Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
pegaz1987

Pęknięty przewód powietrza 2812

Polecane posty

pegaz1987    0

Cześć, czy pęknięty przewód powietrza od filtra do kolektora mógł poważnie uszkodzić silnik.(jeśli zasysał zakurzone powietrze) Traktor ciężko pali, długo kręci rozrusznikiem, leci dymek z komina a nie może zapalić od razu dopiero po dłuższym kręceniu. Orientuje się ktoś ile może kosztować remont w razie czego?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

kolego najpierw zdejm kolektor i obejrzyj go i wlot do głowicy,może coś tam jest,

ciężko pali bo silnik musi swobodnie oddychać,jak ma spalać rope bez powietrza?

wyczyść to.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pegaz1987    0

dodam że traktor ma ok 3500mth i niezbyt był zadbany u poprzedniego właściciela, mocą w polu też nie grzeszy. mam porównanie bo szwagier ma takiego samego i lepiej idzie w polu. A zapala już tak od dłuższego czasu, nie tak naraz go "zapchało"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

1-jaki dym przy odpalaniu?

2-jeśli chodzi w polu jak kopci?

3-czy się grzeje?

4-jaki stan oleju?

5-czy szybko słabnie na wzniesieniu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    71

A jaki ten dym leci podczas odpalania?

Tak zakurzone powietrze wciągane bezpośrednio do silnika przyspiesza jego zużycie.

A ty masz go od niedawna? I zawsze tak zapalał? A jak ciepło albo on ciepły to jak zapala?

Może być już słaba kompresja właśnie przez te dziurę w dolocie.

Wtryski i pompa też mogą mieć coś do tego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pegaz1987    0

1-szary, jasny

2- w polu nie kopci, o dziwo

3-nie grzeje się, zalany jest płynem chłodniczym

4-oleju trochę ubywa ale nie zastraszających ilościach

5- słaby jest, niedawno z małym pługiem 2*30 to na 4 terenowej się męczył żeby w miarę głęboko zrobić

zastanawiam się czy pompa wtryskowa też nie jest padnięta

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

kolego mtracz czytasz posty? <_<

masło maślane.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pegaz1987    0

to jest traktor od teścia, Jak ciężko zapalał to zwalał winę na akumulator, kupiłem nowy i tak samo. jak zimny to zapala bardzo ciężko a jak gorący to trochę lepiej ale szału nie ma. myślałem żeby zrobić remont w zimie, przygotować go na następny sezon i zastanawiam się czy potrzebny jest generalny remont czy wystarczy górę zrobić i pompę wtryskową i wtryskiwacze i ile to może kosztować

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

nie przegrzałeś go czasem solidnie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pegaz1987    0

zawsze patrzę na wskaźniki, u mnie nie był przegrzany, użytkuję go dopiero ten sezon a w poprzednich latach to nie wiem jak teściu jeździł

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    71

A dym z odmy się pojawił?

Filtr paliwa i pompka zasilająca sprawdzona?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pegaz1987    0

dmucha z odmy ale dmuchać coś musi, nie wali spalinami, filtr ok a jak sprawdzić pompkę?

dodam, że jak miałem uprawiać pole agregatem 1,8 m (samoróbka) to wolałem ruskiego t 25 zapiąć bo szybciej szedł, ursus na1 H nie dawał rady, a ruski na trójce

Edytowano przez pegaz1987

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

wygląda mi to na zasil. paliwem i spalanie,ale jeśli planujesz robić pompę wyrysk itd. i górę,zrób też dół,potem może będziesz musiął grzebać na dole i drugi raz będziesz ściągał górę,zrób to za jednym zamachem i będziesz wiedział co masz,

a kolega mtracz co myśli??

ale cię teściu lubi że cię tak obdarował.

Edytowano przez esgreg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pegaz1987    0

wiadomo, jakby było dobre to by nie dał. to już nie pierwsza wyeksploatowana maszyna od Niego, A orientuje się ktoś ile by kosztował generalny remont góra + dół + pompa i wtryskiwacze?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MFrolnik26    94

Miałem podobny przypadek w 3512 pękł mi przewód powietrza (przy obejmie) nie można było tego za bardzo dostrzec i nie wiem ile tak jeździłem, zaczął mi brać dużo oleju i dopiero wtedy znalazłem przyczynę. Założyłem nowy przewód i jeszcze z pół roku pojeździłem, ciągnik miał siłę i dobrze odpalał ale na zaoranie hektara brał litr oleju. Niestety musiałem robić całą górę :( po rozebraniu na jednej tulei miał straszne rysy, dół nie ruszany do dziś. o dziwo stało się to przy podobnym przebiegu :o

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MFrolnik26    94

To było ze 4 lata temu, niestety nie pamiętam ile wyniósł remont. Z tym odpalaniem to może być pompa albo wtryski bo te ferdki tak mają że jak pompa się kończy to ciężko odpalają i podczas kręcenia puszcza siwy dymek (też to przerabiałem)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pegaz1987    0

póki co dzięki, jak coś wybadam to się odezwę, ale muszę zaorać pola na razie takim jaki jest, w zimie pewnie remont okaże się czy generalny jest konieczny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    71

Ja bym jeszcze w tym sezonie zrobił układ paliwowy bo i tak będziesz go musiał robić, a on najbardziej wydaje się winny.

