Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
TomaszNowak

Zetor Rozrząd

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
TomaszNowak    6

Nie znalazłem odpowiedniego tematu który by mnie interesował więc go założyłem...

Mam problem pewni mechanicy robili mi remont zetora 6011 całego rozebrali i składali od nowa została zrobiona skrzynia podnośnik sprzęgło silnik itd. Myślałem że teraz będę miał "nowy ciągnik" jednak nic mylnego po prostu mnie oszukali i wszystko do czego sie dotknęli po prostu spieprzyli ale nie będę się nad tym rozpisywał. Teraz wszystko zostało zrobione tak jak byc powinno... Jednak mam jeden problem bardzo ciężko pali gdy silnik jest zimny, ale jak jest letni czy gorący to pali na dotyk. Z obecnym mechanikiem zastanawiamy się jaka jest przyczyna tej dolegliwości jedyna rzeczą do której my się jeszcze w nim nie dotykaliśmy jest rozrząd mechanik twierdzi że może to być wina złego ustawienia rozrządu moze ktoś coś podpowie czy nasze myślenie nie jest błędne oraz jakie mogą być skutki w eksploatacji jeśli faktycznie jest źle ustawiony rozrząd. Z góry dziękuję za odpowiedź. Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    71

Może być rozrząd. Może źle złożony albo nowe koła źle nacechowane mają znaki.

Mówisz, że wszystko już sprawdzone, to znaczy początek kąta wtrysku sprawdzony da się ustawić?

Zmierzyłeś ciśnienie sprężania w cylindrach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TomaszNowak    6

Pompa zrobiona kąty wtrysków ustawione chodzi pięknie ale tak jak pisałem na zimnym bardzo ciężko chodzi i jak by na wszystkich cylindrach nie chodził ale jak się rozgrzeje to wszystko działa pięknie. Ciśnienie jeszcze na cylindrach nie było sprawdzane ale zrobimy to. Jeszcze jak byś powiedział jaki wpływ ma złe ustawienie rozrządu na silnik czy coś się może zepsuć skoro na rozgrzanym pracuje pięknie. Dziwimy się tylko dla czego problemy są na zimnym.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

PK007    14

Chyba ameryki nie odkryje jak powiem, że każdy diesel pali ciężej jak jest zimny a na ciepłym bez problemu dlatego jak coś w nim do końca nie gra to ten mankament tego typu silnika stał się jeszcze bardzie widoczny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    71

Jeśli silnik działa dość dobrze to nawet jeśli rozrząd minimalnie źle złożony to bardzo nic się nie stanie. Będzie spadek mocy, wzrost spalania paliwa i przy dłuższej takiej eksploatacji mogą lekko podpalać się gniazda zaworowe. Co innego jesli by rozrząd był tak źle złożony że tłoki miały by kontakt z zaworami ale w tedy silnik pracuje tak nierówno i dziwnie że to pewne że coś nie tak jesli w ogóle zapali. A ty piszesz, że ciepły pracuje dobrze więc można przyjąć że rozrząd dobry.

A jak zapalał zimny przed remontem, lub długo wcześniej jak był w lepszej kondycji?

Ja bym obstawiał słaba kompresję spowodowana popękanymi pierścionkami, nieszczelnymi zaworami w głowicy, zbyt gruba uszczelka pod głowicą albo jeszcze coś inne spaprane przy remoncie. A tak w ogóle to jesteś pewien, że masz tam nowe części włożone?

Zimny będzie miał problem z zapłonem z powodu braku kompresji, ale po rozgrzaniu komory spalania i pojawieniu się oleju na pierścionkach poprawi mu się znacznie.

Pomiar ciśnienia sprężania to podstawa zanim coś rozbierzesz.

 

A jak dymi przy zapalaniu zimnego?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    573

Ogólnie one ciężko palą w zimie. Sprawdź czy się nie zapowietrza. Powód kiepskiego palenia może być prostszy niż myślisz. Przepompuj go pompą zanim zaczniesz kręcić i daj znać czy było powietrze i czy lepiej zapalił.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

tak jak powiedział @seweryn20 pompuj go,jak długo stoi cofnie się paliwo i pompa musi to nadrobić dlatego długo kręcisz,a jak ciepły to poprostu nie zdąrzy uciec.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    186

Ja bardziej obstawiał bym pompę wtryskową. To że była robiona to nic. Zawsze mogli źle wyregulować. Zwłaszcza że źle chodzi tylko na zimnym. Do rozrządu to wątpię bo musieli by przestawić o zemba. A wtedy ciągnik nie ma szans zapalić, a nawet jak przestawione na wałku rozrządu to silnikiem nie obróci.

Chyba że koła zmieniałeś.

Jak rozrząd będzie źle ustawiony to będzie szczelał w tłumik, lub tłumik będzie wypalał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TomaszNowak    6

Jutro wam powiem co i jak. Dziękuję bardzo za podpowiedzi zobaczymy co z tego wyjdzie. Mam jeszcze pytanie z innej beczki czy do zetora 6011 da rade założyć turbinę co było by do tego potrzebne oraz co ona może dać ??. Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    71

Oczywiście, że można. W Polsce wszystko jest możliwe. :D

Co doda? Na pewno kosztów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    125

Pompa zrobiona kąty wtrysków ustawione

 

Nie wiem czy dobrze zrozumiałeś @mtracza, bo chodzi o ustawienie kąta początku wtrysku pierwszego cylindra i należy to sprawdzać (ustawić) zawsze po demontażu pompy wtryskowej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    71

Kolego to ty masz ten ciągnik od niedawna?

Myślałem że wiesz o "smoczku" na pompie. :P

 

Bez zmiany na wtryski i pompę do turbo niewiele się zyska, nie będzie to aż tak zauważalne, co najwyżej zmiana charakterystyki pracy silnika z pewnością na plus.

Pytanie jak chcesz je założyć. To znaczy samo turbo i tylko przeróbki związane z montażem(wydech i dolot).

Czy już konkretnie więc jak pisałem wtryski, pompa, grubsza uszczelkę pod głowicę, korbowody itd. To koszty spore, ale i zauważalny efekt.

 

Poczytaj sobie w temacie C-360 turbo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TomaszNowak    6

Od niedawna mam ten ciągnik i nie wiedziałem o smoczku :(. Zobaczymy czy to jest wina tego. Teraz na pewno nie kupił bym zetora bez przedniego ale nie miałem styczności wcześniej z rolnictwem i kupiłem coś lepszego od c360 całkowicie nie przemyślany zakup. Co do turbo jeszcze nad tym myślę bo lubię takie przeróbki a wiem że to jest realne do zrobienia.

 

 

Jak na razie nie wiadomo co jest nie tak. Żadnego "smoczka" nie mam bo to występuje tylko w zetorach starego typu a ja już mam nowszego to wiem na ten moment.

Edytowano przez TomaszNowak

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TomaszNowak    6

Jak na razie nie wiadomo co jest z Odpalaniem. Zdjęliśmy głowice prawdo podobnie jest to wina zbyt grubej uszczelki pod głowicą. Mam założoną grubą uszczelkę a powinienem założyć 1,2. (chyba dobrą jej grubość podałem) Jeśli nie będzie to wina tego to chyba zabierzemy się za rozrząd no ale nie widać śladu na tłokach czyli zawory nie pukają ciężki temat.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    71

Gdyby pukały to by w ogóle nie chodził, a tobie po rozgrzaniu działa dość dobrze.

Grubość uszczelki bardzo ważna.

A ciśnienie sprężania sprawdzone?

A przy rozrządzie kola były zmieniane na nowe?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TomaszNowak    6

Koła ani wałek nic nie było zmieniane. Co do ciśnienia jak mierzył mechanik to powiedział że jest w miarę dobre nie dopytałem jakie szczerze mówiąc dziś pójdzie uszczelka cienka i zobaczymy co będzie dalej się działo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    71

Skoro nic przy rozrządzie nie było zmieniane i przy ciepłym pracuje właściwie to rozrząd na pewno dobry.

Po remoncie mieć w miarę dobre ciśnienie to traszkę szkoda, powinno być idealne lub bardzo dobre. Może gruba uszczelka je troszkę pogorszyła.

Szkoda że nie wiesz jakie, czy nas wszystkich takie samo?

Przy pomiarze ciśnienia robił próbę olejową?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TomaszNowak    6

Zasmuciło mnie to że mi powiedział o tym że mam ciśnienie w miare dobre ale nadmienił że na każdym cylindrze jest takie same ciśnienie. :) Za pewne gruba uszczelka pogorszyła ciśnienie zobaczymy jakie będzie teraz gdzy jest cięka uszczelka niby taka pierdoła...

Nie wiem czy robił próbę olejową.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TomaszNowak    6

Cienkie uszczelki założone. Ciśnienie na każdym tłoku 30atmosfer dobre ??.

Nadal ten sam problem na zimnym bardzo ciężko pali nie chodzi na 3 cylindrze dopiero jak się rozgrzeje zaczyna pracować równo. Nie do końca wypala się ropa na trzecim cylindrze :( :(. Pompa była robiona ale oddajemy ją do poprawki coś musieli spieprzyć. Ma ktoś może jeszcze inny pomysł ??.

Edytowano przez TomaszNowak

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Pompę możesz sprawdzić, ale za dewkę ropy odpowiadają wtryski, pompa musi przebić ciśnienie na wtryskach i jest ustawiona na większe niż wtryski,

ta wtrysk podaje ile ma być i resztę puszcza przelewem do baku, jeśli mówisz że jest zbyt dużo paliwa i nie daję sobie rady by spalić to sprawdz końcówki wtryskiwaczy raczej tam jest błąd niż na pompie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TomaszNowak    6

Chłopaki na warsztacie mówią że pompa zobaczymy wieczorem jak odbiorę ją. Co do wtrysków sprawdzane 2 krotnie pięknie pylą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    158

Aj kolego @esgreg za dawkę paliwa odpowiada pompa :D !!! a raczej wysokość ustawienia tłoczka sekcji w pompie, jak jest niżej ustawiony to w sekcji jest więcej paliwa, jak wyżej się go wyciągnie to logicznie mniej paliwa wypełnia pustą sekcję, ustawia się to popychaczem regulowanym pomiędzy krzywką wałka a tłoczkiem sekcji. Ciśnienie jakie wytwarza sekcja tak czy owak otworzy wtryskiwacz, jak wtryskiwacz jest ustawiony za wysoko to otworzy go milisekundy później, i silnik nierówno pracuje, jak wtryskiwacz ustawiony za nisko to otwiera go 2-3razy tzw. powtrysk bardzo szkodliwy dla silnika.

 

Nie zaglądałem tu wcześniej, ale tę pompę można było sprawdzić w minutę osiem, przy rozruchu jak chodził nierówno po kolei było popuszczać przewody od pompy do wtryskiwaczy, jeżeli badana sekcja i wtryskiwacz jest dobra to silnik jeszcze gorzej pracuje, a po dokręceniu przewodu lepiej, aż trafi się na ten felerny, wtedy w domowych warunkach wyjąć ten wtryskiwacz i jakiś dobry sąsiedni dokręcić do przewodu i odpalić aby pyliło w powietrze, jak nie pyli zamienić z sąsiednim i już wiadomo czy sekcja czy wtryskiwacz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

×