gosysko

brak ładowania w T-25

Polecane posty

wildagro12    6

Wirnik na zdjęciu pochodzi z alternatora rosyjskiego? Jeżeli tak to spotkaliśmy się z dwoma różnymi rozwiązaniami i stąd nasz spór.

Tak z czystej ciekawości: jak rozwiązana jest stabilizacja napięcia w tym altku (prostownik tyrystorowy)?

Nie wiem czy dobrze zauważyłem, ale na zdjęciu magnesy trwałe ułożone są naprzemiennie z biegunami wykonanymi prawdopodobnie z ferromagnetyka - czy na stojanie jest dodatkowo uzwojenie wzbudzenia? Magnesy trwałe pełniłyby wtedy funkcję wzbudzenia altka oraz wzmacniały pole magnetyczne wirnika. Ciekawe rozwiązanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Regulator jest tradycyjny, zasila on nieruchomą cewkę wzbudzającą. Ten alternator montowany jest w Pronarach. Cena 260 zł w autoryzowanym serwisie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    310

UrsusCzesio spotkałem się kiedyś z podobnymi objawami jak u Ciebie, rozwiązaniem było napięcie paska. Pisku nie było słychać. może dlatego. że ciągnik jest głośniejszy od samochodu. Alternator w ciągniku, z reguły, ma też mniejszą prędkość obrotową w ciągniku.

 

 

 

Czyli nie uważasz już, że radziecki alternator ma magnesy w wirniku?

Każdy alternator który ma wbudowany prostownik będzie się wzbudzał dzięki namagnesowaniu szczątkowemu, podobnie jak prądnica. Alternator i prądnica mogą (chociaż nie powinny) pracować bez zasilania z zewnątrz i będą wytwarzały napięcie. Nie rózni się więc, w tym elemencie, od prądnicy.

 

Tylko z drugiej ja mam alternator adaptowany do MTZ czyli mniejsze koło pasowe. Zoabczymy jak kupie MTZ to przełoże ten alternator i juz i wtedy bez wielkiego szperania będę wiedział jeżeli w MTZ będzie to samo rbił to alternator ma wine jeżeli nie to trzeba w mały ruskim szukac powodu


Mój Wladimirec podbija świat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vcc    12

Panowie, zamiast się rozpisywać na 4 strony nie lepiej zamontować alternator od samochodu, polecam el mot z poloneza, mocowanie trzeba lekko przesunąć w przód i wsio pasi ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
roltech    11

Popieram propozycje Vcc. W mojej okolicy, wszyscy którzy zdecydowali się na takie rozwiazanie, są zadowoleni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    310

A czy to jest jakaś wielka różnica czy z samochodu czy oryginalnydo ciagnika powtarzam alternator ma rok z groszami nie wywale go napewno a nawet nie wiem czy to z ciagnikiem nie tak czy z alternatorem. Czasu brak i pogoda nie taka ;)


Mój Wladimirec podbija świat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomi382    99

Na szrocie masz pełno alternatorów, my zakładamy u siebie od mercedesów 123 i dwie c-360 i ciapek śmigają z 10 lat chyba bez awari tylko szczotki wymieniamy raz na ruski rok ale to normalne, polecam gorąco taka modyfikację ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Jeżeli występują chwilowe braki ładowania to doszło do urwania się jednego z końców uzwojenia stojana prawdopodobnie od mostka prostowniczego. Bądź inne przerwanie które wraz z wibracjami pracuje łącząc się na nowo.

Alternator po pracy przypadkiem nie jest gorący?

