Skocz do zawartości

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
damian95    22

Witam. Mam okazje kupić kabinę do kombajnu. Jest ona niestety bez przedniej szyby. Czy można dorobić taką szybę??? ile taka zabawa w dorobienie by kosztowała, czy nie bedzie jakiś skutków ubocznych typu pękanie itp. Jak myślicie czy dałoby radę taką szybę kupić orginalną, czy raczej ciężko zdobyć?? Kabina do kombajnu 1550s new holland, ja posiadam 1520 new hollanda ale myślę że nie bedzie problemu bo powinna pasować. :) Pozdrawiam i liczę na pomoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damian1166    10

Wydaje mi się, że powinieneś dostać oryginalną. Dorobienie jak z dobrego szkła to nie powinno mieć skutków ubocznych. Tylko nie orientuje się ile taki interes by kosztował.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Moorgi    278

Nie wiem jaki rocznik kombajnu ale nowa szyba i to oryginalna jest bardzo droga, z tego co wdidziałem kolega a AF chciał kupić szybę oryginalna do ciągnika (nie pamietam marki) musiał dać 2500zł... Ja jak wybiłem u siebie w zetorze to kupiłem 4 szyby, przednia 2x boczna i jedna do drzwi i dałem 500zł bez paru groszy, i to nie oryginalne, zwykłe na wymiar. Także lepiej kupic na wymiar i nie oryginalną, albo z pleksy .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

MTZ1    0

Witam. Trochę daleko mieszkasz bo nie daleko mię jest firma która hartuje szkło i niema problemu z dorobieniem pod warunkiem że szyba jest płaska a nie wypukła. Mnie do ciągników dorabiali nawet z otworami na zawiasy czy zamek. Firma ma swoją siedzibę w Lubawie woj. Warmińsko Mazurskie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BukeR    9

Pleksa z czasem żółknie, porysuje się i to fajnie nie wygląda, a dużo przez taką szybę nie widać.

Zresztą różnica w przeźroczystości zwykłej pleksy a szklanej szyby jest duża. Co jak co, ale w kombajnie dobra widoczność to podstawa. Lepiej dorobić szybę szklaną. Drożej trochę wyjdzie.

http://www.agrofoto.pl/forum/uploads/1351791419/gallery_41934_366_116298.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damian95    22

Fakt w tym że jest to kombajn już wiekowy i jak wysyłąłem e-maila do grene, techrol itp. to nie posiadają takich części. Zostaje więc dorobienie szyby w jakimś zakładzie. Albo jakby tak na szrocie wygrzebał no bo szyba raczej nie zardzewieje, nie zestarzeje się więc myślę że można byłoby dostać trochę taniej. Nie orientuje się ktoś gdzie może znajdują się takie "szroty" starych kombajnów?? A zapytanie już wysłałem do tej firmy agroglas.

 

Pozdrawiam i dzięki za odpowiedzi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asharot    177

W tamtym roku dorobienie szyby płaskiej kosztowało 250zł/m2.

Dorobisz prawie w każdym zakładzie co zajmuje się sprzedażą szyb samochodowych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszek8201    22

Nie wiem czy kolega Damian do tej pory dorobił szybę-podpowiem jak rozwiązałem podobny problem. W starm zachodnim ciągniku nie było tylniej szyby ani ramki-wymierzyłem otwór ,w sklepie z szybami do popularnych ciągników przeleciałem cały katalog znalazłem szybę o najbliższym wymiarze odrobinę mniejszą i dorobiłem ramkę,szyba dosyć sporych wymiarów od jakiejś kabiny 30tki kosztwała około 80zł, w razie zniszczenia wszędzie dokupi się,jest tylko minimalnie mniejsza od orginału-około 6lat jeżdzi i widać ta dorobiona ramka jest ok.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    62

to płaska szyba czy wypukła? dorabiałem małą szybkę do mf 255 boczną obok silnika taki mały rombek przed pedałem gazu chyba wiadomo o którą chodzi, a więc, oryginalna kosztowała 14zł co się okazało katalog kłamał i nie pasowała, u znajomego szklaża za wycięcie pod wymiar zapłaciłem 40zł szybka coś około 60X30cm z jakimiś kontami, jednak nie polecał mi zwykłego szkła i na własną odpowiedzialność to wziołem bo to w sumie szybka nisko osłonięta ramą od tura i pojemnikiem na olej do wspomagania więc małe ryzyko, ale hartowane szkło kosztowało by 2 razy tyle, opowiadał o gościu co się uparł na przednią szybę ze zwykłego szkła, tak więc doprobić można ale z hartowanego szkła bedzie też nie mało kosztować a ze zwykłego w razie stłuczenia to może być tak jakby wpadło do kabiny kilkanaście szabli także niewesoło dla operatora by było oj nie wiesoło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez grzesiek648
      Witam
      Jestem w trakcie remontu opryskiwacza Pilmet ŚLĘZA-1002, naprawa  ramy nośnej, pomp, przewodów, itp, itd. Okazało się też że trzeba wymienić jedną z opon tzw."balonówek". Jako że sprzęt już trochę wiekowy jeździł na starych oponkach STOMIL z oznaczeniem 10x15.
      Postanowiłem więc zamówić oponkę na Allegro, wpisując rozmiar 10/75 15.3 wyświetla się mnóstwo opon, zamówiłem więc oponę Stomil Poznań 10/75 15.3, sądząc że będzie to dokładnie to czego potrzebuję. http://allegro.pl/opona-10-0-75-15-3-am21-12pr-stomil-10x15-i5890837952.html 
      Opona przyjechała bardzo szybko, lecz radość trwała krótko! Gdy tylko przystawiłem nową oponę do starych okazało się że jest o kilka centymetrów niższa od starych opon  , oraz rozmiar balona opony jest również mniejszy.
      Pytam się więc was jak to naprawdę jest z rozmiarami dzisiejszych opon, czy są one odpowiednikami opon z czasów PRL czy to całkiem inna bajka? :wacko: 
    • Przez Matias107
      Witam wszystkich. Mam problem z koparka Volvo EC450. Mianowicie muszę wymienić silnik bo stary sie posypał (panewki na wale poszły) . I teraz rodzi sie moje pytanie czy silnik musi byc dokładnie od tej samej maszyny czy moze byc inny ? Jeśli może być inny to jak go szukać? Jak sprawdzić czy dany silnik będzie pasował do mojej koparki ?  Podaje nr silnika TD122KKE 
      a koparka to Volvo EC450v01789
    • Przez akaku
      Wię może ktoś czy w Kujawsko-Pomorskim jest jakiś złom z maszynami rolniczymi, dokladnie chodzi mi o jakieś ciągniki rozbiórkowe co by było można wybrac z niego jeszcze kilka częsci
    • Przez darkoe
      Witam. Poszukuje części do wyżej wymienionej sieczkarni. Objechałem okoliczne sklepy i nigdzie nie mogę nic dostać (pochodzę z okolic Turku). Do producenta tych maszyn nie można się dodzwonić. A chodzi o nową ostrzałke i parę innych drobiazgów. Może ktoś z af wie gdzie szukać takich części? Za pomoc z góry dziękuję. Pozdrawiam
    • Przez kzarczyn
      Witam
      Zabrałem się za remont śrutownika i na wale obudowy łożysk mają uszczelnienia filcowe.
      Niestety nie da się ich zastąpić silikonowymi gdyś siedzą w podtoczeniu.
      Na rynku nie ma uszczelniaczy filcowych jako takich są tylko dedykowane do konkretnych urządzeń.
      Akurat do tego śrutownika nie ma, jest z lubelskich zakładów więc zakładam że jakiś mało popularny.
      Potrzebuję uszczelniaczy o wymiarach 38x50x5 i 32x44x5
      Jest jakiś odpowiednik czy tylko rzeźba?
      Znalazłem jeszcze sznur z którego można zrobić taki uszczelniacz.
      http://agromet-monki.pl/mlocarnia-odrzutnik-slomy/11822-0001773090kr-1773090kr-sznur-filcowy-obudowy-5-x-7-x-1400.html
      Podobno trzeba go zamoczyć w gorącym oleju i dopiero zakładać. Robił ktoś tak kiedyś?
      Proszę o wszelkie info jak sobie poradzić z brakiem uszczelniaczy filcowych w handlu.
×