Skocz do zawartości

Polecane posty

Gospodarz12    21

Tomek73

Odradzasz w ogóle markę New Holland czy tylko dane modele?

Na razie się rozglądam za jakimś nowym ciągnikiem w granicach 140-150KM i rozważam również tę markę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

tomek73    233

Tylko ten model. Sam mam NH T 5060 i jestem zadowolony, i Case MX 150 i szczerze to za duży na 100 ha.

NH wszystko robię a Case orki i siew.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Artur1992    0

Właśnie nie wiem co to robić z tym tm 175 bo do jutra mam dać znać, ciągnik był serwisowany do samego końca pracował w spółdzielni wioskę obok mnie i jest możliwośc sprawdzenia go w serwisie przed kupnem. A nie wiesz jakie jest jego spalanie ???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gospodarz12    21

Ja mam zaledwie niecałe 50ha, ale potrzebuję ciągnik ok. 140-150KM gdyż mam same góry i glina tęga że ciągnik 105KM z obrotówką Lemkena Vari opal x120 3 skiby stoi w miejscu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Artur1992    0

ten TM 175 jest z 2003 r więc nie wiem która to generacja

 

Jeżeli ktoś ma takiego TM 175 to niech napisze jakie jest zużycie paliwa mniej więcej ???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukasko    15

Witam

 

Kolego ja użytkuję ciągnik Case mxm 190 dla Twojej wiedzy ciągniki

-Case MXM 175 jest dokładnie takim samym cągnikiem, co New Holland, TM 175

-Case MXM 190 jest dokładnie takim samym ciągnikiem, co New Holland TM 190

 

I jeszcze ciągniki Case MXM 175 (New Holland, TM 175) różnią się tylko oprogramowaniem sterującym pompą wtryskową od swoich wyższych modelowo braci, czyli od Case MXM 190 i New Holland TM 190 te ciągniki są identyczne z wyglądu i mają tylko inny znaczek na masce ciągnika.

 

Natomiast Case MXM różni się tylko małymi detalami od New Holland TM ale jak byś postawił te ciągniki koło siebie to gwarantuje Ci że po za kolorem i trochę inną maską nie pokazał byś innych różnic.

 

To tak dla wyjaśnienia.

 

A co do ich awaryjności hmmm.... powiem tak mój ciągnik czyli Case MXM 190 mam od nowości od 2005 roku jestem jego pierwszym właścicielem. i w tej chwili mam 6100MTG i według mnie jest to bardzo dobry ciągnik.

 

Ktoś podał taką informację na forum że była druga generacja powiem tak faktycznie w 2004 roku wszystkie Case MXM mają dodatek "PRO" czyli CASE MXM 175 PRO i MXM 190 PRO

 

Z tego co wiem to od 2004 roku wszystkie modele CASE MXM i NEW Holland TM mają po dwa filtry paliwowe (wcześniej miały po jednym) mają poprawioną pompę wtryskową (wcześniej miewała awarie) No i mają zmienione oprogramowanie na nowsze i i od 2004 roku można było dodatkowo sterować wałkiem odbioru mocy z poziomu błotnika tylnego.

 

Dużo ludzi pisze tu na forum że te ciągniki są bardzo awaryjne ale ja się z tym nie zgodzę i podam Ci kilka faktów dla czego jest taka opinia.

 

Ciągnik Case MXM 175-190 i New Holland TM 175-190 powstały pod koniec 2000 roku i jest to owoc połączenia dwóch koncernów Case i New Holland - CNH ciągniki te w tamtych czasach z początku produkcji tj. od 2000 roku były jednymi z najlepiej wyposażonych ciągników na rynku. Wiem co mówię bo przed kupnem oglądałem każdy model w tej mocy z konkurencji.

Wyposażenie było uzależnione od tego jakie sobie klient zażyczył lub klient kupował już gotowy ciągnik z placu u sprzedawcy ale wówczas kupował je z takim wyposażeniem z jakim je zamówił sprzedawca.

 

I tak ciągniki te w 2000 roku mogły mieć lub miały

1)radar poślizgu (prędkość ciągnika była pokazywana według rzeczywistej prędkości z radaru i było to wyświetlane na ekranie deski rozdzielczej - dodatkowo jak ktoś kupił opryskiwacz lub rozsiewacz nawozowy z komputerem to komputer opryskiwacza brał prędkość jazdy z radaru dzięki temu miałeś prawidłową dawkę oprysku na ha.

2)hydraulika ciągnika mogła być sterowana na elektrozaworach dzięki temu z kabiny ciągnika mogłeś ustawić sobie w każdej chwili za dotknięciem palca przepływ i ciśnienie oleju na gniazdach zaworowych i ustawić czasowy przepływ oleju (jak długo ma działać zawór)

3) skrzynia biegów była Full Power schift 18 lub 19 biegów wszystkie przełączane bez sprzęgła pod obciążeniem uważam że jest to najlepsza skrzynia do dziś ze względu na silę uciągu. Ta skrzynia jest praktycznie identyczna nadal w nowych Pumach i T7000

4) wałek odbioru mocy prędkość była zmieniana automatycznie w zależności jaki wałek wsadziłeś od 2004 roku bo do 2004 była dźwignia w kabinie do zmiany prędkości wałka

5) zmian biegów mogła być wykonana automatycznie od 9 lub 12 biegu do 18 lub 19 biegu - tryb transportowy lub tryb polowy zaczynał się od 1 do 12 biegu

6) miały bardzo mocny udźwig 8000 kg jak na tamte czasy to było dużo

7) ciągnik miał możliwość do zapisania w pamięci komputera do 33 różnych funkcji jakie wykonuje traktorzysta na uwrocie pola czyli np. podnosisz pług, zmieniasz dwa biegi niżej lub wyżej dajesz mniej gazu itp. nagrywałeś to a później naciskasz jeden guzik i ciągnik to wszystko sam wykonuje wyświetlając na monitorze skrzyni biegów

8) ciągniki te miały aktywny tempomat czyli ustawiałeś zadane obroty silnika i komputer sam dba o to aby te obroty utrzymać w trakcie jazdy-pracy w zależności od obciążenia

9) ciągniki te miały hamulce na cztery koła (w zależności od specyfikacji zamówienia) jak miał na cztery koła to uwierz mi na słowo że hamulce ma lepsze niż nie jeden samochód dzisiaj.

10) biegi pełzające załączane elektrozaworem

11) przednia oś resorowana aktywnie czyli komputer dbał o to aby ciągnik kiedy hamujesz nie dobijał przedniej osi i kiedy podnosisz np. pług aby przednie koła nie oderwały się od podłoża. Czyli kompensował ciśnienie w układzie.

12) czytelne i dotykowe panele sterujące światłami roboczymi i napędami oraz blokadami mostów

13) modele ciągników 175 i 190 mają POWER BOST czyli dodatkową moc która się załącza gdy masz coś podłączone na wałku mocy lub gdy jedziesz 16 biegiem w trybie automatycznej zmiany biegów wówczas komputer dodaje poprzez sterowanie pompa wtryskową dodatkowe około 35 koni (w 2000 roku prawie żaden ciągnik tego jeszcze nie miał dzisiaj ma prawie każdy)

 

I powiem tak ciągniki te o mocy CASE MXM, New Holland TM175 (175 KM) i model 190 (194 KM) jest to ciągnik bardzo zwrotny i kompaktowy w porównaniu do odpowiedników John Deera i innych jeździłem każdym przed zakupem i pamiętam jak porównywałem w 2002 roku Claasa John Deera, Masey Fergusona Valtrę i na prawdę ciągniki CASE MXM i NEW Holland TM wypadały najlepiej.

 

Te ciągniki były bardzo dobrze wyposażone jak na tamte czasy wielu rzeczy nie można było nawet zamówić u konkurencji i przez to ludzie - operatorzy nie umieli się tymi zdobyczami techniki posługiwać nikt nie umiał zaprogramować sekwencji na uwrociach pola aby ciągnik wykonał to za traktorzystę nikt nie używał tempomatu obrotów ciągnika nikt nie używał sterowania elektrozaworów hydraulicznych (czasowego przepływu oleju) nikt nie posługiwał się radarem poślizgu kół bo mało kto to umiał ustawić a instrukcji obsługi nikomu nie chciało się czytać bo ma kilka set stron.

 

A jak coś nie działało to od razu wyzwano serwis. Bo nie doczytał w instrukcji jak to ustawić a dla czego bo ciągniki o mocy od 175 km kupowały już duże gospodarstwa byłe PGR-y a tam wsadzano pana "Zenka" który jeździła Ursusem 1614 i dla niego to był szok jak się przesiadł do takiej kabiny pierwsze wrażenie było takie jak bym siedział w samolocie wiem to po sobie bo sam jeździłem wszystkimi ursusami a jak wsiadłem do MXM 190 to to była jakaś bajka.

 

I tak sprzęgło sterowane elektrohydraulicznie jak szarpie należy je skalibrować rewers jak szarpie też należy skalibrować skrzynia jak szarpie też należy skalibrować podnośnik jak źle podnosi tez należy skalibrować elektrozawory hydrauliczne też należy skalibrować dźwignie zaworów w kabinie też się kalibruje wałek WOM też należy skalibrować a to potrafił tylko serwis. Jak był mądry operator to się przy serwisie nauczył a jak nie to później coś nie działało. i Najlepiej powiedzieć że się popsuło bo serwisy wiadomo kasują więc po gwarancji serwis zamawiano tylko do poważnych problemów jak już ciągnik przestał jeździć.

 

A np. Skrzynie biegów należy ze 4-6 razy w roku skalibrować każda kalibrację najlepiej powtórzyć jedną po drugie po dwa razy i wówczas nie ma szarpnięć biegi zmieniają się płynnie aż miło itd.

 

Ja mój ciągnik użytkuję od nowości i jestem z niego tak zadowolony że kupiłem młodszego brata MXM czyli Case Puma która jest zrobiona na bazie MXM a Case Puma to znów New Holland T7000

 

W Case Puma i New Holland T7000 jest ta sama skrzynia, mosty, plecak, zwolnice, jest bardzo podobne oprogramowanie zasadniczo to jest inny silnik i wygląd-kabina to je różni od swoich starszych braci. Więc gdyby były takie złe nie dostał by New Holland tytuł ciągnika roku właśnie model T7000 czyli następca TM 175 i TM 190.

 

I tyle w temacie jak ktoś nie będzie umiał obsługiwać ciągnika bo wsadzi traktorzystę który całe życie jeździł Ursusem to tak później to wyglądało i wygląda.

 

Co do spalania to ciągnik nie odbiega spalaniem od konkurencji czyli w orce od 15 litrów/ha do nawet 24litrów na hektar z brona talerzową marki KUHN brona ciągana 5,2 metra szeroka 6000 kg waga z wałem na końcu pali mi maksymalnie 12litrów ale średnio 10L/ha z agregatem uprawowo siewnym Unia 4,5 metra ciągany 6000 kg waga zestawu 8-10 l/ha

 

Tylko przed zakupem warto by podjechać z kimś kto się zna na tym ciągniku i może sprawdzić czy wszystko działa jak należy w nim ponieważ często jak coś nie działało to nie naprawiali i później po 10 latach w tym ciągniku mało co działa bo nie przestrzegali prawidłowej obsługi ciągnika.

Jeszcze aby nie wyszło że te ciągniki się nie psują powiem Ci tak psują się tak samo jak każde inne tylko w Claasie psuje się coś innego a w John Deere jeszcze coś innego itd. Każda marka ma jakąś swoją słabszą stronę. Ale wszystko jest do opanowania.

 

Pozdrawiam Zaawansowany użytkownik MXM i TM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bratomek    0

Cześć, odświeżając temat co do TM 175. Zdania są podzielone, jedni polecają inni od razu odradzają ten model. Chciałbym nowych, świeższych opinii od osób, które mają bądź miały ten ciągnik. Komentarze od osób postronnych mnie nie interesują, każdy jest tu niejako anonimowy i może napisać cokolwiek. Co jest najbardziej awaryjne, jak  z elektroniką, skrzynią i silnikiem.

 

Druga sprawa, mam okazje kupić taki ciągnik. Stan jest ok, rok 2005. Pierwszy właściciel, 5500 mth, oryginalne ogumienie, elektryczne sterowanie hydrauliką, skrzynia power command, przedni tuz, wom i amortyzacja osi. Co do przebiegu jest pewny, niekręcone. Co sądzicie o czymś taki, jest sens się w to ubierać? Zdania są podzielone ale może stosunkowo mały przebieg świadczy o tym, że maszyna popracuje u mnie jeszcze kilka dobrych lat.

Edytowano przez Bratomek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez kaamil12
      Witam 
      Posiadam NH TM 175 i były wymieniane łożyska na zwrotnicach  i pytanie brzmi jak sie reguluje tymi blaszkami, wystarczy podkładać aż sie zwrotnica bd swobodnie obracać ?  bez różnicy  na który czop one przyjdą czy góra i dół ma być po równo 
    • Przez prz3m
      Cześć,
      mam problem z TM140. Po upływie około 5s od uruchomienia ciągnika zapala się (mruga) ikona filtra oleju hydraulicznego i przekładniowego.

      Korzystając z podpowiedzi zainteresowałem się czujnikiem temperatury: 
      Olej hydrauliczny/przekładniowy raczej nie ma 40*C zaraz po uruchomieniu silnika , więc kierując się powyższą podpowiedzią wykręciłem czujnik, sprawdziłem i .... wygląda, że jest ok. Gdy jest zimny, to nie przewodzi, gdy go podgrzałem do ponad 40 *C to przewodzi.
      Co mogę jeszcze sprawdzić, chyba tylko wymienić filtry i olej? Chociaż dziwi mnie, że w ogóle ta kontrolka się zapala na zimnym oleju.
      Dodam jeszcze, że ciągnik kupiłem 3 miesiące temu, od rolnika i jeszcze od tego czasu go nie przetestowałem w polu. Podczas oględzin wszystko było ok, a kontrolka zapaliła się chwilę przed powrotem do domu (ok 70km) i w sumie od tego czasu mruga cały czas. Olej hydrauliczno przekładniowy wymieniany był w 2006r i wg poprzedniego właściciela jeszcze 1 rok mógłbym na nim pojeździć.
      Przeciągnij pliki do przesłania lub wybierz pliki... 
      Maksymalnie wszystkich plików 48,82MB   Wstaw inne multimedia  Przesłane grafiki
         
    • Przez oreł
      Witam . Jestem posiadaczem ciągnika NH 8360 . Przyszedł czas aby uporać się z wyciekami oleju z sekcji hydraulicznych . I nie wiem jak się do tego zabrać 😂. A mianowicie jakiego rozmiaru są tam oringi i jaki jest to konkretnie imbus bo nie mogę dopasować . Proszę o poradę 

    • Przez Parich
      Czesc, do czego sa te wtyczki umnieszczone pod kabina w okolicach sprzegla? Jest taka mozliwosc, ze jest wspolna instalacja dla kilku wersji wyposazenia i te wtyczki sa u mnie nie wykorzystane?
       


       
      Jest jeszcze jedna 3 pinowa

       
      Jak podciagnac hamulec reczny?
         Do czego sluzy duza galka od ehr z symbolem sinusoidy mniej lub bardziej rozciagnietaj oraz regulacja na "myszy" ze znaczkiem pluga cos jak by glebokosc reagowania pluga na opor?
         Mam tez na slupku z prawej strony wlacznik ze znaczkiem walka wom z wezykiem pod spodem do czego jest ten wylacznik?
      Mozna jakos zaprogramowac na jakim biegu ma cofac czy jest tylko opcja, ze skrzynia sama dobiera bieg wsteczny w zaleznosci od tego jaki byl do przodu?
      Gdzie moge podlaczyc wolny splyw hydrauliki?
    • Przez elku87
      jak w temacie posiada może ktoś w wersji elektronicznej ?
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.