Będziesz mógł w tedy w pracy go sprawdzić i rozwieje się wiele wątpliwości co do stanu silnika.

Jeśli moc wróci i zapalać będzie dobrze to remont może będziesz mógł odłożyć. Jeśli jest w oryginale to może lepiej go jeszcze nie ruszać.

Nic nie pisałeś o ciśnieniu oleju.

Ale jak zaczniesz już go robić górę to taka jak wspomniał kolega @esgreg zajrzyj na dół żeby mieć już pewność i mieć zrobione lux,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

no kolega @mtracz podziela moje założenia,w 3tysiakach powinieneś się zmieścić jak będziesz robił sam,chyba że dasz go komuś i zgoli cię za robotę :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
2701    2

Diagnozę stanu silnika zacznij od zmierzenia kompresji-jeśli jest ok.w co wątpię ,pompa i wtryski do sprawdzenia.Czasem filtr wewnątrz pompy potrafi się zatkać i ęfekty bywają podobne...pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pegaz1987    0

To może jednak zacznę od regeneracji pompy wtryskowej i ustawienia wtryskiwaczy. A wiecie może jak sprawdzić pompkę zasilającą czy jest w pełni sprawna?

 

Wracam do tematu. Wymieniłem pompę wtryskową i założyłem nowe rozpylacze(od 3512). Wtryski ustawione u tego gościa co regenerował pompę i wydaje mi się że słabo wchodzi na obroty. Do 1500 obrotów nie ma werwy i długa reakcja na pedał gazu, natomiast powyżej 1,5tys szybka reakcja na dodawanie gazu. Pompa ustawiona na znaku, wydaje mi się że wszystko dobrze odpowietrzyłem. Jakieś pomysły??

Edytowano przez pegaz1987

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pegaz1987    0

Dodam jeszcze że wymieniłem pompkę zasilająca, kranik w baku z filterkiem, filtr paliwa. Jedyne czego nie zrobiłem to luzy zaworowe nie sprawdzone, bo chciałem sprawdzić czy będzie poprawa w zapalaniu i w ogóle i lepiej zapala tylko jak już mówiłem to słabo się zbiera z niskich obrotów

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pegaz1987    0

spotkałeś się może już z takim przypadkiem? Bo mnie już znajomy mechanik straszył wypalonymi gniazdami zaworów itp (radziłem się przez telefon)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez 18mateo18
      witam
      Mam problem ponieważ mój ferguson nie puszcza powietrza z pneumatyki tylko nabije na maxa i ślizga się pasek od sprężarki co jest popsute ????
    • Przez Sadownikx2
      Witam,mam problem ponieważ w moim Ursusie 2812 przestały działać hamulce (przy wożeniu piachu przyczepą 4tonową,ja nie woźiłem to nie wiem co się stało).
      Zdieliśmy koło,odkręciliśmu te dwie uparte śruby na śrubokręt (potrzebne one do czegoś) i okazało się,że bęben dobry,szczęki dobre(grubość okładziny 5.5mm),rozpieracz szczęk też.
      Złożyliśmy do kupy,podciągneliśmy na max hamulce i jakoś tam hamują ale dopiero jak się staje na pedały i zapiera o kierownice.
      Obecnie hamulce nie są podciągnięte na maxa bo szczęki tarły o bęben.
      Ma ktoś jakieś pomysły co się mogło popsuć?
    • Przez ciapekc328
      Od czego zacząć remąt ? Wie ktoś coś na ten temat
    • Przez volvo1150
      witam mam problem odnośnie hamulców na przyczepę ładnie hamuje ale gdy zaciągam ręczny po ok 2 min tłok powraca i nie trzyma moim zdaniem powinien trzymać cały czas powietrze jest bo zaciągnę 2 raz i to samo dodam że zawory wymieniałem jeden to pedał 2 od ręcznego ok 2 lata temu może coś źle wyregulowałem bo od początku tak jest
    • Przez Brykacz
      Problem polega na tym że jak hamulce są złączone to hamuje tylko lewy a jak je rozłączyłem i osobno sprawdzałem czy hamują to oba działały poprawnie, gdzie szukać rozwiązania problemu?
×