Skocz do zawartości
piotrjako

dawka paliwa zetor 6245 - 7245

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Zetor
piotrjako    4

witam, posiadam zetora 6245 i mam z nim mały problem, brakuje mu mocy (wymieniłem tuleje, tłoki 4 pierścieniowe, wtryski posprawdzane) ciągnik pod obciążeniem od razu schodzi z obrotów puszczając bardzo delikatnego dymka, wyrywając karpiny potrafię go zadusić na 1 biegu. podejrzewam że ma zmniejszoną dawkę paliwa na pompie i teraz moje pytanie: Jak ustawić prawidłową dawkę paliwa i jaka ona powinna być??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal4610    59

a nie prościej gdzieś do mechanika podjechać i żeby on ustawił ? Sprawy groszowe a mechanik na pewno lepiej i szybciej ustawi ;) A co do braku mocy to w szkole 3320 z przyczepą 3.5t pod byle górke nie mógł wyjechać tak go na pompie przestawili :/ Ale ropy sporo mniej szło :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtas972    8

a pompe regenerowales?? jak sie robi kapitalny to powinno sie zregenerowac pompe i wtryski zrobic

ma sie rozumiec ze filtr paliwa i powietrza wymieniony??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

piotrjako    4

@wojtas972 pompa nie ruszana - wtryski sprawdzone i ustawione na jednakowe ciśnienie, filtr paliwa wymieniony, powietrza wyczyszczony.

@rafal4610 własnie taki jest plan tylko nie bardzo ufam "pompiarzom" i chciałbym sam wiedzieć bądź żeby skontrolować ich pracę, - może ktoś sam kiedyś zmieniał dawkę??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gregc330    3

A jak zamierzasz kontrolować pompiarzy , masz stół do pom że sprawdzisz dawki na każdej sekcji ? Ustawienie ogólne dawki jest dość proste, wkręcać śrubkę na pompie tak żeby dobrze się wkręcał na obroty, jak będzie za duża będzie mocno dymił i troche sie przyduszał.

 

Błędy ortograficzne !!!!!

Edytowano przez MAT912

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    139

Z tego co wiem to 6245 ma mniejsze gary jak 7245 i mniejszą moc 57km, w połączeniu z napędem na 4 koła nie oczekuj cudów. Główną zaletą tego modelu jest mały apetyt na paliwo przy jako takiej mocy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrjako    4

@ptaszyna tuleje ma 100mm a 7245 ma 102mm, 6245 ma 59-61km a 7245 ma 66 wg konedata, pojemność 6245 to 3456cm3 a 7245 to 3595 cm3 więc różnicy aż takiej nie ma więc śmiem twierdzić że mój ciągnik ma zmniejszoną dawkę paliwa na pompie (pompa była wyjmowana bo jest przykręcona na 2 śruby a nie 3)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal4610    59

ja nie mówie o "pompiarzach" tylko o zwykłym mechaniku co robi remonty ciągników. Niedaleko jest taki i też dawke paliwa umie dobrze usatwić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    139

Nie wierz we wszystko co pisze konedata. Mam instrukcję obsługi ZETORA co prawda nowszych modeli i tam producent podaje moc 4340(6245)-41,8kW tj; 57km 5340(7245)-46kW tj;62,5 km, różnica 5,5km niby niewiele ale jednak.Sil. ma mniejszą pojemność co sam przyznajesz,pompa może mieć mniejszą dawkę nie przecze ;) , Dawkę dla całej pompy reguluje się pod taką małą pokrywką z tyłu pompy. Po odkręceniu będzie tam w lewym dolnym rogu mała śrubka(chyba na śrubokręt) z przeciwnakrętką możesz nią pokręcić o pół obrotu w lewo lub prawo i przygazować to wyczujesz różnicę. Ja swojego 3320 mam podkręconego o pół obrotu bo na ustawieniu fabrycznym muł był straszny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Jeżeli jest rozregulowana pompa, to żaden mechanik bez "stołu" do pomp tego dobrze nie zrobi no "oko", a śrubką to można faktycznie pół obrotu w jedną lub drugą stronę, choć po ustawieniu nie ma takiej potrzeby tam grzebać, ale to jak sekcję są dobrze ustawione.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
moscich    5

poprostu masz pompe do regeneracji a nie dawka zmniejszona miałem tak samo u zetora na 1 szło go zadusić a jak pompe zrobiłem to na 3 szedł jak szalony i też zakładaliśmy nowe wtryski i nic nie dawało dopiero regeneracja dała efekt koszt ok 400zła efekty konkretne takie jest moje zdanie a ty zrobisz jak uważasz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez lexiflexi
      Witam  Jak odpalę zetora 7245 nawet teraz w lecie dość mocno kopci na początku na biało- niebiesko. Chwilę potem jak wejdę na obroty powyżej 1200 wogóle nie ma dymu ... Ciągnik nawet dobrze pali tylko jakby dziwnie chodził na początku , nawet raz na jakiś czas złapie jakby na 3 gary a po upływie kulkunastu sekund problem jest z głowy ... Oleju nie ubywa z niego na dużych obrotach czy też na małych w robocie nie pokazuje żadnego dymu... Dziwne jest to bo nawet 60 dymu po odpaleniu mi nie pokazuje a zetor kopci ... pomożecie ?
    • Przez mixxion_agro
      Mam problem z zetorkiem, jest po regeneracji pompy wtryskowej, a pare obrotów musi zrobić żeby odpalił, poza tym troche dymi, wtryski są ok, w okolicach filtra słychac takrze fukanie. Może wiecie co jest przyczyną tych objawów? Za pomoc dziękuje 😊
    • Przez bazar
      Niedawno miał miejsce kapitalny remont silnika mojego Zetora 7711 (wymiana tłoków, tulei i pierścieni). Spowodowane było to tym, że do komór spalania dostawał się olej. No i problem polega na tym, że po tym remoncie silnik wciąż pobiera olej (stwierdzam to po niebieskim dymie i tłustej klapce). Mechanik, który przeprowadzał remont twierdzi, że na razie tak musi być i dopiero po ok. 50 mth pierścienie się odpowiednio ułożą, przez co olej nie będzie spalany. Po tym czasie również nakazał przeregulowanie zaworów. Jednak mnie przeraża chmura niebieskiego dymu i zastraszające znikanie oleju. Z góry dziękuję za odpowiedź.
    • Przez Kacper43
      Cześć,

      Gdzie w Zetorze 7211 '88 - reguluje się dawkę paliwa?
      Chodzi mi o regulacje na pompie wtryskowej, zwiększyć lub zmniejszyć dawkę.
      Pompa oryginalna.
      Mógłby mi to ktoś tak prosto wytłumaczyć?
       
      Na forum znalazłem info o 7011, ale on ma inną pompę z tego co wiem

      Pozdrawiam serdecznie.
    • Przez Smyku89
      Jestem posiadaczem Zetora 5211, rok produkcji 1988r. Jakiś miesiąc temu podczas bronowania nagle wzrosła temp na 100 stopni. Natychmist się zatrzymałem i ku mojemu zdziwieniu te 100 stopni było tylko na zegarze. Został wymieniony termostat wraz z czujnikiem temperatury i chwilowo był spokój i teraz za każdym razem kiedy zakołysze gdzieś na dołku wskaźnik temp wody pokazuje 100-120. poprowadziłem też oddzielny kabel od czujnika do zegara ale dalej to samo. Zegar głupieje. Zauważyłem ubytki płynu w chłodnicy ale były one spowodowane uszkodzoną pompą wody. Pompa wymieniona na oryginalną. Myślę, że ta awaria pompy wody w ostatnim czasie ma jakiś związek z tym głupiejącym zegarem. Ktoś ma jakieś pomysły gdzie szukać przyczyny? Będę wdzięczny za rady
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.