elektronik871

Pomoc w opanowaniu skrzyni biegów MTZ 80

Polecane posty

Witam serdecznie forumowiczów jestem nowy na forum oraz świeżo upieczonym posiadaczem MTZ 80 choć pewnie wyda to się śmieszne nie ogarniam zmiany biegów jest oczywiście tabliczka gdzie jaki bieg sie znajduje ale chodzi mi konkretnie o włącznie biegów wolnych prosze o pomoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
klama    13

O wolne czyli polowe ? na maks w lewo, tam masz takie dłuższe wgłębienia. Lewarek na mask w dół i masz polowe a do góry szosowe.


KPK - Ochrona

Zapraszam na moje konto YT /user/klama958

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

rocznik 88 3400 motogodzin nie wiem czy to dużo a ten drążek najbliżej konsoli środkowej działający na boki do czeo jest ??

to jest jakaś blokada mostu czy inne ?? wcześniej miałem doczynienia tylko z samochodami więc wybaczcie pytania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

w tym wehikule sa tak zwane 2 "reduktory" pierwszy obsługujesz dźwignia zmiany biegów max w lewo do siebie terenowe do przodu szosowe 2 reduktor to mniejsza dzwignia na wprost dzwigni zmiany biegów i taka sama zasada do przodu szybkie do tyłu wolne

 

twoj mtz jest w nowej czy starej kabinie

 

ja osobiscie preferuje mtz z dzwignia zmiany biegów po prawej stronie jest wiecej miejsca na podłodze i ogólnie jest wygodniejsza :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
janek82    3

Musisz sie poprostu stac prawie ruskiem, bo bez wschodniego charakteru ani rusz ^^

Dokladnie jak kolega mowi musisz cos dziabnac bo nie pojmiesz tej ruskiej technologi :D :D i jak koledzy mowia sa jakby 2 dzwignie w jednej gdy ja wezmiesz max w lewo i do siebie to masz wolne biegi tkzw polowe a w przod masz drogowe do tego dochodzi jeszcze reduktor ktory jest w tej dzwigni blizej kierownicy ktory zmienia szybkosc danego biegu na wolniejszy lub szybszy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Stara kabina a wiec jeżeli chcę jechać na pusto czyli szosowe biegi i drugi drążek w jakim położeniu? tam jest tylko dwie możliwości prawa lewa strona czy jescze na środku coś jest ??

Jeszcze jedna sprawa dość dawno nikt tam nie wymieniał płynów ile wejdzie płynu do chłodnicy ??

Jakie oleje stosujecie ?? do silnika skrzyni i hydrauliki jeszcze pasowało by wymienić olej w wzmacniaczu kierownicy ale nie wiem jaki tam bedzie odpowiedni

 

Proszę foto ;)

post-58016-0-71656600-1351536565_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danio412    0

Stara kabina a wiec jeżeli chcę jechać na pusto czyli szosowe biegi i drugi drążek w jakim położeniu? tam jest tylko dwie możliwości prawa lewa strona czy jescze na środku coś jest ??

Jeszcze jedna sprawa dość dawno nikt tam nie wymieniał płynów ile wejdzie płynu do chłodnicy ??

Jakie oleje stosujecie ?? do silnika skrzyni i hydrauliki jeszcze pasowało by wymienić olej w wzmacniaczu kierownicy ale nie wiem jaki tam bedzie odpowiedni

 

Proszę foto ;)

 

 

Cześć jestem nowy ale troche znam się na mtz , sam mam mtz belarus 800 wiem nigdy nieznałem tego typu rocznik 84 durza buda i biegi zboku . :rolleyes:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Olej do skrzyni biegów 40 litrów, do silnika 15 l, do wzmacniacza 9 l do chłodnicy około 20.

Jeśli potrzebujecie jakiejś literatury na temat obsługi podajcie adres skrzynki podeślę.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

elektronik87@o2.pl proszę o podanie marek olejów jakich można używać do chłodnicy mam na myśli Petrygo ale do skrzyni i silnika nie mam pojęcia ;(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    44

U siebie w kikumiesięcznym pojeździe mam: silnik Orlen Platinum Ultor 15W40, skrzynia i most przód Hipol 80W90 GL4, hydraulika wspomagania i TUZ/zewnętrzna - producent (a raczej Pronar) zaleca hydrol lhl-38 ale mam zalany lhl-46, bo tamten jest jak woda, a płyn to Borygo.

P.S. Olejów do chłodnicy raczej się nie stosuje :lol:


KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
janek82    3

Stara kabina a wiec jeżeli chcę jechać na pusto czyli szosowe biegi i drugi drążek w jakim położeniu? tam jest tylko dwie możliwości prawa lewa strona czy jescze na środku coś jest ??

Jeszcze jedna sprawa dość dawno nikt tam nie wymieniał płynów ile wejdzie płynu do chłodnicy ??

Jakie oleje stosujecie ?? do silnika skrzyni i hydrauliki jeszcze pasowało by wymienić olej w wzmacniaczu kierownicy ale nie wiem jaki tam bedzie odpowiedni

 

Proszę foto ;)

ile dales za niego dosyc zadbany ciezko w takim stanie znalesc mtz??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

MTZ w sumie można powiedzieć że był od dawna w mojej rodzinie obecnie otrzymałem go w spadku od nowości miał jednego właściciela, interesuje mnie jescze obsługa zwolnicy tzn. bliżej kierownicy jest drązek który kompetnie nie wiem w jakich położeniach za co odpowiada z biegami powoli ogarniam temat :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Ta dźwignia to jak by niesynchronizowany wzmacniacz momentu. Przełącza się ją tak samo jak biegi nisynchronizowanej skrzyni. W górę dwa sprzęgła a w dół przegazówka. Każdy bieg jaki jest na podstawowej skrzyni zmienia o wartość jaka masz w tabelce. Jeśli ciągnik ma ciężko i zaczyna zwalniać silnik nie trzeba zmieniać biegów które maja od siebie duże odstępy tylko wystarczy przełączyć na żółwia.

 

http://zapodaj.net/55040c6a8e674.jpg.html


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

od siebie polowe, do siebie szosowe. Nie żadne lewo-prawo, przynajmniej u nas w trzech MTZach tak jest.

o jest doobre w transporcie, bo ruszamy z 9 polowe, potem na szosową i już.

Edytowano przez zbyszekbrzuze

KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

W niektórych mtz-tach dźwignia jest zamontowana pionowo do pokrywki a mniej więcej od wysokości podłogi jest odgięta na bok w taki sposób że przełącza się prawo-lewo. Ja np. nie miałem dźwigni tylko pedał.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam, biegi w miarę załatwione mam jeszcze klika pytań ;0

Chciałbym się dowiedzieć jeszcze do czego służy plastikowa puszka z prawej strony za siedzeniem z przełącznikiem a komkrtnie co się w niej znajduje ??

Oraz czy to normalne że stacyjka ma tak jakby jedno położenie bez stopni przekręcam w prawo do oporu to odpala a nie ma możlwości grzania świecy lub coś podobnego;(

Potrzebuje schematu elektrycznego bo mam kilka luźnych przewodów i wskaźnik paliwa ciągle pokazuje FULL wyglada na zwarcie;(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Biznez404    2

W tej puszce to jest złączka przewodowa , stacyjka na połowie swojego obrotu powinna grzać świeca i przekręcasz do końca na odpalanie a wskaźniku sprawdź czy zegar dobrze masuje :rolleyes: .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

Na tej puszce z tyłu włączamy halogeny z tyłu. Działaja niezależnie od przełącznika świateł. zasila go pierwszy bezpiecznik z lewej.

 

Zegar pokazuje full, bo zwarcie z podłogą przy czujniku może być. Niektóre maja tak, że jak nie widzi czujnika, to też jest ful na zegarze. Zegar w mało którym działa


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Witek2010    33

Tak z waszych opowiadań aż ja zrozumiałem te biegi :) Podobnie jak w t-25 wajchowanie musi być :D


"Wizualnie prezentował się naprawdę ładnie: szerokie nadkola, agresywne kształty i ultranowoczesne rozwiązania powodowały, że kobiety piszczały na sam jego widok" -> T-25 :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

Witku, prostsze, bo biegi na każdym zakresie masz co 1, a nie jak przy Władku co 2 biegi. Skończą ci się wolne, przechodzisz do szybkich i zmieniasz aż do prędkości 40km/h :D Możesz też od razu ruszyć z najszybszego (9) niezależnie na którym zakresie jesteś


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

One tylko numery mają po kolei. Jak byś chciał przełączać od najmniejszego do najwyższego wszystkie 9 to się pogubisz nie wspominając o 18-tu. następny feler to krótkie odstępy między 6,7,8 i okrutnie długi między 8 a 9. Trzeba kombinować z żółwiem żeby rozpędzać się płynnie pod obciążeniem.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
janek82    3

Seweryn masz racje ale idzie to opanowac z czasem ale musi byc zylka do tego zwykly czlowiek tego nie pojmie musi byc kumurunista i basta :D:D a jak jest z tymi skrzyniami z 14 przelaczeniami jest lepiej czy gozej??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zapytać posiadaczy ciągników mtz Pronar 82 w wersji sa i tsa o opinie o tych ciągnikach i o tym co należy sprawdzić przy zakupie tych ciągników.
    • Przez iridium3000
      Witam. Chciałbym się dowiedzieć w jakim zakresie obrotów najlepiej się poruszać w celu ekonomicznego spalania 952.3 w czasie transportu i prac polowych.
      W orce trzymam 1800obr w transporcie 1600obr 
      Myślicie że można by zejść w pracach polowych do 1600obr a w transporcie 1400obr czy to za mało?
      Z tego co widziałem nowy  Fendt  120koni w orce latał na 1550obr. Dla tego jestem ciekawy czy w MTZ również można zejść z obrotów w celu redukcji spalania.
    • Przez ZaqAMG
      Witam
      Doczytalem w instrukcji ze na tym wyswietlaczu powinny wyswietlac sie nie tylko motogodziny ale rowniez inne parametry typu predkosc aktualna,spalanie
      Przeszukalem caly internet i niemoge nigdzie znalezc informacji jak to wlaczyc/zaprogramowac
      Prosze o pomoc gdyz serce mnie boli od kiedy dowiedzialem sie ze Belarus posiada takie bajery a Ja z nich niekorzystam 😅
      69505144247__413679D2-5B28-4DB4-B4D4-22D5D0D49D34.MOV
    • Przez Lipowa
      Witam. Wie ktoś może lub ma opisane przewody które wychodzą z kostki która znajduje się pod deska rozdzielczą? Lub gdzie takie coś kupic ?
      20240326_145521.heic 20240326_145517.heic 20240326_123552.heic
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj