yarpen12

John deere 6130R czy New holland t7.170 autocomand

Polecane posty

yarpen12    1

Proszę o pomoc w podjęciu ostatecznej decyzji. Interesują mnie już tylko te dwa modele. :) JD miałby być ze skrzynią autoquad a NH z bezstopniową. Wiem że jeden jest 4 a drugi 6 cylindrowy ale dla mnie osobiście nie robi to wielkiej różnicy. JD jest o pół tony lżejszy i ta skrzynia trochę mało wygodna, ale wykonanie jest widocznie lepsze. Oba bardzo mi się podobają z lekką przewagą JD. Co sądzicie który będzie lepszy na areał 60ha jako główny ciągnik?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ziemek256    13

Chyba skrzynia bezstopniowa zładzie na łopatki autoquada, ogólnie jestem za JD, ale te nowe modele średnio mi do gustu przypadły dlatego wybrał bym NH, ale czy on nie za duży na taki areał?


It's My Life...
 

JD...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel7163    0

Moje zdanie jest takie, że żaden NH nie dorówna JD... Z autocommand-em musisz uważać, z tego co wiem to początkowo często padały czujniki od skrzyni biegów. Spotkałem się NH T7060, który nie miał nawet 1000mth a już 3 razy były wymieniane czujniki...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bies11kgr    5

słuchaj bierz john deere bo on napewno ci dłuzej pochodzi .new holland to zbyt przereklamowana marka

 

Post bez uzasadnienia

Edytowano przez razor275

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bob    820

Bies11kgr rozumię że swój komentarz o NH podpierasz obiektywnym zdaniem użytkownika tej marki?!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BartekPL    76

W innym poście piszesz ze jesteś bardziej za New Hollandem a teraz na Johnym. Ja na twoim miejscu wybrał bym New Hollanda. Jeździłem trochę większym modelem z bezstopniówką po prostu bajka Nic dodać nic ująć Super!. A co do tego New Holland to żadna przereklamowana marka. Z takimi argumentami to wiesz co można zrobić. A co do wykończenia ciągnika to nie można mieć większych zastrzeżeń. Może jestem zbyt stronniczy ale mowie Ci bierz Hollanda.


POMOGŁEM KLIKNIJ ZIELONĄ STRZAŁKĘ Z PRAWEJ STRONY MOJEGO POSTU

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A za ile masz tego New Hollanda. New Holland słaby jest jakościowo i u nas boją się konkurencji ze strony McComicka, bo jak powiedział jeden Pan z konkurencji do klienta z którym my (McCormick) prowadzimy rozmowy i New Holland "Wiemy ,że McCormick MTX jest lepszym ciągnikiem od naszego New Hollanda T6 dlatego Pana przekonamy do naszego ciągnika ceną" Ja na twoim miejscu z tych dwóch marek wybrał bym JD.

Mój sąsiad kupił dwa New Hollandy T7. Jeden T7.165 drugi T7.220. Zamawiane były w odstępie czasowym, najpierw zastał zamówiony T7 165 a później T7 220. Po wysłuchaniu opinii od użytkownika bezstronnego postanowił zrezygnować z drugiej T7 na rzecz innej marki ale dealer nie chciał zwrócić zaliczki i musiał kupić.Pożnij jak my uruchamialiśmy pług LS 100/5 to większy Holland miał bardzo duże problemy z uciągiem pługa a moc prawie 170 KM, dopiero jak serwis podniósł mu moc zaczeło to jakoś pracować.

Edytowano przez grzesiu09091987

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Fartrac675dt    90

Ja jestem za JD u mnie w wiosce jest t7. 170 straszny muł w pługu jeczy jakby miał nie wiem co a to zaledwie 4 skiby kvernelanda!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yarpen12    1

Ten NH ma 125 KM mocy nominalnej. JD ma 130 KM nominalnej wg tej samej normy. Nie mówię, że NH jest źle wykonany ale na pewno JD jest lepiej. Ciągnie mnie do tej bezstopniówki, ale komfort wydaje się lepszy w JD. Lepiej działa amortyzacja i skręt kół na korzyść JD.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dziedzio92    42

Jestem posiadaczem T7030 AC moc 167 km. Pracuje na 60ha gospodarstwie. Ciaga plug 5x50 ibisa vario , horscha expressa 3td , naczepe z wozkiem mega mario o masie brutto zestawu 49t tara-28t . Przy tych maszynach ma lekko , przy plugu osiaga 10,5km/h przy obrotach 1440-1800 , z naczepa 50km/h przy zredukowanych 1580. Ciagnik bardzo plynnie i lekko sobie jezdzi niema nic do zarzucenia, przebieg 900 mtg. wymienilem w nim tylko cewke hydrauliki ktora byla na gwarancji (wada fabryczna) teraz ciagnik jest na serwisie wymieniaja jakis element wom'u tylniego (akcja przywolawcza nic nie place , tez nie jest uszkodzony wom, poprostu zmiana konstrukcyjna). Jesli ktos slucha to co mu sasiad nagada albo tez gdzies sie naslucha to niech nie bierze tego pod uwage , kazdy ciagnik ma prawo sie zepsuc , a najwieksza tendencje do psucia maja te ktore maja elektronike wiec to juz normalne. NH i czesci do niego sa tansze jestes go utrzymac . JD drozszy czesci drogie i jak masz zasobny portwel to go utrzymasz. Jelonek jest super , wiadomo ze za komfort trzeba placic ,ale tanszy nie znaczy ze gorszy komfort. Wybor zalezy glownie od wlasciciela. Jednak proponuje porownac ciagniki na podobnych przekladniach AC a autoquad to calkiem inne przekladnie zobacz ile kosztuje autopowr w jd. NH na PC czy RC tez nie jest zly. Na biegach mozna zawsze wycisnac wiecej z silnika. Porownaj sobie uklady spalania .

Moze byc tak ze jelonek bedzie gorzej sobie radzil jak nh. jelonek ma filtr czastek stalych , wiedz ze beedzie musial pochodzic na wiekszych obrotach zeby filtr przeczyscic wiecej spali ON /h , silnik gorzej pracuje jak musi przepchac spaliny przez filtr na srednich obrotach.bedzie mulowaty podobnie jak te na tier 3 z seri 20,30

NH ma SCR lejesz ad-blue i nic cie nie interesuje , silnik jest zwawszy w porownaniu do poprzednich norm tier 3 mialy recylkulacje spalin gdzie 50% trafialo do komory spalania ciagnik przez to byl mulowaty.

 

 

 

Pomalu odpowiedz sobie na pytania rozwaz to co napisalem bo to sa realia. Zycze udanego zakupu

Pozdrawiam Kuba

  • Like 2

tgEgF.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ziemek256    13

Żeby każdy użytkownik AF redagował wypowiedzi w podobny sposób jak kolega @Dziedzio92 to podejmowanie ważnych decyzji dotyczących wyboru maszyn było by dużo łatwiejsze. :)


It's My Life...
 

JD...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BartekPL    76

Kuba użytkuje taki sprzęt wiec wie jakie ma zalety a jakie wady. Yarpen nie myśl ze tani ciągnik to zły ciągnik.Bo to nie jest żaden argument. Ale wybór należy do ciebie, jeżeli cie stać to bierz Johna. Ale tak jak wspomniał Kuba utrzymanie jest droższe i części eksploatacyjne.


POMOGŁEM KLIKNIJ ZIELONĄ STRZAŁKĘ Z PRAWEJ STRONY MOJEGO POSTU

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yarpen12    1

W cenie nie ma wielkiej różnicy. No jedynie finansowanie fabryczne w NH jest bardzo fajne i tanie. Skrzynia autopowr w ogóle nie wchodzi w grę bo trochę się o nich naczytałem i nasłuchałem więc nie będę ryzykował. W poniedziałek pojadę pojeździć na autoquadzie i wtedy zdecyduję.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dziedzio92    42

Przejedz sie ciagnikiem na przekladni PC lub RC tez ma podobną funkcje jak autoquad. Posiadam przekladnie electro command ECO w ciagniku case ih maxxum 115 multicontroller. Przekladnia jest srednia w obsludze ze wzgledu na zmiane przedzialu C-D za pomoca drazka mozna powiedziec ze jest jako przedzialka biegow polowych (L-low) i biegow drogowych (H- high). Zmiana przedzialu A-B i C-D jest zmieniana za pomoca 2 przyciskow badz za pomoca sprzegla i przycisku w funkcji auto biegi i przedzialy automatycznie sie zmieniaja . W przekladni PC , RC niema przedzialow masz jedynie same biegi jest ich 18-19 funkcja auto plynnie pracujew takiej przekladni. W porownaniu do jd auto quad musisz przedzial zmieniac A-B-C-D-E-F na kazdym masz 4 biegi (polowki , jak zwal tak zwal ) autoquad tylko zmienia 4 biegi a zmiana przedzialu jest juz twoim zadaniem,

 

Jezdzilem roznymi ciagnikami wiec wiem co pisze. Jelonkami lubie jezdzic ale powrot do AC to jak spelnienie marzen.

Na kampani buraczanej u znajomego odwoze 7820 PQ, 6910S AQ, 6820PQ, poza kampania fendt 312vario ,936 vario (ulubieniec 6910S ) Przed kampania mialem okazje dosiasc 8360r , 7920 Autopowr, 7530 AP, 6930P PQ , 6210R Direct Drive , cvx 150 ,6330 PQ ,8400, cs pro 104, magnum 315 ... Ciagniki jakie mialem okazje dosiasc byly u gospodarzy ale tez na placu czy na prezentacji przez dealera. Znam dzialanie kazdej przekladni z tych ciagnikow ktore mialem okazje dosiasc.

Zadna przekladnia nie jest mi straszna , ale odradzam vario fendta , ma bardzo duze straty mocy , widac to przy 936 Vario


tgEgF.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MF2007    1

Mam Case Puma cvx 200 który ma tą samą przekładnie co NH oraz JD 5720 i ja bym ci radził brać tego NH lub lepiej Steyera lub Case bo mają w mojej opinii lepszą elektronikę. Między przekładniami PQ, a CVX (AP) jest ogromna różnica w komforcie i żadna amortyzacja tego nie nadrobi. Ogólnie nie ma sensu porównywać ciągnika z power shift, a bezstopniówką bo to dwie różne bajki. Jak masz wybór to lepiej brać ciągnik z ad blue niż ze starszym silnikiem lub z filtrem. Silnik jest żwawszy i oszczędniejszy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yarpen12    1

Z tą żwawością to nie do końca tak jest jak piszą na papierze. Ogólnie lepiej na pedał gazu reaguje JD. W NH reakcja była bardzo powolna. W środku dla mnie rozmieszczenie przycisków i sterowanie mechanizmami w NH bardzo intuicyjne i wygodne w JD trochę mniej. Z tą oszczędnością to nie byłbym taki pewny że NH spali mniej. Szkoda że dotacje można dostać tylko na jeden :lol: .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
janusz20    106

A pomijając to adblue i dpf to jak wyglada sprawa spalanego paliwa bo akurat w 6M (nie wiem czy w 6R też)Sześć silników. Rozwiązanie oparte o stosowanie jednego rodzaju cieczy

Silniki PowerTech PVX o pojemności 4,5 l i 6,8 l pracują wyłącznie na oleju napędowym. co to oznacza?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BartekPL    76

@janusz20 oznacza to ze silniki PowerTech pracują tylko na oleju napędowym i nie potrzebuja Ad Blue żeby spełnić norme emisji spalin Tier IV Chyba dobrze zrozumiałem pytanie


POMOGŁEM KLIKNIJ ZIELONĄ STRZAŁKĘ Z PRAWEJ STRONY MOJEGO POSTU

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
janusz20    106

czyli bio ze stacji odpada ? to jakie rozwiązanie lepsze. Z dodatkiem BIO czy 100% ON?

to że adblu nie ptrzebne do jd to wiadomo.

chodzi mi o to czy silnik JD możepracowac na paliwie z dodatkiem BIOestrów?

Edytowano przez janusz20

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BartekPL    76

Teraz to jestem skołowany. Silnik może pracować w 100% na ON to na pewno a co do tych Bio estrów i 100% oleju rzepakowego to nie wiem. Wszędzie szukałem i nie znalazłem odpowiedzi.


POMOGŁEM KLIKNIJ ZIELONĄ STRZAŁKĘ Z PRAWEJ STRONY MOJEGO POSTU

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adikpl1    257

Z instrukcji obslugi 6105R, 6115R, 6125R and 6130R Tractor with Text Safety Decals:

Zaleca się stosowanie oleju napędowego o specyfikacji EN 590 lub ASTM D975. Odnawialne oleje napędowe produkowane poprzez hydrorafinację tłuszczów zwierzęcych i olejów roślinnych są w zasadzie identyczne z ropopochodnymi olejami napędowymi. Odnawialny olej napędowy, zgodny z EN 590 lub ASTM D975, jest dopuszczalny do stosowania na wszystkich poziomach procentowych mieszanki.

 

Wymagane właściwości paliwa

W każdym przypadku paliwo musi spełniać następujące wymagania:

Liczba cetanowa minimum 43. Zalecana jest liczba cetanowa powyżej 47, szczególnie w temperaturach poniżej–20°C (–4°F) lub na wysokościach powyżej 1500 m (5000 ft) n.p.m.

Graniczna temperatura blokowania zimnego filtra (CFPP) powinna być przynajmniej 5°C (9°F) poniżej najniższej oczekiwanej temperatury lub punkt zmętnienia poniżej najniższej oczekiwanej temperatury otoczenia.

Smarność paliwa powinna spełnić warunki testu dla maksymalnej średnicy zarysowania 0,45 mm wg pomiaru ASTM D6079 lub ISO 12156-1.

Jakość oleju napędowego i zawartość siarki musi być zgodna z aktualnymi przepisami odnośnie emisji spalin dla obszaru, w którym pracuje silnik. NIE stosować paliwa o zawartości siarki większej niż 10 000 mg/kg (10 000 ppm).

Zawartość siarki dla silników Tier 4 i Stage III B

  • Stosować TYLKO olej napędowy o bardzo niskiej zawartości siarki (ULSD), nie przekraczającej 15 mg/kg (15 ppm).

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz1987    61
czyli bio ze stacji odpada ? to jakie rozwiązanie lepsze. Z dodatkiem BIO czy 100% ON?

to że adblu nie ptrzebne do jd to wiadomo.

chodzi mi o to czy silnik JD możepracowac na paliwie z dodatkiem BIOestrów?

w UE do ON dodawane są bioestry także może bo inaczej by go nie sprzedawali

Stwierdzenie, że chodzi wyłacznie na oleju napędowym przedstawia zaletę, że nie trzeba lać AdBlue.

 

 

JD drozszy czesci drogie i jak masz zasobny portwel to go utrzymasz

dziedzio nie przesadzaj z ceną części, jak dobrze popatrzysz to AGCO tańsze nie jest. A jak ostatnio znajomi porównywali ceny filtrów, olejów i podstawowych części eksploatacyjnych to cenowo wychodziło niemalże to samo w 8R i Magnumie

 

Moze byc tak ze jelonek bedzie gorzej sobie radzil jak nh. jelonek ma filtr czastek stalych , wiedz ze beedzie musial pochodzic na wiekszych obrotach zeby filtr przeczyscic wiecej spali ON /h , silnik gorzej pracuje jak musi przepchac spaliny przez filtr na srednich obrotach.bedzie mulowaty podobnie jak te na tier 3 z seri 20,30

staty taty gacie w kraty, nasłuchałeś się pierdół o żabach i ten kit próbujesz wcisnąć innym. Czyszczenie filtra nastepuje automatycznie lub przez wymuszenie, jeśli np orzesz to masz wyższe obroty, wyższe odbiążenie silnika i filtr się oczyszcza, jeśli ganiasz wokół komina za byle czym, to tak obroty trzeba trzymać na ok 1400 obr. aby filtr się oczyścił. Jednak w momencie gdy ciągnik ma być głównym koniem roboczym w gospodarstwie i pracuje w pługu, głęboszu gruberze uprawowo-siewnym czyli gdy występują średnie i duże wartości IMEP to nie ma mowy aby DPF się zanieczyścił, gdyż nie powstają wtedy związki które to powodują. Dopiero niskie IMEP przyja wytwarzaniu sadzy co skuktuje osadzaniem się PM na filtrze. Jesli pracujesz przemiennie duże/średnie i niskie IMEP to filtr się samooczuszcza w trakcie pracy i nie następuje włączenia się mechanizmu wypalania. Ciekawe jak JD będzie sobie "gorzej" radził" tylko argumenty poproszę. Wypalanie się filtra to zwiększone zużycie paliwa o 5-10% w stosunku do pracy bez wypalania się filtra. (Zauważone w ciężarówkach marki Scania, Man oraz Sisu oraz silnikach JD). Mułowaty to był Case deera a on nawet tier 3 nie miał ;) . W przypadku silnika wyposażonego w EGR masz powrót części spalin do komory spalania co skutkuje wyższą temepraturą wsadu dzięki czemu aby doprowadzić do samozapłonu przy tej samej objętości potrzeba niższego ciśnienia lub/i mniejszej ilosci dostarczonej energii. Mniejsza ilość energii to niższe zużycie paliwa, które trzeba spalić. Zgodnie z pV=mRT (równanie gazu doskonałego) [dla gazów rzeczywistych jest za trudne do zrozumienia na szybko]. Mając EGR mamy mniej O2 dzięki czemu spalanie przebiega wolniej ale dłużej, jak trwa dłużej to przez dłuższy czas działa siła na denko tłoka, tłok działa na korbowót a dzięki czemu mamy lepszy monent obrotowy :D A silnik jest bardziej elastyczny. Chyba nie mószę mówić że elastyczny silnik jest lepszy w ciągniku rolniczym.

SCR czyli dobry sposób niektórych koncernów na zrzucenie obowiązku na kupującego kosztów nowej normy spalin. Handlowcy mający silniki z SCr wmawiają że masz niższe koszty niż EGR a płacisz za AdBlue 0,8 zł za litr, zużywasz go 5-8% tego co ON (na podstawie tego co zużywa Mercedes, Volvo i Iveco więc silniki rolnicze w nh mniejszego zuzycia mnieć nie bedę). Czyli tak naprawdę koszt adblue to 1% paliwa. Mocznik idzie ci cały czas filtr czyścić co 250-300h ( sąsiadowy 7230R) teraz sobie policz czy opłaca Ci się cały czas zuzywać 1% paliwa więcej czy 5-10% co 250-300h. Szybki przykład średnie zuzycie 10l/h 250h to 2500l ON AdBlue zużywasz 5% czyli 125 l to jest 100zł za 100 zł masz 18l ON liczac po 5,5 zł/l jak na czyszczenie zuzyjesz 2l to max więc zostaje 16l ON w kieszeni notabene 1,6h pracy ;)

Edytowano przez Lukasz1987

Nienawidzę Naszej Klasy, Fotki i Grona, strony dla osób szukających przyjaciół wśród ludzi, których nie znają

Nie będę dyskutował z idiotami, sprowadzą Mnie do swojego poziomu wykończą doświadczeniem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam mam do wyboru trzy ciągniki:
      -Fabrycznie nowy MTZ 892.2 
      -Lub John Deere 6330 z 2008 z przebiegiem prawie 10tys 
      -Oraz John Deere 6310 z 1998 roku z przebiegiem prawie 10 tys godzin (obstawiam że więcej). Jaka jest w ogóle dostępność części do tego ciągnika?
      Cena między 6330 a mtz mniej więcej to samo, a 6310 około 40 tys taniej.
    • Przez Patryszka
      Witam ma ktoś z was forda 6610? 
      Chciałbym coś kupić do 35k z napędem. I właśnie zastanawiam się nad tym fordem 80km turbo. 
      Ma ktoś z was ? Jakieś opinie ?
      Dzięki 
    • Przez FarmerPL6075
      Trochę ponad 3000 mth i 6 lat na naszym Gospodarstwie. FT Heritage 6075 DTn chodzi głównie z paszowozem




    • Przez jakubgor123
      Tak jak w tytule poszukuję ciągnika do 40 tysięcy może być 4x4 lecz nie jest to konieczność co polecacie ? Minimum 80KM
    • Przez Janusz_m
      Witam szanowne Grono.
       Doradżcie proszę , czy  ciągnik Kubota MU 5502 sprawi się dobrze na winnicy, czy ktoś ma i jest zadowolony? Czy lepiej szukać czegoś innego między 50 - 60 Km i jaki z ciągników byście polecili?
      Z góry dziękuję i pozdrawiam.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj