darek2010

fendt seria 300 turbomatic, sprzęgło - POMOCY [połączone]

Polecane posty

kamil2778    8

wbrew pozorom pedal sprzegla nie jest w zaden sposób zwiazany z turbosprzeglem. miedzy skrzynia a silnikiem sa tak naprawde dwa sprzegla. Pedał jest odpowiedzialny za zwykle sprzeglo mechaniczne z tarcza i dociskiem. Jedyne co mi przychodzi do glowy to musi być jakiś problem z dociskiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jarekquick    0

Jest problem,Fendt 314 LS, '86tylke co kupiony, przy ruszaniu, albo na mniejszych obrotach strasznie wibruje cały ciągnik. wymieniłem olej w turbosprzęgle (weszło około 7,5 litra) zlałem olej który na bank nie był ATF, było go tylko 5 litrów. mechanizm różnicowy działa, sprawdzałem czy nie ryje kołami, ale wibruje tak że zdejmowany tłumik chce odpaść. czy to kwestia czasu aż się wszystko ułoży? jak się posługiwać tą wajchą od trabanta?? ma być w górę czy w dół?

potrzebuje informacji albo kogoś kto się specjalizuje i wie o co w tym chodzi.

najchętniej zleciłbym naprawę tego wyspecjalizowanej osobie. jestem z okolic legnicy, zapewniam nocleg, warsztat, pomocnika

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zenek_19    5

olej do turbo sprzegla to w40 z lewej strony jest okienko ustawiasz w tym miejscu jest tam korek na imbus i lejesz az sie zacznie przelewac a jak ci kapie to uszczelniacze do wymiany

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wloczykij    1

Witam,

 

Jestem posiadaczem w/w. ciągnika, który na codzień jest używany w paszowozie. Sprawował się dobrze, niestety wczoraj podczas mieszania paszowozu w pewnej chwili dało się usłyszeć huk z okolicy sprzegła, przy czym z kratek zaczął lecieć dym, WOM przestał pracować, zaciągnęłem sprzegło przy czym już nawet później nie sprawdzałem czy działa, bo bałem sie że źle się to skończy. Dziś rozpołowiłem ciągnik i niestety zdałem sobie sprawę, że dojście przyczyny będzie trudniejsze niż myślałem, ponieważ nie wiem czy nawalić mogło te hydrauliczne sprzęgło, czy te drugie, zakładam hipotetycznie, że te hydrauliczne raczej nie, jedynie te drugie - ale pytanie, co mogło w nim trzasnąć? Wałkiem można normanie kręcić, nic nie hamuje, wizualnie też nie widać żeby coś się działo, sprawa druga - rozumiem, ze trzeba zdejmować kabinę aby dobrać się do tego drugiego sprzęgła?  Udzieliłby ktoś jakichś ogólnych wskazówek jak to wszystko ugryźć ? A może ktoś byłby tak uprzejmy i podzieliłby się schematem tych sprzegieł? 

 

P.S. Załaczam fotki sprzegieł - może coś przeoczyłem i sami zauważycie gdzieś jakaś nieprawidłowość.

 

post-60290-0-76928900-1420467939_thumb.jpg post-60290-0-44133200-1420467919_thumb.jpg post-60290-0-34650700-1420467964_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
emilian2014    0

myślę że rozleciały Ci się tarczki w tym małym sprzęgle ono jest od wom. Albo paszowóz miał ciężko i po prostu omykając wydało huk kiedyś tak miałem w przyczepie.

 

Edytowano przez emilian2014

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzesiex    1

Awaria sprzęgła hydrokinetycznego (turbosprzęgła) oznaczała by także to że ciągnik nie jeździłby - a o takiej usterce nic nie piszesz.  Na chwilę obecną pospieszyłeś się rozpoławiając ciągnik. To można było zrobić gdyby okazało się niezbędne, zużyte elementy sprzęgła WOM natomiast wymienia się w tym modelu bez rozpoławiania - wystarczy ten okrągły otwór,  którego pokrywę jak widać na foto zdemontowałeś. Wg mnie zacząć należy od weryfikacji stanu tarczek i przekładek sprzęgła WOM, tutaj szukałbym awarii skoro czytam o lecącym dymie z kratek wentylacji komory sprzęgła.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wloczykij    1

Dziękuje za odpowiedzi Panowie, jutro albo pojutrze będe próbował bliżej przyjrzeć się temu sprzegłu. Nie wiem tylko jak je rozebrać, ale może uda się znaleźć w internecie jakiś schemat.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wloczykij    1

Witam ponownie, dziś postanowiłem dobrać sie do tych tarczek niestety, mam jeden problem mianowicie śruba jarzma które dociska tarczki (zaznaczona na czerwono: http://i.imgur.com/dF5pEPi.jpg )

Za nic nie da się odkrecić, mam pytanie - czy jest ona zakręcona na klej? Bo klucz + przedlużka i nie szło jej nawet ruszyć, dłuższej przedłużki już nie próbowałem bo podejrzewam, ze mogłoby coś pęknąć, rozbierał ktoś kiedyś te sprzedło ? Poradzi ktoś jak się do tego zabrać? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wloczykij    1

Podbijam temat. Panowie, mam kosztowny problem z tym sprzęgłem w 306LS. Mianowicie sprzegło od jakiegoś czasu ciekło - niewielkie ilości, ale postanowiłem sprawę wziąc w swoje ręce i po rozpołownieniu i zdemontowaniu sprzęgła uszczelinłem je po zewnętrznej - tam gdzie jest ten duży gumowy oring, bo podejrzenia padły na niego, że przepuszcza, tego małego simmeringu nie ruszałem. Wczoraj podczas prac polowych ciągnik się zatrzymał i wyciekł cały olej ze sprzęgła. Powtórne rozpoławianie i niezbyt dobry widok - okazało się, że frontowa część tego sprzęgła (ta z żeberkami) po prostu pękła i szczelinami wyciekł olej. Wiem tylko, ze mam do kupna nowy turbomatik, ale zastanawia mnie inna rzecz żeby później nie miec powtórki - co mogło być przyczyną tego pęknięcia? Koło załozone było na to samo miejsce co wcześniej bo zaznaczałem punktakiem. Proszę o pomoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rekja    0

Witam. Dzisiaj podczas orki Fendt 308 turbomatic usłyszałem/poczułem na początku tak jak by coś przeskoczyło. Na początku pomyślałem, że może coś z załączeniem przedniego napędu. Przy kolejnym uwrociu to samo. Po opuszczeniu pługa i ruszeniu efekt się nasilił i ciągnik prawie stanął. Z okolić sprzęgła dochodzą pod obciążeniem odgłosy tak jak by wyrobiło się połączenie wielowypustowe i nie przenosił się przez nie moment. Na biegał "polowych" dało się jakoś wrócić na podwórze. Mam pytanie, czy ktoś spotkał się z takim uszkodzeniem. W którym miejscu mogło "puścić" połączeni wielowypustowe? Wnioskuję ze bez rozpołowienie nic się nie uda zrobić. Wszelkie sugestie i uwagi ww. temacie mile widziane. Pozdrawiam Jarek

 

 

Rozpołowiłem ciągnik i okazało się, że sprzęgła ok. Po włączeniu 5 biegu i próbie obrócenia wałkiem sprzęgłowym słychać i czuć jak przeskakuje (najprawdopodobniej łożysko się rozsypało albo koło zębate na wałku sprzęgłowym). Mam prośbę do Koleżanek i Kolegów,  ma może ktoś katalog części chodzi konkretnie o skrzynię biegów (5 biegów przód + 3 polowe + 2 wsteczne) ciągnik to fendt 308 turbomatic 1995 rok produkcji i może przesłać skan lub zdjęcie? Będę bardzo wdzięczny. Ułatwi mi to ocenić w jaki sposób najłatwiej zdemontować wałek sprzęgłowy. Również mile widziane wszelkie uwagi i sugestie na temat demontażu i naprawy skrzyni biegów w ww. modelu ciągnika.

 

Sprawa się wyjaśniła, padły półbiegi a raczej pełne biegi. Czeka mnie dalsze rozbieranie skrzyni biegów. 

Edytowano przez rekja

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
erciak    19

Nie odbija mi pedał sprzęgła. Wina pompki czy docisk? Miał może ktoś taki przypadek. Fendt 307 lsa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Lorak54213
      Witam ktoś wie gdzie mogę dostać takie kontrolki do Fendta turbomatic 

    • Przez Damiano604
      Witam, kupiłem Fendta 312 LSA (92 r.) z uszkodzoną skrzynią, po zrobieniu skrzyni została kwestia elektroniki, podłączyłem kostki według schematu instalacji i problem polega na tym że po przekręceniu pozycji na błotniku na stały przedni napęd, świeci kontrolka na pulpicie że jest on załączony, natomiast mam podniesione przednie koło na lewarku i przedni napęd nie jest załączony, tak samo miałem gdy wrzuciłem dwie pozycje dalej czyli blokada 4x4 też nie działało nic. Po przełożeniu cewek między sobą( przedni napędem a szperą), po uruchomieniu silnika przedni napęd nie działa natomiast gdy przełączę na ostatnią pozycje (blokada 4x4) to wtedy przedni napęd załącza, bo mam przednie koło na lewarku wtedy nie można nim kręcić, tak samo jest wysunięty siłownik od szpery. Mierzyłem rezystancję na cewkach i wynosi ona obydwu 9,2 Ohm (tak jest też w instrukcji napraw), natomiast napięcie jak jest na zgaszonym to 5V, gdy odpalę to 14,4V. Pytanie czy może być uszkodzony e-box, czy może gdzieś masy brakuje, myślałem jeszcze aby wykręcić te trzpienie które są wkręcone w płytę sterującą na które nachodzi cewka, być może wewnątrz ten trzpień nie pracuje. Proszę o podpowiedz. Z góry dziękuje. Pozdrawiam!
    • Przez Lulek021
      Witam, 
      Po uruchomieniu traktorka świecą dwie lampki od kierunku jazdy, przełącznik nie reaguje, również świeci kontrolka od przedniego napędu(przedni napęd działa wg włącznika przedni napęd powinien być wyłączony. problem znnika gdy traktor popracuje z 40 minut. Koś spotkał się z takim probemem?
    • Przez Piotrek5685477
      Witam, mam problem z hamulcami w Fendt 310 lsa. Otóż hamulec wpaduje jak gąbka i nie hamuje, ciągnik nie dawał wcześniejszych oznak, brak wycieków. Proszę o szybką pomoc.
    • Przez kBieszczad
      WITAM
      Pilnie potrzebuje instrukcji obsługi lub ksiązki pojazdu dla traktora Fendt 311 lsa r 91.
      Gdzie można kupić lub czy ktoś ewentualnie wie gdzie można ściągnąć w wersji elektronicznej.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj