Skocz do zawartości
piotrjako

dawka paliwa zetor 6245 - 7245

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Zetor
piotrjako    4

witam, posiadam zetora 6245 i mam z nim mały problem, brakuje mu mocy (wymieniłem tuleje, tłoki 4 pierścieniowe, wtryski posprawdzane) ciągnik pod obciążeniem od razu schodzi z obrotów puszczając bardzo delikatnego dymka, wyrywając karpiny potrafię go zadusić na 1 biegu. podejrzewam że ma zmniejszoną dawkę paliwa na pompie i teraz moje pytanie: Jak ustawić prawidłową dawkę paliwa i jaka ona powinna być??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal4610    54

a nie prościej gdzieś do mechanika podjechać i żeby on ustawił ? Sprawy groszowe a mechanik na pewno lepiej i szybciej ustawi ;) A co do braku mocy to w szkole 3320 z przyczepą 3.5t pod byle górke nie mógł wyjechać tak go na pompie przestawili :/ Ale ropy sporo mniej szło :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtas972    8

a pompe regenerowales?? jak sie robi kapitalny to powinno sie zregenerowac pompe i wtryski zrobic

ma sie rozumiec ze filtr paliwa i powietrza wymieniony??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

piotrjako    4

@wojtas972 pompa nie ruszana - wtryski sprawdzone i ustawione na jednakowe ciśnienie, filtr paliwa wymieniony, powietrza wyczyszczony.

@rafal4610 własnie taki jest plan tylko nie bardzo ufam "pompiarzom" i chciałbym sam wiedzieć bądź żeby skontrolować ich pracę, - może ktoś sam kiedyś zmieniał dawkę??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gregc330    3

A jak zamierzasz kontrolować pompiarzy , masz stół do pom że sprawdzisz dawki na każdej sekcji ? Ustawienie ogólne dawki jest dość proste, wkręcać śrubkę na pompie tak żeby dobrze się wkręcał na obroty, jak będzie za duża będzie mocno dymił i troche sie przyduszał.

 

Błędy ortograficzne !!!!!

Edytowano przez MAT912

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    136

Z tego co wiem to 6245 ma mniejsze gary jak 7245 i mniejszą moc 57km, w połączeniu z napędem na 4 koła nie oczekuj cudów. Główną zaletą tego modelu jest mały apetyt na paliwo przy jako takiej mocy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrjako    4

@ptaszyna tuleje ma 100mm a 7245 ma 102mm, 6245 ma 59-61km a 7245 ma 66 wg konedata, pojemność 6245 to 3456cm3 a 7245 to 3595 cm3 więc różnicy aż takiej nie ma więc śmiem twierdzić że mój ciągnik ma zmniejszoną dawkę paliwa na pompie (pompa była wyjmowana bo jest przykręcona na 2 śruby a nie 3)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal4610    54

ja nie mówie o "pompiarzach" tylko o zwykłym mechaniku co robi remonty ciągników. Niedaleko jest taki i też dawke paliwa umie dobrze usatwić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    136

Nie wierz we wszystko co pisze konedata. Mam instrukcję obsługi ZETORA co prawda nowszych modeli i tam producent podaje moc 4340(6245)-41,8kW tj; 57km 5340(7245)-46kW tj;62,5 km, różnica 5,5km niby niewiele ale jednak.Sil. ma mniejszą pojemność co sam przyznajesz,pompa może mieć mniejszą dawkę nie przecze ;) , Dawkę dla całej pompy reguluje się pod taką małą pokrywką z tyłu pompy. Po odkręceniu będzie tam w lewym dolnym rogu mała śrubka(chyba na śrubokręt) z przeciwnakrętką możesz nią pokręcić o pół obrotu w lewo lub prawo i przygazować to wyczujesz różnicę. Ja swojego 3320 mam podkręconego o pół obrotu bo na ustawieniu fabrycznym muł był straszny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Jeżeli jest rozregulowana pompa, to żaden mechanik bez "stołu" do pomp tego dobrze nie zrobi no "oko", a śrubką to można faktycznie pół obrotu w jedną lub drugą stronę, choć po ustawieniu nie ma takiej potrzeby tam grzebać, ale to jak sekcję są dobrze ustawione.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
moscich    4

poprostu masz pompe do regeneracji a nie dawka zmniejszona miałem tak samo u zetora na 1 szło go zadusić a jak pompe zrobiłem to na 3 szedł jak szalony i też zakładaliśmy nowe wtryski i nic nie dawało dopiero regeneracja dała efekt koszt ok 400zła efekty konkretne takie jest moje zdanie a ty zrobisz jak uważasz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Lepez
      Witam mam problem ze swoim zetorem. Zimny nie ma sily przewalic. Nawet zakrecic. Jak odpale z pociagu to pozniej odpala bez problemu
    • Przez Mateusz_320
      Panowie mam problem z korbowodami do zetora 5211. Kupiłem wczoraj i dzis zaczałem wazyc i 2 maja 305g a 1 ma 285g czy stanie sie cos tej róznicy 2 deko? Prosze o pomoc 
    • Przez emtecc
      Zetor 7745 po remoncie góry silnika (tłok, tuleje, pierścienie, robione głowice).  Powodem remontu były popenkane pierścienie na jednym z tłoków. 
      Przed remontem z odmy czuć było, że zbiera się ciśnienie po zatkaniu odmy no i oczywiscie wyganiało olej z racji popękanych pierścieni.
      Po remonice poinformowano mnie, żeby wymienić olej po 50 mth po dotarciu. Docierałem na różnych obrotach (trochę jeździłem, chodził z przyczepą w różnym stopniu załadowaną).
      Zdziwiło mnie, że po 50mth oleju było na MIN na miarce. Rozmawaiłem z mechanikiem i określił, że to normalne bo pierścienie się układają.
      Cały czas kapało z odmy i kapie do teraz, jednak nie odczuwam zbierania się ciśnienia w skrzyni korbowej, tzn nie czuć dmuchania odmą a olej z niej kapie.
      Ostatnio na 3 godz orki do butelki skapało około 300ml oleju.
      Możliwe, że jest coś nie tak z odmą i olej nie ścieka do miski? Nie wiem jak to wygląda, nie rozbierałem nigdy tego?
      Czy pierścienie od początku są do niczego??
       
      Dodam, że ciągnik ma moc.
       
      Dodatkowo między głowicami pojawił się wyciek (chyba płynu) bo rdzewieje

    • Przez Mateusz_320
      Panowie ostatnio zawiozłem ciagnik do mechanika czyli w piatek bo na innym temacie pisałem ze strasznie ciezko pali i kopci. Zawory sa ustawione wtryski patrzylismy wczoraj maja 170-175 a ciagnik dalej tak samo. Pompiarz mówił zeby pompy nie ruszac bo moze byc okej z nia. Co radzicie na co patrzec jeszcze? Oleju odziwo nie bierze z odmy nic nie wydostaje sie. Jak odpali to dziwne obroty na poczatku ma tak jakby zaraz chciał zgasnac. Pozdrawiam
    • Przez leszczu19901
      Panowie, nie wiem czy to problem, czy nie, ale ostatnio ustawiałem zawory w Zetroze i teraz na jałowych obrotach słychac z obudowy fitra powietrza takie buczenie. Przed ustawieniem zaworów tego buczenia nie było. Dodam, równiez że na 3 cylindrze na zaworze ssącym nie było żadnego luzu.
×