Skocz do zawartości

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Ramzes1987x    3

Witam nie dawno założyłem tura do 3p i strasznie lekki mam tył jak coś cięższego podnoszę więc chciałbym odlać obciążnik na tył z betonu i mam takie pytanie jakie wymiary musiał by mieć taki 400-500kg obciążnik? Myślałem o takim 85x85x50 wysoki?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

ukasz    58

Policz sobie. jeden metr sześcienny betonu waży średnio 1600 kg

to co podałeś to gęstość nasypowa piachu nie betonu.

beton to średnio 2-2,5 t/m3.

W tych wymiarach co podałeś to co najmniej 700 kg

Edytowano przez ukasz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ramzes1987x    3

Nie dostałeś obciążników na tył przy zakupie Tura???

Nie bo robił mi go prywaciarz który się zajmuje produkcją ładowaczy czołowych ale swoją drogą nie przypominam sb żeby gdzieś dawali

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

najprościej i najszybciej położyć beczkę np. 200L na belce podnośnika przypiąć pasem transportowym do zaczepu i nalać wody,jemu nie brakuje dużo 200KG na tura to Ci wystarczy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    62

Do mojego fergiego z turem 3b zalałem formę około 230-240l zrobiłem to z ramy po starym siewniku RNZ obudowałem to rozciętą rurą z dmuchawy do siada i wyszedł taki płwalec, ramę przespawałem różnymi ukonikami dodatkowo nawrzucałem różnego rodzaju złomu i kamieni zalałem bardzo silną zprawą dodatkowo klej do płytek do fug i wszystkie resztki jakie miałem efekt z tą przeciwwagą nie ma problemu z trakcją w żadnym błocie a koła przysiadają ładnie pomimo że są łyse to ładnie jeździ, ale w sumie nie wiem może zaraz kto się oburzy ale c 360 pomimo że ma niby masywniejszą konstrukcję i szersze koła z tyłu duzo gożej radzi sobie z 3B bez przeciwwagi a tur jest osadzony na c 360 10cm do tylu w porównaniu do mf 255 ja bez przeciwwagi wszystko zrobie a sąsiad narzeka że z pustym krokodylem jechać szybko się boi bo buja,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ramzes1987x    3

Do mojego fergiego z turem 3b zalałem formę około 230-240l zrobiłem to z ramy po starym siewniku RNZ obudowałem to rozciętą rurą z dmuchawy do siada i wyszedł taki płwalec, ramę przespawałem różnymi ukonikami dodatkowo nawrzucałem różnego rodzaju złomu i kamieni zalałem bardzo silną zprawą dodatkowo klej do płytek do fug i wszystkie resztki jakie miałem efekt z tą przeciwwagą nie ma problemu z trakcją w żadnym błocie a koła przysiadają ładnie pomimo że są łyse to ładnie jeździ, ale w sumie nie wiem może zaraz kto się oburzy ale c 360 pomimo że ma niby masywniejszą konstrukcję i szersze koła z tyłu duzo gożej radzi sobie z 3B bez przeciwwagi a tur jest osadzony na c 360 10cm do tylu w porównaniu do mf 255 ja bez przeciwwagi wszystko zrobie a sąsiad narzeka że z pustym krokodylem jechać szybko się boi bo buja,

No ja też wszystko zrobię ale wkurzające jest to że jak wezmę coś cięższego to ciężko ruszyć i jechać a szczególnie zimą przy śniegu :/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    62

a jakie masz koła z przodu? zauwazyłem że wyzsze przednie koła bardzo kożystnie wpływają na trakcję, zrobisz jak zechcesz ja miałem dylemat czy robić z zaczepem czy bez zrobiłem bez bo dolny zaczep mozna i tak uzyć mysle jeszcze nad małą przeciwwagą około 150-200kg na belkę tylko ale i bez tego jeździ się po bele a nawet ładowanie młuta dużą łyżką 1,5m nie było problemem jak policzyłem za każdym razem nabierał po 500kg młuta ale plac wybetonowany

