Skocz do zawartości
tomgli

312 Farmer- wspomaganie i hydraulika

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
tomgli    3

Witam

Zamontowłem ładowacz i jak wezmę z 1,5t na np widły to nie mogę skręcić kierownicą, czy jest jakiś zawor do podkręcenia??

I druga kwestia - czy wymiana pompy hydraulicznej coś pomoże w kwestii kierowania i prekości podnoszenia?? To pytanie kieruję do tych co wymieniali pompę.

Traktor ma koło 9tys godzin na liczniku

Edytowano przez tomgli

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JurekS    4

Hej, a sprawdzałeś powietrze w przednich oponach?? Mało powietrza + duże obciążenie tez powoduje problemy ze skrecaniem. Dopompuj powietrza przy dźwiganiu duzych ciężarów i powinno pomóc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kosti68    16

A ja proponował bym ci zrobić pomiary ciśnienia obydwu pomp, wtedy z pewnością poznasz przyczynę twojego problemu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

tomgli    3

Dzieki Kosti, czyli sugerował bys pompy... A jest sens kupowac inne niż rexroth?? podobno w podróbkach pada lożyskowanie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kosti68    16

ja nic nie sugeruje, najpierw trzeba dokonac pomiary cisnienia i wtedy bedzie wiedzialo sie wiecej. Z duzym prawdopodobienstwem to pompa, ale moze byc to rownie dobrze jakis zawor.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jarekb20    1

Nie wiem kolego czy wymiana pompy ci coś pomoże. Jeśli ciśnienie jest ok to wina tkwi w zaworze pod kabiną co łączy obie pompy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lee001    0

@tomgli a czy sprawdzałeś stan oleju? Też się kiedyś przestraszyłem, że coś się z pompą stało po zamontowaniu ładowacza a po prostu okazało się, że olej poszedł w ładowacz i ciężko było skręcić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomgli    3

@Jarekb20 - z tego co sie przygladałem to z pompy idzie na orbitrol i dopiero z orbitrola idzie do zaworu pod kabiną ,tzn tego przy rozdzielaczu,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dyzio1001    0

Panowie mam problem ze wspomaganiem kierownicyw fendt farmer 308 lsa . Po pewnym czasie od uruchomienia brak wspomagania. Pompa nowica mierzona manometrami ciśnienie ok. czy ktoś wie gdzie szukać przyczyny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
przemek308    19

Słuchajcie mam ten sam problem tylko w mojej 312 czy z turm pod odciążeniem czy z samym turem lub nawet bez kierownica sie zacina ze dwoma rękoma nie można jej uciągnąć dodam ze wszystko inne czy tur czy podnośnik działają dobrze i szybko podnoszą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@zbozowy akurat z tym wiem trochę tematów na ten temat tutaj na forum jest, temat ten przerabialem przy okazji jak mechanicy chcieli bym miał stały obieg oleju na wyjsciu.

nie każdy fendt był w ten zawór do łączenia dwóch obiegów pomp wyposażony. Nowsze fendt mają pokrętło od regulacji ciśnienia przy dzwigniach. W starszych jest przy rozdzielaczu przy prawym kole. A jeśli się mylę to napisz dokładnie, o co Ci chodzi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbozowy    29

chodzi o to, że jak przełączysz ten zawór na zająca to nie ma to wpływu na pracę orbitrola przy sprawnym układzie. Popatrz sobie na schemat hydrauliczny i zobaczysz jak to działa. na orbitrolu masz jeszcze zawór priorytetowy i tylko i wyłącznie on może Ci ucinać olej na orbitrol. 

Zawór na zająca - olej z zaworu priorytetowego jest kierowany poprzez zawór jednokierunkowy do obwodu pierwszej pompy przed rozdzielaczem.

Zawór na żółwia - olej z zaworu priorytetowego jest kierowany do zbiornika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawlu    0

Odnośnie tego zaworu priorytetowego można do niego się zabrać bez ściągania orbitrolu,zastanawiam się czy mogło coś podejść pod niego, wymieniałem symering na pompie może wpadł do rurki jakiś paproch.Pytam ponieważ przed wymianą uszczelnienia na pompie wszystko było w pożądku a teraz na zimnym oleju serwo w miarę działa a jak się olej rozgrzeje to bez gazu nie można pokręcić kierownicą,podnośnik działa bez zarzutów.Może ktoś coś doradzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawlu    0

Odnośnie tego zaworu priorytetowego można do niego się zabrać bez ściągania orbitrolu,zastanawiam się czy mogło coś podejść pod niego, wymieniałem symering na pompie może wpadł do rurki jakiś paproch.Pytam ponieważ przed wymianą uszczelnienia na pompie wszystko było w pożądku a teraz na zimnym oleju serwo w miarę działa a jak się olej rozgrzeje to bez gazu nie można pokręcić kierownicą,podnośnik działa bez zarzutów.Może ktoś coś doradzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez jendrula2
      witam przy przełączaniu z największego półbiegu na najniższy nagle wyskoczył błąd 5.1.03 kasowanie błędu nie pomaga jest to jedyny błąd jaki się wyświetla może ktoś coś doradzi
      fendt farmer 311 turbomatik 1996 r dodam że ciągnik jeździ i rewers działa poprawnie na zgaszonym ciągniku kropka na wyświetlaczu przeskakuje  jak uruchomię ciągnik piszczy alarm i wskaźnik od półbiegów znika
    • Przez repek92
      Witam. Chciałbym się zapytać użytkowników tego silnika, czy te silniki w transporcie są takie mulowate? Delikatna górka i trzeba redukować. Nawet na pusto nie idzie jakoś super. MTZ 82 przy moim.to szatan ale z pługiem to daje radę nie czuć że ciężko itd tylko w tym transporcie ciężko
    • Przez Massey294s
      Witam, mam wyciek paliwa od strony bloku silnika z pompy wtryskowej w 311 98r. Pytanie brzmi jak jest ustawiana i czy są jakieś znaki? Wyciągając ją muszę zwracać na coś uwagę? Pompa wyjdzie z kołem zębatym czy jest może to jakoś dzielone? Potrzebuje ją tylko wyciągnąć i uszczelnić.
    • Przez Dodi
      Witam całe społeczeństwo AgroFoto. Mam nie mały problem z Fendtem 310 LSA turbomatik, 88r i zwracam się do osób będących w temacie o pomoc. Tematów o hydraulice w takich ciągnikach jest mnóstwo, ale w żadnym nie znalazłem najmniejszej wskazówki na rozwiązanie bolączki mojego Freda. Moderatorów proszę o wyrozumiałość, że zakładam nowy, podobny temat, jednak mamy żniwa i czas to piniądz. 
       
      Do rzeczy.
       
      Olej hydrauliczny po długiej, ciężkiej pracy jest zagotowany o czym świadczy kontrolka temperatury oleju i przetopione przewody elektryczne, które leżały na pompie. Ciśnienie na zimnym oleju 180 bar, rozgrzanym 120-150. Tu obstawiam pompę. Jednak nawet na zimnym oleju ściśnienie na manometrze ze 180 bar spada w kilka sekund do ok 100 bar. Podnośnik nie opada jednak druga sekcja ładowacza (wysyp łyżki już powoli się przechyla) Wina rozdzielacza? Podlega on w ogóle naprawie? Dodam, że układ jest szczelny, nie ma żadnych wycieków nawet z bloku rozdzielacza. Jest jeszcze jeden mały mankament podczas normalnej roboczej temperatury oleju. Gdy już ciągnik się rozgrzeje słuchać syczenie ciśnienia z okolic rozdzielacza. Jakby jakieś lewe ciśnienie. Ustaje czasem na kilka sekund lub gdy ruszę podnośnikiem do góry, lub dźwignią krzyżową podniosę ładowacz. Zetknął się ktoś kiedyś z podobnym problemem?
       
      Z góry dziękuje za pomoc.
      Pozdrawiam Rafał.
    • Przez piotrslonski1
      Witam problem występuje w 310 wywala błąd 5.1.61 wykrzyknik i ikonę
      Kosteka od czujnika była zgnita wymieniłem czujnik i kostkę lecz po wymianie błąd nie gaśnie
      Os podniosło do samej góry nie da się nią regulować
      W czym może być problem
      Bezpieczniki sprawdziłem
      Proszę o pomoc
×