darek2010

fendt seria 300 turbomatic, sprzęgło - POMOCY [połączone]

Polecane posty

Witam wszystkich , moim zdaniem "PISK " to wina łożyska oporowego które przy tym przebiegu może dawać o sobie znać .A jeśli chodzi o uciąg to myślę że to może być związane z olejem w turbomatiku może trzeba go wymienić , to tylko moje zdanie pozdrawiam . :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
power2347el    1

Dziękuje za podpowiedzi, czyli raczej turbo sprzęgło wykluczam bo ciągnik ciągnie przy dużym obciążeniu ok i z tymi obrotami spada właśnie gdzieś na 1200 i dopiero staje.

Pytam bo boje się by ten pisk nie spowodował awarii jakiegoś innego podzespołu.

Więc stawiacie na zwykłe sprzęgło i jest to wina tarcz albo łożyska oporowego???????

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zielony111    0

Nie słuchaj omylnych twierdzeń o łożysku oporowym !! Co to za przebieg 8000 MTG i łożysko ma być walniete . czy wadliwy materiał tarczy. 100% Jest winne Turbosprzęgło . Turbomatiki lubieją mieć te problemy .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jednak obstawiałbym, że to łożysko oporowe , w turbomatiku jest olej , którego zbyt mały poziom lub ''podeszły wiek ''mogą powodować szarpanie w trakcie ruszania jak i pod obciążeniem .To tylko moje zdanie i trzeba kontrolować maszynę, bo są to dobre maszyny !!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
power2347el    1

właśnie, więc przypomnijcie mi jak sprawdzić stan oleju w turbosprzęgle?? Jaki olej lejecie i ile?

dodam że jak go kupiłem miał 6000 mth a ja nic z tym sprzęgłem nie robiłem.

może zmienie olej i zobaczymy czy będzie jakaś rużnica

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

właśnie, więc przypomnijcie mi jak sprawdzić stan oleju w turbosprzęgle?? Jaki olej lejecie i ile?

dodam że jak go kupiłem miał 6000 mth a ja nic z tym sprzęgłem nie robiłem.

może zmienie olej i zobaczymy czy będzie jakaś rużnica

Jeśli chodzi o wymianę oleju w turbomatiku to zalecana jest co 5000 mtg jeśli chodzi o typ to HD-SAE10W, w 309 z 89 roku jest to 5.8 l . Jest też test na sprawdzenie działania turbo sprzęgła :

Na rozgrzanym silniku przy zaciągniętym hamulcu włączyć najwyższy bieg zwolnić sprzęgło i przyspieszyć na chwile do pełnej prędkości, obroty powinny być 950-1200 . Obroty powyżej 1200 obr/min -za niski poziom oleju w układzie , obroty poniżej 950 obr/min zbyt duży poziom .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zoch    4

Jaka naprawa?Przecież nic się nie dzieje.Nie róbmy z igły widły

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirro    6383

A ten test na sprawdzenie działania sprzęgła to jakiś zalecany przez producenta zmiennika momentu, czy raczej z krainy " zobaczymy czy da się to zepsuć".

Oleju ma być tyle ile zaleca instrukcja i ani setki więcej ,ani setki mniej. Wypuszczam olej odmierzam wskazaną ilość i zalewam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lee001    1

Kolego w turbosprzęgle musi być między 8,2 - 7,95 l tego oleju. Specyfikacja HD-SAE 10w. Pamiętaj, nie mniej nie więcej niż podane wartości w innym przypadku możesz uszkodzić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirro    6383

No trochę "śmiszny" bo przy zużytej tarczy drugiego sprzęgła to wiarygodny chyba zbytnio nie jest, ale skoro tak chcą - kto bogatemu zabroni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No trochę "śmiszny" bo przy zużytej tarczy drugiego sprzęgła to wiarygodny chyba zbytnio nie jest, ale skoro tak chcą - kto bogatemu zabroni.

Więc musisz napisać do producenta a nie do ludzi ,którzy chcą koledze pomóc !!! Każda rada jest dobra , a decyzja należy do samego zainteresowanego. Ja posiłkuję się instrukcją , którą posiadam . ;[ POZDRAWIAM :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
power2347el    1

dobrze jest dyskutować, narazie traktora nie odpalałem może jutro zajrzę.

W każdym razie olej zmienie napewno.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomgli    3

ten olej się nie niszczy az tak zeby go wymieniać LUDZIE!!!! jak zwykle olej lekarstwem na wszystko....ciekawe czy wymieniacie 50l oleju w skrzyni co roku jak producent zaleca, bo po zimie zmienia własciwości, ehhh, Najlepjej wszystko rozkręcić

 

zostaw to sprzegło, to taka tarcza z dodatkiem ... porcelany? czy czegoś, w wielu fendtach (rzadko w zetorach) tak piszczy, poprostu ruszaj tak zeby nie piszczało (w miarę możliwości), ten pisk to dobra szkola dla tych co nie mieli doczynienia ze sprzegłem hydrokinetycznym, i dlatych którzy mają tendencje do przypalania go

 

ciekawe czy któryś z tych artystów przedmówców jeździł samochodem z automatyczną skrzynią??????????

