elektronik871

Pomoc w opanowaniu skrzyni biegów MTZ 80

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
seweryn20    825

Pewnie że da się to opanować. Nie mam zielonego pojęcia jak to jest w skrzyni 14-ce.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chciałem się dowiedzieć jeszcze co to jest za rura pod kabiną z lewej strony z tyłu jak się stoi to jest nad lewą półosią z zakręconą śrubką wygląda na jakiś podługowaty zbiornik ale do czego służy nie mam pojęcia :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

A jest do tego podłączony przewód hydrauliczny? Możliwe że chodzi ci o akumulator hydrauliki. Starsze mtz-ty go miały.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie widzę żadnego przewodu możliwe że jest pod kabiną podpięty zbiornik wygląda jak obcięta grubsza rura zaspawana na końcu z umieszczoną nakrętka po odkręceniu pusty jest w środku, jeżeli to tzw akumulator do czego to służy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Do amortyzowania narzędzie zawieszonego na tuzie gdy ciągnik skacze na dziurach. W środku jest tłoczysko i sprężyny. To akumulator mechaniczny.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mam jeszcze problem z opanowaniem instalacji elektrycznej porzebuje schematu szczególnie odcinka odpowiedzialnego za ładowanie akumulatora nie jestem pewien czy poprawnie ładuje wsystkie wskaźniki oraz przełączniku był zapyziałe z rdzy i powoli wszystko rozkręcam i czyszcze do tego chyba mam problem z stacyjką działa tylko w jednym położeniu tak jakby 0-1 zamiast jak mi się wydaje 0-1-2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Podaj mi na pw swój adres skrzynki poślę ci kilka rzeczy na ten temat.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

Wracając do skrzyni. Z średnim obciążeniem rusza się z 9 polowej i przerzuca na szosową.


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zen88    0

Panowie pomóżcie. ostatnio kupiłem mtz z 95 roku i za cholerę nie idzie płynnie przełączać biegów. Słychać tylko jeden wielki zgrzyt. Może to wina hamulca szkrzyni tylko jak go wyregulować bo jestem zielony w tym temacie. Może trochę z innej beczki, jak ustawić hydraulike w położenie pozycyjne?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

A na postoju jak wciśniesz sprzęgło i poczekasz i dopiero włożysz bieg też zgrzyta?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zen88    0

Wtedy nie zgrzyta. Zgrzyta jak chcę jechać szybciej tj. jak przełączam np. z 7 na 8 i z 8 na 9. Podejrzewam że to może być kwestia regulacji sprzęgła. Jakie mają być luzy między łożyskiem a łapkami i między łapkami a dociskiem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

A masz hamulec wałka w skrzyni? Sprzęgło bez niego prosta sprawa... wszystkie łapy w równej odległości od łożyska oporowego i jałowy skok pedału 50-60 mm.

A co do regulacji podnośnika daj adresik poślę ci instrukcję.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zen88    0

Dorwałem instrukcję i podnośnik już opanowałem. HAmulca skrzyni nie mam, ale cały czas męczy mnie jednak ta skrzynia, czy ona tak naprawdę ciężko chodzi, bo zmienić bieg z 8 na 9 to katastrofa. Jeszcze jedno jak mam reduktor w położeniu neutralnym to go ciężko włączyć trzeba czekać około 10 sekund dopóki się zatrzymają koła zębate. Czy to jest norma w tym ciągniku?

 

ps. właśnie jestem w trakcie wymiany uszczelki pod główicą, kanał olejowy puszczał na rogu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

U mnie ciężko nie chodzi a co do reduktora(żółw/zając) to idento. jak przełączysz od razu... gitara ale jak dasz na luz i po chwili chcesz włączyć przełożenie to zgrzytnie. Z jakiegoś powodu wałek sprzęgłowy się kręci czy rozkręca z powrotem mimo że sprzęgło wciśnięte.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kemotke    1

ten typ już tak ma ;) trzeba się tego nauczyć poprostu jak to robić żeby nie zgrzytało, a żeby wrzucić szybko bieg z luzu na postoju to wolne obroty jak się wciska sprżegło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9111

W MTZ 50 i 550 nie ma reduktora. Jest tylko standardowa skrzynia 9/2 Po prostu uboższa wersja. W nowszych wykonaniach skrzyni można dołożyć reduktor.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9111

Nie było wersji standard/rozszerzona, tylko pewnie jest to przeróbka z MTZ 50/550 albo skrzynia z tej wersji przełożona. MTZ 50/550 różni się głowica silnika, tłokami, wałem korbowym, brakiem reduktora i brakiem 1000 obr wałka. Jak się przełoży albo przebuduje silnik, to nadal brak reduktora i wyższych obrotów wałka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Skrzynie się niczym nie różnią poza umiejscowieniem lewarka zmiany biegów. Te z dźwignią po prawej stronie to jest tylko nakładka na skrzynię i odejście dźwigni do boku wygodniejsze bo nie wajch*jesz między nogami. Jak masz lewarek na środku do za bodajże coś koło tysiaka można taką założyć.

 

http://allegro.pl/pokrywa-skrzyni-biegow-kpl-nowy-typ-mtz-i3796574617.html


KPK KUMURUN TEAM

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Lipowa
      Witam. Wie ktoś może lub ma opisane przewody które wychodzą z kostki która znajduje się pod deska rozdzielczą? Lub gdzie takie coś kupic ?
      20240326_145521.heic 20240326_145517.heic 20240326_123552.heic
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez kris148a
      Witam, kupiłem nowy rozdzielacz ten pod kierownicę i pracował dobrze, bylem z niego zadowolony chodź przełączanie z kolejnych pozycji było trochę odporne. Po 3 miesiącach przestała odbijać wajcha gdy ramiona doszły do samej góry, oraz nie mogę delikatnie opuścić ramion bo jest opór a potem zaraz ostro ramiona z maszyną opadają i uderza o ziemię a przedtem mohlwm powoli opuszcza. Ma ktoś na to jakiś patent? Odesłał bym ale uziemnie ciągnik a jakie znowu za jakiś czas stać się to samo to jeśli jest jakiś sposób naprawy tego ro wolę ja to zrobić. Pomoże ktoś?
    • Przez Tomasz3p
      Witam Panowie.
      Otóż mam taki problem po remoncie silnika gdy się silnik nagrzeje do przez wydech idzie oliwa. Pierścienie na tłokach są dobrze pozakładane Czy to może być wina pękniętej głowicy? Czy może być jakaś jeszcze inna przyczyna?
    • Przez rastafarmer
      Witam wszystkich bardzo serdecznie!
      Jestem nowym użytkownikiem- pomimo tego że przeczytałem regulamin, proszę o troszeczkę wyrozumiałości i uwagi jeśli robię jakieś błędy
      Mianowicie posiadam MTZ-ta 82 z przednim napędem. W najbliższym czasie chciałbym wymienić w nim opony z przodu.
      Fabrycznie mam wstawione 11,2 R20. W związku z powyższym mam do Was pytanie- czy jest możliwość wstawienia opon 12,4 R20? Czy to się wszystko "zgra" bez wymiany tylnych opon?
      Proszę o porady i uwagi.
      Pozdrawiam!
       
      Szymek
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj