Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
Picek2005

John Deere 4040s - świeca żarowa i problem z rozruchem

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
john
Picek2005    0

Witam.

 

Mam problem z odpaleniem mojego jelonka 4040s. Dotychczas palił na zimno bardzo ładnie, ale jak się rozgrzał, zwłaszcza latem to nie chciał odpalić.

Trzeba było poczekac aż ostygł, lub ewentialnie polewałem zimną wodą pompę wtryskową - wówczas odpalał.

Objawy wskazywały więc na problemy z pompą wtryskową.

Oddałem ją do regeneracji - koszt 1300zł z wymianą uszczelnień i regeneracją głowiczki.

Zamontowałem ją w zeszłym tygodniu i po długim odpowietrzaniu udało się Johnego odpalić.

Załapal od razu na wszystkie gary i chodził bezproblemowo.

Zgasiłem go po 10 minutach i już nie chciał odpalić - mimo, że pompa nawet się nie zagrzała. Normalnie latem po 10 minutach pracy palił bez problemu.

Próbowałem go odpalic na drugi dzień i w końcu odpalił, ale ma duże problemy z odpaleniem na zimno. Przed regeneracją pompy takich problemów nie było.

Generalnie jest gorzej niż przed regeneracją.

Rozmawiałem z mechanikiem i umówiłem się, że dostarczę pompe jeszcze raz tym razem wtryskiwaczami w celu sprawdzenia.

Tylko zastanawiam się, co mogą mieć do tego wtryskiwacze, skoro przed regeneracją pompy na zimnym palił dobrze.

Może macie jakieś sugestie, bo sam juz nie wiem co robić?

 

Drugie pytanie odnośnie świecy żarowej - kojarzy ktoś gdzie się ona znajduje i w którą strone trzeba przekręcić kluczyk aby ją podgrzać - w lewo czy w prawo?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Świeca płomieniowa jest wkręcona w kolektor ssący ,przekręcasz klucz zapłonu w lewo czekasz około 30-40 sek.i przekręcasz dalej aby uruchomić rozrusznik.

 

 

tak przynajmniej jest w 3140

Edytowano przez czadowywicek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Picek2005    0

Czy dobrze zrozumiałem, ze u Ciebie przekręcasz na raz w lewo i grzejesz świecę a drugi raz w lewo odpalasz,czy może w lewo grzejesz, a w prawo odpalasz?

Jesli jest tak jak w pierwszym przypadku, to analogicznie skoro u mnie odpala się w prawo, czyli po przekręceniu kluczyka na raz powinna grzać się świeca a na dwa ciągnik odpala.

Tak pytam, bo mogę jeszcze przekręcić kluczyk w lewo na raz, ale nie zauważyłem, aby coś się działo i nie wiem do czego ta pozycja służy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

deere2140    20

Hmm... U Ciebie odpala się kluczykiem czy obok kluczem zapłonu ? Bo u mnie w 2140 jak grzeje się świecę to ten klucz zapłonu przekręcam w lewo i wtedy przygasają kontrolki ( to znaczy , że grzeje ) a później w prawo i odpala .

Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Picek2005    0

To u mnie w 4040 jest jednak inaczej - odpala się tylko kluczykiem. Przekręcam kluczyk w stacyjce na raz w prawo - nic się generalnie nie dzieje, drugi raz kluczyk w prawo i wtedy odpala.

Obejrzałem sobie dokładnie kolektory dolotowe aby znaleźć te świece żarowe i lipa.

W kolektorze znalazłem tylko tuż przy filtrze czujnik informujący o zapchanym filtrze powietrze - oraz bliżej cylindrów metalowy wężyk doprowadzający samostarter.

