Skocz do zawartości
Tyger

Jakie opony letnie do vw Bora 195/65/15

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Opony
Tyger    2

Nie wiem czy w dobrym miejscu temat, obczajałem sobie rżne opinie na serwisach oponiarksich bo chce kupic opony letnie na nowy sezon a teraz można dużo taniej ciekaw jestem na czym jeżdzą agrofotowomaniacy co polecacie ja zastanawiam się nad uniroyal rainexpert lub barum bravuris 2

co polecacie czy warto dac więcej za opony klasy premium lubie sobie przycisnąc czasem dlatego chce cos dobrego

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pietras892    193

continental premium contact... albo michelin supersport.. jeżeli do typowo szybkiej jazdy i mocnych zakrętów -yokohama (sam użytkuje i jestem zadowolony)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawidg2    30

BFGoodrich, rozmiar ten sam co ty, 5 sezonów przejeździłem, ale trzeba powoli chyba zmienić zaczynają pękać boki (ale chyba zmienie auto). Zimowe też tej firmy kupiłem, ok 220zł u mnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
banan575    104

No teraz to zimowki uzywaja. :lol:

 

Ale zimowa pora jest dobrze zainwestowac w letnie bo sa promocje.

 

Na lato wez szersze opony

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    485

rainexpert

jezdze juz 2 sezon, opona miekka i cicha, dobrze odprowadza wode, osobiscie jestem z niej bardzo zadowolony i na pewno kupie jeszcze droga pare

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MFrolnik26    94

chłopacy to jakich gum używacie ;)

 

Durex dobre gumy polecam na lato i na zimę.

A w aucie mam TOYO PROXES T1R komfort jazdy dość średni za to przyczepność i trzymanie w zakrętach bajka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tyger    2

continental premium contact... albo michelin supersport.. jeżeli do typowo szybkiej jazdy i mocnych zakrętów -yokohama (sam użytkuje i jestem zadowolony)

bora ma 100 kucy w gazie wiec marnie, conti fajne gumy ale zależy jaki kraj produkcji się trafi, te z niemiec są dużo droższe, yokohama ale jaki model? michelin to na necie znalazłem tylko energy saver ale ma kiepskie opinie, poprzeglądałem testy adac i auto świata i zgłupiałem bo według jednych testów konkretna opona ma niskie opory toczenia a według innych ta sama wpływa na wysokie spalanie jakoś to nie idzie w parze, podobnie inne opony niby ta sama guma a różne kraje produkcji,

spodobała mi się goodyear exelence produkowana w niemczech i jest dużo ofert na allegro po 200zł ale podobno ciężko się wyważa i dosjate szybko bicia heh za dużo się naczytałem tych opinii i w sumie to każda ma jakieś wady, a mnie interesuje dobra opona żeby nie leciała jak głupia na deszczu jak kormorany gorszych opon to chyba nie ma na deszcz jak kormoran jak na lodzie zachowanie, dunlopów też nie chce bo mają oszukany rozmiar w tym samym rozmiarze co inne mają niższy profil a szerszy kapec a więc samochód niższy a to na wieś nic dobrego, a co sądzicie o vredestein sport trac 3 lub 5?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    492

A co za róznica. Do takiego sprzętu kup sobie takie na jakie ci budżet pozwala i wszystko. Zapewniam, że róznicy i tak nie wyczujesz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tommy66692    10

dokładnie, wielkiej różnicy nie będzie.

Ja mam inny patent, z racji iż mój budżet nie jest obfity na takie wydatki jak opony to kupuje na sezon zimowy uzywane zimówki i jeżdze na nich do kolejnej zimy-wyrzucam i kupuje "nowe" stare, nigdy nie miałem kłopotów i nie miłych niespodzianek ;)

Tylko że sterta starych opon rośnie w garażu :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tyger    2

A co za róznica. Do takiego sprzętu kup sobie takie na jakie ci budżet pozwala i wszystko. Zapewniam, że róznicy i tak nie wyczujesz.

A twoim zdaniem to do jakiego sprzętu nalezy zadbać staranniej o dobór ogumienia?>

Heh jak czasem widzę na czym jeżdzą młodzi gniewni w starszych od siebie golfikach po tuningu czy betach to aż włosy się jeżą, chyba nie rozumnieją do końca o co chodzi z tymi slikami ;) różne sytuacje na drodze miałem i dla mnie znaczenie ma po primo: hamowanie na mokrym, duo opory toczenia i po 3cie trwałość wyważenie żeby bicia nie było,

przez kormorany 2 razy w deszcz auto rozbiłem więc różnicę na pewno poczuje ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
romek6340    203

Nie wiem czy w dobrym miejscu temat, obczajałem sobie rżne opinie na serwisach oponiarksich bo chce kupic opony letnie na nowy sezon a teraz można dużo taniej ciekaw jestem na czym jeżdzą agrofotowomaniacy co polecacie ja zastanawiam się nad uniroyal rainexpert lub barum bravuris 2

co polecacie czy warto dac więcej za opony klasy premium lubie sobie przycisnąc czasem dlatego chce cos dobrego

Ja mam baruma na niskim profilu 195/45 R 16 i oponka w tej klasie cenowej przyzwoita. Nieźle się prowadzi, cicha jest... więc mogę ją polecić. W ostatnich testach AŚ dość dobrze wypadł.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tommy66692    10

powiem Ci ze z tym rozbijaniem auta roznie moze byc ;)

Ja tego lata pojechałem moją primerką do Belgii, miałem zimowe opony z przodu-stare ale wydawały sie ok na tył założyłem letnie w kiepskim stanie, nie miałem kasy na lepsze :D

Po założeniu tych zimowek na przód myslałem ze bedzie ok, ale w połowie drogi na autostradzie przed granicą niemiecka zaczeło rzucac kierownicą myślałem ze nie dojade:D

Bóg dał że dojechałem po Belgii i Holandi zrobiłem jeszcze 3 tys km i wróciłem do domu :D Kiepsko odprowadzały wode ale ostrożna jazda i bedzie git ;)

Ale oczywiscie dobre opony to podstawa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    492

jeśli chodzi o uzywki to kupujesz coś z renomowanych firm, aby w dobrym stanie, młode i wszystko. nad czym tu się rozwodzić. Nie wyczujesz róznicy czy to good year, michelin czy conti a może dunlop czy bf itd. W deszczu zimówka nie będzie idealna ani letnia. jak ktoś chce w deszczu szybko jeździć to kupuje się uniroyala. Te opony są żadkie z używkiale na deszcz lepszej nie ma. Na zimówce latem w dalekie trasy nie można jeżdzić zwłaszcza na autostradach w upały, bo każdą zniszczy się. Tak więc jeśli będą to uzywki nie patrz na marke tylko na stan i wiek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tyger    2

Tyle to ja wiem że używki będą zachowywały się podobnie, jednak czy tak naprawdę opłacalny jest zakup używek kilka razy się przejechałem za komplet używek w dobrym stanie ceną się drogo, to za komplet nowych z internetu np. barum bravuris, czy fulda ecocontrol to za 700 zł z groszami można wymacać, kiedyś kupiłem komplet michelin zimowych potem nauczyłem się czytać DOT=-y to niewiele młodsze odemnie się okazały potem jedna krzywa była, tak chwalicie ten uniroyal że chyba się zdecyduje, a co myslicie o oponach vredestein, mam taką na rozrzutniku stara jak świat łysa jak kolano a zero peknięć i uszkodzeń, a kupiona z 10 latemu jako używka, wydaje mi się że vredestein daje bardzo dobrą gumę tylko czy do osobówek też tak dba

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arturo    35

ja mam barumki bravuris 195 50 15 ale chyba 1 generacji z przeszło 7 sezonów na przodzie to był ich ostatni sezon znaczniki się pokazują a z tyłu jeszcze raz tyle pociągną żadnych pęknięć bardzo dobrze odprowadzają wode trzymają się na zakrętach mało nie jezdze a lekkiej nogi też nie mam ;) z tego co panientam to można na nich lecieć grubo ponad 2 złote obciążenie na nią to ok 0.5ta zimą też na nich da się jeździć , mysle dalej zostać ale nad nowymi bravurusami co mają jeszcze lepsze indeksy niż moje obecne, jeste z nich pozytywnie zadowolony są napewno lepsze kapcie ale za jaką cene :P

Edytowano przez Arturo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tyger    2

a jaki kraj produkcji Twoich bravurisek? podobno są albo bardzo dobre albo beznadziejne zależnie od kraju oprodukcji tak samo ma się to z fuldą dunlopem i continentalem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
coolman111    54

Posiadam Michelin Energy Saver o takim właśnie rozmiarze jak podałeś. Mają obecnie przejechane trochę ponad 70tys km. Nie wiem jak z bieżnikiem sprawa wygląda bo dokładnie się nie przyglądałem, ale dużo od nowości go nie zmalało (zaznaczam, że gum nie palę, czasami zdarzy się ruszyć z piskiem przy szybkim wjeździe na rondo, ale to sporadycznie). Opony mimo swojego wieku- 8 lat, nie pękają, nie kruszeją. Na suchej nawierzchni bardzo dobre. W deszczu szybko nie jeżdżę, ale kiedyś cisnąłem w granicach 150km/h to ciężko było wyprowadzić auto z koleiny pełnej wody. Z racji tego, że są to opony letnie zimą- na śniegu nie polecam. Chociaż nie mam porównania do innych, ale dużo lepiej jechało mi się na byle jakich używanych zimówkach niż właśnie na tych Michalinach ;), aczkolwiek przy rozsądnej jeździe też zajedziesz na nich zimą ;).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    492

Komu ty takie bzdety pociskasz. Albo ty prawdziwej koleiny nie widziałeś albo fantazja cię poniosła. Wszelkie opony typu energy saver mają beznadziejną przyczepność przy szybkiej jexdzie na mokrej nawierzchni. Spotkałem sie nawet z przypadkiem gdzie nissan primera td 90 km na oponach jak napisałes tracił przyczepność na 3 biegu przy przyśpieszaniu na lekkim łuku na mokrej nawierzchni. Kolein tam nie było. Może mżawka padała a ty 100 jechałeś a teraz fantazja cię poniosła. To samo tyczy sie bieżnika. Może i go nie ubyło sporo po 70 tys km. Ale na osi nie napędzanej. Nie piszcie takich dyrdymałów bo wyobraźcie sobie inni tez mają samochody i większość się oriętuje co się da a co nie. O tym jak mniej więcej będzie zachowywała się dana opona na śniegu, mokrym, czy suchym doświadczonemu kieroowcy wiele powie spojzenie na sam wygląd bieznika.

Edytowano przez hubertuss

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
coolman111    54

Napisałem swoje spostrzeżenia i nie musisz się z nimi zgadzać. Propos tego nissana, to spotkałeś się czy sam prowadziłeś go? Ty piszesz o jeździe na łuku, a ja akurat miałem sytuację wyjścia z koleiny na prostym odcinku, a to co innego. Na pracę opony nie wnika tylko ona sama, ale też zawieszenie auta. Zapraszam do mnie, to mogę pokazać jak wygląda bieżnik owych opon na osi napędzanej jak i nienapędzanej.

Pozdrawiam :).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
banan575    104

Ja mam takie pyt. w aucie mamy kapcie michelin 235x55x17. I pasowalo by zmienic na nowe. Jakie polecacie?? auto to mondeo mk4 moc 125KM.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Luc826421    4

Szersze to lepsza przyczepność, węższe - mniejsze spalanie. W jednym aucie mamy Continental (205) a w drugim Kleber (235) i jeżeli jeździsz po koleinach, wybojach to lepiej zainwestować w węższe ( o ile będą pasować na szer. felgi), ale jeżeli użytkujesz samochód po przyzwoitych drogach, to wtedy szersze. Odnośnie marek opon, to z dala od chińskich :D Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez mariuszd93
      Nie  można  otworzyć  starego  tematu  to  pora  założyć  nowy ......
      Kolejny  unikat  ,  ładna  trzeba  przyznać 
      http://olx.pl/oferta/oryginalna-przyczepa-d47-CID757-ID98Mc1.html#3b22e70b7e

    • Przez oszukana
      Poszukuję osób poszkodowanych w sprawie sprzedaży traktorów sprowadzonych z Hiszpanii przez firmę gospodarstwo rolne Katarzyna Cupał a także ich wspólników podajacych się za allegro sabinusia127@wp.pl
    • Przez silver95
      jestem szczesliwym posiadaczem simsona s51b z 1984r. i chicalbym wiedziec czym inni jezdza ???
    • Przez Adrianos
      szukam samochodu, najlepiej jakiś suv i wtedy 7osób ewentualnie jakiś duży sedan, nie chce kombi,
      kryteria to:
      -silnik między 2a3 litra pojemności
      -diesel
      -skrzynia manual 6biegowa
      -cena max 100tyś im taniej ty lepiej:D
    • Przez Mattti
      Witajcie! Jaki według was powinien być samochód rolnika? Co preferujecie? Pickup, terenówka, czy jakiś dostawczy? Diesel czy benzyna? Mi osobiście podoba się Suzuki Samurai- wszędzie dojedziesz, i zawsze coś na pakę wrzucisz Coś takiego: http://otomoto.pl/suzuki-samurai-off-road-C24269089.html Co waszym zdaniem jest warte uwagi?
×