Tomek34

MF 235 jego zalety i wady! Wasze opinie na ten temat.

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Zwolnice nie dają mocy, było już to kilka razy pisane, one dają większy uciąg.

To też nie jest prawda. Zwolnice stosuje się po to, aby zmniejszyć moment obrotowy przenoszony przez skrzynie , dyferencjał i półosie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Daniel1987    1

zwonice daja wiekszy moment a uciag to zalezy od masy. Zwolnice raczej sie stosuje aby swiekszyc moment obrotowy. Dlaczego zwolnice nie daja mocy? to tak jakby na 3 biegu wiecej uciagnal niz na 1. mocy silnika moze nie daja ale wykorzystania tej mocy napewno, a my raczej rozmawiamy o mocy wykorzystanej, odczuwalnej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yanki    0

Te ciągniki na 100% różnią się pompami wtryskowymi, bo sam zmieniałem i jest odczówalna różnica w mocy, (na razie się kula) a odnośnie tych zwolnic to w 235 ich nie ma i na każdym biegu jedzie ciut szybciej i ma większy zakres prędkości od niskich do wysokich obrotów, a różnicy w mocy nie ma, bo silnik daje moc, a zwolnica przełożenie, i poprostu na każdym biegu jedzie troche szybciej i przez to będzie słabszy, ale szybciej pojedzie, ale znowusz jak dam bieg niżej to będzie mocniejszy niż 255 na biegu wyższym, a pojade niewiele wolniej ;) , 2812 przy 2400 obrotów jedzie 33 może 34km/h mierzone nawigacja, a autem jak się jedzie obok to jakoś dobre 35 ;) pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pisklaczun1    1

to nie jest zdrowe dla ciągnika zakładania pompy paliwowej z większą dawką, sam się już tym przekonałem jak mi rozwaliło reduktor :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Daniel1987    1

kazdy pisze ze roznia sie pompami wtryskowymi....ale czym? czekam tylko az ktos napisze ze to dwa rozne silniki :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yanki    0

Użytkowniku pisklaczun1 , co konkretnie stało Ci się z tym reduktorem ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

kazdy pisze ze roznia sie pompami wtryskowymi....ale czym? czekam tylko az ktos napisze ze to dwa rozne silniki :lol:

 

 

 

Oba silniki konstrukcyjnie są takie same, różnią się mocą i momentem obrotowym, a spowodowane jest to przez inne ustawienia układu paliwowego, czyli inne ciśnienie wtrysku i inny rodzaj wtryskiwacza oraz bodajże mniejsza dawka paliwa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Ja jeździłem ursusem 2812 i powiem tak c360 jeździ mi się 100 razy lepiej i c360 jest lepsza od MF-a ale to tylko moje zdanie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzegorz508    3

To jest temat o reduktorze: http://www.agrofoto.pl/forum/topic/31094-biegi-w-mf-235/. Co do tego, to w MF 255 raczej taki sam reduktor jest. Po prostu zdarza się, tak samo jak u mnie się kosz w zwolnicy rozsypał kiedyś.

 

Co do postu @masej, w tym roku sporo jeździłem 3p i mogę powiedzieć, że MF mi sie lepiej jeździ. Także to jest tylko subiektywna opinia każdego. Zależy co kto lubi. :)

Edytowano przez grzegorz508

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Daniel1987    1

zgodze sie roznia sie momentem i moca, ale dlaczego skoro wszystko jest takie same....cisnienie wtrysku to samo 186, wtryskiwacze te same, pompa z ta samo dawka( mialem pompe z 235 i zalozylem do 3p i ta sama moc)

 

A mnie sie kazdym dobrze jezdzi zalezy co przyjdzie nim zrobic

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ASOGCURSUS    21

Przeczytajcie tabliczki znamionowe pomp wtryskowych i zobaczycie że parametry są inne tak samo 5314i4514 lub 6824 i 8424 silniki takie same a moc inna w zachodnich moc może być także różna przy takich samych silnikach Nie znaczy jak pompa wygląda tak samo to jest taka sama pompiarz naprawia pompę po etykiecie chyba że ktoś sobie zażyczy pompę o innych parametrach ale wtedy zmienia etykietę żeby następny ktoś wiedział jak była ustawiona


Naprawy ciągników Ursus,regeneracja pomp hydraulicznych tłoczkowych i podnośników,sprzęgieł WOM,montaż niezależnej hydrauliki zewnętrznej ,zwiększanie udźwigu podnośnika o 1000kg w ciągnikach Ursus 4514,5314 tel. 513982414

 

Kupię uszkodzone sprzęgła hydruliczne wom  Massey Ferguson

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jamakazi    0

Witam

w moim ferdku było ustawione ciśnienie na wtryskach 12,0 i palił dobrze

jak podkręciłem do 15,0 (mechanik kiedyś coś mówił że pompa już słaba) to czasem bez samostartu nie odpali, po za tym trzeba dużo kręcić rozrusznikiem.

czy to pompa do regeneracji czy może ten filterek, o którym było wspominane w tym temacie?

 

I czy mógłby mi ktoś powiedzieć jak prawidłowo rozebrać i złożyć elementy tego filterka przy pompie (co jak powinno być założone)?

 

PS. ja swoim się rozkręcam ponad 2500rpm.

Edytowano przez jamakazi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzsiek1312    1

możesz mieć pompę już słabą, bo te silniki z tego co pamiętam to miały 17,5 ciśnienie wtrysku kiepsko pali , bo pompa paliwa przez wtryskiwacze nie porze przepchnąć , ale najpierw weź ten fil ter wyczyść ,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Waldek088    0

Nie moge nie napisac. Moc to sila razy szybkosc najprosciej mowiac. Jezeli zmniejszymy obroty poprzez przekladnie to co moc wzrosnie albo spadnie? Odp troche spadnie ale to wynika ze strat spowodowanych tarciem. lecz pomijajac to moc bedzie taka sama.

I bzdury pisze ten kto twierdzi ze przekladnia plametarna dodaje mocy, HI HI pepedum mobile (bledy ort). Moc 235 jest ograniczona glownie OBROTAMI maksymalnymi. Jak ktos napisal max obr to 1900-2000 przelozenia na wszystkich biegach sa w nim wieksze I teraz dowod tez napisany kilka postow wyzej, predkosc 25km/h w 235 przy 2000obr a w 255 przy 2250 dopiero. Wiec moc tego co ma wyzsze obroty bedzie WIEKSZA.

Jeszce raz silniki maja podoby (czemu podobny? zaraz) moment obr prosciej sile, ale ten 255 ma wieksze obroty wiec ta sama sila pomnozona przez 2000 i 2250 daje ta roznice.

Podobny moment bo 235 ma tez mniejsza dawke paliwa.

Moc max jest stala i nie zwieksza jej przekladnia przenigdy, ta zmienia jedynie moment czyli sile.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    266

Co do zależności obrotów do mocy masz na myśli moc silnika czy moc [znaczy siłę uciągu] na kołach?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
masiew    31

od kilku ładnych lat mam mf 235 i ze swoich doświadczeń mogę śmiało powiedzieć, że nigdy bym go nie zamienił ani na mf255 ani na c360 3p. jeżdziłem każdym z tych ciągników i 235 jest o wiele szybszy od 255, pozatym pracuje u mnie z pługiem 3 skigowym grudziądz i na 1 szosowej śmiga się nim aż miło. bez problemu jeżdzi sie z pełną przyczepą 6 tonową z nadstawkami nawet po górkach.


wiem co czynię i moje czyny określają to, kim jestem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Waldek088    0

Czytaj uwaznie, moc to nie sama sila na kolach. Te mozna zmieniac, Czy c330 ma wieksza moc bo na 4 biegu pociagnie plug 2 skibowy, a np c360 nie da rady na 5biegu? No nie jest tak, sila to nie moc, a zaleznosc sily i predkosci. Kto sie nie zgadza niech daje przyklad.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    703

od kilku ładnych lat mam mf 235 i ze swoich doświadczeń mogę śmiało powiedzieć, że nigdy bym go nie zamienił ani na mf255 ani na c360 3p. jeżdziłem każdym z tych ciągników i 235 jest o wiele szybszy od 255, pozatym pracuje u mnie z pługiem 3 skigowym grudziądz i na 1 szosowej śmiga się nim aż miło. bez problemu jeżdzi sie z pełną przyczepą 6 tonową z nadstawkami nawet po górkach.

Bzdury piszesz. Z 6 tonową przyczepą to możesz na pusto lub po drodze asfaltowej na prostym. MF235 ma słabszy silnik i od 255 więc nie wypisuj bzdur. Ja swoim 255 z 2 grudziądzkimi mam niekiedy problem, ziemia a ziemia to różnica ale 1H z 3 to tylko piachy orać.

