Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
dexter00

Wysoka temp. płynu chłodzącego

Polecane posty

dexter00    13

Witam. Mam taki problem w moim MF 3080, mianowicie zegar temp. płynu podczas orki wchodzi mi na czerwone a nawet do konca potrafi dojsc. wymieniłem czujnik ponoewaz temp. wydawala mi sie nie taka wysoka ale dalej nic. odkrecalem korek podczas pracy i wydajemi sie ze fakt jest gorący plyn ale nie wrze. no i z tej rurki od chlodnicy u gury czasami kapnie pare kropel ale nie duzo. próbowalem tez na "gąraco" zdusic porzewody z plynem no i są miękie czyli cisnienia nie ma duzego. proszę o jakies rady

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

witam,

kolego przytrzymaj go na obrotach by wskazuwka doszła na czerwone zgaś go i słuchaj odgłosów szarpania lub bulkotania w bloku,jeśli coś słychać to termostat masz zacięty i nie puszcza całkowicie dużego obiegu i dlatego woda w chłodnicy nie jest bardzo gorąca a na silniku jest.

nie ugotuj silnika.

Edytowano przez esgreg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kravter    36

dam ci pare rad

 

przedmuchiwales chlodnice?

przedmuchaj filtr powietrza bo moze zawalony i silnik jest slaby bez sily to bedzie sie grzal

jak nie pomoże wymien termostat (lub sprawdz go tak jak kolega pisal) albo go wyjac i zobacz czy przestanie sie grzac (ale nie radze bo nie wiem czy nie bedzie tak jak w bizonie, w bizonie jak nie ma termostatu wtedy sie grzeje silnik :D)

w ostatecznosci moze byc cos z pompa :/

Edytowano przez kravter

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Michalc355    100

Mówisz że nie ma ciśnienia czasami usterka jest banalna wiem z dośw. Spróbuj zmienić korek od chłodnicy czasami przez niego ucieka ciśnienie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    72

A naciąg paska klinowego? Nie ślizga się on na kole pompy.

Na zgaszonym silniku złap za wentylator pompy i spróbuj nim zakręcić.

Grzeje się cały czas czy tylko pod obciążeniem.

Przydało by się zmierzyć temperaturę zewnętrznym termometrem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kravter    36

yy jak go zgasi wtedy nie da sie pokrecic pompa bo ten wiatrak zalancza sie jakos odsrodkowe (na obrotach)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    72

Aha nie wiedziałem jak w nim jest.

Wynika że masz wiskozę. Trzeba sprawdzić czy działa prawidłowo, bo to że się kręci nie oznacza że jest napędzana i ma max obrotów.

Na postoju przy zimnym silniku powinna dać się kręcić. Po zapaleniu może się lekko kręcić spowodowane oporem na łożyskach(powinna dać się zatrzymać ręką ale z tym ostrożnie). A po osiągnięciu temperatury powinna kręcić się tak szybko jak wałek pompy. Nie powinna dać się zatrzymać

Więc po nagrzaniu silnika gasimy go i kręcimy wiskozą, a w tedy nie powinna dać się przekręcić albo z dużym oporem. Znaczy że jest dobra.

Naciąg paska sprawdza się naciskając na niego w połowie miedzy kolami i patrzy się-mierzy ugięcie.

Ja najczęściej podchodzę do alternatora i kręcę za jego wentylatorek (wiadomo z wyczuciem), jesli nie da się przekręcić to naciąg wystarczający.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez gatrem
      Witam.
      Mam problem w MF 6160 ponieważ świeci się czujnik niskiego ciśnienia hydraulicznego. 
      Filtry od hydrauliki zostały założone nowe, cała hydraulika działa poprawnie tylko przez ten czujnik zostały wyłączone półbiegi, cały czas świeci się D. 
      Wszystkie wtyczki zostały oczyszczone. Wczoraj wieczorem odpaliłem ciągnik to kontrolka zgasła i było wszystko dobrze, po nocy znowu ten sam cyrk:(

      Czujnik jest taki jak na zdjęciu (chyba że się mylę). Czy do niego ma dochodzić + czy - ? Bo do tej wsuwki dochodzą dwa kable i są ze sobą połączone.  Można go jakoś obejść/zmostkować aby sprawdzić czy wina leży w czujniku czy gdzieś indziej w elektryce? 
      Skoro wszystko inne związane z hydrauliką działa to chyba nie wina pompy? 

    • Przez Hektor91
      mam problem ze sprzęgłem w mf 6150 ,gdy go zgaszę po 10 15 minutach sprzegło sie zapowietrza imuszę odpowietrzać sprawdzalem pompke sprzegłową jest okey czyżby czekało mnie ropoławianie ciagnika prosze oporadę
    • Przez ursus485
      Witam ostatnio pracowałem trochę w lesie MF-em 3060 i podeszła mi gałąź pod spód zahaczając o czujnik ciśnienia oleju. Tu moja prośba o zweryfikowanie czy to jest na pewno czujnik ciśnienia oleju w skrzyni biegów oraz podesłanie linków gdzie można go kupić. Po tym zdarzeniu nie da się zmienić żółw - zając i rozłączyć przedniego napędu . Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi . pod spodem zdjęcia owego czujnika . Pozdrawiam   







    • Przez slajders25
      Mam oto taki problem. Od jakiegoś czasu zgasła mi czerwona lampka od rewersu. Potem zdarzało się że przy zmianie kierunku do tyłu zawieszał się cały rewers. Kontrolki mrugały sygnał piszczał a po puszczeniu sprzęgła rewers zaskakiwał ze zgrzytem, sygnał wyłączał się i dalej było ok. Zdarzało się to rzadko. Znajomy mi podpowiedział żebym przesunął troszkę przesuwkę. Dzisiaj tak też zrobiłem. Poruszałem ją kilka razy w prawo i w lewo w skrajne położenia i ustawiłem na środku. Po odpaleniu kontrolki od razu zaczęły mrugać i piszczał cały czas sygnał. Sam rewers chodził dobrze. Przesunąłem wiec przesuwkę w miejsce gdzie była na początku. Naprawiło się. Ale gdy wyjechałem w pole znowu przy zmianie kierunku włączył się sygnał i mrugają kontrolki. Sygnał w ogóle nie cichnie chociaż rewers działa poprawnie. Kontrolki również nie przestają mrugać. Zauważyłem też że zmiana kierunku odbywa się jakby płynniej.
      I teraz pytanie. Za co tak naprawdę odpowiada ta przesuwka. Czy można ją wyciągnąć. Czy jeśli rewers działa prawidłowo to można wypiąć kostkę z tego ustrojstwa i tak jeździć
      Znalazłem że w katalogach nazywa się to potencjometr nr. katalogowy 3791959M1
      Element nr 50 ze strony 220
      http://www.hjallerupmaskinforretning.dk/UserFiles/File/kataloger/Massey%20Ferguson/Traktor/6180.pdf
      A tyle kosztuje nowy :unsure:
      http://www.agropomoc.pl/Prod,31384,Potencjometr.html
    • Przez erni16pl
      Jak w temacie mam problem z ciągnikiem MF 3080 głośno wyje skrzynia. Niewiem jaka jest tego przyczyna, i jak to naprawić? proszę o pilne odpowiedzi kto miał z tym doczynienia. wyczytałem coś o jakiśch łożyskach igiełkowych ale niewiwm jak je sprawdzić i gdzie się znajdują
       
      skrzynia power shift 32x32 bez komputera zaczyna wyć jak się rusza pod wpływem obrotów i wyje coraz głośniej
       
      z góry dzięki
×