greeduz123

Mam problem z elektryką w c-330

Polecane posty

greeduz123    0

witam mam problem z elektryką w c-330

1 jak za pomocą aerometru przetestować akumulator (jak sprawdzić czy akumulator jest dobry)

2 jak posługiwać się prostownikiem,Prostownik Romstan BP12/15 link http://sklep.wax.kra...r_id=80&lang=pl identyczny mam proszę o instrukcje do niego jak naładować akumulatory w c-330 i po czym poznać że naładowane jak ustawić itp.

3 coś z rozrusznikiem jak naciskam na start to tylko pstryka tak pstryk i koniec w ogóle nie obraca co może być nie tak włączam go nie poprzez start tylko bezpośrednio masa z plusem bo nie mam jeszcze całej elektroniki zrobionej tylko tak by sprawdzić czy chodzi i lipa co może być ???

pytania są różne ale dotyczące tematu wiec jeśli jest jakiś błąd proszę o poprawkę, nie do kosza :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
greeduz123    0

no widzisz! czepiać to sie możesz w końcu co innego mógłbyś pisać skoro nic nie wież, trudno się domyślić o co chodzi może tytuł jest niepoprawny ale głównie chodziło mi o uzyskanie informacji na pytania,które sa zawarte w 3 punktach a nie o komentowanie tytuł, elektroniki niema chodziło mi o elektrykę to dla tych którym trudno się domyślić

 

Zbędne posty usunięte.

Edytowano przez MAT912

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vcc    12

Fachowiec wyżej się popisał, zacznijmy od tego jaka to 30, M czy zwykła. Jak zwykła i nic nie kombinowant po plus jest na masie, jeżeli M to plus na rozrusznik.

Co do elektroniki to niech się śmieją, M posiada elektroniczny przerywacz :D

 

1 Sprawdzić akumulator, wyjać, poruszać na boki, i zaciągnąć elektrolitu - jak czysty to sprawdzić na miarce jego gęstość, jak za nisko to naładować

2 podpiąć prosatownik zgodnie z biegunowością tj plus do plusa i ładować prądem nie większym niż 1/10 pojemności akumulatora aż do wystąpienia charakterystycznego gazowania

3 Akumulatory słabe lub słabe połaczenia między akumulatorami, masą i rozrusznikiem

 

Zbędne posty pasowało by usunąć

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
patryk255    1

a propo rozrusznika u mnie też tak było to wymieniłem szczotki i gitara po prostu się skończyły i nie dosięgał do komutatora który też mógł się wydrzeć u ciebie a wiec jak poprawienie styków kabli nie pomoże to proponuje rozebranie rozrusznika. powodzenia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
greeduz123    0

ok będę próbował, a może mi ktos powiedziec jak bada sie gestość za pomocą aerometru tzn. wiem że naciska się gruszke pobiera się te elektrolity co sa w akumulatorze o to mi nie chodzi tylko dalej, jest w tym aerometrze pływak w 3 koloroch od dołu zielony biały i czerwony im blizej zielonego tym wieksza skala na pływaku więc powinno być na zielonym tak??? tylko ja ładuje juz 2 dziń i nadal jest na białym dobrze sprawdzam tym aerometrem ???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Klepk995    182

a ty to mierzysz tym areometrem zaraz po od łączniu akumulatora od prostownika ??http://www.ortografia4.appspot.com/wiki/Areometr_akumulatorowy

Edytowano przez Klepk995

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
greeduz123    0

tak ale to chyba nie wpływa po po odłączeniu jest taka sama skalo co na drugi dzień tzn. odłączyłem prostownik o 20 i gęstość miał taką samą jak na na drugi dzień rano kolo 9 więc chyba niema wpływu ??? aerometr mam w skali od1100 do 1300 a gęstość wskazuje mi tak pomiędzy 1225/1250 ,mam takie pytanie wiem że ładuje sie1/10 może mi ktoś dokładnie powiedzieć jestem w tym temacie laikiem mam akumulator Akumulator 6V 165AH 900A i prostownik v6/12 z regulacją prądu od0 do 15 A jak mam ustawić bede ładował tylko jeden aku taki jaki podałem, oraz czy jak ładuje i aku bąbli to co oznacza po jakim czasie wyłączyć prostownik ???

Edytowano przez greeduz123

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
konrad18    3

Na początek mam pytanie czy ten twój prostownik do jest dokładnie taki sam jak ten z linku identyczny w 100% niczym się nie różni?

Bo jeżeli tak to ten prostownik nie ma możliwości ładowania akumulatora 6V jest to prostownik 12V/15 A.

Nie możesz ładować nim jednego aku od C330!

 

Jednak można ładować nim akumulatory w c330 ale musza one być zmostkowane(połączone szeregowo) czyli połączone ze sobą tym krótkim przewodem który łączy dwa akumulatory, a prostownik zgodnie z zasada + do + - do - podłączamy do pozostałych zacisków akumulatora najlepiej po odłączeniu od ciągnika.

 

Pozostaje kwestia prądu przy pojemności 165Ah (bo o ile pamiętam przy łączeniu szeregowo aku pojemność jest ta sama chociaż mogę się mylić niech się ktoś inny wypowie na ten temat. Ale podaje zasadę jaka obowiązuje) wiec 1/10 wychodzi 16,5A czyli w twoim wypadku na max i teoretycznie ładować nieco ponad 10 godz. Taka jest teoria.

 

Masz może woltomierz czy jakiś multimetr (miernik uniwersalny) aby sprawdzić jakie napięcie występuje na zaciskach tych akumulatorów? Z tego co wiem jest pewna granica napięcia po niżej której akumulatora nie da się naładować.

 

Kolejne pytanie to czy ten ciągnik stał długi okres czasu? Czy objawy wystąpiły nagle? Jak stare są akumulatory? Czy były słabe wcześniej? Ciągnik dawał jakieś objawy związane z awaria? Czy instalacja jest na pewno sprawna ? Czy próbowałeś odpalić np. śrubokrętem zwierając styki w rozruszniku?

 

Mogą to być szczotki ale może to tez być cewka sama działa ale nie zwiera styków i nie załącza silnika (nie podaje prądu na szczotki) spróbuj popukać delikatnie w rozrusznik może szczotki się zawiesiły. jeżeli jeszcze nie próbowałeś to spróbuj odpalić śrubokrętem zwierając styki rozrusznika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
greeduz123    0

tak dokładnie taki sam prostownik aku maja jakieś 2 lata 6miechów leżały bez ruchu c-330 był zepsuty i teraz się przydał to go zrobiliśmy, elektryka w nim jest do niczego to jest taki ciapek awaryjny w razie czego, więc odpalam go na śrubokręt bezpośrednio bez żadnych kabli tylko plus ciągnik minus na rozrusznik i odpalam poprzez styk, tak więc prąd nigdzie nie ucieka bo przewody są krótkie, a czy jak ładuje sie aku i widać że bąbli jakby sie gotował ale nie jest ciepły to nic, bąble widzę bo podczas ładowania mam odkręcone korki, a jak będę ładował tylko jeden aku tym prostownikiem to się spali

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    315
Fachowiec wyżej się popisał, zacznijmy od tego jaka to 30, M czy zwykła. Jak zwykła i nic nie kombinowant po plus jest na masie, jeżeli M to plus na rozrusznik.

Co do elektroniki to niech się śmieją, M posiada elektroniczny przerywacz :D...

Mamy URSUS C330M, tak jest na masce, tabliczce znamionowej itp, oczywiście skrzynia jak w Mce i czujnik rozruchu na skrzyni.

Instalacja ze zwykłym przerywaczem, plus na masę. Ciągnik u nas od nowości, nikt nic nie grzebał i nie przerabiał w elektryce.

Sąsiad kupił chyba rok później i ma minus na masę, inny tylni zaczep i światła awaryjne czego u nas nie ma.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
konrad18    3

Jak będziesz ładował tym prostownikiem jeden akumulator 6V to twój akumulator będzie na pewno do wyrzucenia! Napięcie gazowania akumulatora to jest 2,4 V na cele w twoim jednym akumulatorze to napięcie gazowania czyli tych bąbelków jest 7,2 V a prostownik aż 12V to chyba ktoś tak zorientowany w temacie jak ty już może sam wywnioskować ze cos jest nie tak. Sam prostownik nie wiem ale raczej by to przeżył.

A wracając do awarii to nie wiem czy te twoje akumulatory jeszcze kiedyś odpala jakiś ciągnik 2lata 6 miesięcy bez ruchu, nawet producenci zalecają ładowanie raz na miesiąc podczas nieużywania akumulatora.

Jeżeli dobrze rozumiem to odpalałeś c330 cały czas metoda zwierania styków na rozruszniku śrubokrętem wiec to tez nie wpłynęło dobrze na cewkę rozrusznika i jej styki. Najprostsza metoda diagnozy to założyć inny akumulator może być 12V ale oczywiście jeden i dobrze podłączyć i sprawa się wyjaśnia sama jak odpali to akumulatory jak nie to wtedy będziemy szukać innej przyczyny najprawdopodobniej w rozruszniku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
greeduz123    0

witam ładowałem 2-wa aklu każdy po 6v najniższym prądem przez 24h i po 1h sprawdziłem gęstość tych elek... aerometrem i na pływaku było na zielonym czyli ok, ciapek też odpalił sprawdziłem na drugi dzień czy nie ubyło i wszystko jest ok czyli aku dobre? a jak ładuje aku to jeden akumulator tak jakby sie gotował tzn. nie jest ciepły tylko bąbel kuje,bąbelki o średnicy tak 3/4mm w drugim też tylko mniejsze czy to ok słyszałem że każdy aku podczas ładowania gazuje więc to norma ???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    1818

Jak ładujesz gęstość elektrolitu wzrasta zachodzi elektroliza i temu właśnie gazuje, gazowanie uzależnione jest tez od natężenie prądu jakim ładujesz zazwyczaj dajesz 1/10 pojemności akumulatora. Jak dasz większe natężenie będzie gazował silniej, mniejsze mniej. Jak masz takie bąble to jest ok, jak by się gotował jak woda w czajniku to już może świadczyć o przeładowaniu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
greeduz123    0

to u mnie nie gotuje się bo bąble wyskakują tak średnio co 10s i raz takie mini raz troszkę większe więc jest ok, a co jeśli aku się przeładuje może się coś stać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Podczas przeładowywania występuje nadmierne gazowanie i temperatura elektrolitu. Zacznie wypadać masa czynna z płyt i akumulator straci swoja pojemność. Nie będzie miało co reagować z kwasem. Będzie do wyrzucenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez tomek10734
      Wyskakuje błąd 5034 traktor steyr i przekaźnik (won) się wyłącza . Po odpaleniu traktora przekaźnik chodzi 5 sekund a za chwile wyskakuje błąd i się wyłącza . Z błotników tez nie działa 
    • Przez
      witam pacjent to mf 5435 nie działa ehr i przyciski na błotnikach,nic nie świeci. Dodam że w tym samym czasie obrotomierz przestał działać, być może jest jakaś korelacja. co by to mogło być?
    • Przez edek37
      Witam szanowne grono mam problem w moim df 5110G, a mianowicie wariuje licznik tzn. raz działa raz nie(kostki do licznika sprawdzone) czasem przerywa jakby coś nie łączyło lub mrygają kontrolki awaryjek pomimo braku uruchomienia ich. Dodatkowo gdy dzieje sie to co pisałem wyżej ciągnik odcina zapłon i przerywa raz gaśnie raz chodzi. Jakby coś odcinało prąd. A czasem działa jak powinien. Bezpieczniki sprawdzone. Może ktoś z was miał taki przypadek lub wie do czego zajrzeć?
    • Przez Matusp85
      Witam wszystkich. Jestem świeżym właścicielem Case IH CX80. Potrzebuje paru wskazówek mianowicie bolączka przewody półbiegów. W gałce jest zastosowany zwykły przełącznik i gdzieś pewnie przewody niestykają. Jak rozebrać tą obudowę. I drugi temat wentylator nawiewu działa tylko na 3 biegu. Help
    • Przez Krawi
      Orientuje się ktoś co to za rodzaj złączki?
      4 otwory, używane 2 piny ale w ciągniku występują takie same z wszystkimi pinami.
      Ciągnik Same Explorer3 90.
      Chcę do niego założyć dodatkowe lampy robocze do których muszę dorobić takie wtyczki, bo wolałbym nie przerabiać oryginalnych gniazd .


×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj