Skocz do zawartości
klama

Mtz 80 po remoncie nie odpala.

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
klama    4

Witam. Pisze w imieniu kolegi. Zrobił remont mtza, lecz nie może go odpalić.

"Po remoncie nie chce odpalić na zaciąg chociaż paliwo dochodzi i nawet wyrzuca przez tłumik ropę ; troche kopci na biało ale nie może załapać. Czy to jest wina złego ustawienia koła zębatego pompy względem reszty rozrządu??

Kumuruniści mam nadzieje że pomożecie niezarejestrowanemu koledze :)

Prosze o nie zamykanie tematu w innych kolega nie znalazł pomocy a nie widze sensu w pisaniu w temacie o innym problemie :)

Pozdrawiam.

Edytowano przez klama

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
witek0206    0

Według mnie coś z kątem wtrysku albo i z całym rozrządem. Proponuję dobrać się do kół rozrządu i jeszcze raz sprawdzić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gores    0

No jeżeli grzebał coś przy rozrządzie to niech najpierw tam sprawdzi na pewno coś źle ustawił

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

tomek73    186

Wyciągnąć pierwszy wtrysk, wkręcić kapilarę w pompę i ustawić.Żaden problem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rami    6

tak zapewne jest tak jak piszą panowie powyżej powinien ustawić na znaki jak tam dłubał

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Biznez404    1

Najpierw sprawdź rozrząd czy dobrze ustawiłeś jeżeli jest to w porzo to kąt wtrysku musisz ustawić i musi odpalić tak ja sprawdzałem u swojej 7-lat temu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
renault    2

jak kolega napisał lepiej wyjąć pierwszy wtrysk i zobaczyć cz jest w dobrym momencie po co od razu rozrząd rozwalać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rumcio40    7

Niedawno siadła mi pompa paliwowo,kolega ma stół,więc mi ją naprawił,ale montażem zajełem się sam.Ustawiłem zgodnie z otworem na kole zamachowym początek wtrysku na pierwszym wtryskiwaczu i okazało się że ciągnik odpala ale b.ciężko i chodzi nierówno,więc zaczełem kombinować z ustawieniem kąta wtrysku(przyspieszyłem)pomogło,ale do ideału doszedłem po kolejnym przyspieszeniu wtrysku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

jak kolega napisał lepiej wyjąć pierwszy wtrysk i zobaczyć cz jest w dobrym momencie po co od razu rozrząd rozwalać

Tą metodą i tak wiele nie sprawdzi. Różnica kilku stopni OWK jest istotna dla pracy silnika, a jest nie do zauważenia gołym okiem. Najlepiej podłączyć lampę stroboskopową i w 2 minuty można sprawdzić co jest nie tak bez demontażu czegokolwiek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Jak każda lampa. Koszt jakieś 500 PLN.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    575

No właśnie nie wiem. I gdzie punkt orientacyjny skoro jeden istniejący jest w otworze M8 może.

Chyba że ma na myśli synchronizację samych sekcji w pompie.

W benzynowym silniku to prosta sprawa a w dieslu?

 

Jest faktycznie lampa do diesla. czujnik zakładany na przewód wtryskiwacza.

Z tego co znalazłem to od 700 się cena zaczyna.

Ale gdzie punkt odniesienia skoro znaków na wale nie widać?

Edytowano przez seweryn20

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    575

Taaaa. Tylko tym mierzy się początek tłoczenia paliwa przed GMP a nie sam GMP. Według mnie zbędny bajer w silniku który kręci się ledwo do 2400 obr/min i to nie w każdym belarusie. To lepiej ustawisz na koło zamachowe. Na tej średnicy zwykły kołek będzie dokładniejszy od twojego oka na kole pasowym.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

W MTZ jest taki fajny element wkręcony z prawej strony silnika w obudowę sprzęgła. On wyznacza GMP. Resztę zrobi lampa. Ja używam takiej która umożliwia sprawdzenie kąta wyprzedzenia do 60 stopni. Czyli obejmuje wszystkie silniki wyprodukowane na tej planecie. Pracując takim sprzętem mam najszybciej zarobione 50 zł. Bez brudzenia się w smarach i paliwie. Stosując specjalne czujniki mogę też podejrzeć pracę zaworów i sprawdzić fazy ich otwierania i zamykania podczas pracy silnika. Ale nie o to chodzi w tym temacie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    575

Ale ten element nie wyznacza GMP tylko początek tłoczenia przed GMP. Rozumiem że chodzi ci tylko o otwór po kołku. Bo z samego kołka nie będziesz miał pożytku regulując na zapalonym silniku. Pomijam fakt że w mtz-cie nie da się tego na zapalonym regulować. Chyba że czujnik zareaguje i wtedy gdy kręci się ręcznie wtedy by się wszystko zgadzało. Jedyna różnica to że przewodu odkręcać nie trzeba. Zbabrać się i tak trzeba przynajmniej w tym ciągniku. I nie rozumiem jak zakres pomiaru? I tak ustawiasz do punktu na kole zamachowym innego mechanicznie zaznaczonego miejsca i czy to 20 czy 200 stopni nie ma to znaczenia.

Edytowano przez seweryn20

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Mając otwór na kołek, nie ważne gdzie się on znajduje mam zaznaczony punkt na kole zamachowym. Jeżeli jest to GMP to na lampie ustawiam sobie wymagany kąt wyprzedzenia wtrysku i sprawdzam. Jeżeli na kole zaznaczony jest początek tłoczenia przed GMP to lampę ustawiam na zero i tak samo sprawdzam. W każdym przypadku można sprawdzić kąt z bardzo dużą dokładnością. Co do brudzenia się to tu jest mowa o sprawdzaniu kąta wyprzedzenia wtrysku. Przy regulacji oczywiście trzeba się pobrudzić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Generalnie nikt tej metody nie stosuje (piszę o mechanikach ciągnikowych) z dwóch przyczyn: drogi sprzęt oraz brak umiejętności obsługiwania go. Ja idę o krok dalej i używam oscyloskopu w tego typu silnikach. Mogę w ten sposób sprawdzić stan zaworów, czy jest jednakowy początek tłoczenia paliwa dla każdej sekcji, oraz czy sekcje pompy jednakowo dawkują paliwo dla każdego cylindra. Ale to już jest bardzo zaawansowana i droga technologia, lecz pozwala zaoszczędzić sporo czasu podczas diagnostyki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×