Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
covall

Class axion 850 gaśnie podczas cięższych prac

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Class
covall    0

Ten problem rozpoczął się podczas tegorocznej podorywki. Podczas orania kawałka jakieś 5 hektarów zgasł mi trzy razy. Podobnie było podczas wożenia zboża kiedy jechałem z pustą przyczepą wszystko było w porządku ale kiedy wracałem z pełną potrafił nawet 4 razy zgasnąć. Jest to dość denerwujące bo kiedy jadę na pole nawet 8 km od domu idzie jak burza a kiedy zacznę orać przejadę 2 razy i gaśnie...Jest tak samo nawet jeżeli założę obciążenie.

Ja mechanikiem nie jestem ale skoro gaśnie to nie dochodzi mu paliwo ale dlaczego nie gaśnie jak koszę trawę lu jade na pósto tylko podczas orki albo jak jadę z czymś ciężkim.

 

Tu jest film z zeszłego roku i sami możecie zobaczyć że nie było problemów dawniej szedł jak burza nawet jak jeszcze nie miał obciążników

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
covall    0

Też myślałem że toi filtry paliwowe i wymieniłem ale to nie pomogło.

Najdziwniejsze jest to że po tym jak zgaśnie można bez problemu go zapalić ale co z tego jak za jakiś czas znowu to samo...

Edytowano przez covall

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

kamin60    1

Przewody co idą na wtrysk zobacz czy tam nie ma świństwa jakiegoś bo dalszych pomysłów nie mam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Jak mi przyszło by szukać przyczyny to zaczął bym szukać po kolei zaczynając od zbiornika paliwa.Może mieć zapchany filtr w zbiorniku( o ile ten typ go ma) lub przewód doprowadzający paliwo ze zbiornika do pompki zasilającej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    71

Najpierw trzeba ustalić gdzie masz pompkę zasilającą z baku. Czy w baku czy poza nim.

Jeśli pompka jest w baku to się do niej dostajemy i sprawdzamy jej smok-sitko-filierek.

Jeśli pompka jest zewnętrzna to i tak zaglądamy do smoka który jest w baku. w tym przypadku możesz odpiąć przewód i dmuchnąć np: kompresorem. Syf powinien ustąpić, ale może za jakiś czas przypadłość wrócić jeśli coś jest w baku.

Trzeba by sprawdzić wydajność pompki. Może ona jest słaba, bądź osłabiona przez syf na smoku.

Skoro gaśnie pod dużym obciążeniem to znaczy, że w tedy ma za mało paliwa a pali go w tedy najwięcej. Przy jeździe bez obciążenia ta ilość jest wystarczająca.

Więc trzeba zaleście przewód powrotny do baku odpiąć go i zapalić ciągnik. Potem wejść na wyższe obroty do max. Może nawet się przejedź tylko wężyk włóż do butelki żeby widzieć jak z paliwem.

Jeśli ilość paliwa znacznie zmaleje to mamy przyczynę.

Jeśli wyczyścisz smok i rurki do pompki a przy teście znowu braknie paliwa to trzeba by pompkę podmienić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mi się wydaje że to może być pompka paliwowa, przy większym zapotrzebowaniu na paliwo nie nadąża pompować i z braku ON common rail wyłącza się ponieważ bez paliwa by się zatarł.

Co na tą tezę powiedzą mądrzejsi??

Spóźniłem się :D

Edytowano przez piotrekosa17

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
covall    0

Najpierw trzeba ustalić gdzie masz pompkę zasilającą z baku. Czy w baku czy poza nim.

Jeśli pompka jest w baku to się do niej dostajemy i sprawdzamy jej smok-sitko-filierek.

Jeśli pompka jest zewnętrzna to i tak zaglądamy do smoka który jest w baku. w tym przypadku możesz odpiąć przewód i dmuchnąć np: kompresorem. Syf powinien ustąpić, ale może za jakiś czas przypadłość wrócić jeśli coś jest w baku.

Trzeba by sprawdzić wydajność pompki. Może ona jest słaba, bądź osłabiona przez syf na smoku.

Skoro gaśnie pod dużym obciążeniem to znaczy, że w tedy ma za mało paliwa a pali go w tedy najwięcej. Przy jeździe bez obciążenia ta ilość jest wystarczająca.

Więc trzeba zaleście przewód powrotny do baku odpiąć go i zapalić ciągnik. Potem wejść na wyższe obroty do max. Może nawet się przejedź tylko wężyk włóż do butelki żeby widzieć jak z paliwem.

Jeśli ilość paliwa znacznie zmaleje to mamy przyczynę.

Jeśli wyczyścisz smok i rurki do pompki a przy teście znowu braknie paliwa to trzeba by pompkę podmienić.

 

 

Na razie ustaliłem że pompka jest zewnętrzna ale syfu żadnego nie było.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
covall    0

Chyba trzeba pompkę wymienić bo znowu zabrakło paliwa 2 razy pod rząd dałem obroty na maksa. Napiszę jak wymienię pompkę. Jedyny minus to to że sobie klawiatur paliwem pobrudziłem <_<

Edytowano przez covall

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    71

Przed zapaleniem zobacz jak paliwo wraca powrotem.

Potem zapal i kontroluj ile w tedy leci, i przy każdej zmianie obrotów.

Musisz dać max obrotów żeby silnik palił jak najwięcej i może w tedy zobaczysz drastyczny spadek ilości paliwa,

Gdybyś mógł zrobić to pod obciążeniem to zaobserwujesz zanik paliwa. Oznaczało by to na 100% pompkę zasilającą.

 

Edit:

Czyli paliwo nie wracało powrotem przy max obrotach?

Ale bądź pewien że przewody i smok drożne.

Przykro mi z powodu pompki i klawiatury.

Edytowano przez mtracz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

×