Zejdź na ziemię. MF to fajne ciągniki, zwinne i wygodne. Ale prawdziwe jest twierdzenie że " nasikaj mu pod koło a będzie się ślizgał":) Jak jest sucho to super ale jak popada to nie cofnie nawet załadowanej 3,5 T na trawie. Mam też MF 75KM tyle co nasza polska 80-tka ale nie ma z nią startu a wiesz dlaczego? Bo: - jest lzejszy, silnik ma inną harakterystykę ( moc podana w KM nie jest tak ważna jak moment obrotowy max. i jego charakterystyka, silnik może mieć 80KM przy 2000 obr i max moment szczytowy przy 1500 obr a drugi 70 KM i moment płaski od 1200 do 1600 obrotów to który będzie mocnieszy i dlaczego drugi? Tak jest w starych zetorach i naszy ursusach, 30 jeszcze przy 1000 obr ciągnie a MF dymka nie puści a zgaśnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
masiew    31

kolego Akmaly, tak, masz racje, ja mam piaszczyste ziemie, ale ten ciągnik jest u mnie od 1990 r i tak samo ja, jak i mój ojciec mamy z nim sporo doświadczeń. tereny u mnie są górzyste i z przyczepą na którą jest nasypane 4 zbiorniki żyta nie ma problemu jechać. ale, jak się dba, tak się ma. niedawno sąsiad miał problem z orką mf255 z 2 skidowym pługiem. wystarczyło wymienić filtr paliwa i znowu dobrze chodzi


wiem co czynię i moje czyny określają to, kim jestem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    703

Kolego @masiew co ma dbanie do mocy ciągnika, ja nie pisze Ci nic o tym że mam problem z mocą mojego ferdka, z resztą nawet go nie widziałeś. Jakby 40KM wystarczyło do ciągnięcia 6t przyczepy i orki 3 skibowym pługiem to po co produkują 300 konne ciągniki? Ja wiem tyle że jak jest wilgotna gleba to problem i 4,5t z pola wyjechać, a MF mam już ok 10l więc też co nie co go poznałem.

Jeśli macie dylemat jaki wybrać 235 czy 255 to odp. jest prosta - ten w który ma lepszy stosunek ceny do stanu:) Jak dla mnie 255 jest zdecydowanie lepszy, większa moc przy porównywalnym z 235 zużyciu paliwa i przekałdania planetarna to dla mnie dużo.

Do kolegi Waldek088 to co maja obroty do mocy silnika czy ciągnika? Jak chcesz to wyjaśnię ci dlaczego w jednym ciągniku przy wyższych obrotach lepiej idzia a w drugim gorzej. Jest coś takiego jak charakterystyka silnika na którą składają się przede wszystkim 2 bardzo ważne wykresy - momentu obrotowego i mocy. Zadną regula jest twierdzenie że ma wyższe obroty i lepiej ciągnie - to zależy od tych charakterysty a tak naprawdę najważniejsza jest charakterystyka momentu obrotowego - dlatego stare silniki np Andoria w Bizonie ma tylko 100KM ale wysoki moment już przy małych obrotach i dla tego daje radę - niech ktoś założy 100 konnego Perkinsa do Bizona i pochwali się jak idzie:)

Edytowano przez akmaly

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bratrolnika    28700

czy 235 będzie dobrym zastępstwem za c-330m? chodzi o lekkie prace, do ciążkich jest c-360.

i kolejne pytanie, czy na pierwszym biegu polowym będzie dużo szybszy niż c-330m na 1 polowej???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    703

Szukaj 255 będzie wolniejszy od 235 i parę KM więcej plus zwolnice. Spalanie niemal identyczne jak 235. MF zrobi więcej, jest dynamiczny i zwrotny - jak dlamnie to nieba a ziemia w porównaniu z "ciapkiem". Jedynie jak ma być do tura to ciapek może się lepej sprawdzać.

Edytowano przez akmaly

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bratrolnika    28700

Tura mamy na c-360, więc na małym nie potrzebny

tylko 255 jest z tego co mi wiadomo dłuższy od 235, więc mniej zwrotniejszy, a przy produkcji warzywnej to ma znaczenie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez andrev1822
      Witajcie. Otóż mam problem z MF 690 83r. Dzisiaj byłem w polu z gruberem 2.2m na 9 łap. Niby wszystko ok ale nie wiem jak ten ciągnik powinien iść. Na 1 biegu głównym środkowa do przodu a prawa do tyłu. I tu moje takie zaniepokojenie tak jakby nie wkręcał się na obroty pod obciążeniem raz zbiera dobrze a raz dusi się i schodzą mu obroty. Druga sprawa to to że jak wracałem do domu gruber w górę i na asfalcie 3 bieg na najszybszym przełożeniu i w pewnym momencie jakby coś go zaczynało dusić. Schodził z obrotów. Zatrzymałem się sprzęgło i gaz do oporu i ledwo ledwo i zaczął się wkręcać. Ewidentnie brak mocy. Podobnie zauważyłem jak ciagalem przyczepę że zbożem że nie ma siły pod delikatne wzniesienie. Musiałem redukować. Co może być? Pompa wtryskowa wtryski? Luzy ustawiałem już zaworowe na 0.3mm a ompe chcialem oddać ale gdzieś po robotach polowych. Doradzcie może ktoś miał taki przypadek
    • Przez deymonnn
      Kupiłem MF 255 i mam problem z podnośnikiem. Mianowicie cały czas jest maksymalnie podniesiony ( regulacja dźwignią od regulacji siłowej nic nie zmienia tzn nie ma żadnej reakcji) natomiast przy użyciu dźwigni od regulacji pozycyjnej są następujące objawy. przy ustawieniu na zakres regulacji ciśnieniowej przy minimalnym wydatku (dźwignia max do przodu) i obciążeniu ramion podnośnik opada natomiast po zwiększeniu wydatku lub przesunięciu w zakres regulacji pozycyjnej podnośnik idzie w górę i słychać jak pompa pracuje. Jeżeli ktoś miał taki problem proszę o pomoc bo nie chcę się za dużo narozbierać. Poprzedni właściciel jak pomajstrował przy tej dźwigni pod siedzeniem ( zmiana hydrauliki z podnośnika na zewnętrzną) i dźwignią od hydrauliki zewnętrznej uruchomił podnośnik że niby działał normalnie. Inna uszkodzona rzecz to WOM (jest ukręcony wałek włanczający przekaźnik i WOM chodzi cały czas w położeniu biegów zależnych) być może to ma jakiś związek. Od wtorku zabieram się za naprawę więc proszę o jakieś wskazówki
    • Przez ŻakowskiSławomir
      Witam, 2 miesiące temu w moim mf 255 wystąpił problem, zaczął w dużych ilościach pobierać olej. Oddałem go do mechanika bo niestety w temacie perkinsa jestem ciemny jak noc. Mechanik stwierdził że przyczyną były zdecydowanie za ciasto ustawione zawory i że silnik jest w bardzo dobrym stanie i nie trzeba nic robić prócz ustawienia zaworów. przy okazji wymieniony olej i wszystkie filtry. ciągnik pracował ok 2 godziny z rozsiewaczem i 4 godziny z pługiem 2 skibowym, zauważyłem jednak że ciut oleju ubyło, olej jest czysty, dobrze się nawet nie ubrudził. ciągnik ma moc,nie kopci, brzmi zdecydowanie lepiej jak przed ,,remontem,, Tak powinno być? silnik przy cięższej pracy ma prawo ciut oleju brać?
    • Przez rumcajsm10
      Witam serdecznie, Mam problem z EHR w MF3065, przestał działać z dnia na dzień, sterownik Autotronic, napięcia na złączu C1 pomierzone zgodnie ze wskazówkami w odnalezionym temacie i wszystko jest poprawnie (masa, stały+, napięcia po alternatorze 13,8v). Czujnik położenia ramion wygląda że ok oporność pomiędzy skrajnymi pinami 43,3 a pomiędzy sąsiednimi po 22 om. Nie jestem pewny zasilenia tego czujnika, gdzieś w książce wyczytałem że niby pomiędzy 6,2 a 7,2v prąd przemienny...? Ja nie mogę się tam niczego domierzyć, do tego środkowy pin w tej kostce zasilającej jest cofnięty (czy tak powinno być?). Jakie napięcie powinno być na zasileniu tego czujnika i na jakich pinach? @marian3p wygląda że Ty masz dużo wiedzy w tych tematach, może masz jeszcze jakieś pomysły? Będę wdzięczny za podpowiedź. Pozdrawiam Paweł.
    • Przez podkarpacierolnik71
      Witam
      w moim mf3070 licznik nie nabija motogodzin. Obroty pokazuje motogodzin już nie liczy . Pytanie moje gdzie  ten kabel zielony od kostki(zdjęcie) ma być podłączony?
      napiecie na nim pokazuje 7,8v
      z góry Dziekuje za pomoc 

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj