Skocz do zawartości
bartek1168

Nie działający tylni napęd zetor

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Zetor
bartek1168    0

Witam!

Podczas ostatniej pracy zetorem 7341 (to samo co 7340) włączyłem bieg (tj. 3)chciałem ruszyć ale chodził tylko przedni napęd! Tylne koła nawet nie ruszyły. Dodam jeszcze, że podczas tego ruszania jakby coś psztykło w skrzyni . Czy wiecie co mogło się stać(zepsuć,urwać)? Mieliście do czynienia z takim przypadkiem ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rolniku360    69

nie wiem jak tam to jest ale może wodzik przeskoczył i na niezależne przeskoczyło albo no albo nie wiem tylko jak w c360 + napęd przełączy się na nie zależne to kręci się tylko przód

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    50

Objaw jakby coś uległo uszkodzeniu na odcinku mechanizm różnicowy - zwolnica. Spróbuj włączyć blokadę tylnego mostu, jeśli zadziała, ruszy tył to zostaje kwestia lokalizacji strony uszkodzenia.

Edytowano przez zorzyk2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

mtracz    71

Może ukręcona półoś. Więc mechanizm różnicowy daje napęd na tę ukręconą.

Tak jak wyżej rada wcisnąć blokadę mechanizmu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cezary4514    50

pewnie coś z mechanizmem różnicowym (tryb atakujący itp.) nie słychać żadnych zgżytów z tylnym moście?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bartek1168    0

Kombinowałem już z blokadą i biegami polowymi,szosowymi ale to nic niestety nie daje :( . Aha jak się właczy wyższy bieg to słychac jak chodzi skrzynia i delikatne jakby zgrzyty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    71

Test blokady już dużo powiedział, tak czy tak musisz go rozbierać.

Możesz Jeszce podnieść tył ciągnika żeby oba kola wisiały i kręcić jednym, powinno obracać się drugie w drugą stronę.

Włącz bieg i nasłuchuj bo przy zgaszonym silniku więcej usłyszysz. Tylko w tedy jedno koło zablokuj.

Pewnie wałek ataku nie napędza. Ukręcony albo odkręcony, nie wiem jaki on dokładnie jest.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bartek1168    0

Dzisiaj Podniosłem zetora i kręcąc kołami zauważyłem , że :

-Gdy włączyłem blokadę oba koła kreciły się na raz ( W przód i tył) .

-Bez blokady na luzie ( biegu jałowym ) koła można było sobie kręcić jak się chce(tj. w lewo i w prawo odzielnie) .

-Po włączeniu biegu działo się to samo co na biegu jałowym .

-Pewnego razu właczyłem trójkę i zakręciłem kołem prawym do przodu a koło lewe kreciło się do tyłu(tak jak mówił mtracz). Zaznaczam że ta zależność zdażyła mi się tylko jeden jedyny raz, normalnie koła kręca się jak się chce. Wszystko to działo się gdy kręciłęm kołami ręcznie , bo kiedy na zapalonym włączę bieg to koła lekko się obracaja (jakby napędzał je olej w skrzyni, można je ręką zatrzymac ) .

Czy po tym opisie możecie powiedziec coś więcej, co mogło się stać ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    587

Bardzo możliwe że urwało prawą półośkę między blokadą a koszem dyferencjału. Zetor ma półośki kiepskie. Skręcają się jak baranie jajo jak dostaje w tyłek ciągnik na terenowych szczególnie. Na tym bym się skupił.

Pamiętaj że jeśli skręciło półoś prawą to będzie problem ze zdjęciem zwolnicy. Trzeba śrubami rwać aż wyrwie pokrywkę.

Wrzuć bieg i sprawdzaj. bez blokady jedno w prawo drugie w lewo i odwrotnie. Na blokadzie i biegu żadne nie ma prawa się obrócić.

Edytowano przez seweryn20

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    125

Z opisu w poście 8 wynika że tylny most jest ok. Prawdopodobnie uszkodzone jest sprzęgło (tuleja) kłowe na walku ataku między skrzynią a tylnym mostem, służy do rozpoławiania w tym miejscu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielz    0

ja sądzę że są możliwe takie awarie

ścieło nity na kole tależowym

rozerwało tryb atakujący

ukręcił się wałek ataku

zdjęcie podnośnika wszystko wyjaśni

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomekzet    38

u mnie wujek miał tak samo.... okazało sie ze scieło nity... objawy były identyczne jak w twoim przypadku

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez bears
      Cześć,
       
      Potrzebuje informacji na temat rozmiarów lub różnić w rozmiarze konsoli zaczepowej zetora 5211-7211. Z tego co się dowiedziałem od sprzedawcy to występują w dwóch typach, szerszych i węższych ale nic więcej na ten temat nie wiedział. Ktoś ma może informację o różnicach w tych zaczepach?
    • Przez olozag
      Witam, mam pytanie jaką długość ma wskaźnik oleju skrzyni biegów do zetora 7711 bo w moim brak pręcika?
    • Przez petzi
      niestety nie znalazłem takiego samego tematu, więc mam pytanie; rodacy problem jest z włączeniem wom w zetorze 7211 rok. 1989 salon polska sterowany on jest w mojej wersji pneumatycznie;
       
      przy włączonym silniku na wolnych obrotach nie można przejść z pozycji neutral na hydraulike ani na wom, nie można pchnąć dźwigni do przodu jak by była zablokowana, włączyć można jedynie w taki sposób że pcha się dźwignie do przodu i wyłącza sie silnik, wówczas przechodzi na wałek, ale trzeba odpalić maszynę na włączonym wom'ie, wyłączyć można na silniku
       
      drugi sposób zaciągnięcie dźwigni 5min. po lewej stronie i próba włączenia womu czasami się udaje, ale bardzo rzadko; tak jak by jakieś zębatki nie mogły zaskoczyć, przy próbie siłowej słychać gruchotanie
       
       
      czy ktoś miał taki problem i wiem jak to naprawić to będę wdzięczny za pomoc
       
      wymieniony został automat do pneumatycznego włączania, ale nie pomogło, widocznie to nie było to
    • Przez Sylwek2009
      Witam kolejny mały problem. Czy przy naciśnięciu sprzęgła wałek przekaźnika mocy powinien sie rozłączyć ??? Niedawno zrobiłem wyciągarkę podczepiłem do zetora i podczas wciśnięcia sprzęgła wałek dalej ciągnie. Zetora mam od nie dawna i jeszcze nie zdążyłem go poznać.
    • Przez Mechamaniak
      Witam!
      Mam takie szybkie pytanie do użytkowników zetorów UR1. Czy ktoś próbował zwiększyć prześwit z tyłu poprzez przekręcenie zwolnic? Jeśli tak, to czy uda się przestawić zwolnice o jeden otwór przy wielkości kół 16,9/14-30 ? Czy będą tego jakieś negatywne skutki (poza tym, że łatwiej będzie przód do góry stawiać)? Chodzi mi po prostu o to, aby tak łatwo nie czepiać o nic przystawką i dolnym zaczepem, zetorem tym pracuję w lesie.
      Pozdrawiam.
×