Skocz do zawartości
zbychu665

Nie można odpalić ciągnika

Polecane posty

zbychu665    0

Witam...

Mam problem z ciągnikiem T-25. Wczoraj postanowiłem zdjąć nie oryginalną kabine i w tym celu musiałem odłaczyć akumulator by dostać się do śrub mocujących, gdy włożyłem akumulatory i chciałem go odpalić to nie odpalił. Przekręcałem kluczyk a tu nic. Gdy chciałem odpalić go na krótko to tez nie chciał bo bendinks nie przeskoczył i było słychac tylko taki szum w rozruszniku. Pomóżcie z tym problemem bo ja w elektyce jestem zielony. Dodam jeszcze że w miejscu gdzie były akumulatory szedł dość gruby zielony kabel ale nie wiem gdzie on był podłączony. Na moje oko wyglada to ze nie ma pradu w stacyjce ale nie wiem na 100%. Jak ktoś wie co mogło się stać proszę o pomoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bel920    7

dobrze wyczyść zaciski i klemy bo pewnie prądu nie przewodzą i ten kabel to pewnie do plusa miałeś podłączony

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

krs    2
(edytowany)

są dwa wyjścia:

ja miałem tak w fergusonie.wymień klemy i wyczyść lub wymień zaciski.miałem też taką sytuacje c-330m.okazało sie że w akumulatorze który chodziłrok(nie wiem jak to się stało ale przestał działać),okazało się że w plusie jest minus aminusie plus.wieć spobuj podłonczyć na odwrut akumulator.

Edytowano przez krs

Sadownik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbychu665    0

Kabel do masy jest podłączony bo jak wyłącze mase to nawet na krotko nic sie nie dzieje w rozruszniku. Sprobuje podłączyc ten kabel do plusa i przeczyszcze klemy, a co do włożenia akumulatorów to sa w identycznej pozycji co poprzednio i ciagnik odpalał. Mnie dziwi tylko to że ja nic nie robiłem z elektyka tylko wyjolem te akumulatory i nic poza tym. Wiec pewnie tam jest gdzies problem. Jutro bede kombinował cos z tym jeszcze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Witek2010    32

Nie podłączaj odwrotnie klem. A kontrolka się świeci po włączeniu masy?


"Wizualnie prezentował się naprawdę ładnie: szerokie nadkola, agresywne kształty i ultranowoczesne rozwiązania powodowały, że kobiety piszczały na sam jego widok" -> T-25 :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtas972    8

nie podlaczaj klem na odwrot bo bedziesz mial po akumulatorach sprawdz przewody czy nie sa przeruchniale w srodku

kiedys w c330 byl porblem ze nie dawala pradu jak sie okazalo przewod ktory laczy akumulatory byc przepruchnialy w srodku

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbychu665    0

Kontrolka sie u mnie zadna nie swieci bo nigdy nie swieciły, tego ciagnika nigdy nikt nie remontowal. Zawsze odpalal i sie jechalo nikt nie patrzył czy sie pali kontrolka czy nie. Jutro musze cos z tym wymyslec.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    72

Przewód ma dwa końce więc najpierw sprawdź gdzie jest podłączany drugi koniec i w tedy można zdecydować gdzie go podpiąć.

Tak chaotycznie się nie naprawia , bo potem biega się i gasi pożar, tak jak jazda z niesprawna instalacja, te kilka kontrolek dużo powie o prawidłowej pracy instalacji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Geo    10

Jeśli chcesz uruchomić "na krótko" to żeby załączyło zębatkę w bendiksie to musisz dotknąć np. śrubokrętem najpierw do zasilania włącznika elektromagnetycznego i prawie od razu do drugiej śruby w rozruszniku. Za którymś razem się nauczysz jak to robić :). A poza tym posprawdzaj wszystkie połączenia na drodze od akumulatora do rozrusznika (najlepiej włącznie ze stykami we włączniku elektromagnetycznym - po takiej operacji traktor przez kilka miesięcy dużo lepiej odpala)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    202
(edytowany)

A może zerwał się słupek w akumulatorze. Zdarza się. Mógł też po przechyleniu przy wyjmowaniu dostać wewnętrznego zwarcia.

 

Jeśli coś słychać, to prąd może dochodzić, ale słaby. Weź żarówkę na 12V ale taką większą i podłącz przy rozruszniku do tego kabelka ze stacyjki i przekręć kluczyk. Jak zaświeci jasno, to rozrusznik, jak słabo albo wcale to coś w kablach. Sprawdź stan akumulatorów.

 

Zobacz tą żarówka, czy dochodzi prąd z akumulatora na rozrusznik, na stacyjkę...

 

A jak ze światłami? Działają, czy też nie chcą.

Może przy tym rozbieraniu jakiś kabel naciągnąłeś i pękł...

 

Sprawdź taśmę masową (przykręcona do głowicy i przy klaksonie), bo czasem powoduje kłopoty.

 

Jak koledzy wyżej piszą zobacz gdzie dochodzi z drugiej strony ten zielony...

Edytowano przez zbyszekbrzuze

KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    51

Ten szum z rozrusznika to praca rozrusznika bez zazębienia. Przy odpalaniu na krótko nie zwierasz grubych przewodów tylko cienki i gruby na włączniku elektromagnetycznym. Czy cienki przewód na rozruszniku jest dobrze zamocowany do zacisku? Po przekręceniu kluczyka na tym przewodzie powinien pojawić się prąd.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro606    0

Witajcie. Mam problem z odpalaniem swojego władka. posiadam rozrusznik szybkoobrotowy Magnetona i dwa akumulatory 6V chyba po 220AH. Problem polega na tym, że jak go chc e odpalić z kluczyka to, albo nie załapie wogule, olbo bedzie tak szybko przerywał rozrusznik i nie kręcił (używam odprężnika). Jak go spróbuje na krótko to pali na dotyk. Problem ten pojawił mi sie ok 3 miesiące temu- wymieniłem klemy i spokój do wczoraj, zaś ten sam problem. Co m oże byc nie tak?? Dodam, że ładowanie jest- wskazówka siega do 30+ i opada do 0. I tu mam pytanie nr.2 Jak po wskazówce poznać że akumulatory są doładowane bo mi sie zdaje że jak osiągnie 0 to sie doładowywały. Tak czy nie?? Czekam na odp.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Witek2010    32

Miałem kiedyś podobny objaw ruszało jakby rozrusznikiem z przerwamy zaraz tylko po naciśnieciu lekko przyczyną była stacyjka. Wymień na nową albo przerób trochę instalację. To pierwsze prostsze.


"Wizualnie prezentował się naprawdę ładnie: szerokie nadkola, agresywne kształty i ultranowoczesne rozwiązania powodowały, że kobiety piszczały na sam jego widok" -> T-25 :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrekf    1

Przy przerywaniu w odpalaniu to potwierdzam stacyjkę, a w przypadku pierwszym to sprawdziłbym jeszcze czy oby zabezpieczenie od biegów się nie rozleciało, ewentualnie obejście tego zabezpieczenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    72

Najpierw ponownie sprawdź połączenia klemy, przewody, masę to nigdy nie zaszkodzi.

Sprawdź połączenia w stacyjce i przy amperomierzu, ich czystość i dokręcenie.

To samo przy przekaźniku pod deska rozdzielczą i przewód cienki przy rozruszniku.

Takie objawy są przy dużym spadku napięcia spowodowanym słabymi akumulatorami bądź (na to samo wychodzi) dużą rezystancją połączeń.

 

Ten prąd ładowania to dość spory przy rozruszniku szybkoobrotowym.

Teoretycznie gdy amperomierz wskaże 0 to już nie ładuje akumulatora. Ale on jest dość niedokładny więc małego przepływu prądu nie wskaże.

Proponuje dokładnie sprawdzić poziom elektrolitu, Jego gęstość. Napięcie spoczynkowe na każdym akumulatorze i napięcie ładowania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro606    0
(edytowany)

Panowie, posprawdzałem wszystko i jednak trzeba kupić akumulatory do rozrusznika szybkoobrotowego. Mam pytania:

1. Jedną 12V czy dwa 6V?

2. Jakie najlepsze i jakie proponujecie?

3. Ile Ah wystarczy?

4. Jaki prąd rozruchowy?

Edytowano przez jaro606

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GoRAL1    63

U znajomego było tak że z powodu korozji spawało śruby mocowania obudowy deski rozdzielczej do pomostu , przy paleniu był bardzo duży spadek napięcia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    51

Jeden j 12V wystarczający, mniej połączeń. W tą wannę mieści się 12v 140Aha, do sklepu idź z miarką, bo akumulatory mają różne obudowy. Warto byłoby zmienić stare przewody na nowe o większym przekroju.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro606    0

Panowie, no nie wiem czy takiego małego zakładać. Jeśli kupie 12V to wolałbym ten duzy rozmiar ten ok 50 cm długości. Podajcie jeszcze troche przykładów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Witek2010    32

Mam taki od przeszło dwóch lat 125 ah w zimie kręci fajnie ale nie to co 2x6V. Póki co sprawuje się dobrze dwie zimy bez prostownika tylko prawie co drugi dzień palony http://allegro.pl/akumulator-zap-125-ah-750-a-gwarancja-24-miesiace-i2669237694.html


"Wizualnie prezentował się naprawdę ładnie: szerokie nadkola, agresywne kształty i ultranowoczesne rozwiązania powodowały, że kobiety piszczały na sam jego widok" -> T-25 :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro606    0

O własnie coś takiego jak podał kolega zorzyk2. Ino jakiego producenta i jaki model??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez lorak1980
      Witam serdecznie,
      panowie zwracam się z prośbą do szpeców co się może dziać ze skrzynią biegów w T25 na dwie wajchy, otóż zimą była robiona skrzynia tzn. wymieniane tulejki na rewersie plus wymiana łożysk na wałku pośrednim i wymiana podkładek ponieważ stare się wytarły. Wszystko ładnie dotoczone nasmarowane złożone skrzynia chodzi dość cicho, biegi ładnie wchodzą do wczoraj przy pracy z kultywatorem zaczęło przy napędzie na przód zgrzytać na tył jedzie ok. Oczywiście po zdjęciu podłogi luz na podkładkach od strony zabezpieczenia. Pamiętam stary wałek pośredni wyjęty był bo urwane było blokowanie podkładki po prawej stronie i od tamtej pory po zakupie nowego wałka trzeba wyjąć wszystkie podkładki do regulacji pod obudową łożyskiem bo niestety nie idzie wyregulować wałka by z lekkim oporem się kręcił. Bez podkładek jest idealnie po środku. Pytanie dlaczego tak szybko wytarło podkładkę? a może coś rozpiera bardzo na koło na przód co myślicie?
    • Przez kubaguzik
      Poszukuje schemat biegów do t-25 z dwoma dzwigniami.
    • Przez Mikua
      Czołem 
      Problem z Władkiem, rzuca olejem przez otwór w obudowie co widać łożysko sprzęgła, miał ktoś taki problem ? stawiam że poszedł uszczelniacz wału, wymieniał ktoś ? dużo jest rozbierania? 
    • Przez MarcinSp10
      Po wrzuceniu biegu czyli 5 i 6 slychac dziwne stukanie ale tylko pod obciazeniem i jak ma wieksze obroty moim zdaniem dzwiek ze skrzyni z silnika raczej nie bo by na kazdym biegu tak bylo. 
    • Przez złotymis
      Witam.  Potrzebuje momocy.  A więc w t25 mam problem z hydraulika.  Nie chce podnosić.  Trzeba mu naprawdę tepnac gazu żeby zacza podnosić..  Już sam nie wiem co jej sprawdzałem zaworki i dalej to samo..  może ktoś miał taki przypadek..  
       
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.