Skocz do zawartości
News
Zaloguj się, aby obserwować  
pawelsax

ustawienie zaworów w jumzie z silnikiem d65 pomocy

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
pawelsax    0

Witam wypaliło mi gniazda w głowicy przez złe ustawienie zaworów, czy jest osoba na forum która wie jaki powinien być luz zaworowy na zimnym lub ciepłym silniku i jaką metodą je ustawić. Proszę o pomoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
goomis93    2

Najlepiej ustawić szczelinomierzem :P 0.25 mm zawór wydechowy 0.20mm ssący . Pozdrawiam


.Wycie mostu słychać z dala - 60tka za*****la.. !! :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamin60    1

Tak jak kolega pisze, najlepiej zaopatrzyć się w szczelinomierz i wszystkie ustawić tak samo a nie na oko jak to nieraz robią ,,wielcy znawcy''. A co do szczeliny to nie wiem trzeba poszukać instrukcji i wiedzieć na 100%

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

pawelsax    0

Ustawienie bedzie szczelinomierzem tylko wlasnie chodzi mi o dokładne dane z instrukcji ile tej szczeliny ma być moze ma ktos instrukcjie w jezyku polskim lub rosyjskim ja mam w jezyku czeskim ale nie moge sie z niej nic doczytać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wieslaw16    48

Witam-książka podaje, że należy ustawiać zawory na gorącym silniku bezpośrednio po jego zatrzymaniu, luz ma być jednakowy tak dla ssących jak i wydechowych zaworów i wynosi 0,2mm, jednak jest dopuszczalny luz w granicach 0,2-0,4mm, tak na gorącym jak i na zimnym silniku.Powiem tak ja ustawiam od dawna luz na 0,3mm i silnik bardzo ładnie i równo pracuje i nie słychać żadnego stukania, pukania przy czym masz pewne że nie wypali zaworów.Zwróć szczególną uwagę na regulację mechanizmu odprężnikowego który reguluje się jednocześnie z regulacją zaworów, ponieważ przy złej regulacji tegoż mechanizmu możesz doprowadzić do uszkodzeń silnika, albowiem między zaworem i tłokiem znajdującym się w ZZ, powstaje mały luz i nieprawidłowa regulacja odprężnika może spowodować uderzenie zaworów o tłoki.W razie potrzeby pisać myślę że wyczerpująco opisane masz. :) Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawelsax    0

ja nie mam takich cienkich listków na szczelinomierzu a moze to ma być 0,20?

kiedy wiesz w którym momencie zawór jest całkowicie zamkniety kiedy jest ten moment do ustawiania? ile wynosi wartosc dokrecenie głowicy kluczem dynamometrycznym?

Edytowano przez pawelsax

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    72

A czym się różni 0,20 od 0,2mm?

Nie wiem jak jest w tym silniku, ale powinien być znak na kole paska klinowego. Niektóre ciągniki maja na kole zamachowym. Znaki te służą do ustawiania kata początku tłoczenia, a także wyznaczają GMP pierwszego tłoka.

 

Albo jeżeli chcemy wyregulować zawory cylindra pierwszego obracamy wałem korbowym silnika i obserwujemy zawory cylindra czwartego, jeżeli wystąpi na nich tzw. mijanka możemy regulować zawory cylindra pierwszego.

Jeżeli chcemy wyregulować zawory cylindra drugiego mijanka musi wystąpić na zaworach cylindra trzeciego, jeżeli chcemy wyregulować zawory cylindra trzeciego mijanka musi wystąpić na zaworach cylindra drugiego, jeżeli chcemy wyregulować zawory cylindra czwartego mijanka musi wystąpić na zaworach cylindra pierwszego.

 

Albo na tłoku który chcesz ustawiać kręcisz aż będzie mijanka zaworów i od tego miejsca przekręcasz cały obrót wałem i możesz ustawiać zawory na tym cylindrze.

Każdy cilinder ustawiasz w ten sam sposób.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wieslaw16    48

Witam-ustawisz sobie jak zechcesz, ja podałem Ci wielkości z książki, uważam że możesz ustawić na najmniejszą wartość jaką producent zaleca, czyli 0,2mm i też będzie dobrze ,chociaż bym Ci proponował 0,25-0,3mm , najprostszym, tłumaczeniem jak je Masz ustawić żebyś zrozumiał, to- to tak :na danej tulei jeżeli zawór ssący masz wciśnięty do końca, reguluj zawór wydechowy, jeśli wciśnięty jest wydechowy, ustawiasz ssący i tak na każdym tłoku.Chociaż w książce piszą że najlepiej ustawiać tak-" kręcąc wałem, aż śruba dżwigienki zaworu oderwie się od czoła trzonku zaworu " i wówczas ustawiać odpowiedni luz .Moment dociągania głowicy, w granicach 15-17kG m.Pamiętaj o zachowaniu kolejności dokręcania śrub głowicy, żebyś nie doprowadził do skrzywienia głowicy ,jeśli Masz książkę jak piszesz Czeską czy Ruską, to kolejność odczytasz z niej.Najlepiej jak to by ktoś Ci zrobił co się zna na tym, bo jeśli nie bardzo się znasz to sobie możesz narobić dopiero wydatków z tym wszystkim.Pisałem wcześniej o co w tym wszystkim chodzi żebyś nie załatwił sobie całego silnika :rolleyes: Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawelsax    0

Czy metoda odłączenia rusrek wysokiego ciśnienia od pompy paliwowej i kreceniu kołem (wałem) do mometu ukazania sie paliwa w krućcu pompy i wtedy ustawiania obu zaworów na jednym cylindrze itd. jest dobra dla tego ciągnika?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    784

Można i tak ale dokładasz sobie roboty. Nie ma różnicy między 0,2 a 0,20 czy nawet 0,200000. To ta sama liczba.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wieslaw16    48

Witam-jak trudno dotrzeć do niektórych ludzi z informacją, gdy zastanawia się nad 0,2mm ,a 0,2000000000000000mm ,myślę seweryn20, że niektórym nie da się pomóc choćbyś starał się nie wiem jak, - tu się chyba kłania wiedza z podstawówki, trzeba by zrobić najpierw wykładnie matematyczną itd.Nie wiem czy nie tracę tylko czasu na ten temat ,-w Jumz-ie jest podobna regulacja a nawet identyczna jak w MTZ-cie, na obudowie sprzęgła jest wkręcony trzpień który trzeba wykręcić i w tą samą dziurę włożyć ten trzpień końcem bez gwintu , pokręcając wałem korbowym do czasu aż wejdzie całkowicie trzpień w dziurkę w kole wieńcowym, i znależć na którym tłoku zawory są zamknięte całkowicie i ten regulować, po czym wyjąć trzpień znowu zrobić obrót wałem zrobić kolejny i w ten sposób wszystkie kolejno, brak już mi pomysłów i nerwów jak jeszcze jaśniej można to opisać, a jaki wymiar regulacji, to już tu było to przerabiane w tym temacie, może ktoś z kolegów w jakiś inny jeszcze sposób to naświetli koledze- pawelsax :rolleyes: Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    784

Jeśli podobne jak w mtz-cie to są dwie metody książkowe. Chociaż ja osobiście wolę na mijankę.

 

http://zapodaj.net/65c55785ce67f.jpg.html

 

http://zapodaj.net/f18c555afe72d.jpg.html

 

A co do ludzi... trudno po to jest forum. Trzeba się uzbroić w cierpliwość i wytłumaczyć.

Również pozdrawiam.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawelsax    0

Witam seweryn dzieki za odpowiedzi ustawiłem metodą na rurki bo i tak miałem odkręcone wryskiwacze,pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    784

Cześć Kolego. To nie masz się czego obawiać będzie dobrze.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez ursusek94
      witam, podpiąłem do mtz pług 4x35 w celu sprawdzenia czy podnośnik trzyma, podniosłem i tak z pół godziny trzymał i zaczął powoli opadać, ale tym sie nie martwię, po jakimś czasie zauważyłem olej pod siłownikiem, co znaczy że cieknie pewnie na uszczelniaczu, co znaczy że musze wymieniać uszczelniacz? no i jeszcze olej cieknie dużo mocniej z pompy hydraulicznejz lewej strony, co sie dzieje, czy to jest normalne w mtz? jakiego oleju używacie do hydrauliki w swoich MTZ? zakładam nowy temat o hydraulice bo nie znalazłem nigdzie odpowiedzi. proszę o szubką pomoc, bo zaraz w pole trzeba ruszać.
    • Przez marekw1980
      Witam. Jeszcze jeden temat wskaźnika paliwa. Wymienilem  zegar i pływak. I reakcja żadna w sumie. Albo czasem wskakuje na opór  albo leży na 0.
      Na przewodach napięcie 12 v przy pływaku i liczniku też. 
      Poproszę o jakieś porady. 
      Może ktoś schemat posiada
    • Przez jacek1994
      Witam wszystkich,
      mój tata posiada belarusa 72 z 94 roku w sumie już bardzo dawno wystąpiły problemy z luzami w układzie kierowniczym ale teraz już problem robi się zbyt poważny. Ciągnik ledwo mieści się na ulicy. W pewnym momencie wymieniliśmy pompę ale nic to nie dało i pojawił się kolejny problem. Mianowicie jest dość spory opór przy skręcie w lewo zaś w prawo skręca się normalnie. Co dalej robić ? Czy może to być uszkodzony siłownik ?   Czy może układ jest zapowietrzony ? jest gdzieś jakaś regulacja czy odpowietrznik ? 
    • Przez ceston
      Witam w sobote podczas prasowania przestal dzialac mi obrotomierz ale tylko wskazowka bo cyfrowy licznik godzin i predkosci dziala. Przestal dzialac takze nawiew i wskazowka od ladowania stoi w miejscu. Chcialem sie zapytac czy jest cos co laczy te awarie zeby wiedziec gdzie zaczac.
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.