Skocz do zawartości
piotrjako

dawka paliwa zetor 6245 - 7245

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Zetor
piotrjako    4

witam, posiadam zetora 6245 i mam z nim mały problem, brakuje mu mocy (wymieniłem tuleje, tłoki 4 pierścieniowe, wtryski posprawdzane) ciągnik pod obciążeniem od razu schodzi z obrotów puszczając bardzo delikatnego dymka, wyrywając karpiny potrafię go zadusić na 1 biegu. podejrzewam że ma zmniejszoną dawkę paliwa na pompie i teraz moje pytanie: Jak ustawić prawidłową dawkę paliwa i jaka ona powinna być??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal4610    60

a nie prościej gdzieś do mechanika podjechać i żeby on ustawił ? Sprawy groszowe a mechanik na pewno lepiej i szybciej ustawi ;) A co do braku mocy to w szkole 3320 z przyczepą 3.5t pod byle górke nie mógł wyjechać tak go na pompie przestawili :/ Ale ropy sporo mniej szło :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtas972    8

a pompe regenerowales?? jak sie robi kapitalny to powinno sie zregenerowac pompe i wtryski zrobic

ma sie rozumiec ze filtr paliwa i powietrza wymieniony??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

piotrjako    4

@wojtas972 pompa nie ruszana - wtryski sprawdzone i ustawione na jednakowe ciśnienie, filtr paliwa wymieniony, powietrza wyczyszczony.

@rafal4610 własnie taki jest plan tylko nie bardzo ufam "pompiarzom" i chciałbym sam wiedzieć bądź żeby skontrolować ich pracę, - może ktoś sam kiedyś zmieniał dawkę??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gregc330    3

A jak zamierzasz kontrolować pompiarzy , masz stół do pom że sprawdzisz dawki na każdej sekcji ? Ustawienie ogólne dawki jest dość proste, wkręcać śrubkę na pompie tak żeby dobrze się wkręcał na obroty, jak będzie za duża będzie mocno dymił i troche sie przyduszał.

 

Błędy ortograficzne !!!!!

Edytowano przez MAT912

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    140

Z tego co wiem to 6245 ma mniejsze gary jak 7245 i mniejszą moc 57km, w połączeniu z napędem na 4 koła nie oczekuj cudów. Główną zaletą tego modelu jest mały apetyt na paliwo przy jako takiej mocy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrjako    4

@ptaszyna tuleje ma 100mm a 7245 ma 102mm, 6245 ma 59-61km a 7245 ma 66 wg konedata, pojemność 6245 to 3456cm3 a 7245 to 3595 cm3 więc różnicy aż takiej nie ma więc śmiem twierdzić że mój ciągnik ma zmniejszoną dawkę paliwa na pompie (pompa była wyjmowana bo jest przykręcona na 2 śruby a nie 3)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal4610    60

ja nie mówie o "pompiarzach" tylko o zwykłym mechaniku co robi remonty ciągników. Niedaleko jest taki i też dawke paliwa umie dobrze usatwić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    140

Nie wierz we wszystko co pisze konedata. Mam instrukcję obsługi ZETORA co prawda nowszych modeli i tam producent podaje moc 4340(6245)-41,8kW tj; 57km 5340(7245)-46kW tj;62,5 km, różnica 5,5km niby niewiele ale jednak.Sil. ma mniejszą pojemność co sam przyznajesz,pompa może mieć mniejszą dawkę nie przecze ;) , Dawkę dla całej pompy reguluje się pod taką małą pokrywką z tyłu pompy. Po odkręceniu będzie tam w lewym dolnym rogu mała śrubka(chyba na śrubokręt) z przeciwnakrętką możesz nią pokręcić o pół obrotu w lewo lub prawo i przygazować to wyczujesz różnicę. Ja swojego 3320 mam podkręconego o pół obrotu bo na ustawieniu fabrycznym muł był straszny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Jeżeli jest rozregulowana pompa, to żaden mechanik bez "stołu" do pomp tego dobrze nie zrobi no "oko", a śrubką to można faktycznie pół obrotu w jedną lub drugą stronę, choć po ustawieniu nie ma takiej potrzeby tam grzebać, ale to jak sekcję są dobrze ustawione.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
moscich    5

poprostu masz pompe do regeneracji a nie dawka zmniejszona miałem tak samo u zetora na 1 szło go zadusić a jak pompe zrobiłem to na 3 szedł jak szalony i też zakładaliśmy nowe wtryski i nic nie dawało dopiero regeneracja dała efekt koszt ok 400zła efekty konkretne takie jest moje zdanie a ty zrobisz jak uważasz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Grzesiek84
      Witam mam problem z układem paliwowym w zetorze 6211, opisze krótko w czym tkwi problem. Otóż wymieniłem pompkę zasilającą (Bosch) rok temu wówczas ciągnik nie chciał pracować gdy w zbiorniku było ok połowy paliwa, zbiornik 90 litrów więc ma bardzo nisko do ciągnięcia paliwa. Przewody sprawdzone, korek też na próbę jeździłem nawet bez nic nie pomagało, teraz sytuacja się powtarza pytanie co robić ? 
      Mam dwa pomysły: 1 - kupić nową pompkę oraz dodatkowo pompkę jak z linku http://www.sklep.traktor.com.pl/pl/czesci-do-traktorow/3044-pompa-paliwa-niskocisnieniowa-hep-02a.html  i tą drugą podpiąć zaraz przy zbiorniku by pompa od zetora miała lżej tylko czy to na dłuższą metę zda egzamin, co z nadmiarem paliwa i ciśnienia ?
      2 - kupić nową pompkę zasilającą plus zbiornik ok 10l z czujnikiem rezerwy i umieścić go nad silnikiem (powyżej pompy wtryskowej) i pompkę HEP02A i ze zbiornika dolnego pompować do tego 10l a wyłączać ją za pomocą czujnika w zbiorniku 10l?
      Każda pomoc jak rozwiązać i ulepszyć problem mile widziany?
    • Przez mixxion_agro
      Mam problem z zetorkiem, jest po regeneracji pompy wtryskowej, a pare obrotów musi zrobić żeby odpalił, poza tym troche dymi, wtryski są ok, w okolicach filtra słychac takrze fukanie. Może wiecie co jest przyczyną tych objawów? Za pomoc dziękuje 😊
    • Przez Piotr30m
      Witam. Mam problem  z ciagnikiem, zetor 5211.  Wszystko było w porządku dopóki pompy paliwowej nie demontowalem do regeneracji. Po montażu pompy, ciągnik zapalił było wszystko ok.  Zetor mi się zapowietrza w czasie jazdy, paliwo spada zaraz po 5 minutach postoju. Filtry zmieniłem, nowe podladki, przewody paliwowe, opaski pompkę zasilajaca,  ostojnik.  Nadal  jest to samo, na dodatek ciężko jest odpowierzyć układ.  Przed demontaz em pompy ciagnik palił na dotyk nie trzeba było używać pompki ręcznej mimo że ciagnik stał dłuższy czas. Jeśli ktoś może jakoś pomóc, będę wdzięczny.
    • Przez lexiflexi
      Cześć koledzy mam pytanko ... Mam zetora 7245 i c360 w której jest słaby silnik ( zbyt niskie ciśnienie oleju a szlifu juz nie wyda ) i chciałbym włożyć do c360 silnik  zetora 7245 a do zetora wsadzic silnik z czegoś większego. Myslalem nad silnikami z 7745 lub Ursusa c385 lub zetora 8011 i czy da się wsadzić silniki z c385 lub 8011 do zetora 7245 ???( nie pytam o 7745 bo na pewno pasuje )
    • Przez cinek285
      witam
      to moj pierwszy post mam taki problem posiadam zetora 7245. Nigdy nie bylo problemu z zapowietrzaniem sie kiedy dzisiaj tato wyjachał z bronami zaczał dziwnie pracowac ale po kilku sekunadach wszystko wróciło do normy. Zabronował ok 2ha i wjachał na inne pole. Nagle ciagnik stanał dojzelismy ze jest zapowierzony udalo sie to usunac wsiadlem do niego przejechałem ok 100 metrów i zgasl tak nagle... z pola został sciagnmiety na lince... nie wiemy co jest w odastojniku widac babelki powietrza pompke wypycha powietrze ale przewody od zbiornika sa pelne paliwa... nie wiemy co moze byc przyczyna... zmienilem przewód od filtrów na dole do pompy paliwowej na górze ok 25 cm... piszcie co moze byc wszystko zbadamy
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.