Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
pawelsax

ustawienie zaworów w jumzie z silnikiem d65 pomocy

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
pawelsax    0

Witam wypaliło mi gniazda w głowicy przez złe ustawienie zaworów, czy jest osoba na forum która wie jaki powinien być luz zaworowy na zimnym lub ciepłym silniku i jaką metodą je ustawić. Proszę o pomoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamin60    1

Tak jak kolega pisze, najlepiej zaopatrzyć się w szczelinomierz i wszystkie ustawić tak samo a nie na oko jak to nieraz robią ,,wielcy znawcy''. A co do szczeliny to nie wiem trzeba poszukać instrukcji i wiedzieć na 100%

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

pawelsax    0

Ustawienie bedzie szczelinomierzem tylko wlasnie chodzi mi o dokładne dane z instrukcji ile tej szczeliny ma być moze ma ktos instrukcjie w jezyku polskim lub rosyjskim ja mam w jezyku czeskim ale nie moge sie z niej nic doczytać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wieslaw16    46

Witam-książka podaje, że należy ustawiać zawory na gorącym silniku bezpośrednio po jego zatrzymaniu, luz ma być jednakowy tak dla ssących jak i wydechowych zaworów i wynosi 0,2mm, jednak jest dopuszczalny luz w granicach 0,2-0,4mm, tak na gorącym jak i na zimnym silniku.Powiem tak ja ustawiam od dawna luz na 0,3mm i silnik bardzo ładnie i równo pracuje i nie słychać żadnego stukania, pukania przy czym masz pewne że nie wypali zaworów.Zwróć szczególną uwagę na regulację mechanizmu odprężnikowego który reguluje się jednocześnie z regulacją zaworów, ponieważ przy złej regulacji tegoż mechanizmu możesz doprowadzić do uszkodzeń silnika, albowiem między zaworem i tłokiem znajdującym się w ZZ, powstaje mały luz i nieprawidłowa regulacja odprężnika może spowodować uderzenie zaworów o tłoki.W razie potrzeby pisać myślę że wyczerpująco opisane masz. :) Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawelsax    0

ja nie mam takich cienkich listków na szczelinomierzu a moze to ma być 0,20?

kiedy wiesz w którym momencie zawór jest całkowicie zamkniety kiedy jest ten moment do ustawiania? ile wynosi wartosc dokrecenie głowicy kluczem dynamometrycznym?

Edytowano przez pawelsax

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    71

A czym się różni 0,20 od 0,2mm?

Nie wiem jak jest w tym silniku, ale powinien być znak na kole paska klinowego. Niektóre ciągniki maja na kole zamachowym. Znaki te służą do ustawiania kata początku tłoczenia, a także wyznaczają GMP pierwszego tłoka.

 

Albo jeżeli chcemy wyregulować zawory cylindra pierwszego obracamy wałem korbowym silnika i obserwujemy zawory cylindra czwartego, jeżeli wystąpi na nich tzw. mijanka możemy regulować zawory cylindra pierwszego.

Jeżeli chcemy wyregulować zawory cylindra drugiego mijanka musi wystąpić na zaworach cylindra trzeciego, jeżeli chcemy wyregulować zawory cylindra trzeciego mijanka musi wystąpić na zaworach cylindra drugiego, jeżeli chcemy wyregulować zawory cylindra czwartego mijanka musi wystąpić na zaworach cylindra pierwszego.

 

Albo na tłoku który chcesz ustawiać kręcisz aż będzie mijanka zaworów i od tego miejsca przekręcasz cały obrót wałem i możesz ustawiać zawory na tym cylindrze.

Każdy cilinder ustawiasz w ten sam sposób.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wieslaw16    46

Witam-ustawisz sobie jak zechcesz, ja podałem Ci wielkości z książki, uważam że możesz ustawić na najmniejszą wartość jaką producent zaleca, czyli 0,2mm i też będzie dobrze ,chociaż bym Ci proponował 0,25-0,3mm , najprostszym, tłumaczeniem jak je Masz ustawić żebyś zrozumiał, to- to tak :na danej tulei jeżeli zawór ssący masz wciśnięty do końca, reguluj zawór wydechowy, jeśli wciśnięty jest wydechowy, ustawiasz ssący i tak na każdym tłoku.Chociaż w książce piszą że najlepiej ustawiać tak-" kręcąc wałem, aż śruba dżwigienki zaworu oderwie się od czoła trzonku zaworu " i wówczas ustawiać odpowiedni luz .Moment dociągania głowicy, w granicach 15-17kG m.Pamiętaj o zachowaniu kolejności dokręcania śrub głowicy, żebyś nie doprowadził do skrzywienia głowicy ,jeśli Masz książkę jak piszesz Czeską czy Ruską, to kolejność odczytasz z niej.Najlepiej jak to by ktoś Ci zrobił co się zna na tym, bo jeśli nie bardzo się znasz to sobie możesz narobić dopiero wydatków z tym wszystkim.Pisałem wcześniej o co w tym wszystkim chodzi żebyś nie załatwił sobie całego silnika :rolleyes: Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawelsax    0

Czy metoda odłączenia rusrek wysokiego ciśnienia od pompy paliwowej i kreceniu kołem (wałem) do mometu ukazania sie paliwa w krućcu pompy i wtedy ustawiania obu zaworów na jednym cylindrze itd. jest dobra dla tego ciągnika?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    575

Można i tak ale dokładasz sobie roboty. Nie ma różnicy między 0,2 a 0,20 czy nawet 0,200000. To ta sama liczba.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wieslaw16    46

Witam-jak trudno dotrzeć do niektórych ludzi z informacją, gdy zastanawia się nad 0,2mm ,a 0,2000000000000000mm ,myślę seweryn20, że niektórym nie da się pomóc choćbyś starał się nie wiem jak, - tu się chyba kłania wiedza z podstawówki, trzeba by zrobić najpierw wykładnie matematyczną itd.Nie wiem czy nie tracę tylko czasu na ten temat ,-w Jumz-ie jest podobna regulacja a nawet identyczna jak w MTZ-cie, na obudowie sprzęgła jest wkręcony trzpień który trzeba wykręcić i w tą samą dziurę włożyć ten trzpień końcem bez gwintu , pokręcając wałem korbowym do czasu aż wejdzie całkowicie trzpień w dziurkę w kole wieńcowym, i znależć na którym tłoku zawory są zamknięte całkowicie i ten regulować, po czym wyjąć trzpień znowu zrobić obrót wałem zrobić kolejny i w ten sposób wszystkie kolejno, brak już mi pomysłów i nerwów jak jeszcze jaśniej można to opisać, a jaki wymiar regulacji, to już tu było to przerabiane w tym temacie, może ktoś z kolegów w jakiś inny jeszcze sposób to naświetli koledze- pawelsax :rolleyes: Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawelsax    0

Witam seweryn dzieki za odpowiedzi ustawiłem metodą na rurki bo i tak miałem odkręcone wryskiwacze,pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wieslaw16    46

Witam -myślę że największym "Cwaniactwem" ,to brak odpowiedniej postawy w podziękowaniu :D Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

×