elektronik871

Pomoc w opanowaniu skrzyni biegów MTZ 80

Polecane posty

jarekoo    0

Witam jak naprawić lewarek zmiany biegów w mtz dodam że lewarek mam z prawej strony rok 1999 .Jest straszny luz nie można trafić na odpowiedni bieg.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

http://www.pronar.pl/zmiany/1996/zk_1996.pdf

Możesz mieć model sprzed wprowadzonej zmiany.

Sprawdź zatrzask ten z kulka czy trzyma jak należy. On nie puszcza dźwigni w stronę wstecznego. Ustawiasz opór jaki chcesz bo do niego dźwignia przeskoczyła. Prócz tego możesz mieć już wyrobioną blachę zaraz pod dźwignią lub trzpień który nią steruje.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BarKow    0

Chciałbym odświeżyć wątek dotyczący braku reduktora/dźwigni biegów w MTZ'cie i szukam pomocy oraz informacji.

Kupiłem w tym tygodniu od mojego wujaszka mtz 82 rocznik 88 albo 93 (zawieruszył mu się brif ale raczej 88rok prod.) - traktor sprowadzony z Anglii. Wujek go praktycznie nie używał - w ciągu dwóch lat maszyna służyła mu tylko do ładowania w żniwa bel słomy turem na przyczepy, więc nie wiele mogę się od niego dowiedzieć, gdyż sam nie za dobrze go zna. Ale do sedna sprawy ....

Traktor posiada dźwignię zmianu biegów po środku czyli miedzy nogami, ale nie posiada żadnej dźwigni pod kierownicą lub pedału do redukcji przełożeń. Układ biegów 1-9 oraz szosowe(zając) lub polowe(żółw) opanowałem w 3minuty i nie mam z tym problemu.

 

Czy może ktoś mi wytłumaczyć o co chodzi ?????

Na 99% jest to orginał i nie jest to jakaś przeróbka z mtz 50/550. W podłodze kabiny oraz w gumowym dywaniku podłogi nie ma żadnych otworów, które by świadczyły, że ktoś w Angli zapiął reduktor, a dżwignię zdemontował.

Dodam, że na szosowych jest dość wolny na 9 biegu prędkość maksymalna tak na oko to ok. 20-25km/h - wynika z tego jakby był reduktor zapięty, ale nie mam zielonego pojęcia gdzie go wyłączyc/przełączyć na normalne biegi / prędkości.

 

Proszę o POMOC !!!

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Dźwignia żółw/zając jest w tym miejscu

post-13540-0-67534800-1488377207_thumb.jpg

Jeśli jej nie ma tylko pokrywka to ten ciągnik nie został wyposażony przynajmniej w samą wajchę co nie było by nic dziwnego po prostu ograniczyli mu prędkość max.

Możesz odkręcić pokrywkę w tym miejscu i zobaczyć czy sam mechanizm w skrzyni jest kompletny.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

Rocznik poznasz po szybach kabiny, jeśli są bezramkowe to rocznik 93 w górę, u mnie na tych oryginalnych szybach są bite roczniki.


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

He he focia nie moja. Ale wiem czyja i mam nadzieję ze autor mnie ochrzani. Ja w dobrej wierze pożyczyłem.

 

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz3991    49

Nie wiem Sewerynie czy dobrze rozumiem, ale jeśli dobrze rozumiem to skrzynia bez żółw/zając jest wolniejsza od tej z reduktorem? Dziwię się ponieważ miałem takiego z 9/2 i teraz mam 18/4. Zarówno jeden jak i drugi z nawigacji osiągały prędkość rzędu 34km/h. Nie mówię, że tak jest, może w którymś miałem jakąś "witaminkę".

 

Po prędkości na 9 wygląda jakby ten żółw był zapięty i demontaż dźwigni, chyba że była wersja spod lady tak jak z tym rewersem.

Edytowano przez Lukasz3991

Każdy robi jak uważa, ale nie każdy uważa jak robi.

 

Czasy się zmieniły, teraz stać na konia, ale nie zawsze stać na utrzymanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

No własnie mnie to dziwi co kolega pisze bo z tego co wiem bez reduktora prędkości ma jak na zającu. 

Dla tego myślę że jeśli nie ma dźwigni warto zajrzeć do środka może same zębatki są tylko zblokowane na żółwiu. 

Wiem że były ruskie które miały zablokowaną 9-kę na zającu a dostępna była tylko na żółwiu. Nawet było o tym na forum. Sam jestem ciekaw co tam jest porobione.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz3991    49

No w sumie fakt, ciekawe. Ja o tej blokadzie na zającu nie słyszałem. Pewnie po to żeby koła mniej latały jak wspomaganie na serwie :). Wiem jedynie tyle, że czy z reduktorem czy bez to prędkości miałem te same, ale Rosjanie już pokazali, że w świat szły różne typy, a później jak coś ściągnięte to jest zdziwko bo 100 MTZ w okolicy, a Tobie trafia się odmieniec.

Racjonalnie myśląc wątpliwe jest żeby ktoś przerzucił na żółwia i demontował pokrywę. Można to sprawdzić po przez sprawdzenia prędkości na pozostałych biegach i wyjdzie czy wszystkie są na żółwiu czy tylko dziewiątka jest zablokowana na żółwiu. Przynajmniej wydaje mi się, że tak można.


Każdy robi jak uważa, ale nie każdy uważa jak robi.

 

Czasy się zmieniły, teraz stać na konia, ale nie zawsze stać na utrzymanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
    • Przez rastafarmer
      Witam wszystkich bardzo serdecznie!
      Jestem nowym użytkownikiem- pomimo tego że przeczytałem regulamin, proszę o troszeczkę wyrozumiałości i uwagi jeśli robię jakieś błędy
      Mianowicie posiadam MTZ-ta 82 z przednim napędem. W najbliższym czasie chciałbym wymienić w nim opony z przodu.
      Fabrycznie mam wstawione 11,2 R20. W związku z powyższym mam do Was pytanie- czy jest możliwość wstawienia opon 12,4 R20? Czy to się wszystko "zgra" bez wymiany tylnych opon?
      Proszę o porady i uwagi.
      Pozdrawiam!
       
      Szymek
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj