Skocz do zawartości
tomek121323

FENDT farmer 309 [przedni napęd]

Polecane posty

tomek121323    0

Witam!

Panowie mam kłopot ze swoim fendt farmer 309 z 1996 r (na nowej kabinie). Chodzi o załączanie przedniego napędu. Obrazowo powiem tak. Kiedy ciągnik stoi na pochyłym terenie, jest zapalony, stoi na luzie, hamulec ręczny nie zaciągnięty to:

- gdy napęd przedni jest rozłączony ciągnik zaczyna się toczyć, to logiczne i wszystko gra ale w momencie gdy dołączam przedni napęd (poprzez elektroniczny przycisk) ciągnik staje i ani drgnie, tak jakby ktoś zaciągnął hamulec ręczny. Kiedy wrzuce bieg i ruszę to faktycznie ciągnik się toczy ale wyczuwam że jest opór. Wystarczy, ze odłącze przedni napęd a ciągnik znowu swobodnie toczy się z pochyłości. Szczególnie widzę różnice w pracy kiedy przy orce załączając przedni napęd nie odczuwam jego wsparcia a wrecz delikatne dociążenie motoru. Wydaje mi się że koła przednie przy włączonym napędzie ciągnął tylko tylko coś je trzyma (tak jakby na hamulcu) i ciągnik ma ciężej a tak przecież być nie powinno... Czy nawet na symym tylnim napędzie rozpędzam ciągnik i w pewnym momencie włączne napęd to maszyna od razu hamuje.

Co ciekawe gdy w analogicznej sytuacji nie używam przedniego napędu a skorzystam w blokady 4 kół to ciągnik toczy się z pochyłości bez problemu, odłączenie blokady 4 kół i przełączenie ponowne na przedni napęd powoduje zahamowanie ciągnika. Może ktoś ma jakąś widzę na ten temat? Nie wyskakuje również żaden błąd na komputerze. Wydaje mi się, że coś nie gra w mechanizmie zamaczania przedniego napędu no ale nie jestem specjalistą...proszę o pomoć

 

załączania przedniego napędu*

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    492

Pierwsza i zasadnicza sprawa. Jakie masz opony z tyłu i z przodu? Chodzi mi o rozmiar, czy są takie jak producent zaleca, ewentualnie czy proporcje są zachowane. Czy opony są jednakowo zużyte. Załączanie blokad nic tu nie daje bowiem blokowane są parami na danej osi. Eksperymentów z włączaniem napędu w tym przypadku podczas szybkiej jazdy nie polecam. Można cos ukręcić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek121323    0

Opony są na pewno odpowiednie. Zresztą kolego tak jak napisałem na napędzie rozłączonym ciągnik toczy się swobodnie a na napędzie włączonym coś trzyma. Także opony to na pewno nie są. Nie rozpędzałem go mocno, po prostu bujniecie kilka km/h po czym naciskam sprzęgło i włączam napęd przedni - ciągnik hamuje wyraźnie nienaturalnie

 

nienaturalnie szybko*

post-52475-0-20108500-1352829899_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

JD1052    79

Jeżeli byłoby coś ze zwolnicami lub z dyfrem to przy rozłączonym też by hamował czyli jedynie cos ze sprzęgłem... Rozbierz sprzegło od d*py strony, to jest 5 minut roboty i może coś uznasz, tam w sumie nic takiego niema, może caly kosz ma luz na wałku i jak go ściśnie to bedzie o cos tarł usw...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Michalc355    99

Właśnie coś z oponami zrób próbę kręconą- narysuj kredą po środku kół znak i po 10 obrotach tylnego koła kreska na przednim moze niec max odchył o 3%

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    492

Odchylenie może być o 3% tylko najpierw trzeba przeliczyć ile razy powinno obrócić się koło przednie. Jest ono mniejsze.

Tomek ty rozumiesz wogóle na jakiej zasadzie działa ten napęd? Widze, że nie bardzo. Jak masz napęd rozłączony z przodu możesz założyć sobie koła jakie chcesz. Nawet od malucha jeśli zdołasz przykręcić. Nie ma to żadnego znaczenia. Jeśli włączysz napęd koła muszą być odpowiednie ponieważ ciągnik nie ma centralnego dyferencjału. Osie są ze sobą sztywno połaczone i przy nieprawidłowych obwodach kół występuje hamowanie, bądź szybkie zużycie opon przednich. W zależności czy przód kręci się szybciej czy wolniej. Jeśli koła są takie jak trzeba, bieżnik podobny i ciśnienie jak tżeba. To można sprawdzić sprzęgło. Czy ten fendty maja tarcze hamulcową na wale? Czy działanie tych hamulców jakoś zależy od napędu?

Edytowano przez hubertuss

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek121323    0

Hubertus wydaje mi się, że dość dobrze rozumiem o czym mówisz i co masz na myśli. Nie jestem też specjalistą ale wydaje mi się, że oczywiście tak jak mówisz wielkości kół mają bardzo wielkie znaczenie gdy używamy napędu zarówno na przód jak i tył...Ale powtarzam sytuacja o której piszesz czyli zgodnośc opon ma znaczenie w momencie NAPEDZANIA obydwu osi a więc jazdy na biegu, natomiast u mnie ciągnik jest przyblokowany i hamuje kiedy ma włączony napęd ale jest na luzie (bądz sprzęgle)....wtedy żadna z osi nie jest w stanie napędzania i ciągnik powinien się toczyć bezwładnie (zakładając że stoi na dużej pochyłej) Czy mam rację??

Tak ten fendt ma tarcze hamulcową na wale. Pasowała by możliwość, że trzymają po porostu szczęki hamulcowe, jedak tarcza na wale obraca się bez względu czy napęd jest włączony czy nie więc to chyba nie to.

 

Slunzak a jak mogłoby wpływać na ten mechanizm sprzęgło, że akurat przy załączonym napędzie ciągnik by hamował?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    492

Niestety mylisz się. jeśli obie osie są połączone ze sobą przez włączenie napędu to nie ma różnicy czy ciągnik jest napędzany czy toczy się na luzie. Te osie połączone są ze sobą na sztywno>. Jeśli na której z osi są inne koła nie ma możliwości kompensacji różnicy obrotó poprzez sztywne połączenie. Bez znaczenia jest czy ciągnik jest napędzany czy nie. ten układ cały czas pracuje. Dopiero gdy wyłaczysz napęd między osiami powstaje przerwa i każda może się kręcić z prędkością z jakąchce. Nie mówie, że u ciebie koła nie są odpowiednie. Ale to się najpierw sprawdza w takich przypadkach. Dodam też, że niektóre opony jakichś tanich producentów nie trzymają wymiarów. I np opona o szerokości 380 ma tylko 350 mm.

To jest taka trudna do wykrycia usterka. Pod obciążeniem niektóe elementy mogą zachowywać się inaczej. Możesz sprawdzić sprzęgło. Potem wszystko po kolei. Pytałem o tarcze bo nie wiem jak dokładnie jest to zbudowane.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JD1052    79

Hubertus dobrze gada! Jedynie jest taka mozliwość jeszcze że całe sprzęgło i wałek mają luz osiowy i po załączeniu dociskają tarcze hamulcowa do klocków...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek121323    0

Faktycznie Panowie wczoraj jeszcze raz się nad tym zastanowiłem i opony teoretycznie mogą mieć znaczenie, także Hubertusa zwracam honor. Sprawdze to dziś na pewno tylko raczej wykluczam te sytuacje bo koła są odpowiedniego rozmiaru i nie ma takich różnic w zużyciu, ciśnienie też jest ok. A co do drugiej możliwości jest ona bardziej prawdopodobna, dlatego że ciągle mam nieodpare wrażenie że to przyhamowanie pochodzi jakby właśnie z hamulca. Wystarczy, że odłącze napęd i w tym samym momecie ciągnik jest swobodny jakby ktoś zdjął noge z hamulca

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Michalc355    99

Z oponami jest tak, że każdy producent ma margines np. gość kupił ciągnik claasa po paru dniach zamówił takie same opony jak ma u siebie tylko na bliźniaki. Założył i opony wiszą pare cm nad ziemią więc opony nigdy w 100% nie bd się zgrywać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek121323    0

podniosłem ciągnik do góry i opony są ok ale sprawa jest już rozwiązana. Okazało się że jeden z klocków hamulcowym od przedniego napędu jest tak starty że aż drze metalową obudową o tarcze hamulcową. Para klocków wymieniona (200 zł para) i jest już wszystko dobrze. A tak przy okazji zupełnie z innej beczki może orentujecie się ile może warzyć ładowacz czołowy do fendta (chodzi mi o sam ładowacz z mocowaniami do ciągnika, bez oprzyrządowania) Znalazłem ładny, używany tylko strasznie daleko i zastanawiam się ile to może ważyć żeby bez problemów o przewieźć a chce jechać osobówką z jaką przyczepką albo lawetą

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirro    245

Jezeli tylko jeden był zużyty to prawdopodobnie zapieczony jest tłoczek w zacisku. Zaglądaj co jakiś czas bo moze okazać się że szybko będziesz musiał wyłożyc kolejne 200 PLN na klocki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JD1052    79

Mirro dobrze prawi, najlepiej ściągnąc cale dwa zasiski i rozruszać tłoczki bo jak nikt ich nie ruszał przez x lat to maja 100% szans sie zapiec. Całkiem drogo te klocki kupiłeś..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek121323    0

Możliwe, że trzymał tłoczek. Teraz wszystkie są rozruszane i wszystko działa jak należy ale faktycznie trzeba zaglądać częściej :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
julus1    0

witam.mam podobny problem z fendt 260v.nie rązłącza mi przedniego napędu.jaka moze być tego przyczyna ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ciapekc328    0

witam 

Pracuję na 609 88r  w lesie i nie działa przedni napęd dźwignia chodzi luźno nie wiem czy się brać za to samemu czy mechanika wzywać? co może być przyczyną ?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Schadow
      Witam. Mam pytanie jak zwiększyć ciśnienie oleju w silniku.I czy przy wymianie pompy olejowej w silniku trzeba odjeżdżać przodem ciągnika? Fendt 312 LSA 1990r produkcji. 
    • Przez sebas97
      Witam, niedawno zakupiliśmy ciągnik Fendt Farmer 310 LSA (1992). Wcześniej nie mieliśmy do czynienia z Fendtem, tak więc chciałbym się tutaj czegoś o nim dowiedzieć  
      Do czego służy ten.. "lewarek"? ze zdjęcia?  
      W trakcie jazdy podciągam go do siebie i nic się nie dzieje, puszczam - wraca do swojej neutralnej pozycji i tyle, a ciekaw jestem do czego służy, bo zapewne byłby przydatny
    • Przez kuba18l
      Więc mam taki problem że po dłuższej jeździe traktor zaczyna wyć na wysokich obrotach a szybkość się zmniejsza jak by coś naciskalo sprzęgło gdy stanę i poproszę odpowiednik ten za kabina wyleci trochę płynu i wtedy wszystko wraca do normy co to może być sorki za wcześniejszy wpis ale na prawdę mi się spieszylo
    • Przez sebas97
      Witam Chciałbym się jeszcze czegoś dowiedzieć na temat Fendta. Tym razem chciałbym mieć jakieś pojęcie o kontrolkach w nim, jeśli ktoś mógłby mi wytłumaczyć znaczenie niektórych z nich byłbym bardzo wdzięczny
      1. Ładowanie
      2. Klocki hamulcowe (?)
      3. 
      4. 
      5. Olej silnikowy
      6. Olej przekładniowy (?)
      7. 
      8. 



      I jeszcze czy ktoś mi powie co oznacza ta jedna kontrolka z drugiego zdjęcia? 


      Z góry dziękuję za pomoc
    • Przez 90daniel
      Witam mam takie pytanko. Czy ktoś z użytkowników fendt`a starej serii 300,500,800,900 ma jakoś zaznaczony środek maski w ciągniku? Kupiłem na jesieni 515c a teraz agregat-uprawowo siewny i są znaczniki na środek ciągnika. Tzn, nowa seria vario ma popularnego konika i zastanawiałem się czy takie coś by dało rade przymocować na moim ciągniku, http://agromer.pl/ogolna-podstawa-logo-grila-725500020251-fendt,c2,p3051,pl.html plus to http://agromer.pl/kabina-maska-fendt-logo-na-grill-fendt-930500022882-chrom,c75,p4845,pl.html Tylko to drogi interes więc jeśli nie będzie pasował to nie chce ryzykować. Może ktoś rozwiązał to jakoś fajnie więc proszę o poradę,pomoc,
×