FINN

URSUS FINN 914 DL Turbo- silnik

Polecane posty

FINN    1478

Witam.

A wiec od początku, po zrobieniu przeglądów silników w 1224 i 7211, przyszedł czas na moja Finnke, bo już od dawna jej sie to tez należało zajrzeć do środka. I co się okazało:

- pozapadane gniazda zaworów, prawie wszystkie

- spuchnięte 2 tłoki( pierwszy od kabiny i 3) na których pisze Made in Germany

- tuleje w idealnym stanie na 3 widać jeszcze ślady frezowania

- wał nominał i panewki w idealnym stanie

- turbina bez luzów i nie bierze oleju

 

I tu pojawia sie moje pytanie, a za razem problem, bo: nie chcę wymieniać całych kompletów naprawczych, jak mam oryginalne Niemieckie tuleje, a wsadzić jakiś badziew do ciągnika, który pracuje cały rok to mi sie nie uśmiecha i nie kalkuluje. A pomyślałem ,że zadzwonię do tego całego Rol-maru, co tak prężnie reklamuje sie na AF, ale szybko mnie zmyli, bo powiedzieli, ze oni tylko dla firm sprzedają a indywidualni nie maja co tam szukać tylko hurtowe zamówienia, bo nie chciałem wsadzać byle jakich tłoków skoro tam maja oryginały Ursusa, ale dali mi telefon do Farm Experta, który to expert, mi zbytnio nie pomógł... gdzie bym nie zadzwonił to wszędzie maja całe komplety naprawcze, ale ja nie mam potrzeby, nie chcę kupować byle czego, skoro wiem ze te tuleje pochodzą mi dłużej niż nowe, a tłoków samych brak...

1 Może ktoś z Was zna firmę/ sklep gdzie dostane same tłoki??

2 Czy ktoś zna/ lub stosował technikę dopasowywania tłoków ( chodzi mi o do toczenie tłoka na nominalna średnice, lub w jakis inny sposób dopasowania, aby łatwo można było go zamontować z pierścieniami w tuleji)?? Bo zaznaczę że takiej techniki wymagają tylko 2 tłoki. Na tłoku mam tylko podane: 109,86 i Sp 0,14, Made in Germany 507 113 ( gdzie 507 znajduje się nad czymś w stylu M, a 113 pod) Tłoki są 4 pierścieniowe.

 

Mam nadzieję ,że w miarę jasno przedstawiłem swój problem/pytanie. Z góry dziękuję za konkretne odpowiedzi.

Pozdrawiam FINN


"Wielu internautów jest kundlowatych.Jedyne, co mogą, to anonimowo szczekać, podgryzać najwyżej kostki, bo wyżej nie sięgają. Jakby ich odwiązać z łańcuchów i kazać coś zrobić, to by nie dali rady." K. Jackowski
Skargi, wnioski i zażalenia, proszę kierować na PW i GG :)
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Laszek    1

http://www.autoszlifiernia.pl/home.html

zobacz tam, w 355 z pgr miałem rozwiercone tuleje i tłoki były wstawione większe a ostatnio jak chciałem wymienić pierścienie to nie było żadnego problemu żeby mieli większy rozmiar na stanie. a jeśli chodzi o usługi na warsztacie to robią naprawdę uczciwie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
FINN    1478

wszystko fajnie, ale trochę daleko, przeszło 300 km... ;) w jedna stronę...


"Wielu internautów jest kundlowatych.Jedyne, co mogą, to anonimowo szczekać, podgryzać najwyżej kostki, bo wyżej nie sięgają. Jakby ich odwiązać z łańcuchów i kazać coś zrobić, to by nie dali rady." K. Jackowski
Skargi, wnioski i zażalenia, proszę kierować na PW i GG :)
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    170

Jeżeli masz sil. turbo to powinny być tloki trzy pierścieniowe coś jak tu; http://www.farmexpert.pl/zestaw_naprawczy_silnika_do_ursus_c_385_turbo_mahle_produkt6136.aspx?utm_source=nokaut.pl&utm_medium=cpc&utm_campaign=2012-10&utm_content=6136#ncl

Firma MAHLE jest bardzo dobrą marką (nie żaden badziew) przy tej cenie myślę że nie warto robić kombinacji z dorabianiem tłoków.Tłoki powinno wymieniać się w komplecie lub pojedyńczo o tej samej masie, chodzi o wyważenie układu korbowo-tłokowego a dorabianie ,przetaczanie itp. może się skończyć źle.Z tymi tłokami to coś musiało być kombinowane bo turbo ma być trzy pierścieniowe a chodzi o pierwszy pierścień chromowany który jest trapezowy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
FINN    1478

silnik jest oryginalnie bez turbo, a w Finlandii było dostawiane turbo, a silnik został bez przeróbki, a jeśli nawet chodziło by o ewentualna wymianę zestawów, to na pewno było by to 4 pierścieniowe... jakoś nie przekonuje mnie mniejsza ilość pierścieni w układzie w którym się doładowuje większą ilością powietrza... do tej pory na 4 pierścieniach nie brał mi oleju od wymiany do wymiany... a zdarzało się że chodził więcej jak 200mtg...


"Wielu internautów jest kundlowatych.Jedyne, co mogą, to anonimowo szczekać, podgryzać najwyżej kostki, bo wyżej nie sięgają. Jakby ich odwiązać z łańcuchów i kazać coś zrobić, to by nie dali rady." K. Jackowski
Skargi, wnioski i zażalenia, proszę kierować na PW i GG :)
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    170

Dla mnie też jest to trochę dziwne ale tak jest , porównaj sobie w katalogach czy to zetor, czy john zawsze turbo ma trzy pierścienie (innego typu) i musi mieć to jakieś uzasadnienie (może ktoś w zorientowany się wypowie) a ponieważ nie jestem konstruktorem silników to wolę stosować części takie jakie mają być.Jeśli chodzi o branie oleju to silnik turbo zawsze będzie brał mniej lub wcale (i to już wiem dlaczego) i nie chodzi o ilość pierścieni bo każdy typ ma po jednym olejowym.Jak miałeś dokładane turbo to sprawdź czy korbowody masz odpowiednie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4653

Toczenie tłoków, które juz z jakiegos powodu popuchły to średni pomysł. To juz nie bedzie to.4 pierścienie to relikt przeszłości. Dzisiaj większość producentów silników do ciągników stosuje przeważnie 3. Jak jest dobre pasowanie spokojnie dają uszczelnienie, pozatym jest mniejsze tarcie. Lepiej zmienić cały komplet czyli 6 sztuk niz jakieś patenty robić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    315

wstaw 3 pierścieniowe mahle o tym samym numerze na pudełku. Ew. poszukaj czeskich ale nie zetoroskich.

 

Zabawa w rozwiercanie itp to średni pomysł bo jak potem ustalić czy mają taką samą masę? W czasach PRLu tłoki miały swoje grupy wagowe i wymiarowe - obecnie tego nie ma.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Laszek    1

u mnie jak wcześniej pisałem w 355 jeszcze za czasów pgr tuleje były rozwiercone na większy wymiar i tłoki były odpowiednio większe wstawione, w katalogu części nawet chyba są podane 2 wymiary po szlifie, ja osobiście nie robił bym tego tylko wymienił cały komplet tłok tuleja ale widać za pgr jak mieli sprzęt do szlifowania tulei to szlifowali je i wstawiali tylko nowe tłoki. zawiązując do sklepu którego wstawiłem link to nie było tam problemu aby tam mieli pierścienie na większe tłoki. ogólnie gościu tam jest dobrze obcykany i umie dobrze doradzić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
FINN    1478

koledzy... co jak co okazało się, że to nie tłoki popuchły.... ;) po głębszych oględzinach okazało się że to była wina nagaru na tłokach i tulejach,.... to tłoki i tuleje zostają zakładam tylko pierścienie z MAHALE, i tyle , głowica po regeneracji może będzie jutro więc podejrzewam, że do końca tygodnia Finnka będzie już w pełni sił , bo te chabety się połapie , co po uciekały przez lata i z powrotem zaprzęgnie w chomonto :D


"Wielu internautów jest kundlowatych.Jedyne, co mogą, to anonimowo szczekać, podgryzać najwyżej kostki, bo wyżej nie sięgają. Jakby ich odwiązać z łańcuchów i kazać coś zrobić, to by nie dali rady." K. Jackowski
Skargi, wnioski i zażalenia, proszę kierować na PW i GG :)
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
FINN    1478

to są z kompletu MAHLE... ;) nie było oddzielnych kompletów na sklepie, to sprzedawca " pożyczył" z kompletu... ;) uszczelka jest kupiona razem z całym zestawem uszczelek do 914 i ma więcej otworów niż oryginalna


"Wielu internautów jest kundlowatych.Jedyne, co mogą, to anonimowo szczekać, podgryzać najwyżej kostki, bo wyżej nie sięgają. Jakby ich odwiązać z łańcuchów i kazać coś zrobić, to by nie dali rady." K. Jackowski
Skargi, wnioski i zażalenia, proszę kierować na PW i GG :)
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Dla mnie też jest to trochę dziwne ale tak jest , porównaj sobie w katalogach czy to zetor, czy john zawsze turbo ma trzy pierścienie (innego typu) i musi mieć to jakieś uzasadnienie (może ktoś w zorientowany się wypowie) a ponieważ nie jestem konstruktorem silników to wolę stosować części takie jakie mają być.Jeśli chodzi o branie oleju to silnik turbo zawsze będzie brał mniej lub wcale (i to już wiem dlaczego) i nie chodzi o ilość pierścieni bo każdy typ ma po jednym olejowym.Jak miałeś dokładane turbo to sprawdź czy korbowody masz odpowiednie.

 

 

to nic dziwnego, w tym przypadku silnik wolnossący sam spręrza poprzez pierscienie na tłokach dlatego jest wyposarzony w cztery,a z turbo ma trzy bo dostaje doładowany,

stosowanie tłoków z większą ilością pierścieni nie zmienia charakterystyki pracy silnika,dają trzy bo tyle wystarcza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
FINN    1478

a nie zaszkodzi jak się da 4... ;)


"Wielu internautów jest kundlowatych.Jedyne, co mogą, to anonimowo szczekać, podgryzać najwyżej kostki, bo wyżej nie sięgają. Jakby ich odwiązać z łańcuchów i kazać coś zrobić, to by nie dali rady." K. Jackowski
Skargi, wnioski i zażalenia, proszę kierować na PW i GG :)
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    161

Weź mi @finn przyślij te zdjęcia popuchniętych czy tam coś tam od nagaru tłoków ,kilka fotek z każdej strony , bo przeczytałem cały temat i nie wiem o co ci chodzi, jeżeli nagar był między tłokiem a tuleją to znak że tłok i tuleja to jajo, ale przypuszczam że o to ci chodzi, chyba że nagar gdzieś indziej...


Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Dla mnie też jest to trochę dziwne ale tak jest , porównaj sobie w katalogach czy to zetor, czy john zawsze turbo ma trzy pierścienie (innego typu) i musi mieć to jakieś uzasadnienie (może ktoś w zorientowany się wypowie) a ponieważ nie jestem konstruktorem silników to wolę stosować części takie jakie mają być.Jeśli chodzi o branie oleju to silnik turbo zawsze będzie brał mniej lub wcale (i to już wiem dlaczego) i nie chodzi o ilość pierścieni bo każdy typ ma po jednym olejowym.Jak miałeś dokładane turbo to sprawdź czy korbowody masz odpowiednie.

Racja, jeżeli było turbo dołożone, i 4 pierścienie, to nie wiadomo, czy silniki w ciągnikach na eksport były dostosowane do turbo. Nasze 912 i 914 są dostosowane i już mają "flaki" turbo i 3 pierścienie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
FINN    1478

raczej wątpie w to, bo głowica była normalna, pompa, wtryski też, a turbo nie jest oryginalne ... bynajmniej jest tak w moim 914... dziś odebrałem głowice, ale powiedziałem aby zrobili mi ją już pod turbo...


"Wielu internautów jest kundlowatych.Jedyne, co mogą, to anonimowo szczekać, podgryzać najwyżej kostki, bo wyżej nie sięgają. Jakby ich odwiązać z łańcuchów i kazać coś zrobić, to by nie dali rady." K. Jackowski
Skargi, wnioski i zażalenia, proszę kierować na PW i GG :)
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty
bynajmniej jest tak w moim 914..

To znaczy jak? nie dostosowany?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
FINN    1478

tak, bo wszyto na to wskazuje... tłoki, 4 pierścieniowe, pompa paliwowa i wtryski do zwykłego silnika, kolektor wydechowy i ssący normalny, głowica była pod zwykły nie doładowany silnik, filtr powietrza mniejszy, no i ta turbina, nawet gabarytowo jest mniejsza od tej oryginalnej...


"Wielu internautów jest kundlowatych.Jedyne, co mogą, to anonimowo szczekać, podgryzać najwyżej kostki, bo wyżej nie sięgają. Jakby ich odwiązać z łańcuchów i kazać coś zrobić, to by nie dali rady." K. Jackowski
Skargi, wnioski i zażalenia, proszę kierować na PW i GG :)
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Właśnie, to sprawdź tylko dobrze jakie są korbowody.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
FINN    1478

wiem ,że to głupie pytanie... ale po czym poznać czy korbowód jest od turbo lub nie?? bo te co mam to nie mają tych blaszek do zabezpieczania jak się dokręci...


"Wielu internautów jest kundlowatych.Jedyne, co mogą, to anonimowo szczekać, podgryzać najwyżej kostki, bo wyżej nie sięgają. Jakby ich odwiązać z łańcuchów i kazać coś zrobić, to by nie dali rady." K. Jackowski
Skargi, wnioski i zażalenia, proszę kierować na PW i GG :)
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    170

kolektor wydechowy i ssący normalny, , filtr powietrza mniejszy, no i ta turbina, nawet gabarytowo jest mniejsza od tej oryginalnej...

To mnie zaciekawiłeś jak masz zrobiony napęd turbiny i doprowadzenie powietrza do sil. :o

 

Pytanie nie jest głupie, a korbowód turbo ma charakterystyczne pogrubienie (wzmocnienie) w kształcie prostokąta na główce korbowodu z boku i na stopie od dołu.http://sklep-rolnicze.eu/korbowod-kpl-c-385-turbo,3,30900,27070

Edytowano przez ptaszyna

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
FINN    1478

http://www.agrofoto....914-dl-turbo/��

 

tutaj masz tą turbinę

 

aha, to jutro się im jeszcze raz przyjrzę...

Edytowano przez FINN

"Wielu internautów jest kundlowatych.Jedyne, co mogą, to anonimowo szczekać, podgryzać najwyżej kostki, bo wyżej nie sięgają. Jakby ich odwiązać z łańcuchów i kazać coś zrobić, to by nie dali rady." K. Jackowski
Skargi, wnioski i zażalenia, proszę kierować na PW i GG :)
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

a nie zaszkodzi jak się da 4... ;)

 

Fabrycznie silnik z turbo ma po 3, twój miał 4, bo turbo dołożyli do wolnossącego, oczywiście możesz dać cztery. Wszyscy producenci idą na skróty i po kosztach jedni więcej drudzy mniej - jakość uszczelniaczy, stali, ogółem wszystkich materiałów, ile wytrzyma maszyna produkowana teraz, a ile wytrzymują starsze dziadki przecież - nie patrząc pod kątem komfortu pracy oczywiście.

Edytowano przez Marcin91
ortografia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
FINN    1478

no jeśli mówimy o wersjach eksportowych Ursusów, to wytrzymałość jest lepsza od nie jednego nowego ciągnika... a komfort pracy też dobry :)


"Wielu internautów jest kundlowatych.Jedyne, co mogą, to anonimowo szczekać, podgryzać najwyżej kostki, bo wyżej nie sięgają. Jakby ich odwiązać z łańcuchów i kazać coś zrobić, to by nie dali rady." K. Jackowski
Skargi, wnioski i zażalenia, proszę kierować na PW i GG :)
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Lukecki
      Witam, w którym miejscu można zmierzyć ciśnienie doładowania w Ursusie 1614?  Jak to zrobić? 
    • Przez Krzychu_912235
      Witam posiadam ursusa 385 z silnikiem 912 domyslam sie ze pierwsze mrozy daly znac o sobie...koledzy powiedzcie co tu  zrobic aby ta maszyna paliła na mrozie w mf235 jest świeca...a tu nic ...pozostaje knot<raz mi sie juz ciagnik zapalił od tej formy rozgrzewania>...czy moze da sie cos zamatować aby bez problemu ją zapalic...I jeszcze jedno pytanie nie wiecie ile kosztuje siedzonko do tyłu dla pasazera...
    • Przez tomi217
      mam problem nie wiem gdzie jest w 1014 chlodnica oleju silnikoweg i na czym polega konserwacja.
    • Przez wariatpolowy
      Witam.
       
      Mam nadzieję, że w odpowiednim miejscu założyłem temat...
       
      A więc tak:
       
      W 1224 wybija wodę z chłodnicy, jak zaczyna łapać temperaturę podczas pracy- jakieś 70 stopni (np z talerzówką). Z tym że jest to dość dziwne, gdyż podczas pracy (przy obrotach ok 1600- 2000) jest ok, a jak tylko zmniejszy się gaz (np przy zawracaniu), wybija jednorazowo nawet 4-5 litrów wody. Po dolaniu wody temp spada do ok 40-50 stopni, dwie długości pola, temp rośnie i znów gejzer. I tak w kółko.
       
      Termostat nowy, węże nowe, chłodnica potraktowana KRETEM od środka, a z zewnątrz płynem do mycia silników (jest czyściutka), pompa wody nowa...
       
      Mogła któraś tuleja pęknąć? Ogólnie teraz miał planowaną głowicę, nową uszczelkę, nowe pierścienie, pompę po regeneracji, wyregulowane wtryski i pali bardzo ładnie. Przy obrotach pow +/- 1200 można odkręcić korek od chłodnicy i nic nie wybije, widać, jak woda krąży. A jak tylko obroty spadną, tak woda idzie w powietrze. W czwartek na jakieś dwie godz pracy trzeba było dolać prawie 30 litrów wody...
       
      Ratujcie, bo za jakiś miesiąc czeka jakieś 150 ha na talerzówkę....
    • Przez rolnikgospodarny95
      Witam mam do was pytanie dlaczego chłodnica zaczęła przeciekać, jest orginalna od 90roku.jakie są sposoby żeby ją uszczelnić? A może trzeba będzie pomyśleć o zakupie nowej, jeżeli nie uszczelniła by się.Czekam na wasze odpowiedzi bo nie wiem co zrobić. 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj