Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
ubogiwladek

Massey fegruson 3125 wymiana oleju i problem POMOCY!!!!

Polecane posty

ubogiwladek    1

witam.

od nie dawana stałem się nie szczęśliwym posiadaczem takiego oto ciągnika.

Mianowicie jeśli troche dłużej pochodzi zapala mi sie kontrolka ciśnienia oleju w skrzyni, Na zimnym silniku wspomaganie działa ale słabo. Podnośnik tak jakby drży jak sie go podnosi.

Dodam jeszcze ze poprzedni właściciel zmieniał tarcze hamulcowe oraz wymienił olej w skrzyni i filtr.

Doradzi mi ktoś jaka może być tego przyczyna? bo mechanik narazie nie ma czasu a Ja o niczym innym nie myśle i chciałbym sie co nieco dowiedzieć.

Byłbym bardzo wdzięczny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz0209    21

po pierwsze sprawdź czy masz odpowiedni poziom oleju w skrzyni ale podejrzewam że to już zapewne zrobiłeś... Może poprzedni właściciel użył innego oleju niż zalecany... słyszałem że jest to częstą przyczyną awari w zagranicznych maszynach. W wiekszości nowych ciągników producenci zalecają oleje które firmują własnymi nazwami i logo firmy np. new holland czy case. Szwagier jest sprzedawcą new hollandów i mówił że facet miał pozalewane maszyny agrolem i podobno jak popracował nimi z New Hollandem to podobno oleje nie wymieszały sie i pompę szlak trafił. nie wiem ile w tym prawdy ale gwarancyjni z polagry też mówili że w żadnym przypadku nie można mieszać. Może u Ciebie problem też tkwi w oleju jaki zastosował. Sprawdź jeszcze filtry. wiadomo że trzeba zacząć najpierw od rzeczy podstawowych zanim przystąpimy do wymiany jakich kolwiek części. Njlepiej zadzwoń do korbanków do serwisu i może tam podpowiedzą Ci czym go zalać i co może być przyczyną jeżeli to nie jest wina oleju.

Edytowano przez mariusz0209

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

dawidg2    30

zawsze coś oleju zostanie, jak jest hydraulika ciągnika napędzana olejem ze skrzyni więc wtydy w tym układzie zostanie olej. Pompe to musisz sprawdzić w porcie pomiarowym albo gdzieś się wpiąć w układ. i sprawdzić ciśnienie, ale trzeba by też znać fabryczne ciśnienie jakie ma być.

Edytowano przez dawidg2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz0209    21

To już nawet nie o to chodzi czy się wymieszały ale o to że olej którym jest zalany może nie spełniać parametrów jakie potrzebne są do poprawnego funkcjonowania układu. Jeśli mówisz że po rozgrzaniu się oleju dzieje się to co się dzieje to olej być może jest za rzadki. nie mam pojęcia jakim się zalewa mf-y ale tak jak Ci radziłem zadzwoń do korbanków może pomogą :) skoro na zimnym oleju jest ok to raczej nic strasznego tam sie nie powinno dziać z punktu mechanicznego. Zacznij od oleju najpierw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ubogiwladek    1

a opilki z tarcz hamulcowych mogly coś uszkodzić? Bo koles zmieniał wlasnie i mowil że przytarło mu troche bo musiał plantować ktorys element nie pamietam jak sie on fachowo nazywa. No jutro zadzwonie i spytam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz0209    21

teoretycznie to oczywiście że tak ale opiłki powinny zostać wyłapane przez filtry. Nie wiem naprawdę co Ci poradzić... a u niego wszystko było ok czy dopiero u Ciebie zaczęło coś się dziać?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    131

Moim zdaniem jak kupuje się sprzęt to pierwsze co to wymiana płynów i olei bo jak ktoś mówi że wymienił przed sprzedażą to albo na olej nic nie warty (tani) albo na taki który zamaskuje jakieś wady i spowoduje tymczasowe działanie tego co nie działa jak trzeba. Takie moje zdanie.Ciśnienie w hydraulice się mierzy na wyjściach hydraulicznych powinno być 160 bar i przy filtrze od hydrauliki i tam się mierzy w układzie kierowniczym tam powinno być niższe ale wartości nie pamiętam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ubogiwladek    1

bo jak robil te tarcze to ja tam bylen u niego a kupilem go od razu jak poskladali. Ale u niego jezdzilismy i wszystko bylo ok. A jak jechalem do domu to po paru km nagle przestalo dzialac wspomaganie i po chwili zapalila sie ta kontrolka. Dolalismy oleju bo troszke tak jakby malo bylo i odpalilem wszystko bylo ok i przejechalem kawalek i pare razy sie wlaczylo i wylaczylo przez chwile no i dalej juz na lawecie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirro    209

I tak pożegnaliśmy kolejną pompę w MF. Cześć jej pamięci. Choc szarpanie podnośnika moze wskazywać na nieszczelny układ ssania przed pompą.

Edytowano przez mirro

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kravter    36

u mnie w mf jest chyba wlasnie nieszczelny uklad bo wspomaganie drży i podnosnik też dzieki za podpowiedz mirro

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ubogiwladek    1

a czyli to wina pompy jednak? Teoretycznie zaloze nowa i bedzie dzialac? Moze byc jakas konkretna przyczyna czy poprostu skonczyl sie jej zywot?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kozak1    1

moim zdaniem terz to jest bankowo popa no ale jest jeszcze jrden problem jeśli koleś co te tarcze chamulcowe zmieniał niewyczyścił dokładnie w środku tego proszku po startych tarczach to bedą ci siadać pąpy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ubogiwladek    1

myślisz że filtr tego nie wylapal jak cos ? No nie wiem właśnie jak oni to czyścili. Ale to w takim razie po co ten filtr skoro mialby tego nie złapać?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ppiotr    28

Najpierw wyjmnij filtr i sprawdz czy nie zapchany w srodku i jak wygląda olej, jesli czysty to sprawdz ciśnienie na wyjściach 185 bar, a na wspomaganiu 167 bar.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirro    209

167bar przy kołach skręconych na max w prawo lub lewo, 1200obr/min silnika i po rozgraniu oleju w skrzyni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ppiotr    28

Koło filtra oleju są dwa złącza z wyglądu przypominają kalamitki, ja to robie tak że wykręcam jedną z nich i w to miejsce wkręcam przewód z odpowiednią koncówką i manometrem. A najpierw sprawdz filtr czy czysty w srodku, to nic nie kosztuje a może wyjaśni sprawe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ubogiwladek    1

filtr był wymieniany, możliwe ze tak szybko by sie zapchał? a o ile sie orientuje to jest tam jakiś czujnik i kontrolka, i niby powinna świecić gdyby był zapchany. ale masz nic nie kosztuje a pomoc moze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirro    209

Szybkość zapchania filtra zależy też od ilości silikonu zużytego podczas składania elementów tylnego mostu i skrzyni biegów. Chyba trzeba będzie jakiś wzór na tę okoliczność wyprowadzić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtek5200    1

Kolego mam podobny problem czy wymiana pompy pomogła

 

Kolego mam podobny problem czy wymiana pompy pomogła

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

×