Skocz do zawartości
dentka17

Technikum weterynaryjne

Polecane posty

szyszko    1

chodzę do technikum weterynaryjnego w Zduńskiej Dąbrowie, a wy do jakich chodzicie? Jak idzie wam nauka? :) nauka na najwyższym poziomie , nie mam zastrzerzeń :) I jeszcze jedna istotna rzecz, warto iśćć na zootechnike ? Dodam że jestem w II klasie :)

Edytowano przez szyszko

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
caniek    7

p@dentka17 mam na myśli gminę (wieś) o liczbie mieszkańców ok 11.5 tys gdzie są dwa gabinety.Pracują w nich technicy,którzy roboty maja dużo,głównie przy bydle mlecznym.

W sąsiedniej gminie również sa dwa gabinety.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dentka17    3

Ja chodze do TW do Słupska jest to prywatna szkoła z czesnym, nam pani dyktuje z książki i też całą lekcje piszemy, raz w tygodniu mamy sprawdzian z + - 6 stron A4 czasmi więcej tych stron jest. Chcesz iść na studia tak? Z tego co czytałem tu na forum to po technikum mało ludzi dostaje sie na zootechnike, jakiś kolega pisał ze z calej klasy zdało 2-3 osoby mature i to wszystko, poczytaj wyzej. Ja właśnie myśle czy nie przejść do mojej miejscowosci do LO i wtedy na jakąś zootechnike lub coś podobnego albo na nic, tylko gdzieś do pracy, lub moze jakieś zwierzeta gosp. chciałbym chodować.

@caniek To mała jest ta miejscowość i dwa gabinety są, z 25km odemnie jest ferma 1000loch i 200 krów, a tak to raczej nic duzego nie ma, kazdy chyba próbuje sobie radzić sam, tylko na jakieś poważniejsze szczepienia jedzie lek. wet.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Ursus11    19

Jak ktoś chce zdac mature i sie dostać na studia to na pewno tak będzie. Trzeba sie ogarnąć w pore.

Ja jestem zadowolony i nie żałuje wyboru. Na pewno w LO jest wiecej nauki bo program realizuje sie w 3 a nie 4 lata.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dentka17    3

Nie przesadzaj ze jest więcej nauki, napewno nie mają tyle co my np. na anatomi ostatnio mieliśmy sprawdzian z 6 kartek A4 a po swietach bedzie 8,5 kartki A4, to na jakim przedmiocie oni tyle materiału zrobią?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Luke16    157

Sprawa wygląda następująco i tyczy się wszystkich techników i LO... Nie ukrywajmy po LO mamy większe szanse na studia bo nie uczymy się przedmiotów zawodowych przez co nie tracimy na nich czasu lecz skupiamy się na nauce przedmiotów ścisłych ... Wada LO nie mamy żadnego zawodu ... Co do technikum tutaj uzyskujemy lub też nie zawód ( wiem że 2 lata temu tech wet zdało na 27 osób - 3 osoby) Na studia (tutaj skupiam się na wecie) są marne szanse żeby się dostać ... I tutaj wygrywa moim zdaniem LO i sam bym je teraz wybrał ... Uczymy się krócej, bo 3 lata... Przyswajamy wiedzę na mature... Powiedzmy dostajemy się na studia i wychodzimy o rok wcześniej... A jak się człowiek tak naprawdę nic sensownego nie nauczył tak się nie nauczył :D Dopiero praktyka pokazuje co kto umie i ciągła nauka przypadków..... ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ursus11    19

U nas mówią, że w LO jest dużo nauki u cb może inaczej jest.

Teraz są nowe egzaminy. Kiedyś był 1 z 4 lat a teraz będą co 1 rok wiec może więcej osób pozdaje.

Każdy wybiera co mu odpowiada. Według mnie też ważniejsza jest praktyka niż nauka ale trzeba coś w życiu robić.

Edytowano przez Ursus11

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dentka17    3

No tak po LO nie ma zawodu, ale po technikum za darmo go nie dostajemy, a uczyc się LO i zawodówki=technikum to łatwo nie jest, zdać to się zda, ale żeby się czegoś nauczyc na 70-80% to jest ciężko. Po technikum powinien być zawód i matura, ale ilu osób zdaje to i to...? Czyli 3 osoby zdały egzamin zawodowy, 24 nie. A ile zdało mature? W LO jest tak jakby 2,5 roku, ponieważ w drugim półroczu 3 klasy są juz powtórki albo jeszcze szybciej i to jest dobre, podobnie jak w gimnazjum. Nie wszyscy ludzie co kończą technika pracują w swoim zawodzie, np. Mój ociec skonczył zawodówke mechanika, a pracuje jako spawacz. Znasz firme Drutex? Tam pracują ludzie którzy pokończyli studia na linii montażowej...Tak jak mówisz praktyka pokazuje co dany delikwent potrafi.

Patrzałem na brata zeszyty to on miał w drugiej liceum na biologi to co ja w pierwszej :o Biologia nawet przyjemna, chemia też w miare, tylko matma..

 

Kolego mógłbyś powiedziec jeszcze co mieliscie na: inseminacji zwierząt, diagnostyka wet., Choroby i pielegnacja zwierzat, jakbyś dał rade to jakies przykłady do tego. DZięks.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dentka17    3

Mógłbyś jeszcze poweidzieć-jeśli wiesz, czy po zootechnice ma sie te same uprawnienia co po tech. wet. czyli ze mozna jeździć po gosp. i leczyc zwierzęta itd.?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ursus11    19

Zeotechnika to co innego niż wete. Przecież sama masz przedmiot zeotechnika to wiesz czego sie uczysz B)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dentka17    3

No tak, moge tylko inseminowac i jakies drobne iniekcje robić i kastrować..., ale kastracje pewnie kazdy rolnik sam robi więc nie ma sie do czego rwać. A wiecie moze do czego jeźdzą lekarze najczesciej do gospdoarstw?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Luke16    157

Najczęściej ciężko powiedzieć ... Ja pamiętam najbardziej i najwięcej że jeździło się do zapaleń wymion, macicy i płuc ... Płuca okres - jesienno zimowy, macice lato a zapalenia wymion to ciągle coś chociaż najmniej zawsze jest zimą ... Rzadziej jeździ się do łożysk, chorób racic - nóg, porodów...

 

Jak chcesz być na swoim musisz podlegać pod jakiegoś lekarza wet... ;)

Edytowano przez Luke16

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No tak, moge tylko inseminowac i jakies drobne iniekcje robić i kastrować..., ale kastracje pewnie kazdy rolnik sam robi więc nie ma sie do czego rwać. A wiecie moze do czego jeźdzą lekarze najczesciej do gospdoarstw?

 

 

hm ale inseminować możesz tylko po ukończeniu kursu chyba ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dentka17    3

@Luke16 i do tych zapaleń technik jeździł tak? Wytłumacz o co chodzi z tym podleganiem pod lekarza?

@krystian1234 tak, bedziemy mieli taki kurs, jeszcze bedzie kurs chorób serca i jakieś tam inne jeszcze, nie pamietam już.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Luke16    157

Musisz mieć pieczątke lekarza np. umawiasz się z lek wet że będziesz brał od niego leki a on Ci w zamian daje pieczątkę i że w razie czego jakby ktoś stwarzał problemy to on się podpisuje np. pod kartą leczenia ... Jak coś to zapraszam na pw ;)

Edytowano przez Luke16

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dentka17    3

A jest taka możliwość ze sie moze nie zgodzić, bo wtedy on nie bedzie zarabiał nie? Troche ryzykowne to jest.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
joker238238    0

witam  mam pytanie  chcem isc  na policalną  szkołe  technika weterynarii przyda mi  sie  bo hoduje bydło  miesne  jak myslicie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez karol67893
      Witajcie.
      Chodzę ostatni rok do gimnazjum i chciałbym wybrać odpowiedni profil w liceum do studiów rolniczych ale niewiem jaką. Pomożecie mi doradzić co najlepiej. Chciałbym też aby studenci i absolwenci takiego kierunku studiów, napisali po jakiej szkole średniej skończyli studia.
    • Przez kamil96
      Witam wszystkich przyszłych i obecnych rolników 
       
      Założyłem ten temat z myślą po to aby wszyscy którzy mają zamiar zdawać egzamin zawodowy w postaci pisemnej i praktycznej mogli się zgromadzić w jednym miejscu.
      Nie ukrywam, że też będę zdawał ten egzamin w tym roku który odbędzie się na przełomie maja-lipca.
      A więc jak u was wyglądają przygotowania do tego egzaminu czy poprzez rozwiązywanie testów z poszczególnych przedmiotów zawodowych bo właśnie w mojej szkole tak to wygląda.
       
    • Przez TheXxKamilxX
      Na początku chciałbym się dowiedzieć czy mogę  chodzić np do zawodówki rolniczej i do liceum na dzienne ?? 
      Większość szkół  (zaocznych) wymaga 17 lat mam 16 czy stanowi to większy problem bo niektóre nie mają takich wymagani? 
      Co jest wymagane przy ubieganiu się o młodego rolnika (w sensie jaka szkoła ) ??Czy nie wystarczyły by tak jak kiedyś kursy czy coś w tym stylu ???  
       -szukam zaocznego technikum lub zawodówki interesuje mnie okolica Radomia, jakieś propozycje ?? 
      Z góry dzięki za odp
       
       
       
       
       
       
    • Przez xmatekx
      SIemanko!
      Mam zamiar w tym roku przystąpić do Olimpiady Wiedzy i Umiejetności ROlniczych.
      Blok agrobiznes :D
       
      Jak sobie dobrze przygotować? Jak u was to wyglądało ?
      Pomocy !!! :D
       
    • Przez mateuszsoja1
      Witam, juz niedługo bede stał przed wyborem szkoły po gimnazjum zastanawiam się nad:
      Technik mechanizacji rolnictwa i agrotroniki 
      http://zsckrsichow.pl/cms/37648/technik_mechanizacji_rolnictwa_i_agrotroniki

      Lub Techink Budownictwa tgz "Budowlanka"

      Wiem, że było mnóstwo już takich tematów ale chciałby się dowiedziec gdzie bardziej opłaca się iść i gdzie można by pracować bo skończeniu tego technikum rolniczego. Z góry dziękuje za odpowiedzi :D
       
×