Edytowano przez tomgli

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JD1052    206

Pisałem to, ze nawet po wymianie sprzzegła w Fendtach dalej piszczy bo z takiego materiału zrobiona jest tarcza....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
power2347el    1

Zrobiłem test z tymi obrotami. Obroty jakie uzyskałem to 1050, więc w normie. Narazie traktorem jeżdżę i staram się tak używać sprzęgła by nie popiskiwało.

A więc ten pisk to tylko wina tarcz tzn materiałów z jakkich jest wykonane turbosprzęgło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotr190497    0

Witam.Mam problem ze sprzęgłem otóż się zacina i nie raz nie odbija ale nie zawsze jak długi czas popracuje z turem a tak to w czasie jazdy nie ma problemu z nim . Może być to przyczyna np. oleju w sprzęgle bo nie zaglądałem do jego stanu i nie wiem kiedy był wymieniany. Gdzie sprawdzić jego stan i jak coś to jaki nalać do niego nowy. Bądź jaka to może być przyczyna jak nie olej .

Edytowano przez Piotr190497

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JD1052    206

Następny magik....z którego roku ten traktor, z rewersem czy nie, jak sie te sprzegło zacina dokładnie.....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JD1052    206

Nie turbo sprzegła a tarczy zwykłego sprzegła....ogromna różnica!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotr190497    0

Następny magik....z którego roku ten traktor, z rewersem czy nie, jak sie te sprzegło zacina dokładnie.....

 

Zapomniałem o tym .Jest to ciągnik z 91 roku.Nie ma on rewersu .Nie odbija sprzegło do końca jak jest rozgrzany w czasie pracy z turem np jak miałem do załadownia 60 belek okrągłych jak ostygną to normalnie działało sprzęgło odbijało i w czasie prac polowych też działa normalnie tylko jak bardziej porobię coś z turem i jak włączę przedni napęd .

Edytowano przez Piotr190497

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Lukas85
      Witam
      Mamy problem z ciągnikiem Fendt 306lsa w wersji bez ehr. Ciągnik kolegi więc nie znam dokładnie historii ale z tego wiem słabo podnosił podnośnik tylny. Pompa została wymieniona na nową i od tego czasu podnośnik podnosi ale się nie opuszcza. Nawet pod obciążeniem nie idzie do dołu. Ciągnik ma zamontowany ładowacz czołowy i ten działa poprawnie. Może ktoś miał podobny przypadek i posłowie gdzie szukać przyczyny ?
    • Przez Lulek021
      Witam, 
      Po uruchomieniu traktorka świecą dwie lampki od kierunku jazdy, przełącznik nie reaguje, również świeci kontrolka od przedniego napędu(przedni napęd działa wg włącznika przedni napęd powinien być wyłączony. problem znnika gdy traktor popracuje z 40 minut. Koś spotkał się z takim probemem?
    • Przez Kazik41
      Witam
      Mam następujący problem z moim fendtem (98r) otóż rewers nie przełącza biegów tylko blokuje sprzęgło na wyświetlaczu widnieje trójkąt oraz dźwignia zmiany biegów.Gdy mechanicznie przełączę bieg (w podłodze kluczem) to jedzie do tyłu a do przodu blokuje sprzęgło i odwrotnie.odpinałem akumulator oraz przewody od komputera nic nie pomogło cewki elektrozaworów również są sprawne.Komputer nie pokazuje żadnych błędów.Pojęcia nie mam co się mogło stać.Może ktoś miał ten sam problem i wie jak to odblokować?
      Czekam na odpowiedz.
    • Przez Lorak54213
      Witam ktoś wie gdzie mogę dostać takie kontrolki do Fendta turbomatic 

    • Przez Damiano604
      Witam, kupiłem Fendta 312 LSA (92 r.) z uszkodzoną skrzynią, po zrobieniu skrzyni została kwestia elektroniki, podłączyłem kostki według schematu instalacji i problem polega na tym że po przekręceniu pozycji na błotniku na stały przedni napęd, świeci kontrolka na pulpicie że jest on załączony, natomiast mam podniesione przednie koło na lewarku i przedni napęd nie jest załączony, tak samo miałem gdy wrzuciłem dwie pozycje dalej czyli blokada 4x4 też nie działało nic. Po przełożeniu cewek między sobą( przedni napędem a szperą), po uruchomieniu silnika przedni napęd nie działa natomiast gdy przełączę na ostatnią pozycje (blokada 4x4) to wtedy przedni napęd załącza, bo mam przednie koło na lewarku wtedy nie można nim kręcić, tak samo jest wysunięty siłownik od szpery. Mierzyłem rezystancję na cewkach i wynosi ona obydwu 9,2 Ohm (tak jest też w instrukcji napraw), natomiast napięcie jak jest na zgaszonym to 5V, gdy odpalę to 14,4V. Pytanie czy może być uszkodzony e-box, czy może gdzieś masy brakuje, myślałem jeszcze aby wykręcić te trzpienie które są wkręcone w płytę sterującą na które nachodzi cewka, być może wewnątrz ten trzpień nie pracuje. Proszę o podpowiedz. Z góry dziękuje. Pozdrawiam!
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj