Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
michasko

mechanizm wyrównoważający

Polecane posty


michasko    1

Do czego służy mechanizm wyrównoważający w silniku przy pompie olejowej? Czy sie go jakoś ustawia na zembatkach?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


rafal88    10

Ja nie mialem punktow, (MF 3070) i o ile dobrze pamietam trzeba wtedy ustawic pierwszy tlok w GMP a ciezarki w mechanizmie na dole

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl


michasko    1

u mnie jest tylko znak na jednym kole i nie wiem jak ustawić. Rozebraliśmy silnik do remontu i okazało się zę jedna zębatka była odkręcona i wcale ten mechanizm nie pracował...

Edytowano przez michasko

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

rafal88    10

Jak zle ustawisz ten mechanizm to bedziesz czul jak ciagnik "drga" wiec jesli nie ma znakow to tak jak mowie ustaw pierwszy w GMP a ciezarki w mechanizmie na dole, ja to odkrecalem bo kiedys pekla mi sprezyna na zaworze, ktora jest wlasnie w tym mechanizmie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

bobytempelton    158

Rafał możliwe że znaków nie ma akurat w twoim silniku, czy innych, akurat mam instrukcję napraw tego silnika i znaki są :D

I faktycznie pierwszy i 4 tłok w gmp, a mechanizm trzeba puścić tak aby ciężarki pod własną masą spadły na sam dół, ale możne się walnąć o zęba i po to są znaki.

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/329a0d9e9db36952.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c20d082cf066ffde.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/14698d337d0f5b1c.html

 

Operacja 10 jest do ustawienia znaków, jak coś mam wszystkie dane do tego silnika, ale jestem próżny i niechce mi się skanować i wysyłać :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

rafal88    10

Doskonale rozumiem ;) Ja tylko uprzedzilem fakty gdyby u michasko znakow nie bylo, a swoja droga to nie wiem dlaczego ja znakow nie mialem, pewnie bylo cos-gdzies-kiedys, kombinowane i stad taki problem, poza tym bylo wyczuwalne przesuniecie o zabek ;) a najwazniejsze ze chodzi juz troche po zlozeniu i jest git

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

kamilb    5

kolego 1-4 tloki w gore balansery w dół nie ma zadnych znakow na kolach zebatych robilem w 3060 to

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

michasko    1

u mnie silnik mial przepracowane ok 10 tys mtg... pierwszy raz rozbierany od nowosci. jutro jada poszczególne podzespoły do regeneracji do Wysogotowa pod Poznaniem wiec myśle że ten mechanizm ustawia jak sie nalezy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

sznajdik    131

To znaczy że ten mechanizm może z czasem sam się przestawić? bo nie wierze że np fabryka źle ustawiła zakładając że nikt tam wcześniej nie szperał

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

bobytempelton    158

Sam się nie przestawi, ale przy naprawie silnika trzeba pozmieniać tulejki na tym mechaniźmie, a jak kółka zjedzone to i koła zębate.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

michasko    1

mechanik gdzie bedzie robiony silnik stwierdził że ten mechanizm bedzie teraz odłączony poniewaz koszt naprawy byłby spory (obrobiły sie frezy na wałku który przechodzi przez pompe olejową i napedza ten mechanizm i nalezałoby zrobić nowy wałek) a silnik bez tego wynalazku bedzie tak samo pracował.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mirro    225

Ten mechanizm można kupić w całości, Mam tylko jedno pytanie. Czy ten człowiek wie wogóle dlaczego w tym typie sinika i przy tej mocy mechanizm majacy równoważyc siły powstające podczas jego pracy został zamontowany? A może nie rozumie że każda jednostka 4 cylindrowa wymaga równoważenia w postaci bądź ciężarów umieszconych na wale, bądź takiego mechanizmu? Moje pytania dotyczą oczywiscie mechanika.

Edytowano przez mirro

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

bobytempelton    158

Dokładnie, zj** mechaniora niech wkłada ten mechanizm, napatrzył się na sześćdziesiątki i zetory i tego nie widział to nie znaczy że tego ma nie być, nie daj se wmówić takich rzeczy, takie rządy to se może w swoim rowerze robić, a jak łeb rozbije to zmądrzeje. Ja bym takiego dziada na butach wykopał.

Z ursusa 4512 4514 53xx jest ten sam, możecie przymierzyć porównać w sklepie, wszystkie tulejki wałki są dostępne.

Dopiero 8cylindrowe silniki nie wymagają mechanizmu wyrównoważenia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

kamilb    5

znam takiego jednego mechanika i on mowil ze bez tego tez bedzie chodzil ale do czasu z wibracji moze wal urwac... wiem gdzie mozesz to dostac

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


JANCZAK1176    39

Wpisz numer katalogowy w Gogle wyskoczy mechan*** wejdz w grafike i masz wszystko jak na dłoni (.Browara na święta poprosze)

Tam najszybćiej numer katalogowy tego mechanizmu od URSUSA 45***57 to 4111k053

Tech -Rol http://sklep.techrol...search//filter/

Edytowano przez JANCZAK1176

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez kozik1987
      hej .... mam problem z palaca sie czerwona kontrolka cisnienia oleju w przekladni.... a dokladniej powiem zapala mi sie w tedy gdy podnosze lub opuszczam podnosnik... podczas normalnekj jazdy nic sie nie pali... czy jest to powod do niepokoju????? czy moze jakis czujnik???
    • Przez michasko
      Po wymianie pompy przestał mi działać wom tzn wałek na chwilkę sie rusza a póżniej kontrolka zaczyna mrugać i tyle.. Dodam tylko że wszystko inne działa jak należy, układ odpowietrzony
×