Zaloguj się, aby obserwować  
tespis17

Zetor 16245- skrzynia 3s na 4z

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
tespis17    23

Witam. Czeka mnie w najbliższym czasie remont skrzyni w ZTS 16245. Mam 3-biegową synchronizowaną a chciałbym na 4 biegi. Wiem że można to zrobić tylko wszystko w skrzyni trzeba wymienić i jest to dość spory koszt. Oczywiście mówię o synchronizowanej.

Teraz moje pytanie.

Czy można wymienić skrzynie główną (synchronizowaną) całą obudowę na zwykłą tzw.zgrzytającą (niesynchronizowaną) i wtedy dać 4 biegi? Czy pasowałoby do obudowy silnika i tylnego mostu???

 

Jeżeli temat już był to przepraszam i proszę o przeniesienie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piciaj    31

jesli Ci to cos pomoże to , idzie , nieopodal mnie pracuja polskie 1634 i 1234 założonymi skrzyniami 4biegowymi, moze to kiepskie porównanie do zetora, ale ciągniki do nie dawna pracowały w orce z pługami phx 5sk i mieli problemy z dopasowaniem predkosci na 3 biegowej skrzyni na 4 juz tego problemu niema, pracuja juz dwa lata bez awarii


znalazłem to czego szukałem ..:)))

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

Lepiej kup całą skrzynie 4 biegową z obudową. Na pewno da rady ale trochę trza pokombinować. Może być problem z połączeniami, i trza będzie odpowiednie wałki kupić żeby zredukować. Tu jest taki problem że ich było dość dużo modeli.

Zetor i Ursus to jest to samo, czyli Zetor, lub ZTS.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tespis17    23

Koledzy w niesynchronizowanej te zgrzyty idzie wyregulować a jak w synchronizowanej zacznie zgrzytać to trzeba skrzynie rozebrać żeby coś poprawić. Wiem że mają U-1634 skrzynie 4 i najlepiej dzisiaj pojadę zobaczyć czy jest taka sama bo znam kogoś kto ma takiego.

 

 

Zobaczyłem. Jest taka sama i obudowa powinna pasować za to tylny most jest mocniejszy.

Edytowano przez tespis17

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

Mi też się zdaję że obudowy są te same, ale teraz tą twoją wyrzucić i kupić całą nową, to trochę będzie kosztowało. Załóż tryby na 40km koniecznie. To że zgrzyta to nic, ważne że w polu będzie czym robić. Można by było pokusić się o 4 synchronizowaną, ale koszt będzie spory, i nie wiem gdzie można części do takiej kupić.Teściu z 6 lat temu remontował 3 biegową to mówił że 12 tyś, a po 2 latach spierał się że 9tyś. Ale cała nowa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tespis17    23

Nie nowa, używana kolego. Przerobienie z 3s na 4s około 10kpln. Koszt kupna samej obudowy 1000zł.(skrzyni głównej) używanej z kołami i innymi 3,5-4kpln +łożyska(Nowe)+ Robocizna i myślę że w 6-7 tyś się zamkniemy oczywiście mamy 4z.

Tylko teraz pytanie. Czy nie jest ta sama obudowa do skrzynia "s" i "z' bo jeśli tak łożyska pasują i nie musiałbym kupować obudowy.

 

Myślę, że najpierw rozbiorę tą moją skrzynie w "mak" a następnie się zastanowię co dalej czy pozostanę przy 3s czy będę coś kombinował.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mój kolega przerabiał w 1614 ze skrzyni 3 biegowej na 4 biegową, obudowy są te same czyli taka sama obudowa jest w 12 ce i 16 ce. Po zmianie mówił ze 16 ka w orce z takimi samymi pługami nie odstawała od Deutza Agrotrona o mocy 140 KM.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piciaj    31

jak pisałem wyzej , rozwinę , obudowe musieli u wuja w rsp wymieniać, z 3 na 4biegową , skoro miały w standardzie 4ki to niewiem jakim cudem mieli 3ki , tak czy siak są pozakładane od 914 niesynchronizowane i działają bez zarzutów te3biegówki też nie były synchronizowane.


znalazłem to czego szukałem ..:)))

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tespis17    23

Troszkę mi się wyjaśniło. Obudowy nie są jednak te same. Ogólnie na śruby zewnętrzne będą pasować ale w środku skrzynie są inne. Jeżeli ktoś ma 3 biegi-"s"może dołożyć tylko na 4"s" . Jeżeli ma 3"z" może dołożyć tylko 4"z" w tych samych obudowach.

Teraz jeżeli założymy skrzynie główną 4z lub 3z do 12245 lub 16245 to za każdym razem musimy stanąć żeby zmienić bieg. Mamy inne sprzęgło. Jeżeli chcielibyśmy wymienić to musimy wszystko koło zamachowe+tarcz dociskowa+skrzynia pośrednia+skrzynia główna. Wtedy byśmy mogli jeździć. Nie jestem tylko pewny czy rozstaw śrub w wale korbowy do koła zamachowego jest taki samy. Moim zdaniem nie opłaca się aż tyle wymieniać. Jedyna moja szansa to poszukanie skrzyni 4s do remontu.

Pozdrawiam

Edytowano przez tespis17

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez pawelekkk
      Witam. Mam Zetora Proxima 8441 z 2007 roku i wystąpił problem w nim że sprzęgłem ręcznym Wom. Mianowicie po zaciągnięciu sprzęgła i próbie włączenia dźwigni wom jest zgrzytanie. Gdy się już włączy i chodzi to przy próbie wyłączenia wom poprzez podniesienie  dźwigni sprzęgła ręcznego wałek dalej się obraca .  Gdy chcę dźwignie wom podnieść do góry żeby wyłączyć również jest zgrzytanie. Będę bardzo wdzięczny za pomoc.
    • Przez endrju321
      Cześć, 
      można wymienić sprzęgło "słoneczko" na "łapkowe"? 
      Robił ktoś coś takiego? Polepszyłoby to wysprzęglanie? 
    • Przez Czarekczar
      Witam od niedawna jestem posiadaczem claasa ariona 630 . Nigdy wcześniej  nie użytkowałem takiej skrzyni . Chciałbym wiedzieć jak na niej jeździć by nie skrócić jej żywotności.  Jak na niej jeździć w polu i po drodze , lub czego nie robić .Jeżdżąc po drodze na automacie , zdejmując nogę z gazu strasznie mocno zrzuca biegi szarpiąc,  nie wiem czy to normalne , czy cos źle robie . Z góry dziękuję za pomoc .
      Pozdrawiam 
    • Gość
      Przez Gość
      Witam. 
      Gdzie szukać problemu, otóż podczas jazdy Zetorem 8045 i rozgrzaniu się oleju mam problem ze zmianą biegów, ciężko wbić wyższy bieg, podczas prac polowych żeby wbić bieg muszę wybijać biegi terenowe. Przedtem zalany był olejem przekładniowym (poprzedni właściciel takim zalał) to nie dało się normalnie ruszyć tylko szarpał. Teraz zalałem go hydraulicznym, nie szarpie ale biegi ciężko wchodzą. Teraz pytanie czy sama zmiana oleju na hydrauliczno-przekladniowy wystarczy? Czy trzeba zaglądać do skrzyni lub do sprzęgła? 
    • Przez Adam16482
      Witam. Czy w swoim zetorze wymienię wysprzeglik przez lewe okienko po demontażu pompy podnośnika?? Czy należy go rozpołowić? Bo raz mi się o uszy obiło że należy rozpołowić ale mi się zbytnio nie chce w to wierzyć aby do wymiany wysprzeglika było trzeba rozpoławiać bo widać go odrazu za pompą.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj