Skocz do zawartości
milosz320

Zetor 7245 jak go sprawdzić?

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
milosz320    0

Witam zdecydowałem się na zakup zetora 7245 i zaczeliśmy poszukiwania w internecie pełno jest ogłoszeń głównie są to sprowadzane odmalowane i odpicowane na sprzedaż ciągniki.

Chciałbym dowiedzieć się jak sprawdzić taki ciągnik przed kupnem wiadomo że silnika nie da się prześwietlić ale chodzi mi o taki podstawowe rzeczy jakie macie sposoby i chciałbym się

dowiedzieć jeszcze jak sprawdzić przedni napęd po włączeniu że rzeczywiście działa?. Z góry dziękuję za odpowiedzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
FINN    988

przejechać sie kawałek, sprawdzić jak biegi wchodza... czy z odmy nie wali dymem... po jakim czasie zapala, ruszyć z miejsca na nawyzszym biegu... jak silnik zdrowy to powinien ruszyć be problemu... naped sprawdzić mozna tylko zapierając się o drzewo;) albo jak właczysz to jak bedziesz jechał po drodze to powinien wyc...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jednym z najprostszych doświadczeń dowodzących, czy nasz ciągnik ma szybciej obracające się przednie koła niż tylne, jest wjazd na miękką glebę. Przy dobrze odciśniętych śladach kół tylnych zauważymy jednocześnie, że po włączeniu przedniego napędu – pod kołami z przodu się one nieco marszczą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Fartrac675dt    89

Czy przedni działa to z byka urszyc i zahamować też czy biegi wchodzą dobrze wszystie pompa czy podnosi wałek czy kreci przy jakiejs maszynie hydraulika skręt zobaczyc blokadę też czy nie ma wycieków hamulce bo zetorki cierpia podobno na "słabość hamulców "

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Z7245    10

Pierwsza spraw to sprawdź ręczne sprzęgło czy po włączeniu wałek się zatrzyma, żeby sprawdzić napęd to włącz go i się trochę na bież prędkości i ostro po hamulcach przednie koła też powinny hamować, ale raczej z napędami niema w nich problemu, Patrz czy przednie koła nie mają luzu na sworzniach , jeżeli masz okazje go podnieść to sprawdź sworzeń mocowania przedniej osi. Biegów i skrzyni za bardzo nie sprawdzisz, podnośnik może być zrobiony ale i tak po pewnym czasie zacznie puszczać i wyciekać z ramion. Silnik może dawać odmą ale to moim zdaniem nic strasznego. Zwróć uwagę czy silnik równo pracuje i nic nie stuka na wysokich obrotach. Wypisałem te rzeczy gdyż byłem posiadaczem takiego modelu przez 21 lat, także nie daj się oczarować farbą i picem lepiej niech będzie troszkę rdzy a mniej nowej farby .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
FINN    988

właśnie, szukaj oryginału... lepiej się spodziewać, że cos może się zepsuć i zrobić to po swojemu i bedziesz wiedział co w nim siedzi... fakt, faktem , ze za oryginał zapłacisz pare tyś więcej, ale wg, mnie warto... a tak po za tym to ciężko doradzić co i gdzie sprawdzać... najlepiej jak się widzi dany ciagnik i jak ktoś się zna to wie gdzie zajrzeć i gdzie sprawić ;) u nas zetor 7211 jest od 85, to już wszystko co było do naprawy było robione...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
milosz320    0

Ok dzieki za pomoc a wiecie może jakie oryginalne felgi i ogumienie powinno być na tyle bo są różne oglądałem już na 28, 30, 32, a nawet 34 calowych kołach czy tak duże koła z tyłu nie mają

wpływu na przedni napęd? bo przecież wtedy chyba zmieniają się prędkości.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    95

sprzedam ci swojego :P , gratis daje informacje jak naprawic wszystko co mi sie nie chce zrobic- chyba nie spodiewasz sie ze ponad 20 letni ciagnik bedzie idealnie chodzil, licznik staje po ok 1300 mtg wiec wszystkie w ogloszeniach maja taki przebieg lub 2600 jak ktos wymienil nadajnik[ mi sie chcialo naprawiac wiec mam 3900] to twarda sztuka wiec poza debilnym ukladem kierowniczym to nie ma slabych stron- wiec jesli nie ma ukrytych[dobrze]wad i cena jest rozsadna to bym sie nie zastanawial, czesci tanie, naprawa prosta- chyba wszystko mozna samemu zrobic.

co do przedniego napedu to 5 i na asfalt, wlaczysz i jak nie ma roznicy to albo naped albo sluch do naprawy-tak wyje ze nie ma szans nie uslyszec roznicy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Z7245    10

W moim licznik chodził do sprzedaży nie było żadnych problemów, a przebieg ponad 8000 mth

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szewek    8

To ja dodam od siebie jeszcze. Idąc od przodu to luzy i wycieki w przednim moscie i zwolnicach. Ważne jak sie da sprawdzic czy wogole w nich olej wystepuje! Widziałem takie sztuki gdzie nie było grama oleju, most wymyty i wycieków niet normalnie nówka :D. Sprawdzić przednie krzyżaki ile maja luzu. Czy za mocno nie cieknie siłownik wspomagania,choc jego naprawa prosta i koszt niewielki. Zawsze to argument do zbicia ceny. Nowy to koszty 1,5k pln. Silnik, czy nie dmucha w chłodnicę. Czy nie ma wycieków pomiedzy głowicami z zaślepek. Z odmy moze dmuchac nawet kapac olejem, ale w granicach rozsadku. Niebieski dym z komina nie stresowac sie ;). Cisnienie oleju w silniku z tym to różnie bywa szczegolnie jesli jest filtr odsrodkowy. Potrafi duzo zaniżyc jak jest zużyty. Doły w tych silnikach wytrzymuja raczej sporo nawet do 8,9 tyś mth. Skrzynia pojezdzic na wszystkich biegach i nasłuchiwac czy nic nie stuka. Podnośnik z pompą i wom najlepiej sprzwadzic podczas pracy przy dobrze rozgrzanym oleju. Na koncu sprawdzic elektryke im wiecej działa rzeczy tym mniej trzeba robic samemu. Z motogodzinami to chyba prawda. Dla kumpla w 7745 stanał na 2600 :D. W moim 7045 nie działały obroty (przerwany przewód) ale mth liczył mam ok 6800. generalnie im wiecej dla blacie tym przebieg rzeczywisty. Na koncu stan opon moim zdaniem też istone bo opona 16,9x28 kosztuje niecałe 2k pln a 12,4x24 niecałe 1k pln.

Edytowano przez szewek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
padre1989    9

sprawdzaj odme jesli chodzi odym i czy czasem olej sie nie skrapla....koniecznie wez czujnik do mierzenia cisnienia oleju.. jak zajedziesz ogladac to zwroc uwage czy nie byl odpalany wczesniej i sproboj zapalic bez pompowania, jak daje z komina...no i wszystkie biegi szosowe terenowe walek zalezny i nie zalezny 1000 obrotow i 540 jak jest w opcji naped i podnosnik....ja jezdzilem dla wujaszka po zetora to zajechalismy w niedziele nie dzwoniac do goscia znalismy droge bo znajomy bral od niego i pojechalismy zobaczyc c o ma ..i stala 7245 z turem na joisticu i plugami 3x40...no i gdy zajechalismy pytam sie goscia czy ma gdzies kawalek zeby sprawdzic jak on idzie....no i bez lipy test pelen przeszedl 5 lat bez awarii chodzi .......

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kokoman0    59

Ja napęd sprawdzam w ten sposób, że podjeżdżam pod drzewo i zapieram o nie przodem i jak przód kopie to znaczy, że działa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zetor1988    1

podczep do niego pługi 4 i jedź w pole testowo. Jak się bd dusił znaczy że jest do remontu. No i po takim teście zobaczyć czy olejem nie zasrał kadłuba

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×