Skocz do zawartości
ciapek70

przeróbka lewarka biegów

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
ciapek70    0

witam wszystkich.Mam t25 z 83 roku ma jeden lewarek zmiany biegów.Chciałem przerobić na dwa lewarki to znaczy tył/przód na osobnej wajsze.Moje pytanie brzmi co trzeba przerobić w tym temacie żeby wszystko grało. Z góry dziękuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wieslaw16    44

Witam- ta przeróbka aby rewers mieć na drugiej dżwigni,najlepiej kupić kopułę z dwoma dżwigniami, bo nawet wiercenie w kopule otworu do drążka oraz kupno wajchy i zgranie tego to możesz nie ogarnąć tego, aby zgrać w taki sposób żeby lekko przełączało i.t.d. :) Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel807    96

Kupujesz to

http://allegro.pl/kolumna-dzwignia-z-blokada-t-25-i2707284537.html

Odkręcasz podłogę, odkręcasz starą kolumnę, przykręcasz nowa i masz na 2 dźwignie.

 

A jeszcze jedno. Z lewej strony masz dziurę. Wkręcasz tam śrubę chyba na klucz 22 i wszystko. Możesz też przerobić wspawując do wybieraka kawałek płaskownika, by sobie zmniejszyć luz, ale nie musisz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

mtracz    71

A choinka czujnika blokady?

Trzeba albo ją wyjąc albo przesunąć i dokręcić zanim włożymy kolumnę z dźwigniami.

Jeśli chcesz taniej zrobić kup dźwignie rewersu, wybierak, oring, tulejkę wybieraka. Poproś w sklepie żeby pozwolili Ci pomierzyć kolumnę z otworem i sam nawiercisz

Nawiercasz otwór w kolumnie na wymiar tulejki, zespawasz to razem i składasz.

Radzę jeszcze raz zaspawać dźwignię jak i wybierak bo miałem taka sytuację, że w obu spawy puściły i trzeba było rozbierać to 2 razy.

Warto poszerzyć wybierak aby nie było luzu miedzy przełączeniem rewersu bo zbierak jest szeroki a wybierak wąski.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Witek2010    32

Ja robiłem właśnie tak jak w poście powyżej kupiłem tulejkę i wybierak koszt 10 zł dziurę przewierciłem zaspawałem i stało się tak jak w poście powyżej trzeba było drugi raz rozbierać bo spawy puściły. To jest żeliwne i nie chce się spawać mimo elektrod do żeliwa. Wybieraka nie poszerzałem i nawet nie przeszkadza to że ma tam luz. Ale od razu inny ciągnik z tym lewarkiem. Kto nie zrobił jeszcze tej przeróbki niech to uczyni jak najszybciej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GoRAL1    63

jest taki stary sposób spawania żeliwa

zwykła elektroda owinięta dokładnie cienkim drutem miedzianym , spaw ładnie nie wygląda ale na pewno nie puści

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    71

Czytajcie dokładnie. Gdzie ja napisałem, że puścił spaw kolumny z tulejką.

Pękł spaw nowej dźwigni rewersu, połączenie druta z tulejką. Tak więc w ręku została mi dźwignia - drut.

A drugim razem wybierak który też jest spawany, połączenie sworznia z ta krzywką.

Oba spawy były "fabryczne", a teraz są moje i wszystko się trzyma dlatego radzę te obie części sobie jeszcze raz zaspawać dla pewności.

Bo te spawy to tylko wyglądają, ale nie trzymają. Nic nie było wtopione.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GoRAL1    63

Ja robiłem właśnie tak jak w poście powyżej kupiłem tulejkę i wybierak koszt 10 zł dziurę przewierciłem zaspawałem i stało się tak jak w poście powyżej trzeba było drugi raz rozbierać bo spawy puściły. To jest żeliwne i nie chce się spawać mimo elektrod do żeliwa. Wybieraka nie poszerzałem i nawet nie przeszkadza to że ma tam luz. Ale od razu inny ciągnik z tym lewarkiem. Kto nie zrobił jeszcze tej przeróbki niech to uczyni jak najszybciej.

 

 

Kolego może ty poczytaj

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Hej witam. Tak się składa że niedawno nabyłem władka już z przerobionymi lewarkami. Wydaje mi sie że poprzedni właściel przerabiał orginalną obudowe lewarka nawiercając ją z tyłu i z przodu . Teraz mam trzy lewarki i nie powiem jest to bardzo wygodne. A zrobił to montując dwa dodatkowe lewarki--------------- z osi pedałów od roweru. Dwie mosiężne tulejki i dwa otwory w obudowie i wszystko działa rewelacyjnie. na spawał tylko dwo ograniczniki zeby główny lewarek nie wskakiwał całkiem do przodu i do tyyłu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wieslaw16    44

Witam- wrzuć fotki, jestem ciekaw jakie jest rozwiązanie tego rewersu, może bym też w taki sposób to zrobił ale trochę mi to nie pasuje żeby przez całą przystawkę dał oś jedno-lit na dwie dzwignie, przecież musi być miejsce dla lewarka zmiany biegów w środku, bo by wałek ciągły uniemożliwiał zmianę biegów od w wewnątrz kopuły, chyba że w środku wałek idzie zygzakiem :rolleyes: Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
razor275    279

@wieslaw16 - chyba źle zrozumiałeś :) Pisze że ma teraz 3 lewarki , jeden to rewers , drugi to zmiana biegów a trzeci to tzw "szosowe - terenowe" - kolejność podałem od kierownicy :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wieslaw16    44

Witam -no masz rację razor275, dopiero jak wysłałem posta pomyślałem, że pewnie jest tak jak podajesz, że szosowe i polowe są na tej trzeciej dżwigni, powiem że to nawet dobre rozwiązanie, zwłaszcza że czasem ciężko żeby przeredukować z jednych na drugie, nie chce jakoś zazębić - sorry ale póżniej o tym pomyślałem :) Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No tak przez całą obudowe nie realne żeby ośka szła :-) Ośki są twarde z klinami na końcu jak to w rowerze:-) Jakiś czas temu tylko tulejki wymieniłem na nowe i chodzi wszystko jak ta lala. Tylko jak ktoś spojrzy to jest przerażony no bo jak to może być żeby do biegów trzy lewarki byly :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wieslaw16    44

Witam- a niech sobie myślą co chcą,( przerażenie?-myślę że raczej podziw), najważniejsze że jest to rozwiązanie wygodne i praktyczne, i dobrze spełnia swoją rolę,wiosną sam się zabiorę za takie rozwiązanie z biegami :) Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W sumie żadna filozofia. Tylko dostęp do tokarki jest potrzebny o żadne tulejki z mosiądzu nie pasują i tszeba samemu dorabiac. No i spawarka sie przyda :-) Ale tak po dłuższych przemysleniach to ośki z jkimiś frezami były by lepsze bo w tych moich co chwile kliny są luźne :-(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

Ja mam pytanie jak zrobić i co kupić,aby wyeliminować luz na dźwigni zmiany kierunku jazdy. Nie chcę kupować całej kolumny.

post-61730-0-83923400-1361860334_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    110

Na tym zdjęciu widzę jeszcze słaby luz. Pewnie tulejkę trzeba wstawić nową.

Edytowano przez zbyszekbrzuze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    71

W jakich kierunkach masz luz?

Nowy wybierak, tulejka, śruba stożkowa do dźwigni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    71

Więc to co już napisałem, a to czy dźwignie trzeba będzie zmienić będzie zależeć jaki luz będzie z nowym wybierakiem. Ale jak dobrze dokręcisz śrubą to ma trzymać.

Jak kupisz w sklepie śrubę ze stożkiem na końcu to nawierć w niej otwór w łepku(jeśli nie ma bo różne w sklepie dają) i przewlecz druta i zawiąż o dźwignie. Zabezpieczy przed ponownym odkręcaniem.

Kupując nowy wybierak należy przyjrzeć się jak jest pospawany, to samo dźwignia. Wyglądają ładnie, ale słabo wtopione.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wieslaw16    44

Witam ,słuszna racja mtracz, te spawy to tylko tak kliknięte aby się kupy trzymało ,a póżniej to się rozłazi wszystko i najlepiej właśnie poprawić przed montażem spawy :rolleyes: Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    71

Którego nie rozumiesz? Opisz to się rozjaśni.

Kup to co masz w linku. Musisz po zdemontowaniu starej kolumny pozbyć się - przesunąć choinkę(blacha) czujnika blokady. Widać ją w otworze po dźwigni.

I w sumie to tyle, składać.

By było 100% sukcesu.

Przydało by się poprawić spawy i nad spawać wybierak, by zlikwidować luz dźwigni rewersu. Nadać mu taki kształt:

http://obrazki.elektroda.pl/1678636300_1379878844.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×