darek2010

fendt seria 300 turbomatic, sprzęgło - POMOCY [połączone]

Polecane posty

darek2010    0

Mam problem ze sprzęgłem (fendt 312 rocznik 96 turbomatic), które się ślizga i czasmi piszczy prawdopodobnie to przez turbomatic w którym nie był nigdy zmieniany olej, Może ktoś wie jaki olej tam się wlewa i w jakiej ilości.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

zadzwoń do korbanka to ci przyślą odpowiedni olei i ilość. A może to nie wina oleju tylko tarczek albo jakiegoś hydromotoru ?? znajomy miał podobny problem ale jemu ciągnik się nie zbierał po dodaniu gazu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirro    6400

Olej możesz wymienić ale pisk to i tak wina tarczy sprzęgłowej albo łożyska wyciskowego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
alojs    0

Olej sie wlewa z lewej strony ciagnika pod schodami jest taka klapka ktora odkrecasz i obracasz sprzeglem az pojawi ci sie korek na imbus do wlewu oleju...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kurak    9

Jak już będziesz się brał za "dolewkę" oleju to proponuję całkiem wymienić. W dolnej części obudowy skrzyni jest taka zaślepka, trzeba ją wyjąć, spuścić olej i dopiero wtedy zalać nowy. Dolewanie raczej nie pomoże w zaistniałej sytuacji choć też wątpię żeby wymiana pomogła ale spróbować możesz, nie jest to jakiś wielki koszt bo ten olej kosztuje ~10 pln/litr a zalewa się ~8 litrów choć to chyba jest zależne od modelu, w instrukcji będziesz miał podaną dokładną ilość.


Pozdrawiam,
Robert

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lee001    1

@darek2010 z tym olejem w sprzęgle to musisz bardzo uważać, jak już wiele razy użytkownik Kosti68 wspominał musi się tam znaleźć ściśle określona ilość oleju np. jeśli w instrukcji będzie napisane że 7,4 l to dokladnie 7,4 ni mniej ni więcej. Temat już poruszany kilka razy na forum. Ale powiem Ci szczerze, że to piszczenie to wątpię by była to wina turbosprzęgła, niski stan oleju w tymże układzie najczęściej objawia się kiepskim zbieraniem się ciągnika i dopiero przy bardzo wysokich obrotach ciągnik zaczyna jechać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel1708    1

mam podobny problem jak kolega powyżej tylko że u mnie to strasznie śmierdzi i pod spodem ciągnika widać troszke oleju i teraz chce go zmienić nie wiem czy to ma sesns mechanik każe jeżdżić aż ciągnik ustanie inny twierdzi że ciągnik się zapali CO ROBIĆ POMOCY!!!fendt 308ci

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    310

a może po prostu zwykłe sprzegło ci się kończy i tyle a olej puszcza ze skrzyni lub silnika. U kolegi też śmierdzi tym bardziej w turze ale to tylko tarcza sprzęgłowa lubi się ślizgnąć przy spychaniu dużych ilości ziemi


Mój Wladimirec podbija świat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lee001    1

@pawel1708 a w którym miejscu ten olej cieknie jaki ma kolor i konsystencje? to ważne, bo może być tak jak twierdzi kolega UrsusCzesio lub też co gorsza mogło dojść do rozszczelnienia turbosprzęgła i wówczas cała turbina grzeje się i dlatego śmierdzi, a nie zauważyłeś w nim spadku mocy uciągu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
statek    140

ale u mnie on ma tylko 1900mth to dziwne żeby sprzegło tak szybko padło pozatym on nie pracuje w turze

 

 

taaa ma 1900 plus jedno zero wiec 11900:D

 

myslisz ze niemiec kupujac ciagnik za 60 tys euro robilbym nim 150 godzin rocznie?


Fendt 412 TUZ WOM TI TMS, MF 5435 z ładowaczem Stoll 15, NH T5060, JCB 527-58, Zetor 7211, wóz sano 10m3 agregat ares l/z siewnik famarol i gaspardo SP4, Joskin Modulo2 8400l, gruber Rolmako 3m, sieczkarnia Claas Jaguar 840 + kemper 3000, pług kverneland AB 100. 130ha i 200 krówek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawello15    1

kolego a powiedz jak wyłączasz walek wom zaciągasz te sprzęgło i ustawiasz obroty wom na 0 i z powrotem sprzęglo do przodu przesuwasz .

czy tylko zaciągasz te sprzeglo??

Edytowano przez pawello15

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel1708    1

kolego a powiedz jak wyłączasz walek wom zaciągasz te sprzęgło i ustawiasz obroty wom na 0 i z powrotem sprzęglo do przodu przesuwasz .

czy tylko zaciągasz te sprzeglo??

 

po zakończonej pracy ja zaciągam te sprzęgło i ustawiam obroty wom na 0 po czym przesuwam wajchę do przodu

 

@pawel1708 a w którym miejscu ten olej cieknie jaki ma kolor i konsystencje? to ważne, bo może być tak jak twierdzi kolega UrsusCzesio lub też co gorsza mogło dojść do rozszczelnienia turbosprzęgła i wówczas cała turbina grzeje się i dlatego śmierdzi, a nie zauważyłeś w nim spadku mocy uciągu?

 

koloru dokładnie ci nie określe bo jak narazie to za mało go cieknie a co do miejsca to zaczna wydmuchiwać od dołu z takej kratki składającej się z trzech otworów dosyć dużych spadku mocy nie zauważyłem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lee001    1

Tak czy owak obawiam się, że czeka Cię rozpoławianie bo im wcześniej się za to zabierzesz tym mniejsze koszty poniesiesz, bo jeśli cieknie olej z turbosprzęgła to w efekcie może to doprowadzić do jego pęknięcia a to już dość duży wydatek. A ten przykry zapach o, którym mówiłeś to nie przypomina czasem woni zgniłych jaj?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawello15    1

aha czyli dobrze robisz , ja kiedys i kilku znajomych którzy mają serie 300ci tylko zaciagaliśmy te sprzęgla , i pozgniatalo nam dociski sprzęgła womu ,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzesiex    1

mam podobny problem jak kolega powyżej tylko że u mnie to strasznie śmierdzi i pod spodem ciągnika widać troszke oleju i teraz chce go zmienić nie wiem czy to ma sesns mechanik każe jeżdżić aż ciągnik ustanie inny twierdzi że ciągnik się zapali CO ROBIĆ POMOCY!!!fendt 308ci

 

 

Ciągnik do rozpołowienia i do wymiany uszczelniacze turbosprzęgła. Dalsze użytkowanie z obniżonym stanem oleju spowoduje uszkodzenie łożysk turbosprzęgła i łopatek turbiny. Wtedy naprawa na nowych cześciach kosztować może ok 15tys PLN.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
power2347el    1

Witam wszystkich, Mam problem z swoim Fendt 311 turbomatik z 1998r o przebiegu 8500 mth.

Mianowicie chodzi o to że przy dość szybkim puszczaniu sprzęgła na obrotach powyżej 1000, występuje taki jakby metaliczny pisk. Jest to uciążliwe np. przy prasowaniu gdy rusza się z gazem by prasa zaczęła kręcić kulkę.

Dodam że traktor mimio tego pracuje przyzwoicie. Choć np. gdy ciągnie się przyczepy i jest duże obciążenie a obroty spadają to traktor zwalnia, i gdyby nie redukcja zatrzymał by się ale to chyba normalne dla turbo-sprzęgła.

A więc co jest powodem tego Pisku????

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Przemekb    0

trzeba rozbierać cały tylny most i zobaczyć czy tryby są w pożądku w przeciwnym razie trzeba zrobić remont


Agrocase

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JD1052    206

Z ta jazda z przyczepami to tak nie powinno byc... zalezy do jakich Ci te obroty spadna... np. jedziesz na 6 i spadna do 1200 i stanie to ok ale jak 1600 to nie ma prawa.... A pisk wydobywa sie pewnie ze zwykłego sprzegła a nie z turbomatika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zoch    4

Miałem już kilka Fendt'ów i prawie w każdym sprzęgło popiskiwało.Nie miałem z tym absolutnie żadnych problemów.Kiedyś słyszałem,że jest to wina łożyska oporowego ale nie daje ręki uciąć,że to to.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JD1052    206

Dużo Fendtów ma z tym problem ze jest hałas przy puszczaniu, winne sa też same tarcze sprzęgłowe, nawet jak sa nowe to piszczą z powodu materiału z jakiego są zrobione.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Lukas85
      Witam
      Mamy problem z ciągnikiem Fendt 306lsa w wersji bez ehr. Ciągnik kolegi więc nie znam dokładnie historii ale z tego wiem słabo podnosił podnośnik tylny. Pompa została wymieniona na nową i od tego czasu podnośnik podnosi ale się nie opuszcza. Nawet pod obciążeniem nie idzie do dołu. Ciągnik ma zamontowany ładowacz czołowy i ten działa poprawnie. Może ktoś miał podobny przypadek i posłowie gdzie szukać przyczyny ?
    • Przez Lulek021
      Witam, 
      Po uruchomieniu traktorka świecą dwie lampki od kierunku jazdy, przełącznik nie reaguje, również świeci kontrolka od przedniego napędu(przedni napęd działa wg włącznika przedni napęd powinien być wyłączony. problem znnika gdy traktor popracuje z 40 minut. Koś spotkał się z takim probemem?
    • Przez Kazik41
      Witam
      Mam następujący problem z moim fendtem (98r) otóż rewers nie przełącza biegów tylko blokuje sprzęgło na wyświetlaczu widnieje trójkąt oraz dźwignia zmiany biegów.Gdy mechanicznie przełączę bieg (w podłodze kluczem) to jedzie do tyłu a do przodu blokuje sprzęgło i odwrotnie.odpinałem akumulator oraz przewody od komputera nic nie pomogło cewki elektrozaworów również są sprawne.Komputer nie pokazuje żadnych błędów.Pojęcia nie mam co się mogło stać.Może ktoś miał ten sam problem i wie jak to odblokować?
      Czekam na odpowiedz.
    • Przez Lorak54213
      Witam ktoś wie gdzie mogę dostać takie kontrolki do Fendta turbomatic 

    • Przez Damiano604
      Witam, kupiłem Fendta 312 LSA (92 r.) z uszkodzoną skrzynią, po zrobieniu skrzyni została kwestia elektroniki, podłączyłem kostki według schematu instalacji i problem polega na tym że po przekręceniu pozycji na błotniku na stały przedni napęd, świeci kontrolka na pulpicie że jest on załączony, natomiast mam podniesione przednie koło na lewarku i przedni napęd nie jest załączony, tak samo miałem gdy wrzuciłem dwie pozycje dalej czyli blokada 4x4 też nie działało nic. Po przełożeniu cewek między sobą( przedni napędem a szperą), po uruchomieniu silnika przedni napęd nie działa natomiast gdy przełączę na ostatnią pozycje (blokada 4x4) to wtedy przedni napęd załącza, bo mam przednie koło na lewarku wtedy nie można nim kręcić, tak samo jest wysunięty siłownik od szpery. Mierzyłem rezystancję na cewkach i wynosi ona obydwu 9,2 Ohm (tak jest też w instrukcji napraw), natomiast napięcie jak jest na zgaszonym to 5V, gdy odpalę to 14,4V. Pytanie czy może być uszkodzony e-box, czy może gdzieś masy brakuje, myślałem jeszcze aby wykręcić te trzpienie które są wkręcone w płytę sterującą na które nachodzi cewka, być może wewnątrz ten trzpień nie pracuje. Proszę o podpowiedz. Z góry dziękuje. Pozdrawiam!
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj