Skocz do zawartości
wajcha

2450 nie rozłancza przedniego napedu

Polecane posty

wajcha    0

Witam w jd 2450 nie rozlancza przedniego napedu , przelacznik na desce dziala ....comoze byc przyczyna prosze o rady ... dzieki pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kokoman0    59

Sprawdź czy dochodzi prąd do cewki napędu. Bo jeśli nie dochodzi prąd do niej to napęd będzie cały czas załączony a jeśli prąd dochodzi a cewka nie reaguje na podawany prąd to może oznaczać, że się już skończyła i dlatego masz cały czas załączony napęd. Cewka znajduje się przy przystawce napędu. Pod tym linkiem masz więcej informacji o tej cewce: http://www.agrofoto.pl/forum/topic/27091-john-deere-spalona-cewka-od-przedniego-napedu/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MalyJohn    218

Miałem identyczny problem w swoim 3140. U mnie było takie coś: Z tej cewki od załączania napędu wychodzą 3 pręciki. Jeden jest od prądu +, drugi od masy czyli po prostu -, a trzeci jest wolny. I właśnie w moim komuś urwał się ten pręcik od masy, więc założył ten kabel na ten wolny. I dlatego nie było obiegu i nie rozłączał napędu. W miejsce urwanego pręcika wlutowałem nowy kabel od masy i teraz wszystko działa :)

 

Pręcik: nie wiem jak dokładnie się to nazywa, ale chodzi mi o takie małe wystające elementy, na które zakłada się kable ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

wajcha    0

 

  • Wiec tak prad dochodzi do cewki, zdjolem ja z czpienia , ale nie moge tego czpienia przesunac, na moje oko powinien sie on przesunac co najmniej centymetr,ale nie chce rusza sie moze z 2 milimetry ....moze byc cos w srodku w tej przystawce....?????

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    71

Z tego co mi się wydaje czpień na którym osadzona jest cewka nie rusza się. Rusza się wewnętrzny element w czpieniu- tłoczek- zaworek, pod wpływem działania pola magnetycznego cewki. Czyli jest to elektromagnes który przyciąga tłoczek. Po zaniku napięcia pole magnetyczne także zanika a tłoczek jest odpychany przez sprężynę.

Jeśli masz możliwość podmień cewki na próbę.

Lub podaj na styki ceki napięcie np. z prostownika. Zobacz czy podczas dotykania powstaje iskra, czy amperomierz wskaże przepływ prądu.

Dobrze by było zmierzyć rezystancję cewki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wajcha    0

jutro zmierze rezystancje cewki, iskrzy jak ja podlanczam, jak wloze w nia bolec, jakis podobny wymiarem to go wciaga ,ale nie wiem czy to jest wystarczajaca sila, dzieki za podpowiedzi...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    71

Objawy wskazują na sprawną cewkę.

Pytanie jak zachowuje się element wewnątrz.

Jeśli to nie on to jest jakaś inna usterka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wajcha    0

mysle ze cewka jest sprawna, ma 5,2 oma , porownywalem w innum ciagniku bylo to samo...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    71

To prawdopodobnie masz nieszczelność w przystawce- sprzęgle przedniego napędu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wajcha    0

hmm czyli by trzeba bylo zdjac ten dekiel...? na cos trzeba zwrocic uwage przy rozbieraniu tego...?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ktoś pisał,że był wytarty pierścień-tłok i olej go nie przesuwał tylko spierniczał nieszczelnością , dotoczył nowy i działało

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wajcha    0

Dzieki za porady jutro spuszcze olej i tam zajrze ...moze akurat sie uda to naprawic , jeszcze zostaly by połbiegi... :blink:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wajcha    0

pokrywa zdjeta,zawor dziala jak nalezy ,to juz chyba tylko ta nieszczelnosc zostaje , albo sklejone tarczki......

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wajcha    0

jutro rozbiore to to dam znac, bo zatrzymalem sie na szukaniu czesci i polbiegach..jak zdjolem pokrywe od przystawki to na dole lezala sruba ósemka ,i zmielone kawali lozyska,2 bolczyki....i jedno kolo na koszu satelit tym od wzmacniacza jest obrobione,brak lozyska, rozpolowilem traktor ,i sie okazalo ,ze ten kosz to sie nadaje do wymiany,bo bieznie powyrabiane ,az fioletowe...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wajcha    0

rozebralem ta przystawke i na bebnie posrodku jest taki pierscien z grubej blachy ,jest obrobiony w niektorym miejscu ma 34 mm a gdzie indziej 31 mm,i bedzie nierowno rozlanczal...albo w ogole nie rozlonczy ...pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin5641    0

Witam u mnie w 1640 też jest podobny problem cewka jest sprawna prąd do niej dochodzi a napędu nie rozłącza. Moje pytanie brzmi jak dobrać się do tych tarczek i uszczelniacza o którym mowa w poprzednich postach? Z góry dziękuje za odpowiedzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin5641    0

Jeśli to kogoś interesuje naprawiłem te rozłączanie napędu okazało sie że zużył sie pierścień na koszyku z tarczkami ktury ściskał sprężyny tależowe, teraz wszystko śmiga jak należy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam zamiar kupić ciągnik john deere 2140, tylko że ma uszkodzony prawdopodobnie elektromagnes i nie rozłącza przedniego napędu. Można normalnie jechać z pełną prędkością z włączonym przednim napędem po asfalcie ? do domu mam około 20 km.

Tematy połączone

Edytowano przez danielhaker

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbozowy    29

istnieje ryzyko uszkodzenia skrzyni biegów lub tylko przedniego napędu. Dla mnie zbyt duże ryzyko. Rozłącz jakoś napęd lub zdejmij może wał przed jazdą jak się da.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    483

Ciągnik może już kupiłeś ale ku przestrodze. Jeśli ma łyse opony przednie lub ciśnienia nie są wyregulowane by obroty się zgrywały. Szybko może szlak coś trafić. Znam przypadek, gdzie jazda na łysym przednim ogumieniu i nie dopatrzenia awarii rozłączenia napędu jak wyżej. Spowodowało uszkodzenie zwolnicy przedniego koła. Na tyle poważne, że trzeba było zmienić całą zwolnicę.

Edytowano przez hubertuss

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×