Qrcze chyba nie jest możliwe, żebym nie miał świecy żarowej (płomieniowej) :wacko:

 

A odnośnie pompy to wykręciłem ją i odesłałem jeszcze raz do Wolsztyna - zobaczymy czy coś pomoże. Póki co 1300zł zapłacone i jelonek stoi zamiast odśnieżać podwórko ;[

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
deere2140    20

Z tego co wiem , że w każdym Jelonku z kabiną SG2 jest świeca żarowa , może poszukaj w katalogu John Deere w internecie tlyko jest jeden problem , jest po angielsku . :/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Picek2005    0

Ok. Dzięki za info. Czyli wychodzi na to, że świecy brak i trzeba samostart uzupełnić.

Trochę to się wydaje nie bardzo, że trzeba w zime za każdym razem używać samostartu - chyba najzdrowsze dla silnika to to nie jest.

Ale jak sie nie ma co się lubi, to się lubi co się ma.

Dzięki jeszcze raz za pomoc. :)

Gdyby ktos coś jeszcze doradził w sprawie pompy wtryskowej to już całkiem super byłoby.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kolego z tą pompą to ja bym na twoim miejscu jeszcze sprawdził pompkę zasilającą/ręczną. Możliwe, że pompka ręczna ci padła i nie da rady zassać paliwa ze zbiornika przy rozruchu. Z tego co patrzę w katalogu to masz pompkę ręczną oddzielną od pompy wtryskowej, bo masz wtryskową rotacyjną? Dowiedz się ile to kosztuje i spróbuj, bo mi się wydaje, że to będzie to.

Robiłeś kroplówkę? Tzn. podajesz paliwo bezpośrednio na pompę z bańki np. 5 litrowej. Spróbuj czy da się pominąć pompkę ręczną tylko bańkę postaw wyżej niż pompa wtryskowa. Jak odpali to masz pewność, że pompka ręczna nie ssie ze zbiornika, ale nie jestem pewien.

 

Co do świecy. Ja mam JD7700. Również nie mam żadnej świecy tylko instalację samostart tylko, że brak jest połączenia z kolektorem. Jeżeli nie dam samostartu nie da się odpalić. Puszczam samostart przez filtr powietrza więc nie dociera aż tak mocne stężenie. U mnie ciągnik chodzi praktycznie tylko zimą. Gram samostartu i pali na dotyk nawet przy -15. Jeśli producent to przewidział to nie ma czym się przejmować. Jest sprawa tylko stężenia samostartu oryginalnego JD a np. z firmy ACE.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Picek2005    0

Dzięki kolego.

Powiem Ci, że z tą pompką paliwową to faktycznie może być coś nie tak.

Jak ją sprawdzałem to przy kręceniu rozrusznikiem podawała paliwo ale jakoś tak anemicznie - myślałem, że może tak ma być.

A jak próbowałem ręcznie przepompować to w ogóle żadnej reakcji.

Po Nowym Roku mają mi odesłać drugi raz pompę wtryskową, to wtedy sprawdzę też pompkę paliwową. Ten patent z kroplówką może być dobry.

 

Dzwoniłem dziś do gościa od pomp i jeszcze mi powiedział, że zauważył rysę na tłoku w pompie - mówi, że ewentualnie to może być przyczyną. Tylko, że taka rysa to nie bardzo mogła powstać sama z siebie przy normalnej pracy pompy, tylko w czasie jej rozbierania/składania. Normalnie coś może człowieka trafić...

 

Odnośnie samostartu, to w zeszłym roku Johnego paliłem przy -15 stopniach bez samostartu i palił ładnie.

Ale na wszelki wypadek kupię nową buteleczkę. Duzy wybór tego jest, tylko że u mnie muszą być niskie buteleczki, bo inne nie wejdą w uchwyt a najwięcej jest tych wysokich.

Oryginalny samostart do JD kosztuje 3x tyle co każdy inny, więc planowałem kupić tańszy i przerobić mocowanie, ale skoro piszesz, że jednak stężenie w oryginalnym powinno być lepsze, to chyba jednak nie będę kombinował.

 

Duże dzięki za rady.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Picek2005    0

Znalazłem te małe buteleczki ACE u jednego gostka na Allegro. Pozostali mięli już +50% więcej, więc byłyby za duże do mojego mocowania.

W zamówieniu poprosiłem o wysyłkę dokładnie takich małych buteleczek a nie +50% i co, jak myslicie?

Oczywiście dostałem dużą butlę z gratisem +50%, której nijak nie wsadzę do oryginalnego mocowania.

 

Na reklamację facet odpisał, że przedmiotem aukcji był samostart i taki dostałem. Normalnie jak kupuję buty adidas rozmiar 43 to nie chcę otrzymać rozmiaru 45, ale cóż. Chyba przerobię uchwyt i wówczas każdy samostart mi wejdzie.

 

Co do pompy to dostałem ją z powrotem po ponownej naprawie i czekam na trochę wyższą temperaturę, aby ją zamontować.

 

Dodano 25.02.2012.

 

Uchwyt przerobiony tak, że każda butla teraz wejdzie i samostart działa.

Udało się też w końcu zamontować pompę i... jest super!

Tak więc, jeśli ktoś Wam wmawia, że to to lub tamto, to trzeba gościa pilnować i dotąć męczyć aż zrobi pompę dobrze!

Edytowano przez Picek2005

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Maciek0903
      Witam,
      Zakładam nowy temat ponieważ nie znalazłem odpowiedzi w innych postach które czytałem na forum. Jestem po generalnym remoncie mojego ciągnika (wymiana połowy skrzyni, obie nowe  pompy olejowe itp.). Mam teraz taki problem przy podniesionym TUZ-ie jak stoję na wolnych obrotach ciągnik dostaje jakby " padaczki". Dosłownie zaczyna telepać się cały i wtedy nie mogę nawet kierownicą ruszyć. Gdy przygazuje to pomaga lecz jak puszcze gaz to po chwili wraca. Jak opuszę podnośnik to tego problemu nie ma. Dodam iż gdy zostawię  wyłączony ciągnik z podniesionym pługiem to nawet na centymetr nie opadnie, nawet po dwóch dniach. Dodatkowo zaobserwowałem, że gdy gazuje to podniesiony już na maxa podnośnik unosi się na około 10 cm, a gdy przestaje gazować to opada o te 10 cm. Posiadam tur. oleju mam na full.
    • Przez kierowca12
      Witam 
      Chciałbym się dowiedzieć jak jest zasłożony przedni wom w jd 3050 mógłby ktoś mi wyłać zdjecie albo chociaż napisać jak to jest zamontowane 
    • Przez Rafal_john3140
      Witam.
      Mam nastepujący problem z jd 3140: kiedy mam załaczony przedni naped na zakretach słychac zgrzyty w obu kołach przypominające kamienie młyńskie trące o siebie.Kiedy jade prosto z włączonym przodem jest ok. Przy wyłączonym przydnim napedzie problemu nie ma nawet na zakretach.
      Dodam ze zalałem nowy olej w kołach i przednim moscie,nie ma poprawy.
       
      Co to moze byc? Proszę o pomoc.
    • Przez Spojler
      Moge kupic traktor ale waham się pomiedzy case'em 5140 a jd 3050.Nie mam pojęcia jak porównać te dwa ciągniki.W końcu w case jest wiecej elektroniki a jd prostota.
       
      prosze o plusy i minusy tych dwu ciągników
       
      PS. zna ktos stronke z uzywanymi/uszkodzonymi maszynami z polski/holandii?
    • Przez damian19321
      Cześć jakie macie opinie o tych modelach jd 1640/2140, jak z spalaniem w porównaniu do c360 dostępnośćią częśći i kosztem, na co zwracać uwagę przy kupnie poza ceną (stan techniczny)? jakie usterki występują najczęściej? Czy nie lepszy był by np zetor np 7245 
      Pracował by na około 15ha na lekkich ziemiach 
×