Wymień żarówkę w kontrolce ładowania, bo po to ona jest by wskazywać pewne niedomagania układu ładowania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Nie możesz po prostu zrobić tego od czego powinieneś zacząć skoro z zewnątrz nie da się wykryć usterki? Mianowicie rozbierz alternator i organoleptycznie stan uzwojeń i połączeń. Bo inaczej możesz sobie tu pisać 10 lat a i tak to nic nie pomoże.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    310

Pomyśle jutro wyciagnę go wsadze do pokoju rozkręce i będziemy patrzeć daci mi wskazówki gdzie co i jak ;)


Mój Wladimirec podbija świat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
drforest    0

witam jak w temacie mam problem z ladowaniem w t-25, wymienilem alternator na nowy i dalej nie ma ladowania, ale jak czytalem wczesniej alternatory byly 2 rodzaje 400w i 700w, wczesniej mialem 400w a teraz zalozylem 700w (chcialem miec lepsze ladowanie) ale co wczesniej pisaliscie stary mial regulator osobno a nowy 700W ma juz w sobie czy to moze byc przyczyna ze nie laduje akumulatora (alternator mierzylem daje prad

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vcc    12

Następny w kolejce jest amperomierz, może nie mieć przejścia i nie ładuje, dalej do sprawdzenia instalacja. :D

Edytowano przez Elektrotechnik
Ort.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Alternator jest prawidłowo podłączony? Co masz na myśli pisząc "daje prąd"? Podłączałeś go do obciążenia i sprawdzałeś wydajność prądową?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    310

witam jak w temacie mam problem z ladowaniem w t-25, wymienilem alternator na nowy i dalej nie ma ladowania, ale jak czytalem wczesniej alternatory byly 2 rodzaje 400w i 700w, wczesniej mialem 400w a teraz zalozylem 700w (chcialem miec lepsze ladowanie) ale co wczesniej pisaliscie stary mial regulator osobno a nowy 700W ma juz w sobie czy to moze byc przyczyna ze nie laduje akumulatora (alternator mierzylem daje prad

 

Ale czy ten nowy wygląda identycznie jak ten stary czy jest troche dluższy? I czy wystaje kilka śrób do połączenia czy tlyko 2 czasami 3 wersja dla MTZ elektroniczny licznik. Jeżeli wystaje ich kilka i nie ma takiej zabudowy ten stary to jest bez regulatora jeżeli jest dłuzszy i ma pokrywe od strony kabiny to jest z wbudowanym.

 

No ja zrobiłem mojego. Rozebrałem alternator wszystkie połączenia dockręciłe wyczysciłem i zmieniłem regulator B) A za żarówką musze pojeździc gdzies indziej bo nie mogłem dostać takiej w agromie :lol:


Mój Wladimirec podbija świat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal1993    459

Mój T-25 z 85r ma alternator 14V 700W. Ostatnio zaczął słabo ładować (13,45V na alternatorze) więc pomyślałem, że go przeczyszczę, no i się zaczęło. Najpierw urwała się cewka wzbudzenia i musiałem ją przezwoić. Dziś go złożyłem i nie ładuje wcale. Podpinam wszystko jak było i nic, nawet kręcić nie chce. Jak podłącze ten cieńszy kabelek do jego obudowy to wtedy zapali ale i tak nie ładuje. Ten grubszy kabel podłączam tak jak był. Co to może być?


Moje sprzęty:
- Władimirec T 25 A2
- MTZ 82
Jeżeli pomogłem kliknij na zieloną strzałkę w rogu mojego postu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal1993    459

700W na pokrywce jest napisane... Kręciłem i nic...


Moje sprzęty:
- Władimirec T 25 A2
- MTZ 82
Jeżeli pomogłem kliknij na zieloną strzałkę w rogu mojego postu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotruniu25    3160

Mój też jest z 85r i mam 400W.

 

A w środku wszystko dobrze podłączyłeś?Raz tylko rozbierałem ten alternator i jest on banalnie prosty. :)

 

Nie masuje może gdzieś.

Edytowano przez Piotruniu25

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal1993    459

Chyba dobrze. Mój jest dokładnie T25A2. Te kable wszystkie podłączyłem jak były.I jak do tych dwóch cieńszych śrubek dotykam ten cienki kabel to się masa lekko żarzy, a jak dotknę do obudowy to się zapali i mogę go odpalić

Edytowano przez michal1993

Moje sprzęty:
- Władimirec T 25 A2
- MTZ 82
Jeżeli pomogłem kliknij na zieloną strzałkę w rogu mojego postu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Witek2010    33

ten twój alternator pewnie już nie jest oryginalny bo nowe teraz od paru lat mają 700W zamiast 400.


"Wizualnie prezentował się naprawdę ładnie: szerokie nadkola, agresywne kształty i ultranowoczesne rozwiązania powodowały, że kobiety piszczały na sam jego widok" -> T-25 :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal1993    459

Witek2010 teraz ten alternator był po raz pierwszy rozkręcony i wykręcony z ciągnika więc na pewno jest oryginalny.


Moje sprzęty:
- Władimirec T 25 A2
- MTZ 82
Jeżeli pomogłem kliknij na zieloną strzałkę w rogu mojego postu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

Coś musi być nie tak, skoro przekaźnik blokowania rozruchu odłącza rozrusznik


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tygrys2    0

podepne sie pod temat włąsnie tez mam pewien problem bo woltomierz mi pokazuje ze mam 14 volt, ale i tak mam rozladowany akumulator... nieiwem za bardzo co o tym myslec poprostu masakra... niewiem jak to sprawdzic a momentami mysle o zamontowaniu alternatora z poloneza z ostatniej serii produkcji...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez dexter170
      Witam, wymieniłem głowice bo zawory latały już w tulejach i mam teraz problem bo oczywiście chińczyki zrobili źle odwiert pod śrubę smarowania i była za płytka przez co wyrwałem gwint. Są na rynku śruby M14 więc przegwintowałem, zamontowałem i działa. Nie bawiłem się w wymianę tuleji bo się naczytałem że powszechnie dostępne są kijowe.
      Martwi mnie tylko smarowanie czy nie za bardzo zablokowałem kanał oleju, tzn dźwigienki są smarowane, olej leci, ale sprężyny suche, oleju może kropla czy dwie pod nimi reszta spływa a tuleje wystają przecież ok 2cm nad poziom głowicy. To jest w porządku czy mam się martwić?
      Ciśnienie normalne 3,5 na zimnym i 2,5 przy 80. Nie chcę żeby te nowe zawory się zatarły jak pojadę w pole.
    • Przez Tomaszzt25
      lv_0_20231215164649.mp4 Witam Aktualnie mam stomile 11.2-28 i chciałbym kupić większe opony ze względu na to że t25 często wyjeżdża w trasy.
      I moje pytanie brzmi co wybrać? 12.4-28 czy 13.6-28.
      Ciągnie rotacyjną,zgrabiarke,kopaczkę, rozsiewacz nawozu,a rzadziej pług,poznaniaka i kultywator
       
       
    • Przez leszeksz2
      Witam. Przy okazji naprawy hamulców zauważyłem że na kole zębatym blokady mam uszkodzone zęby. Rozkręciłem śruby mocujące i wyjąłem kołki mocujące do korpusu mechanizmu różnicowego. Próbowałem zdjąć tą zębatkę, ale ani drgnie (ściągaczem, obstukiwanie itp.). 
      Jak zdjąć tą zębatkę. Czy trzeba wyjmować cały mechanizm różnicowy ze skrzyni?
       
       
       
    • Przez ZETORRRRRR
      Witam mam taki problem nie wiem co jest wymienialiśmy pompę olejową bo się klin wyrobił na nową silnik jest ustawiony jak mówi książka na 1,5 do 3,5
      jest ustawiony na 3 złapie lekko tem. i szaleje ciśnienie skacze i maleje.
      Co jest jak je dobrze ustawić co może być wadą może regulator. Piszcie czy mieliście takie problemy i jak mieliście jak je rozwiązaliście. Pozdrawiam
    • Przez MarcinKdziak
      założony nowy docisk i łożysko oporowe i dalej nie chce wysprzęglać.Bez odpalonego ciągnika jak jest bieg wrzucony i wciśnie się sprzęgło ,to nadal jest na biegu i wogule nie wysprzęgla tylko czuć załączony bieg .
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj