Rayan

Dlaczego John Deere

Polecane posty

Plusem JD jest to ze sami produkuja podzespoly do swych maszyn. Chodzi mi o silniki i skrzynie. A nie jak inni producenci wkladaja silniki innych firm. JD prowadzi swoja polityke. Uważam że skrzynia bestopniowa AP tez jest dobra i nie ustepuje wiele skrzyniom CNS (one to chyba sa ZF). JD istnieje dlugo na rynku Swiatowym i jest liczacym sie producentem. Przez ten czas wyrobil sobie dobra renome wsrod urzytkownikow na calym swiecie produkujac niezawodny i trwaly sprzet. Jest to liczaca sie powarzana firm. Nie wiem jak to bedzie teraz, czy traktory wytrzymaja po 15tys mth bez remontu, zwlaszcza jak projektuje sie według zasady 'minimum materialu maximum wytrzymalosci' czy to wystarczy.

A co mi tam tez sobie głos zabiorę ;)

Wiec odnośnie cytatu to tak na zdrowy rozum czy to takie dobre jest że jeden producent zajmuje się wszystkim (zajrzyjcie na stronę JD w USA co tak naprawdę produkuje za cudeńka)?

Czy nie lepiej jest jeśli ktoś specjalizuje sie w produkcji czegoś konkretnego (jak np Perkins silników, ZF przekładni etc)

Bo na moje to drugie oznacza lepsze dopracowanie.

Tu jeszcze wchodzi kwestia jak to później będzie złożone w całość, wiec darujcie sobie przykłady krajowych składaków jako argumentów przeciwko memu zdaniu, bo raczej takie marki jak DF, NH czy AGCO to nie maja z tym problemów.


Praca wymagająca zaangażowania więcej niż jednej osoby jest pracą źle zorganizowaną!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    13

Ja zawsze zostawiam na luzie, tak z przyzwyczajenia ;)

 

Dźwignia rewersu ma przecierz zapadki (przynajmniej w położeniu neutralnym, w JD chyba we wszystkich trzech) i raczej przypadkowo przestawić przy wysiadaniu sie jej raczej nie da.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piootr    4

@mirasek ja zawsze zostawiam na biegu i miałem taką stuacje że wsiadając włączyłem rewers ;) miałem też odłączyć blokade rozrusznika przy dźwigni zmiany biegów ale narazie dałem sobie z tym spokój

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    13
@mirasek ja zawsze zostawiam na biegu i miałem taką stuacje że wsiadając włączyłem rewers :D miałem też odłączyć blokade rozrusznika przy dźwigni zmiany biegów ale narazie dałem sobie z tym spokój

I dlatego prawie zawsze wrzucam na luz. Odchodząc od tematu jak jeżdże ciągnikiem po mieście czasami przy skręcaniu w lewo na krzyżówkach wrzucam rewers na luz ;) ciężko sie przyzwyczaić do kierunków po prawej stronie.

 

Dobra, koniec OT o rewersie :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241
Ja mam po lewej, he he. Mamy nowy odnośnik -kupiłem JD bo ma kierunki po lewo :D

chyba wszystkie maja polewej stronie oprocz MF ;) to dlatego ze dzwignia power shuttle zmienia sie polbiegi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    166
Ja wybrałem JD ponieważ, ma konstrukcje ramową co w tej klasie mocy jest wyjątkiem (jeśli sie mylę poprawcie mnie) , ma 4 biegi pod obciążeniem , EHR , cichą , klmatyzowaną ii przestronno kabine gdzie wszystko jest logicznie rozmieszczone , Dobrą jak dla mnie cene za takie wyposażenie , serwis na którym moge polegać oraz namowy Jaro ;) To wszystko zadecydowalo ,że mam jelenia w stadzie hehe

Hmm-kiedyś już gdzieś napisałem że kamień spadł mi z serca a że akurat siedziałem więc spadł mi na... :) -bo zaczynałem już nabierać podejrzeń że pakujesz z myślą o tym żeby za jakiś czas porozmawiać tak od serca :D z użytkownikiem Jaro w sprawie doradzenia pewnego ciągniczka :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtek3222    3

Hehe narazie Jaro nie mam takich powodów ;) 310 mth bezawaryjnej pracy i oby tak dalej . PS. póki co to możemy wypić ,,coś,,(i bynajmniej nie chodzi tu o Cole) na jakiejś wystawie np. Szepietowo za dobre rady hehe Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pioter    46

ale jeszcze o rewersie :)

 

@luk2782 z jakim rewersem był ten JD co jeździłeś???elektrohydrauliczym czy hydraulicznym bo tu jest różnica... :D

 

a co do rewersu w MF to zawsze zostawiam na luzie bo okrutnie mnie denerwuje dźwięk ostrzegawczy gdy zaciągnę hamulec postojowy, a ciągnik nie jest na luzie... ;) więc musiałem wyrobić w sobie ten nawyk

 

pozatym na wakacje przyjeżdża mój 9 letni kuzyn i musze się z nim tłuc wszędzie... :) kiedyś wysiadam z MF żeby poczepić talerzówkę.za 10s on już kręci kierownicą, a ja stoje z tyłu i coś mnie ruszyło żeby pomyśleć :) co by było, gdyby chwycił za małą czerwoną dźwignią, która jest trochę niżej... :)

z tego wszystkiego zwątpiłm czy napewno miałem zaciągnięty hamulec i poszedłem zobaczyć... był :)

od tamtej pory jestem na to uczulony... myślę, że warto... :)


Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    166
Hehe narazie Jaro nie mam takich powodów :D 310 mth bezawaryjnej pracy i oby tak dalej . PS. póki co to możemy wypić ,,coś,,(i bynajmniej nie chodzi tu o Cole) na jakiejś wystawie np. Szepietowo za dobre rady hehe Pozdrawiam

Hmm-jakbym tak namówił pewnego użytkownika AF na odwiezienie mnie z tego Szepietowa-choćby i w bagażniku ;)-to czemu by nie ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robertbara    75
310 mth bezawaryjnej pracy i oby tak dalej .

 

No jak będziesz miał 2 tys mtg to już coś będziesz mógł powiedzieć. Na pewno że dotarty i mam nadzieję że bezawaryjny. ;)

 

Pytanie za 100 pkt -czy ma ktoś powyżej 1 tys mtg na serii 5020. Mile widziane jak najwięcej i jak chodzi :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    166

Ja znam kolesia-w dwa lata 2700 mth (bezawaryjnie),raz przyjechał do mnie serwis prosto od człowieka który zrobił ponad 2000 mth w rok (również bez awarii),kolega który pierwszy w mojej okolicy kupił ten sprzęt teź nie narzeka (nie znam przebiegu ale Tomek ma coś koło 80 ha)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DonPedro    4

Jestem rowniez uzytkownikiem Jd ale od nie dawna dla tego nie chce tu wchodzic w zaden spor bo jeszcze nie znam na tyle swojej maszyny zeby powiedziec ze jest bezawaryjna. Ale wracajac do tematu to ja miałem do wyboru NH tm120 lub JD6620 se wybrałem Jd poniewaz ma on konstrukcje ramowa oraz dlatego ze ładowacz kupiłem za niecałe 8 tysiecy rowniez zadecydował o tym kredyt poniewaz w NH nie bardzo mi on pasował. Jedynie czym gorował NH to to iz pompe miał tłoczkową o wydajnosci chyba 110 litrow natomiast ja mam 63 z cisnieniem 200 bar oraz NH miał szersze opony. Na temat spalania to moge powiedziec tyle iz jest to maszyna tylko i wyłacznie do ciezkiej pracy a nie poto zeby sobie tam jezdzic wiem o tym dobrze bo sam sie o tym przekonałem. SMiem nawet powiedziec iz w orce spali on mniej niz NH ale to nie znaczne ilosci. JA mam serie se i w porownaniu z NH uwazam iz sa one na rowni. Bo jeden ma to lepsze drugi to. Natomiast gdyby go porownał z seria premium to NH został by z tyłu ale niestety rozniły by sie one cena.ALe powiem tak bacznie czytałem ten cały post i załwazyłem ze kazdy chwali to co ma i choc by nie wiem co to był za ciegnik to on i tak jest nalepszy. BO na takie smieszne rzeczy jak to ze tu rewres chodzi lzej a tu ciezej to niema co zwracac uwagi chyba ze niema sie juz konkretnieszych argumentow do podania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JD6820    0

Jeżeli chodzi o spalanie to 6820 w głębokiej orce(25-30 cm) z pługiem Vogel&Noot 5 skib 2.4 m ażurowy pali średnio 15l/ha a z campbellem 2 litry więcej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcin1997    8

john deere.. sama nazwa mówi za siebie..

-wygoda pracy

-dobre wykonanie

-mocne silniki

-mnóstwo zadowolonych użytkowników

hehe

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Jakoś nie jestem w stanie zrozumieć tych argumentów.

hm.... wygoda pracy, no tak bo przecież w NH, fendt, DF itd. już nie jest wygodnie. Tak samo z zadowoleniem, co piąty właściciel narzeka na swojego NH a na DF to nawet co drugi.

Marcin gdzie zdobywasz informacje które wypisujesz w tematach o JD? Czyżby od ,,wujka Mietka sąsiada co w siedemdziesiątym dziewiątym jeździł BIZONEM w es-ka-erze,, ?

Edytowano przez Gość

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcin1997    8

tak dla wyjaśnienia posiadam JD i wiem co to za wspaniała maszyna.. nie mam nic do innych marek ale sądzę że ciągniki z jeleniem na masce są solidne i dopracowane co nie można powiedzieć o marce typu clas czy nawet nh.. co prawda o cenie nie ma dyskusji ale dobrze wyposażony jd niczym nie odbiega od fendta..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
luskon    0

Witam. Chce podzielić się moją oceną odnośnie jd po przepracowaniu 4600 h. Więc posiadam jelonka od nowości tj. 2003 r, jest to model 6220 SE. Aktualnie pracuje na 45 ha. Używany jest jako ciągnik do wszystkiego; transport, uprawa, czasem siew. Najpoważnijesza usterką była wymiana uszczelki pod głowicą. Na nasze szczęście skończyło sie tylko na wymianie uszczelki. Poza tą awarią padła nam 3 razy elektryczna pompka od paliwa (ta w zbiorniku). Orginał jest dosyć drogi ale udało mi się znaleźć zamiennik na allegro, który o dziwo działa jak na razie dłużej niż pompka z logo jd. W zeszłym roku padł nam uszczelniacz a właściwe to do wymiany były obydwa uszczelniacze na lewym przednim kole - ta awaria była prawdopodobnie z mojej winy, w zeszłym roku wymieniliśmy pasek klinowy. ostatno borykam się z problemem przygasających halogenów - myslimy że jest to jakieś zwarcie, ale nie wiemy jak się do tego zabrać. Odkąd tata kupił grzałkę to zapalanie zimą stało się bez problemowe, ostatnią zimę po grzaniu przez ok. 3-4 h palił od razu.(akumulator od nowości ten sam) Oczywiście raz chyba zdarzyło się ze podczas pracy parafina w filtrze zablokowała przepływ i ciągnik zgasł ale to już kwestia paliwa. Klima też czasem sprawiała psikusy, ale od dłuższego czasu działa- na szczęście. Myślę że wyżej wymienione usterki są mało poważne oczywiście oprócz tej uszczelki. Myślę, że drugi raż również skusiłbym się na traktor tego koloru.

Tak na marginesie to mój pierwszy post, więc prosze o wyrozumiałość, jeśli popełniłem jakieś błedy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

luskon pamiętasz może przy ilu mtg padła uszczelka? A ramiona od podnośnika, tam gdzie wychodzą z kolumny to nie ma/nie było luzu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
luskon    0

Uszczelka była wymieniona przy ok 3500h. A z ramionami na razie nie miałem problemu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Leobone
      Kontrolka włącza się jak ciągnik się zagrzeje jak jest zimny nie swieci. Czujnik wymieniony na nowy. 
      Znajomy sugeruje zwarcie w wiązce przewodów. 
      Macie jakieś doświadczenia…?

    • Przez olo1104
      Witam, pomóżcie jak to uszczelnić? Te 2 przewody wychodzą ze skrzyni do pompy,pod pedałem hamulca,z jednego leci olej,model to john deere 1020,traktor może i stary,ale wierny,bez papiera i pewnie będzie do sprzedania ,

    • Przez BartoszK
      Posiada ktoś może instrukcję obsługi do John deere 6820? Najlepiej w pdf
    • Przez ENDRIUROL
      Witam
      Pacjent John Deere 66 20
      Bezpieczniki za siedzeniem
      Znikły mi plusy na radio radio nie działa który bezpiecznik jest od plusa radia.
      Czy ma ktoś schemat bezpieczników od 20 wersji będę wdzięczny
    • Przez Kasa997
      Witam mam taki problem wyskakuje mi błąd d1A co z tym zrobić??
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj