ciapek70

przeróbka lewarka biegów

Polecane posty

slawek99    16

Nosząc się z zmaiarem zmiany jednej na dwie wajchy zakupiłem wybierak, drzwignie wykonałem samodzielnie, przygotowana również tulejka z brązu. Czy ktoś z Was mógby podać mi wymiar od podstawy kolumny zmiany biegów do osi tego właśnie wybieraka. W sklepie nie mają tej kolumny i nie mogę pomierzyć.

 

Szkoda, że nikt nie chce tego pomierzyć.

Edytowano przez slawek99

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mcfarmeros    5

sławek99) dzisiaj akurat przerabiałem to ustrojstwo u siebie mi wyszło ze mierząc od dołu kolumny środek otwou musi być na 5,5cm a z szerokości środek oczywiście . Co Ci jeszcze powiem zaorałem ogródek i co? LUBIE TO!!!!!!!!!!! Niebo a ziemia bez porównania tylko szkoda że dopiero teraz to zrobiłem ale lepiej puzno niż wcale pozdrawiam

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wieslaw16    79

Witam,pewnie że jest wygoda jak jest drugi lewarek do wstecznych biegów, ile miej jest wajchowania, oraz dużo szybciej idzie robota,ja też mam na jednym lewarku ,a jakoś nigdy nie mam czsu na przeróbkę, jeżdziłem sąsiadowym to właśnie nie ma porównania w prędkości redukcji przód- tył ,a tym bardziej w kosiarce rotacyjnej kiedy trzeba prędko redukować aby kosiarka nie traciła obrotów, bo żeby sprzęglo było dwu-stopniowe to by była bajka ale cóż jest jak jest i musimy się z tym pogodzić :rolleyes: Pozdrawiam.

Edytowano przez wieslaw16

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek99    16

sławek99) dzisiaj akurat przerabiałem to ustrojstwo u siebie mi wyszło ze mierząc od dołu kolumny środek otwou musi być na 5,5cm a z szerokości środek oczywiście . Co Ci jeszcze powiem zaorałem ogródek i co? LUBIE TO!!!!!!!!!!! Niebo a ziemia bez porównania tylko szkoda że dopiero teraz to zrobiłem ale lepiej puzno niż wcale pozdrawiam

 

Dzieki za informacje, nie zabralem się jeszcze za przeróbkę, ale teraz muszę to szybko robić. Wierciłeś tylko otwór czy dodatkowo tulejkę dawałeś, czy miałeś gotowca? Może masz jakieś zdjęcia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mcfarmeros    5

kupiłem gotowca bo myślałem że jest to bardziej skomplikowane. Teraz moge to taśmowo przerabiać proste jak budowa cepa.

Jak przerabiasz starą kolumne to musisz dać tuleke w gotowcu też jest , scianka kolumny jest za cienka i nie będzie to działać jak sie należy a po drugie szybko by ci sie ten otwór rozkalibrował. Otwór musisz wywiercić pod odpowiednim kątem ze po złożeniu i zamontowaniu do skrzynibiegów będzie poziomo. Jak tylko będę miał chwile czasu wstawie fotki . Cała reszta to jak koledzy wyżej opisują poprawić spawy i poszeżyć wybierak

Edytowano przez Mcfarmeros

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

Wczoraj zrobiłem dźwignię rewersu w moim władku. Kupiłem wybierak, oring, dźwignię i tulejkę. Do tego z rurki grubościennej wykonałem tulejkę do wspawania w obudowę. Po pospawaniu tej tulejki wbiłem w nią tą którą kupiłem. Wybierak oczywiście poszerzyłem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

A nie lepiej oplaci sie wymienic ten element wodzika, zmiast rzezbic?

Zaspawujecie to przejscie w deklu, czy jakas inna blokada?


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

Żeby zaspawać coś na wodziku trzeba by go wyjąć ze skrzyni bo przez otwór w deklu nie da rady a chyba wiesz ile jest roboty żeby dostać się do środka. Ja wybierak obciąłem krócej i przyspawałem do niego kawałek płaskownika żeby wszedł w widełki wodzika.

Skok dźwigni głównej ograniczyłem płaskownikiem który przyspawałem na kulisie tzn na tym grzebieniu z wycięciami. Można kupić nową już bez wycięć na rewers ale to kosztuje jakieś 40 zł. http://allegro.pl/listing/listing.php?string=kulisa+t25&search_scope=wszystkie+dzia%C5%82y

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Ale żadna blokada nie jest potrzebna. Nic nigdzie nie przejdzie. Dźwignia rewersu a dokładniej wybierak na to nie pozwoli.

Żeby wymienić zbierak to dużo roboty, jego zaspawanie mija się całkiem z celem, lepiej naspawać wybierak.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek99    16

Wczoraj zrobiłem dźwignię rewersu w moim władku. Kupiłem wybierak, oring, dźwignię i tulejkę. Do tego z rurki grubościennej wykonałem tulejkę do wspawania w obudowę. Po pospawaniu tej tulejki wbiłem w nią tą którą kupiłem. Wybierak oczywiście poszerzyłem.

 

Rozumię, że obudowa jest spawalna normalnie elektrodą czy migiem, nie jest to jakies żeliwo? Wymiar środka otworu tez dałeś na 55mm od spodu podstawy. Oj tak sie zabieram do tej przekładki .......muszę dokupić tę tulejkę, masz może numer katalogowy lub gdzie kupowałeś....... teraz nawozy siać muszą zakończyć i po zakończeniu powinienem to robić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

Ruskie żeliwo jest dobrze spawalne. Nie pierwszy raz spawałem i zawsze zwykłą elektrodą.

Ja kupiłem w sklepie z częściami do maszyn rolniczych, wszystko było od ręki.

Mieli taki sam katalog jak tu http://agrotrade.home.pl/inkontrahent.php?g=392

Pozycje 5, 6, 7, 12, 17, 21. Tulejka to pozycja 12. Tylko to jest tulejka wymienna więc trzeba dorobić jeszcze jedną tulejkę do wspawania i dopiero w nią wbić tulejkę 12.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam. Ja co prawda kupiłem już Władka z przerobionym lewarkiem biegów i musze przyznać że to super sprawa. Tylko zamiast dwuch wajch mam trzy. Mój popszednik wykazał się nielada pomysłowością. W obudowie mam nawiercone otwory w nich mosiężne tulejki wciśnięte na siłe i zestaw rowerowy(chodzi o korby pedałów) z dospawanymi płaskownikami co przesuwają wodziki. Zmiana biegów jest szybka i bez problemowa.Swoim ciągnikiem zrywam w lesie i rewers musi pracować na sto procent

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

Przekręcasz je na bok tak żeby nie przeszkadzały ani przy dźwigni od biegów ani od rewersu i po problemie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Hrycu    2

Witam. Posiadam t25 z jednym lewarkiem i od dłuższego czasu myślę nad wymianą na dwie wajchy. Przeczytałem cały temat i nie bardzo rozumiem czy jak kupię taki gotowy zestaw https://allegro.pl/oferta/kolumna-dzwigni-zmiany-biegow-lewarek-t-25-9075305089 to czy wystarczy odkręcić podłogę, zdemontować stary lewarek, zamontować nowy skręcić podłogę i ma to śmigać??? Ktoś tam pisał o jakimś spawaniu i nie bardzo wiem o co chodzi. Z góry dziękuję za odpowiedź 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

Widełki w wodziku od rewewsu są szerokie w wersji z jedną dźwignią i zeby dźwignia od rewersu nie miała dużego luzu to najprościej na wybieraku rewersu dospawac płaskownik.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Hrycu    2

Posiadasz może jakieś zdjęcie bo nie bardzo wiem o którą część chodzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez dexter170
      Witam, wymieniłem głowice bo zawory latały już w tulejach i mam teraz problem bo oczywiście chińczyki zrobili źle odwiert pod śrubę smarowania i była za płytka przez co wyrwałem gwint. Są na rynku śruby M14 więc przegwintowałem, zamontowałem i działa. Nie bawiłem się w wymianę tuleji bo się naczytałem że powszechnie dostępne są kijowe.
      Martwi mnie tylko smarowanie czy nie za bardzo zablokowałem kanał oleju, tzn dźwigienki są smarowane, olej leci, ale sprężyny suche, oleju może kropla czy dwie pod nimi reszta spływa a tuleje wystają przecież ok 2cm nad poziom głowicy. To jest w porządku czy mam się martwić?
      Ciśnienie normalne 3,5 na zimnym i 2,5 przy 80. Nie chcę żeby te nowe zawory się zatarły jak pojadę w pole.
    • Przez Tomaszzt25
      lv_0_20231215164649.mp4 Witam Aktualnie mam stomile 11.2-28 i chciałbym kupić większe opony ze względu na to że t25 często wyjeżdża w trasy.
      I moje pytanie brzmi co wybrać? 12.4-28 czy 13.6-28.
      Ciągnie rotacyjną,zgrabiarke,kopaczkę, rozsiewacz nawozu,a rzadziej pług,poznaniaka i kultywator
       
       
    • Przez leszeksz2
      Witam. Przy okazji naprawy hamulców zauważyłem że na kole zębatym blokady mam uszkodzone zęby. Rozkręciłem śruby mocujące i wyjąłem kołki mocujące do korpusu mechanizmu różnicowego. Próbowałem zdjąć tą zębatkę, ale ani drgnie (ściągaczem, obstukiwanie itp.). 
      Jak zdjąć tą zębatkę. Czy trzeba wyjmować cały mechanizm różnicowy ze skrzyni?
       
       
       
    • Przez ZETORRRRRR
      Witam mam taki problem nie wiem co jest wymienialiśmy pompę olejową bo się klin wyrobił na nową silnik jest ustawiony jak mówi książka na 1,5 do 3,5
      jest ustawiony na 3 złapie lekko tem. i szaleje ciśnienie skacze i maleje.
      Co jest jak je dobrze ustawić co może być wadą może regulator. Piszcie czy mieliście takie problemy i jak mieliście jak je rozwiązaliście. Pozdrawiam
    • Przez MarcinKdziak
      założony nowy docisk i łożysko oporowe i dalej nie chce wysprzęglać.Bez odpalonego ciągnika jak jest bieg wrzucony i wciśnie się sprzęgło ,to nadal jest na biegu i wogule nie wysprzęgla tylko czuć załączony bieg .
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj