Skocz do zawartości
Damian1025A

Pronar 1025A blokada mechanizmu różnicowego czujnik przy kole

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Pronar
Damian1025A    0

Czy może ktoś pomóc w sprawie blokady z przodu przy lewym kole jest czujnik do blokady mechanizmu różnicowego lecz nie mam do niego podpiętych kabelków może ktoś podpowie gdzie maja iść te kabelki od czujnika znalazłem jakieś dwa kabelki z przodu pod maską obok sygnału dźwiękowego jeden jest masowy a na drugim jest prąd może to jest to? chyba że są one do czegoś zupełnie innego?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fezoi    47

Z którego roku ten Pronar ? U mnie jest most o zwiększonym tarciu , a klasycznej blokady niema . Na jakiej zasadzie działa ta u Ciebie ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Damian1025A    0

z 2003 roku blokade załącza się w podłodze mały nożny pedał na tył jest hudraulika to pewnie przód też jest hudrauliczny ale dokładniej to chodzi o rozłączanie blokady przy skręcie za to odpowiada ten czujnik a nie jest on podłączony a nie chcę żeby rozwaliło dyferencjał :/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

A nie jest to czasem jakiś wyłącznik żeby nie włączyć blokady przy skręconych kołach, ewentualnie żeby ja wyłączyło przy skręcaniu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    1356

blokade tylnego dyfra masz na przycisk elektro hydrauliczna ? czy na pedal w podlodze ? Ten czujnik jest stosowany wtedy jak blokada jest EH zeby przy skrecie przednich kol ja rozlaczyc automatycznie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Damian1025A    0

blokade włączam w podłodze chodzi mi o podłączenie tego czujnika bo nie mam poprowadzonych kabli znalazłem tylko dwa wolne tak jak pisałem wcześniej pod maską obok sygnału dźwiękowego jeden masowy drugi prądowy tylko tam prąd jest na nim non stop i nie wiem gdzie podłączyć ten czujnik...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fezoi    47

Wychodzisz z założenia , że jest w przednim moście blokada ( hydrauliczna ) , na jakiej podstawie to twierdzisz , masz doprowadzone pod przedni mechanizm różnicowy przewody olejowe ? Czy w instrukcji gdzieś pisze o tej blokadzie ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Luc826421    4

Z tego co mi wiadomo, ten czujnik jest tylko wykorzystany w 82sa do rozłączania blokady tylnego mostu przy skręcie przednich kół. W 1025a blokada jest w podłodze więc nie może współgrać z czujnikiem, bo tam jest blokada załączana w sposób mechaniczny. 82sa posiada klawisz i specjalny rozdzielacz do blokady, a w 1025 tego nie ma. U mnie w 82sa również są dwa wolne kabelki przy klaksonie i raczej nie są od blokady bo tamte idą inną drogą. Przedni napęd nie posiada blokady lub jest samoblokujący. Pozdrawiam B)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fezoi    47

Staram się czytać ze zrozumieniem . Pisałeś " w sprawie blokady z przodu ..." . przecinek po słowie blokady zmienia sens twojego pytania . Teraz widać taka moda , że nie używa się znaków interpunkcyjnych , muszę brać na to poprawkę , mój błąd . Wracając do Twojego pytania , u mnie są te kabelki , ale żadnego czujnika przy kole nie ma ( 2005).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Luc826421    4

Po dokładnej analizie przewodów, muszę przyznać rację użytkownikowi @Damian1025A, gdyż u mnie ta kostka jest połączona z przewodem od czujnika. Zapewne we wszystkich modelach począwszy od 82a, a skończywszy na 1025a została wyprowadzona ta kostka lecz jest tylko wykorzystana w 82sa.

Edytowano przez Luc826421

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Damian1025A    0

Byłem w serwisie Pronara dowiedziałem się pewnych ciekawostek co do 1025A. Luc 826421 zgadzam się z Tobą co do tego czujnika montują je też w 1025A lecz nie każdy jest podłączony i to nie prawda że ten czujnik posiada tylko Pronar 82. Co do kabelków które wiszą sobie swobodnie tuż obok klaksona są one od klimatyzacji. Dowiedziałem się jeszcze ciekawą rzecz której nie mam w swoim 1025A lecz postaram się to zrobić chodzi o hamowanie przednimi kołami trzeba połączyć kabelki od klawisza do włączania napędu z czujnikiem od stopu który znajduję się pod pedałem hamulca i kiedy naciśniemy hamulec to zaświeca się kontrolka od przedniego napędu i ciągnik nam zaczyna hamować. Może podpowie mi ktoś.. nie działa mi tylna wycieraczka do klawisza prąd dochodzi do silniczka też lecz silniczek chce się zakręcić a nie może. Dochodzi do tego silniczek do spryskiwaczy na kablach które prowadzą do niego nie ma prądu silniczek sprawdziłem działa. podobno załącza się spryskiwacz razem z tylną wycieraczką tak? Z góry dziękuję za odpowiedź

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
matttt    0

Ja może dołącze się do wątku z Pronarem 1025A i mam pytanie co może być nie tak jeżeli nie załącza mi się przedni napęd (mam na przycisk) jak go niby załącze to kontrolka sie świeci żółta że jest napęd a go nie ma... Mieliście może podobną sytuację?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×