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ramzes1987x    3

a jakie masz koła z przodu? zauwazyłem że wyzsze przednie koła bardzo kożystnie wpływają na trakcję, zrobisz jak zechcesz ja miałem dylemat czy robić z zaczepem czy bez zrobiłem bez bo dolny zaczep mozna i tak uzyć mysle jeszcze nad małą przeciwwagą około 150-200kg na belkę tylko ale i bez tego jeździ się po bele a nawet ładowanie młuta dużą łyżką 1,5m nie było problemem jak policzyłem za każdym razem nabierał po 500kg młuta ale plac wybetonowany

orginalne 16 ale myślę o założeniu 10 od ostrówka i pochodnych jak myślicie beż wspomagania powinno się kręcić lżej czy ciężej?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ukasz    58

teoretycznie ciężej będzie skręcać. Jednak w sytuacji gdy węższe koła by się w podłoże zagłębiały to szersze będzie łatwiej skrecic

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    62

Nawet się nie zastanawiaj i montuj wspomaganie nawet możesz odpuścić sobie koła i dalej jeździć na tych 6.00 a ze wspomaganiem poczujesz że żyjesz i 10 razy bardziej ułatwi ci pracę wspomaganie niż jakieś koła od rozrzutnika bo koła balonowe są do rozrzutnika przyczepy i do takich maszyn zostały stworzone a nie do ciągnika 50km na oś prowadzącą, na oś prowadzącą zostały skonstruowane opony z bierznikiem prowadzącym i takie mają zastosowanie nie wiem dlaczego lubicie utrudniać sobie życie, mam to spraktykowane i za szerokie koła nie są dobre do tura mają nawet więcej minusów niż plusów

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ramzes1987x    3

Nawet się nie zastanawiaj i montuj wspomaganie nawet możesz odpuścić sobie koła i dalej jeździć na tych 6.00 a ze wspomaganiem poczujesz że żyjesz i 10 razy bardziej ułatwi ci pracę wspomaganie niż jakieś koła od rozrzutnika bo koła balonowe są do rozrzutnika przyczepy i do takich maszyn zostały stworzone a nie do ciągnika 50km na oś prowadzącą, na oś prowadzącą zostały skonstruowane opony z bierznikiem prowadzącym i takie mają zastosowanie nie wiem dlaczego lubicie utrudniać sobie życie, mam to spraktykowane i za szerokie koła nie są dobre do tura mają nawet więcej minusów niż plusów

Myślę że takie były by lepsze i ładniej się prezentują od zwykłych

w przyszłości może jeszcze założę wspomaganie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ukasz    58

szersze opony pomogą jeśli chodzi o zapadanie się przodu. Nie musisz od razu zakładać kół or rozrzutnika. Opona 255/65/16 była by znacznie szersza a podobnej średnicy, dodatkową taką oponę możesz założyć na orginalną felgę. Od razu odpowiadam na temat ze się nie da, mam w przyczepce do drewna na takie felgi (od 328) założone opony 275/65/16 i powierzchnia styku jest w miarę prosta nie jest wcale balon

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    62

No własnie płaska powierzchnia styku bez protektoru to nie najlepsze roziwązanie sąsiad takie miał to pchały te koła przed sobą byle kupkę gnoju czy bryłę ziemi na polu, przednia opona musi mieć protektor i rowki żeby nie suneła bokiem i kręciła się a rednica wskazana jak największa, dobrym rozwiązaniem są trochę wyższe koła sąsiad miał własnie te balonówki od dostawczaka wraz z szerokimi felgami minimalnie niższe niż wczeniejsze 6.50/16 wspomaganie się grzało aż gorące węże były, zamienił to na węższe a dużo wyższe opony od terenówki z protektorem maska poszła do góry mógł więcej zrobić bez przeciwwagi bo automatycznie masa przesuneła się minimalnie do tyłu a przednia os minimalnie do przodu względem tura, zresztą wjedźcie grze turem przodem w dół i spróbujcie wyjechać i to samo zróbcie przodem pod górę podjechać to załapiecie o co chodzi koła wyższe nie koniecznie szersze i przede wszystkim wspomaganie koła zdąrzysz sobie kupić kiedys wspomaganie natychmiast

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    189

Ja mam przeciwwagę 70x70x70 zasypaną piaskiem i powrzucane jakieś pierścienia z wałów to wazy 960kg.

Błąd mam taki w niej zrobiony że jest 70 głęboka i niekiedy miejsca mi brakuję żeby cofnąć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ukasz    58

Ferdek07 zapominałem dodać że chodziło mi właśnie terenowe opony, tylko pytanie czy maja takie indeks nośności odpowiedni do tura

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Buszmen11    0

mój wujas ma we władku opony od terenówki tylko chyba 265 szerokie, bieżnik pogłębiony i poszerzony. pod turem tak się nie zapadają, kręci się w miarę lekko, tylko zalepiają się masakrycznie błotem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez tonyk
      Witam, ponieważ niemiałem obciążników z przodu postanowiłem troszke dołożyc złotówek i kupic oryginalny TUZ przedni do mojej Reni 133.54. Wiem ze oryginalnie powinno byc ząłozone 14 walizek po 38 kg= 532 kg + ten kawał żelaztwa na który sie mocuje te walizki, ale niewiem ile to waży, ale jest cholernie cieżki. Do załozenia TUZa musiąłem to zdjac i teraz mam pytanie ile moze ważyc ten TUZ i ile załozyc na niego kg zeby sie zgadzało
       
      balast + walizki = TUZ+....kg
    • Gość Profil usunięty
      Przez Gość Profil usunięty
      Panowie prosilbym o porade jakie obciazniki by pasowaly do mf 255 zeby dociazyc tylne kola bo do mf 255 nigdzie nie moge dostac , nowki sztuki za drogie sa , ma ktos jakies pomysly?
    • Przez Pietrzak313
      Ma zamiar zrobić obciążnik 900kg betonowy na tył do Pol-Mota 10014H
       
      W internecie pisze, że 1m3 betonu waży 2 tony i 300 kg(czyli 2300kg) Po moich wyliczeniach wyszło, że 1m3 to 1000000cm3, a 400000cm3 to 920 kg.
       
      Mam zamiar do odlać do formy i w tym problem bo nie wiem jakie zrobić jego wymiary i z tą prośbą zwracam się do was byście pomogli mi dobrać odpowiednie jego wymiary
       
      Ps.Jeśli się pomyliłem w obliczeniach to poprawcie mnie
    • Przez FOX2
      Witam,
       
      Obecnie zamawiam ciągnik 125KM z ładowaczem czołowym Stoll FZ. Chciałbym zapytać posiadaczy przednich ładowaczy czołowych ("TUR") o następującą kwestię. Jak często zdejmujecie przedni ładowacz? Czy jest prawdą, że raz zamontowany ładowacz praktycznie nie jest w ogóle zdejmowany?
       
      Jeżeli już ładowacz zostanie odczepiony, to jak później zakładacie przedni obciążnik, i czy nie jest to uciążliwe?
       
      Seria pytań powstała z obaw o to, jak zdejmować i zakładać przedni obciążnik w ciągniku wyposażonym w ładowacz czołowy.
       
      Pytanie do posiadaczy TURa bez przedniego TUZa: Jak sobie radzicie z balastem? Czy z perspektywy czasu warto by zainwestować w przedni TUZ?
       
      Pytanie do posiadaczy TURa oraz przedniego TUZa: Rozumiem, że nie ma większego problemu ze zdejmowaniem balastu. Czy dzisiaj również byście wybrali przedni TUZ do ładowacza czołowego? Czy może jednak przedni TUZ nie jest potrzebny w tym przypadku?
       
      Przepraszam za tak dużo pytań.
      Z góry dziękuję z odpowiedzi i podzielenie się opinią płynącą z doświadczenia.
       
      Pozdrawiam,
      FOX2
    • Przez adrianurban
      Witam. Kupiłem MF 3085 i nie mam przy nim obciążnika. Chciałem się dowiedzieć czy robić obciążnik czy też nie. Z pługiem i agregatem daje sobie radę i nie podrywa przodu ale może lepiej zrobić taki z 300 kg i zakładać do tych prac albo założyć na stałe. Wiem że szybciej się zużywają opony i przodek ( łożyska, krzyżaki itd) no w transporcie też będzie używany do zboża cebuli słomy siana i wtedy pasuje go zdejmować ale to nie takie proste chyba będzie 300 kg tak zdejmować. Czy lepiej wogule nie zakładać skoro nie podrywa przodu nawet w agregacie i pługu, sam nie wiem. Proszę doświadczonych w tej sprawie o pomoc. Z góry dziękuje.
×