Skocz do zawartości
pioter

Konie mechaniczne a moment obrotowy

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Konie
pioter    45

witam wszystkich!

głównym kryterium(nie chodzi mi o wyjątki) przy wyborze ciągnika jest jego moc.ale sa jeszcze inne parametry silnika- moment obrotowy.czy jest on też tak ważny jak moc??czy powinien być jak największy??dużo czytałem na ten temat ale cały czas mam wątpliwości czy dobrze myślę...im wiekszy moment przy niższych obrotach tym traktor jest bardziej elastyczny,łatwiej ruszyc pod ciężarem??bo według mnie w praktyce ciągniki które mają taką samą moc, a większy moment palą więcej...chociaż na spalanie mam jeszcze inną teorie ;)

czekam na jakieś uwagi i spostrzeżenia

POZDRO


Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

ralf    6

tak tylko ze przy silnikach doładowanych nie jest on równy w całym zakresie :D tylko od mometu gdzie konczy sie turbo dziura

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pioter    45

@ansu to jezeli moment razy prędkość daje moc to dlaczego ciagniki mają różny moment a taką samą moc???


Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ansu    80

A no, dlatego że maksymalny moment obrotowy występuje przy obrotach maksymalnego momentu obrotowego tak około powiedzmy 1600obr/min a maksymalna moc przy obrotach maksymalnej mocy tak około powiedzmy 2200obr/min, przy których to moment obrotowy jest niższy i może się tak zdążyć, że silniki o takim samym maksymalnym momencie obrotowym mogą osiągać różną maksymalną moc i odwrotnie z przyczyn konstrukcyjnych.

Moment obrotowy razy prędkość obrotowa daje nam moc (siła razy droga) tak mówi fizyka

Największy moment przy najniższych obrotach i w miarę równy w całym zakresie miałem na myśli zakres pracy od obrotów maksymalnego momentu do maksymalnej mocy, przy których praktycznie się pracuje

 

Chyba nic nie pokręciłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    130

@ralf

to o czym piszesz to nie jest turbo dziura.

cytay akurat dotyczy samochod osobowych ale zasada ta sama.

"Turbodziurą nazywamy reakcję turbiny na wciśnięcie gazu przy maksymalnym przyspieszaniu w zakresie użytecznych obrotów turbiny, czyli jeśli turbo potrafi napompować nam pełne ciśnienie od 2000 rpm to turbodziurą nazywamy czas potrzebny do tego aby turbina naładowała zadane ciśnienie pracy w układzie dolotowym od momentu wciśnięcia gazu."

 

to o czym piszesz to tzw. SPOOL-UP to właśnie jest to , co opisałeś, że powiedzmy ok 1000 rpm ciagnik nie ma mocy. Bo niby jak ma miec moc, skoro nie ma wystarczającej ilości spalin aby zakręcić turbiną ( "spool up" - wkręcanie (się) ) . Sposobem na wcześniejsze wkręcanie się turbiny i obniżenie progu "załączania się" turbiny to założenie mniejszej sprężarki lub zwiększenie ilości wydalanych spalin przy konkretnych RPM.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pioter    45

no dobra to rozumnie :) a jak jest ze wzrostem momentu przy spadku obrotów??bo sie chwalą producenci że ich ciągnik ma taki duży zapas momentu obrotowego a ja czytałem ze im mniejszy tym lepiej-prawda??


Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    165

hmm -u mnie max.moment obrotowy występuje już przy 1185 obr a max moc przy 1967 obr-a jednocześnie silnik zachowuje się tak jakby miał cały czas taką samą moc-można np z dużym obciążeniem ruszać już na 900 obr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pioter    45

to masz dobrą charakterystyke, a masz silnik z turbo czy bez??u mnie max moment przy 1400-415 Nm.na przykład przy pługu to musi mieć 1300obr żeby ruszyć(oczywiście puszczając sprzęgło odrazu) a max obroty to 2300 ale pod obciążeniem (np.pług) to więcej jak na 2000 się wkręci.kolega ma Valtre 6200-95km i tak samo mozna bez obrotów ruszać...u mnie się nie da ale może to wina sprzęgła (wielotarczowe w oleju)

@arek można jeszcze założyć kompresor ale to juz inna bajka ;)


Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    165

Turbo a sprzęgło jest też wielotarczowe mokre-ale mam mniejszy ciągnik-a ta moc u Ciebie to na WOM-ie czy wg.instrukcji ?

Można mieć też zmienną geometrię turbiny (łopatek)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piootr    3

Ja też mam wielotarczowe mokre sprzęgło i ruszam bez problemu na wolnych obrotach no ale mój to 6 bez turbo :P mój ma wg instrukcji max moment obrotowy przy 1200 obr / min i słuchając pracy silnika przy takich obrotach słychać jak mocno na nich pracuje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pioter    45

max tabliczka na silniku 80 kW max w homologacji 72 kW a na WOM 63 kW


Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    165
max tabliczka na silniku 80 kW max w homologacji 72 kW a na WOM 63 kW

Ale mi chodzi o to ile ma naprawdę-ja podawałem wyniki z hamowni podłączonej do mego ciągnika

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pioter    45

a ciekawe skąd hamownie sobie wezmę, chyba napisze list do Św.Mikołaja :D a Ty gdzie byłęś na hamowni??


Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piootr    3

przyjechała do niego :cool:

 

miałek 1014 z turbiną i wole bez

 

 

niedaleko ma JD 6520 premium w nim to silniczek pięknie gra jak ciągnie ponad 30 ton nie to co perkins

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    165

To hamownia przyjechała do mnie z P.Pliszką :)-chodziło mi o to,że producenci uprawiają radosną twórczość w podawaniu mocy jak te 81 kM w Ursusie 5714 żeby daleko nie szukać.

PS.Jeżeli pomoże to pisz :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pioter    45

niby perkins taka firma ale to nie to co powinno być...po tym jak dzisiaj widzałem tego zetora w akcji (no ale tam było 6 cyl) jak przyczepy rozczepił to robił z nią co chciał- boki 1,2m 12t ładunku!


Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pioter    45

no niby koles mówił że deutz ale wkręcał się na obroty zajeb...!!!!i to pod jakim obciążeniem!juz nie wspomne o kolesieu który jeżdzi już od drugiej w nocy i dzisiaj zrobił 260 km

@jaro a pomiary robiłeś na WOM??i co to za koleś P.Pliszka??

P.S kiedys pisałem ale mnie olał i juz więcej nie napisze! ;)


Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pioter    45

trochę popłyneliśmy z tematem ;) wrócę do wątku,tak logicznie myśląc to im mniejszy moment to tym mniejsze spalanie ciągnika, czy nie??


Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LowRider    33

Zależnośc między mocą a momentem obrotowym przedstawia wzór

 

Mo=9554*P/n

     

gdzie

 

Mo - moment obrotowy [Nm]

P  - moc                    [kW]

n  -obroty                  [obr/min]

9554  - współczynnik do zegrania danych jednostek

 

a po przekształceniu otrzymamy

 

P=(Mo*n)/9554

 

Tak więc jeśli silnik uzyskuje Mo=415Nm przy 1400obr/min to jego moc przy tych obrotach wynosi 60,8kW

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pavel    10

a wzrost momentu obrotowego jak sie ma do silnika-wzrasta jego elastycznosc?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez majes
      Mam szybkozłącza jak na rysunku.
      2 szt nie mogę w ogóle ruszyć, wcisnąć. 2 szt udało mi się na sile młotkiem rozruszać. Macie jakis sposob na nie?
      Inne z kolei przy wkladaniu wtyczki strzyka olejem na końcu gniazda tam gdzie jest nakretka do jego przykrecenia do rozdzielacza (na zdj w miejscu tego czerwonego plastiku, u mnie tego nie ma), da sie to jakos rozebrac i naprawic?
       

    • Przez Kizo
      Piszcie w jakiej miejscowości, może być województwo ile mają sprzętu w jakim stanie i jak oceniacie ich ceny.
       
      Agrotechnik Tafiły plac z maszynami Stawiski woj.podlaskie.
      Duży wybór ciągników sieczkarni do kukurydzy pras mało kombajnów zbożowych.
      Sprzęt różny wiekowo raczej w dobrym stanie lecz ceny nie najniższe bynajmniej wedłóg mnie.
    • Przez MECHANIZATOR
      Witam panowie i panie
       
      mam takie oto zagadnienie na dziś - poszukuję informacji kto, gdzie i za ile regeneruje podzespoły ciągników rolniczych trzech najpopularniejszych marek czyli Ursusa Zetora i MTZ-ta
       
      najbardziej zależało by mi na informacjach o regeneracji niżej wymienionych podzespołów :
      - Regeneracja pomp wtryskowych
      - Regeneracja głowic silnika
      - Regeneracja pomp hydraulicznych
      - Regeneracja sprężarek układu pneumatycznego
      - Regeneracja podnośników hydraulicznych
      - Regeneracja kompletnych silników
      - Regeneracja przednich osi i mostów napędowych
      - Regeneracja serwomechanizmu układu kierowniczego
       
      jak i inne których nie wymieniłem
       
      możecie też pisać o regeneracji podobnych podzespołów do Bizona (podawajcie tylko do jakiego typu Super, Rekord czy BS lub Gigant)
       
      ważne aby informacja zawierała dane Kto (nazwa firmy) Gdzie (jaka miejscowość) i za ile (koszt naprawy netto/brutto) możecie też dopisać kiedy była naprawa wykonana i czy jestescie z niej zadowoleni
       
      sprawa dość pilna więc prosił bym o szybką w miarę odpowiedź
       
      z góry więlkie dzięki - pozdrawiam
    • Przez kamilekw1221
      Witam. Mam do was pytanie. chciałbym zrobić sterowanie rewersem z joysticka ładowacza w moim Renault Ares 550rx ponieważ byłoby to dla mnie duże udogodnienie. i pytanie do Was, jak to zrobić i czy wgl się da. Rewers oczywiście jest elektrohydrauliczny. można puścić tylko wiązkę od joya do rewersu do włączników czy jakiś inny pomysł?
    • Przez yacenty
      Witam
      mam fotel pneumatyczny - comfort.
      Niestety nie jestem pewien ale wydaje mi się ze ma usterkę.
      Jeśli wsiadam do ciągnika i go napompuje do swojej wagi to wszystko jest OK, jednak jeśli wsiadam do ciągnika za 3-4 dni to fotel jest bez powietrza.
      Powiedzcie mi proszę czy jest to jakiś problem z jego nie szczelnością czy po prostu on ma tak działać?
      Jak to jest u was?
      Gdzie ewentualnie szukać usterki? co najszybciej się tutaj zużywa?
×