu innych maszyn, jedna droga a pozniej sie tylko mozesz przepinac. Mam równiez Wom którego jeszcze w tej chwili nie urzywam ale juz niedługo bedzie pracował z kosiarka czolowa.

 

Jak najbardziej polecam Ci kupno ciagnika z przednim Tuz - em, a jesli o Wom chodzi to juz jak chcesz, u mnie tez bedzie duzo wykoszytywany i to juz wiosna.

 

Jesli chodzi o transport masznyn na czole to przejzyj sobie moja galerie.

 

Pozdrawiam Baza :D


Baza

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qazi    61

No ale ciągnik z turem i tuzem jakoś mi to nie pasuje. A może warto kupić jakiś mały ciągniczek do ładowacza i dopiero myśleć nad tuzem do JD i jako obciążenie założyć jakąś porządną bombę na ten TUZ. Bo przy pracy z np. kosiarką czołową czy pługiem do śniegu możesz nie mieć komfortu pracy mając założonego tura, a odczepiać i zakładać tura to dość uciążliwe.

 

 

 

Pozdrawiam Krystianrolnik :D

 

no nie wiem zapiąć i odpiąć tura w tym JD to max 5 min i to strasznie się obijając

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak wiem że w nowych ciągnikach demontaż Tura idzie dość sprawnie. Ale ja bym był jednak za założeniem przedniego TUZa do JD i zakupem mniejszego ciągnika do ładowacza (jeżeli oczywiście są środki). I bez dwóch zdań nie można odmówić ani Turowi ani przedniemu Tuzowi funkcjonalności.

 

 

Pozdrawiam Krystianrolnik :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

no to jakiego ma kupić mniejszego belarusa? Moim skromnym zdaniem ten JD doskonale sie sprawdzi z przednim tuzie, a tur raczej nie będzie przeszkadzał z tuzie, a i tego odpinanie tura idzie bardzo szybko, przy czym kupowanie drugiego ciągnika specjalnie dla tura będzie nieopłacalne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W opisie kolega ma napisane że posiada Ursusa 1014, U360 może do jakiegoś z tych ciągników kupiłbyś ładowacz. Ale wszystko oczywiście zależy od tego ile masz PLN.

 

 

Pozdrawiam Krystianrolnik :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ursus3502PL    2

tur na będzie przeszkadzał tuz'owi , a TUZ zawsze się przyda czy podczepić obciąznik przy orce lub w czasie zimy jakiś pług , a tura bez problemu mozna odczepić chyab ze się mylę


www.agromarchobrzany.pl.tl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

W opisie kolega ma napisane że posiada Ursusa 1014, U360 może do jakiegoś z tych ciągników kupiłbyś ładowacz. Ale wszystko oczywiście zależy od tego ile masz PLN.

 

 

Pozdrawiam Krystianrolnik :D

 

 

 

ma też napisane ze posiada 100ha i pewnie ma też jakąś hodowle, wiec jazda turem z ciągnikiem takim jak 1014 czy c-360 to prawdziwa udręka, w porównaniu do JD, juz chyba bym wolał odpinać tura za każdym razem gdy nie będzie potrzebny, niż jeździć c-360

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jozin    0

W 1014 mam już ładowacz tur 6 ale jest to słaby sprzęt ursus ma za słabą przednią oś ciągle coś pęka łożyska siadają na społowieniu wieczne przecieki. Mam hodowlę i robię rocznie około 600 bel sianokiszonki 200 siana i 400 słomy ciągnik i ładowacz biorę na PROW wiadomo w razie awarii co się często zdarza w ursusie wolę mieć drugi traktor z ładowaczem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez dariusz86
      Cześć,
      Stoję przed małym dylematem w kwestii doboru haków sprzęgających. Chcę zamontować coś takiego do ciągnika o mocy 70KM. Nie wykonuje on nie wiadomo jak ciężkich prac ale jednak hak to wygoda o czym już się przekonałem nie raz. I teraz biję się z myślami, czy inwestować prawie 500zł za sztukę, za oryginał CBM'a, kat 2S, czy może pójść w coś tańszego i wziąć waryńskiego. Generalnie waryński chyba robi nie najgorsze te części ale nie wiem jak jest z hakami. Szukam opinii i ciężko cokolwiek znaleźć. CBM to wiadomo, marka sama w sobie. Ale różnica w cenie dość znaczna bo na 2 sztukach około 400zł. Bardzo bym Was prosił o pomoc w dokonaniu wyboru. Może są na forum osoby które mają haki waryńskiego już jakiś czas i z perspektywy tego czasu, są w stanie wydać jakąś opinię. O opinię CBM'a nie pytam bo wiadomo że to górna półka. 
    • Gość
      Przez Gość
      Czy ktoś wydzierżawił grunty pod fotowoltaike? Szukam informacji czy to opłacalne, jakie mogą być problemy i czy umowy są faktycznie takie piękne i przejrzyste. W tygodniu było już dwóch przedstawicieli chętnych na dzierżawę ziemi.
    • Przez tmic
      Czy ktoś się już spotkał  z umową dzierżawy gruntu pod instalację wodorową ? Szukam informacji o problemach i opłacalności.
    • Przez Michle18
      Witam mam problem renault 90-34 zauważyłem że wałek od przedniego mostu jest uszkodzony (zjedzony frez) od strony skrzyni jest ok moje pytanie brzmi czy jeśli pominę tuleje która łączy wałek z przednim mostem i zespawam to na stałe czy pochodzi to trochę czy musi być jakiś luz na tej złączce wału? Chce zrobić coś na szybko bo robota w polu się szykuje z góry dziękuję za opinie
    • Przez michalsoft
      Witam,
      w sąsiedztwie mojej działki powstać ma turbina wiatrowa. Dziś był przedstawiciel firmy z zapytaniem o zgodę i propozycja dzierżawy  na to żeby nad moimi działkami kręciło się śmigło z wiatraka , ewentualnie może być na tej działce kawałek fundamentu. Ma być ro wiatrak o mocy około 3MW
      Na jakie zapisy w umowie dzierżawy zwrócić uwagę ? CO jest ważne w tym aspekcie ? 
      Czy macie jakieś doświadczenie z tego typu sprawami ?
      Jaki może być ewentualny czynsz dzierżawny?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj