tomgli

312 Farmer- wspomaganie i hydraulika

Polecane posty

tomgli    3

Witam

Zamontowłem ładowacz i jak wezmę z 1,5t na np widły to nie mogę skręcić kierownicą, czy jest jakiś zawor do podkręcenia??

I druga kwestia - czy wymiana pompy hydraulicznej coś pomoże w kwestii kierowania i prekości podnoszenia?? To pytanie kieruję do tych co wymieniali pompę.

Traktor ma koło 9tys godzin na liczniku

Edytowano przez tomgli

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JurekS    5

Hej, a sprawdzałeś powietrze w przednich oponach?? Mało powietrza + duże obciążenie tez powoduje problemy ze skrecaniem. Dopompuj powietrza przy dźwiganiu duzych ciężarów i powinno pomóc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kosti68    17

A ja proponował bym ci zrobić pomiary ciśnienia obydwu pomp, wtedy z pewnością poznasz przyczynę twojego problemu.


Materiały do napraw wszystkich ciągników firmy Fendt i maszyn firmy Claas. Dodatkowo oferuję fachową pomoc przy tłumaczeniu kodów usterek i innych wybranych tekstów. Porady dotyczące napraw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomgli    3

Dzieki Kosti, czyli sugerował bys pompy... A jest sens kupowac inne niż rexroth?? podobno w podróbkach pada lożyskowanie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kosti68    17

ja nic nie sugeruje, najpierw trzeba dokonac pomiary cisnienia i wtedy bedzie wiedzialo sie wiecej. Z duzym prawdopodobienstwem to pompa, ale moze byc to rownie dobrze jakis zawor.


Materiały do napraw wszystkich ciągników firmy Fendt i maszyn firmy Claas. Dodatkowo oferuję fachową pomoc przy tłumaczeniu kodów usterek i innych wybranych tekstów. Porady dotyczące napraw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jarekb20    1

Nie wiem kolego czy wymiana pompy ci coś pomoże. Jeśli ciśnienie jest ok to wina tkwi w zaworze pod kabiną co łączy obie pompy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lee001    1

@tomgli a czy sprawdzałeś stan oleju? Też się kiedyś przestraszyłem, że coś się z pompą stało po zamontowaniu ładowacza a po prostu okazało się, że olej poszedł w ładowacz i ciężko było skręcić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomgli    3

@Jarekb20 - z tego co sie przygladałem to z pompy idzie na orbitrol i dopiero z orbitrola idzie do zaworu pod kabiną ,tzn tego przy rozdzielaczu,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dyzio1001    0

Panowie mam problem ze wspomaganiem kierownicyw fendt farmer 308 lsa . Po pewnym czasie od uruchomienia brak wspomagania. Pompa nowica mierzona manometrami ciśnienie ok. czy ktoś wie gdzie szukać przyczyny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
przemek308    35

Słuchajcie mam ten sam problem tylko w mojej 312 czy z turm pod odciążeniem czy z samym turem lub nawet bez kierownica sie zacina ze dwoma rękoma nie można jej uciągnąć dodam ze wszystko inne czy tur czy podnośnik działają dobrze i szybko podnoszą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbozowy    29

nie wiesz co piszesz.


Naprawy maszyn budowlanych VOLVO u klienta (mechanika, hydraulika, elektryka, dpf, ad-blue).

Obsługa klimatyzacji w każdym sprzęcie u klienta.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@zbozowy akurat z tym wiem trochę tematów na ten temat tutaj na forum jest, temat ten przerabialem przy okazji jak mechanicy chcieli bym miał stały obieg oleju na wyjsciu.

nie każdy fendt był w ten zawór do łączenia dwóch obiegów pomp wyposażony. Nowsze fendt mają pokrętło od regulacji ciśnienia przy dzwigniach. W starszych jest przy rozdzielaczu przy prawym kole. A jeśli się mylę to napisz dokładnie, o co Ci chodzi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbozowy    29

chodzi o to, że jak przełączysz ten zawór na zająca to nie ma to wpływu na pracę orbitrola przy sprawnym układzie. Popatrz sobie na schemat hydrauliczny i zobaczysz jak to działa. na orbitrolu masz jeszcze zawór priorytetowy i tylko i wyłącznie on może Ci ucinać olej na orbitrol. 

Zawór na zająca - olej z zaworu priorytetowego jest kierowany poprzez zawór jednokierunkowy do obwodu pierwszej pompy przed rozdzielaczem.

Zawór na żółwia - olej z zaworu priorytetowego jest kierowany do zbiornika.


Naprawy maszyn budowlanych VOLVO u klienta (mechanika, hydraulika, elektryka, dpf, ad-blue).

Obsługa klimatyzacji w każdym sprzęcie u klienta.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawlu    1

Odnośnie tego zaworu priorytetowego można do niego się zabrać bez ściągania orbitrolu,zastanawiam się czy mogło coś podejść pod niego, wymieniałem symering na pompie może wpadł do rurki jakiś paproch.Pytam ponieważ przed wymianą uszczelnienia na pompie wszystko było w pożądku a teraz na zimnym oleju serwo w miarę działa a jak się olej rozgrzeje to bez gazu nie można pokręcić kierownicą,podnośnik działa bez zarzutów.Może ktoś coś doradzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawlu    1

Odnośnie tego zaworu priorytetowego można do niego się zabrać bez ściągania orbitrolu,zastanawiam się czy mogło coś podejść pod niego, wymieniałem symering na pompie może wpadł do rurki jakiś paproch.Pytam ponieważ przed wymianą uszczelnienia na pompie wszystko było w pożądku a teraz na zimnym oleju serwo w miarę działa a jak się olej rozgrzeje to bez gazu nie można pokręcić kierownicą,podnośnik działa bez zarzutów.Może ktoś coś doradzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PronarekP5    67

Witam kolegów mam następujący problem, a tkwi on w tym że zbyt szybko kola reagują na ruch kierownica, na pełen skręt wystarczy jeden obrót kierownicą, więc drogą trochę to kłopotliwe bo lekki ruch kierownicą a ciągnik już leci w jedną czy drugą. Gdzie szukać przyczyny tego czy jest coś co można przestawić, przedtem chodził z turem więc wydaje mi się że ktoś coś grzebał żeby tyle nie kręcić kierownica. A w transporcie trochę to jest denerwujące i nie komfortowe. 


FENDT PoweR i nie ma mocnych !

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil2778    8

z tego co piszesz to masz zle dobrany orbitrol do silownika skretu. Tak jak pisales ktos pewnie przy tym grzebal i zmienil jedno badz drugie, raczej obstawialbym ze orbitrol jest zmieniony na wiekszy i dlatego tak sie dzieje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Lukas85
      Witam
      Mamy problem z ciągnikiem Fendt 306lsa w wersji bez ehr. Ciągnik kolegi więc nie znam dokładnie historii ale z tego wiem słabo podnosił podnośnik tylny. Pompa została wymieniona na nową i od tego czasu podnośnik podnosi ale się nie opuszcza. Nawet pod obciążeniem nie idzie do dołu. Ciągnik ma zamontowany ładowacz czołowy i ten działa poprawnie. Może ktoś miał podobny przypadek i posłowie gdzie szukać przyczyny ?
    • Przez Lulek021
      Witam, 
      Po uruchomieniu traktorka świecą dwie lampki od kierunku jazdy, przełącznik nie reaguje, również świeci kontrolka od przedniego napędu(przedni napęd działa wg włącznika przedni napęd powinien być wyłączony. problem znnika gdy traktor popracuje z 40 minut. Koś spotkał się z takim probemem?
    • Przez Kazik41
      Witam
      Mam następujący problem z moim fendtem (98r) otóż rewers nie przełącza biegów tylko blokuje sprzęgło na wyświetlaczu widnieje trójkąt oraz dźwignia zmiany biegów.Gdy mechanicznie przełączę bieg (w podłodze kluczem) to jedzie do tyłu a do przodu blokuje sprzęgło i odwrotnie.odpinałem akumulator oraz przewody od komputera nic nie pomogło cewki elektrozaworów również są sprawne.Komputer nie pokazuje żadnych błędów.Pojęcia nie mam co się mogło stać.Może ktoś miał ten sam problem i wie jak to odblokować?
      Czekam na odpowiedz.
    • Przez Lorak54213
      Witam ktoś wie gdzie mogę dostać takie kontrolki do Fendta turbomatic 

    • Przez Damiano604
      Witam, kupiłem Fendta 312 LSA (92 r.) z uszkodzoną skrzynią, po zrobieniu skrzyni została kwestia elektroniki, podłączyłem kostki według schematu instalacji i problem polega na tym że po przekręceniu pozycji na błotniku na stały przedni napęd, świeci kontrolka na pulpicie że jest on załączony, natomiast mam podniesione przednie koło na lewarku i przedni napęd nie jest załączony, tak samo miałem gdy wrzuciłem dwie pozycje dalej czyli blokada 4x4 też nie działało nic. Po przełożeniu cewek między sobą( przedni napędem a szperą), po uruchomieniu silnika przedni napęd nie działa natomiast gdy przełączę na ostatnią pozycje (blokada 4x4) to wtedy przedni napęd załącza, bo mam przednie koło na lewarku wtedy nie można nim kręcić, tak samo jest wysunięty siłownik od szpery. Mierzyłem rezystancję na cewkach i wynosi ona obydwu 9,2 Ohm (tak jest też w instrukcji napraw), natomiast napięcie jak jest na zgaszonym to 5V, gdy odpalę to 14,4V. Pytanie czy może być uszkodzony e-box, czy może gdzieś masy brakuje, myślałem jeszcze aby wykręcić te trzpienie które są wkręcone w płytę sterującą na które nachodzi cewka, być może wewnątrz ten trzpień nie pracuje. Proszę o podpowiedz. Z góry dziękuje. Pozdrawiam!
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj