Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
tespis17

Zetor 16245- skrzynia 3s na 4z

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Zetor
tespis17    21

Witam. Czeka mnie w najbliższym czasie remont skrzyni w ZTS 16245. Mam 3-biegową synchronizowaną a chciałbym na 4 biegi. Wiem że można to zrobić tylko wszystko w skrzyni trzeba wymienić i jest to dość spory koszt. Oczywiście mówię o synchronizowanej.

Teraz moje pytanie.

Czy można wymienić skrzynie główną (synchronizowaną) całą obudowę na zwykłą tzw.zgrzytającą (niesynchronizowaną) i wtedy dać 4 biegi? Czy pasowałoby do obudowy silnika i tylnego mostu???

 

Jeżeli temat już był to przepraszam i proszę o przeniesienie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piciaj    31

jesli Ci to cos pomoże to , idzie , nieopodal mnie pracuja polskie 1634 i 1234 założonymi skrzyniami 4biegowymi, moze to kiepskie porównanie do zetora, ale ciągniki do nie dawna pracowały w orce z pługami phx 5sk i mieli problemy z dopasowaniem predkosci na 3 biegowej skrzyni na 4 juz tego problemu niema, pracuja juz dwa lata bez awarii

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

tomek73    186

Lepiej kup całą skrzynie 4 biegową z obudową. Na pewno da rady ale trochę trza pokombinować. Może być problem z połączeniami, i trza będzie odpowiednie wałki kupić żeby zredukować. Tu jest taki problem że ich było dość dużo modeli.

Zetor i Ursus to jest to samo, czyli Zetor, lub ZTS.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tespis17    21

Koledzy w niesynchronizowanej te zgrzyty idzie wyregulować a jak w synchronizowanej zacznie zgrzytać to trzeba skrzynie rozebrać żeby coś poprawić. Wiem że mają U-1634 skrzynie 4 i najlepiej dzisiaj pojadę zobaczyć czy jest taka sama bo znam kogoś kto ma takiego.

 

 

Zobaczyłem. Jest taka sama i obudowa powinna pasować za to tylny most jest mocniejszy.

Edytowano przez tespis17

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    186

Mi też się zdaję że obudowy są te same, ale teraz tą twoją wyrzucić i kupić całą nową, to trochę będzie kosztowało. Załóż tryby na 40km koniecznie. To że zgrzyta to nic, ważne że w polu będzie czym robić. Można by było pokusić się o 4 synchronizowaną, ale koszt będzie spory, i nie wiem gdzie można części do takiej kupić.Teściu z 6 lat temu remontował 3 biegową to mówił że 12 tyś, a po 2 latach spierał się że 9tyś. Ale cała nowa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tespis17    21

Nie nowa, używana kolego. Przerobienie z 3s na 4s około 10kpln. Koszt kupna samej obudowy 1000zł.(skrzyni głównej) używanej z kołami i innymi 3,5-4kpln +łożyska(Nowe)+ Robocizna i myślę że w 6-7 tyś się zamkniemy oczywiście mamy 4z.

Tylko teraz pytanie. Czy nie jest ta sama obudowa do skrzynia "s" i "z' bo jeśli tak łożyska pasują i nie musiałbym kupować obudowy.

 

Myślę, że najpierw rozbiorę tą moją skrzynie w "mak" a następnie się zastanowię co dalej czy pozostanę przy 3s czy będę coś kombinował.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mój kolega przerabiał w 1614 ze skrzyni 3 biegowej na 4 biegową, obudowy są te same czyli taka sama obudowa jest w 12 ce i 16 ce. Po zmianie mówił ze 16 ka w orce z takimi samymi pługami nie odstawała od Deutza Agrotrona o mocy 140 KM.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piciaj    31

jak pisałem wyzej , rozwinę , obudowe musieli u wuja w rsp wymieniać, z 3 na 4biegową , skoro miały w standardzie 4ki to niewiem jakim cudem mieli 3ki , tak czy siak są pozakładane od 914 niesynchronizowane i działają bez zarzutów te3biegówki też nie były synchronizowane.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tespis17    21

Troszkę mi się wyjaśniło. Obudowy nie są jednak te same. Ogólnie na śruby zewnętrzne będą pasować ale w środku skrzynie są inne. Jeżeli ktoś ma 3 biegi-"s"może dołożyć tylko na 4"s" . Jeżeli ma 3"z" może dołożyć tylko 4"z" w tych samych obudowach.

Teraz jeżeli założymy skrzynie główną 4z lub 3z do 12245 lub 16245 to za każdym razem musimy stanąć żeby zmienić bieg. Mamy inne sprzęgło. Jeżeli chcielibyśmy wymienić to musimy wszystko koło zamachowe+tarcz dociskowa+skrzynia pośrednia+skrzynia główna. Wtedy byśmy mogli jeździć. Nie jestem tylko pewny czy rozstaw śrub w wale korbowy do koła zamachowego jest taki samy. Moim zdaniem nie opłaca się aż tyle wymieniać. Jedyna moja szansa to poszukanie skrzyni 4s do remontu.

Pozdrawiam

Edytowano przez tespis17

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

×