Skocz do zawartości
arturcase1394

Awaria wspomagania w Case 1394

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Case

witam ostatnio mam problem z moim case 1394 wspomaganie kierownicy nie pomaga w kierowaniu a ja niewiem gdzie znajduje sie zbiorniczek na olej do wspomagania tak wiec bardzo

prosze o wskazanie mi miejsca gdzie moze on sie znajdywac

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bimbrownik    0

witam. w case 1394 nie ma osobnego zbiornika na olej wspomagania - jest jedna pompa, napędzana bezpośrednio z wału silnika, pod chłodnicą. ona napędza wszystko co związane z hydrauliką. jeżeli nie działa ci wspomaganie to najprawdopodobniej masz gdzieś wyciek i powoli ubywa ci oleju hydrauliczno-przekładniowego. to jest ten sam olej, co w skrzyni biegów - wlew to korek po prawej stronie z tyłu przy ramieniu podnośnika. pytanie tylko jaki masz olej. powinien być zalany case' owski Hy-Tran Ultra, ale jest jego zamiennik z lotosu - agrol UTTO. dolewasz aż zacznie chodzić. powinno go być w skrzyni ok. 70 litrów. jeżeli będzie na prawdę mało to potrzebne będzie dolanie oleju (po uprzednim uzupełnieniu w skrzyni) kilku litrów do zbiornika który jest przy silniku - po prawej stronie bloku silnika pod alternatorem jest taka 'puszka' leżąca na boku z zakrętką - na klucz chyba 22. odkręć tam i zobacz ile jest oleju. powinno być na równo z dolną krawędzią wlewu. jak będzie mało to dolej na max, odpal ciągnik i dolewaj przez ten wlew aż się uzupełni. siłowniki wspomagania raczej nie są zapowietrzone, bo są najniższym z elementów układu hydraulicznego, ale one i tak same się odpowietrzą.

Edytowano przez bimbrownik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

bajder    0

Witam

 

Nie mogę zgodzić się z tym co napisał kolega "bimbrownik", ponieważ Case 1394 posiada osobny zbiornik oleju do wspomagania

i jest nim właśnie ta puszka poniżej alternatora, o której pisał kolega.

Wewnątrz tej puszki znajduje się filtr i pompa zębata zasilająca układ wspomagania, bierze ona napęd z kół rozrządu.

Jest to osobny układ i z tego względu nie ma nic wspólnego z olejem w skrzyni przekładniowej.

U mnie najlepiej pracował na Boxol-u, inne oleje (bardziej gęste) powodowały "przycinanie się" wspomagania.

 

Tak to wygląda w środku

 

post-64397-0-55068300-1361489099_thumb.jpg

 

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bimbrownik    0

faktycznie na schemacie który pokazałeś widać że jest druga pompa do wspomagania, przepraszam, mój błąd. jesteś pewien że jest to osobny zbiornik na olej? wg serwisu jest jeden zbiornik, i olej który jest dedykowany to właśnie hy-tran ultra, bez rozdziału na układ wspomagania i hydraulikę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bajder    0

Witam

Co do tego że jest osobny zbiornik, jestem pewien - demontowałem kiedyś prawie cały układ wspomagania i nie znalazłem miejsca w którym olej z układu kierowniczego

miał by połączenie z olejem ze skrzyni przekładniowej. ( Sam w poście powyżej, radziłeś koledze aby niezależnie od skrzyni uzupełnił olej w "puszce" od wspomagania, gdyby były połączone

mijało by się to z celem ponieważ olej i tak spłynął by do skrzyni).

Co do samego oleju, to nie wiem jaki jest zalecany fabrycznie - być może taki sam do skrzyni i wspomagania.

Napisałem tylko jaki stosuję ja (jako zamiennik).

Skrzynię zalaną mam "hipolem", a do wspomagania okazał się on zbyt gęsty i w okresie jesienno - zimowym powodował przycinanie układu kierowniczego.

 

Pozdrawiam

Edytowano przez bajder

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×