Zaloguj się, aby obserwować  
przemo0284

Przeróbka rewersu mechanicznego na hydrauliczny

Polecane posty

przemo0284    0

Witam.zastanwiam sie nad zmiana rewersu mechanicznego na hydrauliczny(z użyciem sprzegła tzw.power shuttle).w mf 5445 ze wzgledu na to iz jest on po prostu nieporęczny.Ciekawi mnie co trzeba zmienić i czy wogóle jest taka możliwość.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Hubert8245    24

Możliwość pewnie by była, ale koszt i pracohłonność były by zbyt duże. Do wymiany było by całe sprzęgło (suche cierne, na wielotarczowe mokre). Dołożenia wymagała by cewka sterująca całym aparatem, czyli ingerencja w instalacje. Samu raczej pewnie byś tego nie zrobił, także serwisanci zgarnęli by grubą kasę za taki biznes. Dwoma słowami: szkoda zachodu ;-)

Edytowano przez Hubert8245

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MrValterka    4

Totalnie się z przedmówcą nie zgadzam! Mój znajomy w Ursusie 1214 zrobił rewers taki sam jak w valtrze! i wyniosło go nie całe 3 tysiące. A ze był zawsze dobry z informy wykorzystał to i udało mu się stworzyć coś niesamowitego jak dla mnie :) Przerobił sprzęgło na siłownik elektryczny potem zamontował siłownik elektryczny z ograniczoną mocą do przełączania R - II niestety, I załączyć nie można :( Potem stworzył komputer żeby wszystko ładnie po kolei się zgrywało no i na końcu koło kierownicy zamontował włącznik migaczy od malucha jako sterownik przód tył :P Spytam się go czy podjął by prace przy takim Fergusonie :)


KPK Kumurun Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Hubert8245    24

W tym przypadku zmienił tylko system sterowania zakresami, sprzęgło pozostało takie samo w gruncie rzeczy :-) Tutaj poruszony jest temat zmiany rewersu mechanicznego na hydrauliczny. Ja rozumiem przez to wymianę sprzęgła ze suchego na mokre, czyli wymianę jednego z podstawowych podzespołów. To do taniochy nie należy :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4653

Nie wiem czy całej skrzyni nie trzeba było by zmieniać. Co innego przeróbka sterowania a co innego całego rewersu. W domowych warunkach to nie realne i nie opłacalne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Hubert8245    24

Podejrzewam że nie było by konieczności wymiany całej przekładni. Jedynie wałek sprzęgłowy wystarczyło by zmienić :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4653

Możesz sobie podejżewać co chcesz. Ale to nie rower, że jakiś trybik zmienisz. Prawdopodobnie inne jest koło zamachowe. Jest tam też amortyzator drgań skrętnych. Pozatym tam gdzie normalnie jest sprzęgło cierne, przy sprzęgle mokrym jest dodatkowa obudowa pod którą jest kosz sprzęgłowy zanurzony w oleju. To tak bardzo pobieżnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
przemo0284    0

koledzy ale ja nie pytam tutaj o elektrochydrauliczny przy ktorym zmiana kier.moze nastapic bez sprzegla,tylko o ten przelacznik przy kierownicy tj.hydrauliczny zmieniany przy uzyciu sprzegla,tak wiec wydaje mi sie ze wystarczylby jakis silownik, ten przelacznik zamiast dzwigni recznej i ewentualnie jakis sterownik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirro    6386

A co zapobiegnie zmianie przy zbyt dużej prędkości jazdy? Obietnica operatora - będę uważał?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
renault    2

zgadzam się z mirro jak przełączasz ręcznie i za szybko, usłyszysz zgrzyt i cofasz rękę a tu jak naciśniesz za wcześnie guzik i siłownik przełączy bieg do końca i może się okazać że nie ruszy po takim czymś, wytnie tryby i koniec. 1000 razy będzie dobrze a jednego będziesz się śpieszył lub ktoś inny siądzie i po zabiegu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4653

Może operator będzie uważał. Ale co się stanie gdy jakaś zwara w systemie nastąpi i samo zechce się przełączyć. W 42xx z mechanicznym rewersem jest blokada w postaci specjalnego mechanizmu zapadki. Nie wciśniesz sprzęgła nie przełaczysz rewersu. Musiało by to działać w ten sposób, że najpierw siłownik sprzęgła po wciśnięciu go włącza kolejny obwód z siłownikiem, który zmienia rewers. Do tego musiało by to być podpięte pod licznik, który w przypadku przemieszczania się pojazdu nie pozwoli zadziałać siłownikowi włączającemu sprzęgło a co za tym jdzie następnemu włączającemu rewers. Podsumowując potrzebne były by 2 elektrozawory jakieś czujniki, dwa siłowniki, i dobry szpec. Niestety podejżewam, że taki system działał będzie dość wolno. Mozna by zastosowac wariant uproszczony, Sprzęgło wciskasz nogą. Wciśnięte sprzęgło uruchamia włącznik, który pozwala zadziałaś elektronicznemu zaworowi sterującemu siłownikiem odpowiedzialnym za rewers. Aby rewers nie działał przy każdej zmianie biegu tj wciśnięciu sprżegła. Należało by go włączać oddzielnym przyciskiem.

Edytowano przez hubertuss

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
przemo0284    0

w sumie to wystarczyłoby chyba zabezpieczenie na sprzegle...typu:jesli nie wcisniesz pedału sprzegla rewers nie działa.Nie wiem na jakiej zasadzie dzialaja rewersy hydrauliczne,co tam sie znajduje zamiast linki czy dzwigni przy rew.mech.nie wydaje mi sie zeby musiała byc wymieniona cala przekładnia nawrotna,jak to jest w przypadku przerobki rew.mech na elektrohydrauliczny bez sprzegla(w tym wypadku koszt przerobki wyniósłby ok30tys zl :D -pytałem u Korbankow

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    267

Rewers hydrauliczny działa na tej samej zasadzie co elektrohydrauliczny tylko że rozdzielacz sterujący przekładnią nawrotną jest sterowany mechanicznie [poprzez linki] a w przypadku elektrohydraulicznego rozdzielacz jest sterowany poprzez cewki [elektrycznie/elektronicznie]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
przemo0284    0

kolego,ale czy w hydraulicznym masz sprzegło wielotarczowe tak jak to jest w elektrohydraulicznym??bo jesli tak to chyba nie potrzebne by było sprzegło do zmiany kierunku jazdy,a rewers o ktory pytam(power shutle) jest uzywany wraz ze sprzegłem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    267

W rewersie hydraulicznym są sprzęgła wielotarczowe mokre, zmiana kierunku następuje bez sprzęgła [np Kubota M40/M60, John Deere 5020 w niektórych wersjach, w serii 6000 też jest hydrauliczny z tego co wiem, ale nie zawsze ;) ]

Ja zawsze myślałem że power shuttle jest używany bez sprzęgła... dopiero synchro shuttle jest to w pełni mechaniczny ze sprzęgłem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Robert452
      Witam, czy roztaczał ktoś kiedyś kule od cięgła i czy się da to zrobić, albo czy wiecie czy są może kule które mają  w środku 52mm od kat.4 a na zewnątrz 64mm od kat.3.
    • Przez Michalekk
      Witam mam taki problem ponieważ mój MF 255 ciągle się zakleszcza gdy pociągnę za lewarek do góry kupiłem już sprężynę do lewarka ale nie wiem czy do jej wymiany muszę odkręcić całą pokrywę czy tylko sam lewarek 
    • Przez calverdu
      Witam. Posiadam traktor MF 5435 od nowości z 2010 roku. Problem zaczął się na wiosnę 2020, podczas siewów kukurydzy. Ciągnik podczas zimnych poranków nie chcę jeździć/zmieniać kierunku jazdy/w trakcie jazdy rozłącza się układ jezdny. Występowało to tylko rankami po czym przestawało i ciągnik całe dnie pracował bezawaryjnie. W lato problem w ogóle nie występował z racji wysokich temperatur w ciągu całego dnia. Przyszła jesień, zimne noce i poranki - problem powrócił. Traktor potrafi ruszyć po czym po chwili przestaje jechać i trzeba czekać... Czasami moment, czasem 5-10 minut i tak w kółko. Jest to bardzo uciążliwe, ponieważ ciągnik pracuje z turem... Wyświetlają się komunikaty na skrzyni biegów ( migająca 1 i 4). Może ktoś miał podobny problem i wie jak go rozwiązać ? 
    • Przez BenQ
      Witam . Oryginalne wspomaganie w mf 255 
      Jest straszny luz na kierownicy mimo tego że jest wymieniony nowy wałek w kolumnie z nowymi kulkami….dalej jest luz dość duży 
      wspomaganie jest na jakimś serwomechanizmie i też późno siłowniki reagują na ruch kierownicą . Na zaworze jest jakaś regulacja ? 

    • Przez Kerson
      Witam mam MF 5430 dyna4 2011r i mam problem tego typu że odpalę wszystko git pochodzi wyskakuje błąd na skrzyni świeci 1 plus miga 4 lub śweci 3 miga 1 stan oleju jest aczkolwiek zauważyłem że czasem pokazuje za mało dolalem raz chodziło dobrze wszystko dzień potem pokazywało że oleju za dużo według miarki z tyłu ktoś miał podobnie ?
      Może przycina jakie zawór albo nie wiem czujnik poziomu oleju?
       
      Dodatkowo zauważyłem ostatnia po przekręceniu kluczyka w miejscu gdzie pokazuje prędkość wyświetla się R8 znika i pokazuje prędkość potem 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj